יום חמישי, 18.04.2024 שעה 08:59

מליאר התרגש: לא דמיינתי שאקבע שיא עולם

המשלחת הישראלית בשחייה פראלימפית חזרה ארצה, השחיין: "בטוקיו תראו את המקסימום". דדאון: "מרגש לייצג את המדינה, זה כל מה שרציתי כבר מגיל צעיר"

|
עמי דדאון, יעקב בנינסון ומרק מליאר (רדאד ג'בארה)
עמי דדאון, יעקב בנינסון ומרק מליאר (רדאד ג'בארה)

המשלחת הישראלית בשחייה פראלימפית שבה הערב (שני) ארצה לאחר אליפות העולם שהתקיימה בלונדון במהלך הקבוע האחרון ובו קצרו השחיינים הישגים מרשימים מאוד. כזכור, אליפות זו נערכה במקומה של אליפות העולם שהייתה אמורה להתקיים בחודש יולי במלזיה, ובוטלה בשל סירובם של המלזים להכניס את נבחרת ישראל לארצם.

השחיין מרק מליאר שב מהאליפות עם שתי מדליות על צווארו כשהבולטת ביניהם הושגה כבר ביום השני של התחרות עם זכייתו במדליית הזהב ב-400 מטר חופשי תוך שהצליח לקבוע שיא עולם חדש עם 4:33.64 דקות (שיפור של שש שניות מהשיא האחרון שנקבע) שהבטיח לו את כרטיס הכניסה לטוקיו 2020. כאשר ביום החמישי כבר השיג מדליה נוספת, מדליית כסף במקצה 200 מטרים מעורב כשהפעם קבע במקביל שיא ישראלי חדש עם 2:33.84 דקות לאחר ששבר אותו מוקדם יותר באותו היום. 

״כל מה שרציתי זה לייצג את המדינה״

״לא דמיינתי שאקבע שיא עולם״, סיפר בהתרגשות מליאר, ״זה בכלל לא היה במחשבות שלי, לא חשבתי שאעשה את התוצאה הזו או אתקרב אליה וזה ממש הפתיע אותי. אפשר לראות בסרטון סיום מקצה שלי שלא הבנתי מה קורה, חשבתי שאני רואה לא טוב ושזאת התוצאה שלי, זה היה המדהים. בטוקיו תראו ממני את המקסימום ואם מדליה תהיה אפשרות אז זה יגיע״.

מרק מליאר (רדאד ג'בארה)מרק מליאר (רדאד ג'בארה)

גם השחיין, עמי דדאון סיפק המון גאווה ונחת לאנשי המשלחת כשזכה במדליית כסף במשחה 150 מטר מעורב אישי אחרי שעצר את השעון על 2:31.17 דקות ובכך השיג גם הוא את מקומו במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. אך גם הוא כמו חברו מליאר לא הסתפק במדליה אחת וביום השישי לתחרות זכה במדליית ארד במקצה 200 מטר חופשי עם 2:59.55 דקות. עם הנחיתה סיפר דדאון על התחושות: ״זה מרגש מאוד לייצג את המדינה, זה כל מה שרציתי מגיל צעיר. השגתי את הכרטיס לטוקיו ומבחינתי זה הישג כי הגשמתי את החלום שלי ועכשיו אני אעבוד חזק יותר כדי לשחות מהר יותר ומקווה לטוב באולימפיאדה. עשינו מחנות אימונים, התאמנו עם יעקב שהוא מאמן מצוין שידע לכוון אותנו ביחד בעוצמה תוך כדי שמירה על צניעות על מנת שנוכל להתקדם בצורה הטובה ביותר. אנחנו לא נתלהב עכשיו מההישגים שלנו ונמשיך לעבוד קשה. אני מקדיש את המדליות האלה ליעקב, למשפחה שלי, לספונסרים שלי ולכל מי שתומך בי״.

עמי דדאון (רדאד ג'בארה)עמי דדאון (רדאד ג'בארה)

אל ארבעת המדליות שהושגו על ידי שני השחיינים ומאמנם יעקב בנינסון התווספו גם השגת שני הקריטריונים לטוקיו 2020 (צעד ראשון בדרך להבטחת הכרטיס למשחקים הפראלימפיים) של השחיינים אראל הלוי ב-400 מטר חופשי ובאשר חלבי במקצה ה-100 מטר חזה. בכך למעשה מחזיקה כל הנבחרת בת תשעת השחיינים בקריטריונים הרצויים לקראת האולימפיאדה אך כאמור רק לזוכי המדליות מליאר ודדאון ישנו הכרטיס המבוטח מבין השחיינים. 

המאמן המעוטר התגרה בחניכיו ואמר: ״זאת באמת גאווה גדולה בשבילנו לייצג את מדינת ישראל ואחרי שזה היה בלונדון שזה מאוד משמח כי לא היינו אמורים להיות בכלל באליפות הזאת אם היא הייתה במלזיה. היה מאבק מאוד גדול וחזק רק כדי להיות באליפות הזאת ולחזור משם עם הישגים כאלה שהתקווה נוגנה וכל האולם עמד עם הדגל שלנו, כל התקשורת שאלה אותנו איך הרגשנו שכולם היו לצידנו כדי להעביר את זה אז זה באמת נותן הרגשה אחרת. יש עוד זמן עד טוקיו, אני לא רוצים לציין מי הצליח יותר ומי פחות, בשבילי כולם כמו ילדים שלי, הופתעתי מאוד מהתוצאה של מרק שבגיל 19 עשה שיא עולם ובכלל הופתעתי מכל התפקוד של כל הנבחרת שלנו״.

עמי דדאון, יעקב בנינסון ומרק מליאר (רדאד ג'בארה)עמי דדאון, יעקב בנינסון ומרק מליאר (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */