יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:38

הג’ודאי האיראני יתחרה בנבחרת הפליטים

סעיד מולאי, שביקש מקלט בגרמניה, צפוי להפסיק לייצג את איראן, שזועמת: "זו מזימה של יו”ר האיגוד העולמי, נתניהו וישראל". רזבוזוב: "הוא פורץ דרך"

|
סעיד מולאי (משמאל) (רויטרס)
סעיד מולאי (משמאל) (רויטרס)

סערה פוליטית-ספורטיבית חוצה גבולות פרצה ביממה האחרונה. לפי דיווחים שפורסמו אמש (שישי) הג’ודאי האיראני סעיד מולאי, שלא הופיע מול שגיא מוקי בהוראת המשטר האיראני, החליט שלא לשוב למולדתו בתום אליפות העולם שנערכת ביפן - אלא לעבור לגרמניה שתשמש עבורו כמדינת מקלט.

לפי דיווחים שונים באיראן, נטען כי מאחורי המהלך עומד איגוד הג’ודו העולמי, שמעניק גיבוי למולאי אחרי שהג’ודאי נאלץ להפסיד את תואר אלוף העולם ב-81 ק”ג לשגיא מוקי הישראלי, משום שקיבל הוראה מהאיראנים שלא להתחרות נגדו בתחרות העולמית. כעת מולאי צפוי להפסיק לייצג את איראן ולפי ההערכות הוא יתחרה מטעם נבחרת הפליטים באולימפיאדת טוקיו 2020, שם הוא אולי ייפגש עם מוקי על המזרן.

ביבי מברך את אלוף העולם שגיא מוקי

בעקבות ההחלטה שלקח הציבור באיראן הביע זעם כלפי המשטר, בעיקר על כך שלא איפשר למולאי להתחרות מול מוקי ופגע בספורטאים האיראניים עם מדיניות החרמות שלו. רבים מהתושבים אף תמכו בהחלטה של מולאי בפומבי ברשתות החברתיות. יחד עם זאת, קיימת דאגה למשפחתו של מולאי שנותרה במולדתו ותיאלץ להתמודד מול השלטונות ולספק הסברים למעשה שלו.

מנגד, בתקשורת האיראנית מנסים לצייר תמונה אחרת וטוענים בתוקף כי האיגוד העולמי אשם משום שהפעיל לחץ על מולאי לבקש מקלט במדינה זרה. בכלי התקשורת הרדיקלים באיראן אף דיווחו כי “ליו”ר האיגוד העולמי, מריוס ויזר, יש קשר עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו”, כך שלטענתם נתניהו כביכול היה מעורב במהלך. כדי להצדיק זאת, פורסמה תמונה ישנה מפגישה של השניים, אך יש לציין כי היא צולמה מפגישה שהתקיימה לפני אליפות אירופה שנערכה בתל אביב לפני כשנה וחצי. בנוסף, נטען כי אשתו של ויזר היא יהודיה, כך ש”מדובר במזימה של ישראל”.

סאיד מולאי (רויטרס)סאיד מולאי (רויטרס)

מולאי, יש לציין, שוחח בעבר עם גורמים במשלחת הישראלית והוא בפירוש רצה להתחרות במוקי באליפות העולם, אך נמנע מכך בעקבות לחץ כבד שהופעל עליו על ידי גורמים איראניים. ההחלטה שלקח כעת היא דרמטית, אחרי שמאס בדרכה של המדינה אותה הוא ייצג. סעיד עצמו חי בזוגיות עם אישה אירופאית, כך שלא נותר לבדו בגרמניה, וכעת הוא יתחיל חיים חדשים.

ח”כ יואל רזבוזוב התייחס לדיווחים ואמר: “אין לי ספק שמולאי פורץ דרך ובקשתו למקלט מדיני יכולה לסמן שיטפון לספורטאים שנאלצים להקריב את הקריירה שלהם לגחמות של משטרים העויינים את ישראל ואולי בסופו של דבר, לשנות את מדיניותם כלפי ישראל.

ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)

“המשטר האיראני מתעלם מערכי הספורט ומפעיל לחץ בלתי אפשרי על אלוף עולם לשעבר. לא יעלה על הדעת שיאיימו על משפחה של ספורטאי כדי שלא יעלה להתחרות. בקריירה שלי כג'ודוקא נפגשתי עם לא מעט ג'ודאים ממדינות ערב שלא עמדו בלחץ המשטר וביימו פציעות כדי להימנע ממפגש איתי או עם חברי לנבחרת.

“בכל מקרה אני מבקש לחזק את ידידי, יו"ר ועד הג’ודו העולמי, מריוס ויזר, המפעיל מדיניות של אפס סבלנות כלפי מדינות ומשטרים הפועלים בניגוד לצ'רטר האולימפי, וקורא לוועד האולימפי לספק הגנה מלאה לספורטאים שמסרבים להיכנע לרודנות הדיקטטורית של משטרם. הספורט העולמי חייב לעזור לג'ודאי האיראני וחייב לשים לזה סוף”.

מולאי תופס את הראש, קאסה מאושר (רויטרס)מולאי תופס את הראש, קאסה מאושר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */