יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:17
ליגה ספרדית 23-24
7220-6429ריאל מדריד1
6434-6029ברצלונה2
6234-5929ג'ירונה3
5626-5029אתלטיק בילבאו4
5534-5429אתלטיקו מדריד5
4631-4229ריאל סוסיאדד6
4233-3429בטיס7
4032-3228ולנסיה8
3851-4729ויאריאל9
3842-3729חטאפה10
3732-2929לאס פלמאס11
3643-3329אוססונה12
3235-2629אלאבס13
3035-2529מיורקה14
2938-2529ראיו וייקאנו15
2844-3629סביליה16
2744-3229סלטה ויגו17
2240-2029קאדיס18
1458-3028גרנאדה19
1357-2829אלמריה20
לוח משחקים
  • קאדיס
  • שישי, 29/03, 23:00
  • גרנאדה
  • חטאפה
  • שבת, 30/03, 16:00
  • סביליה
  • אלמריה
  • שבת, 30/03, 18:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • מיורקה
  • ברצלונה
  • שבת, 30/03, 23:00
  • לאס פלמאס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 31/03, 15:00
  • ראיו וייקאנו
  • ג'ירונה
  • ראשון, 31/03, 17:15
  • בטיס
  • אלאבס
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • ריאל סוסיאדד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 31/03, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ויאריאל
  • שני, 01/04, 22:00
  • אתלטיקו מדריד

לאפורטה: ניימאר יהיה שחקן עוד יותר טוב לצד מסי

נשיא העבר של הקבוצה נמצא בישראל כחלק מפרויקט ספורטיבי ודיבר בראיון: "זכות לפגוש את הקהל". וגם: דעתו על ואלוורדה, ומתי יתמודד שוב על הנשיאות?

|
ז'ואן לאפורטה (רדאד ג'בארה)
ז'ואן לאפורטה (רדאד ג'בארה)

נשיא ברצלונה לשעבר, ז’ואן לאפורטה, הגיע היום (שלישי) לישראל כדי לקדם את הסטארט אפ הישראלי אליו הוא הצטרף כשותף לאחרונה. לאפורטה נכנס כשותף בסטארט אפ העונה לשם skillset שמפתח אפליקציה ללימודי יסודות הספורט עם הכוכבים הגדולים בכדורגל העולמי. מאחורי הרעיון עומדים שאבי ונועם חכמון, הכדורגלן עידן ורד ודור בלך.

נכון לעכשיו פאביו קנבארו, ערן זהבי, אלסנדרו דל פיירו, יוסי בניון, ופטריס אברה חתמו על שיתוף פעולה עם הסטארט אפ הישראלי, כאשר בהמשך עשויים להצטרף אליו גם הכוכבים של ברצלונה בתיווך של לאפורטה. ביחד, הם יפיקו סרטונים ארוכים שיסבירו לילדים ולשחקני כדורגל את הסודות שלהם להצלחה. לאפורטה בינתיים מגייס משקיעים מכל העולם ולכבוד הביקור בארץ הוא נפגש גם עם אוהדי ברצלונה ודיבר על מצבה של הקבוצה בראיון ל-ONE.

הבן של מסי חוגג החמצה וננזף ע"י סוארס

“אני אוהב להיות במדינה שלכם, ישראל היא מדינה נחמדה מאוד”, אמר לאפורטה. “בתל אביב אני מרגיש כמו בבית כי היא דומה לעיר שלי ברצלונה. ואני מאוד נהנה מהשהות שלי כאן”.

מה אתה עושה בישראל בימים אלה?

“אני כאן כי יש את הפרויקט שלנו שנקרא SKILLSET. ביחד עם החברים שלי אנחנו מפתחים את הפרויקט הספורטיבי, חינוכי באמצעות שימוש בידוענים, שחקני הכדורגל והמאמנים הכוכבים שמראים בווידאו את היכולות שלהם וראיון אישי עם הכוכבים. אני חושב שזה יכול להועיל לאנשים, במיוחד לצעירים, לפתח את יכולת האימון המתאימה להם, על מנת שיוכלו להיות שחקני כדורגל ראויים. אני שמח להיות חלק מהפרויקט הזה, כמובן שזה עסק מבחינתי ואני בטוח שזה יהיה עסק ריווחי. יש לי את הזכות להיות פה”.

ז'ואן לאפורטה, עידן ורד והיזמים (רדאד ג'בארה)ז'ואן לאפורטה, עידן ורד והיזמים (רדאד ג'בארה)

מה החלק שלך בפרויקט?

“יש לי מומחיות בכדורגל, עברתי הרבה, אני מכיר כמה כוכבים ואני מנסה לקשר אותם לפרויקט על מנת שהם יהיו המדריכים בווידאו. באותו הזמן אני יכול לייעץ בנושאים משפטיים ובמה אנחנו יכולים למקד את הראיונות שלנו עם הכוכבים. הייתה לי את הזכות להתנסות בעבודה איתם בבארסה ואני חושב שאני יודע איך לפנות אליהם כדי שהם ירגישו בנוח להסביר את היכולות שלהם, איך להתראיין בנוח ולהראות לצעירים את הדברים החשובים ביותר כדי להעניק אימון איכותי”.

אתה מאמין בטכנולוגיה הישראלית?

“אני מעורב בתוכנית הזאת כי רק בישראל יכולים לארגן פרויקט שכזה. בגישה, הרפרנס בטכנולוגיה וביכולות הייטק שקיימים פה - זה גן העדן של הסטארטאפים. הפרויקט הזה ממזג הייטק ו-וידאו איכותי על מנת להציג את התמונה הנכונה ודרך האימון הנכונה. הרזומה של ישראל בטכנולוגיה העולם זו הסיבה שהפרויקט הזה מפותח על ידי האנשים הללו”.

ז'ואן לאפורטה (רדאד ג'בארה)ז'ואן לאפורטה (רדאד ג'בארה)

פגשת את אוהדי ברצלונה בישראל. מה אמרת להם?

“ראית שהפגישה שלנו הייתה מאוד ידידותית. יותר מידידותית. תמיד כשאני פוגש אוהדים של בארסה בעולם אני מאוד מתרגש. אני עדייו מרוגש, למען האמת. זה הדרך לשמר את היחסים. הופתעתי מאוד מזה שהם יודעים דברים רבים, אפילו פרטים קטנים על המועדון שלנו”.

הם ממש יודעים הכל?

“הם יודעים הכל. את כל ההיסטוריה. הם יודעים יותר מאתנו, ולנו היה את הניסיון האישי במועדון. זו זכות לפגוש אותם. אתה רואה אנשים מהדור שלי, אנשים צעירים, אפילו ילדים שאוהדים את המועדון. זו חוויה מרגשת ואני יותר משמח להיות כאן ולפגוש אותם”.

ז'ואן לאפורטה (רדאד ג'בארה)ז'ואן לאפורטה (רדאד ג'בארה)

אם כבר אנחנו מדברים על ברצלונה. יש נושא שהאוהדים והתקשורת עוסקים בו הרבה בתקופה האחרונה, בכל העולם. מה אתה חושב על כל העניין של ניימאר?

“אני רוצה להתייחס לנושא הזה במושגי כדורגל וחדר ההלבשה של בארסה. אני חושב שחשוב מאוד שחדר ההלבשה יהיה מושפע בשחקנים חיוביים, שהקבוצה תהיה טובה, שתקרין אושר ושכל זה ישתקף גם במגרש עצמו. אני חושב שניימאר יכול להיות רכש מאוד מעניין כי אני יודע שליאו מסי מרגיש נוח מאוד כשהם משחקים ביחד ונמצאים ביחד. לניימאר עצמו זו הדרך לחזור להיות שחקן גדול שוב, בגלל שהוא שחקן מוכשר מאוד אבל אם הוא ישחק קרוב למסי הוא יהיה שחקן עוד יותר טוב, והוא יודע את זה. עם מסי, לואיס סוארס, ג’רארד פיקה, סרחיו בוסקטס וכל השחקנים הנהדרים שיש בבארסה הוא יהיה טוב יותר. וכמובן שגם לליגה הספרדית זה מאוד חשוב, שיהיה לה שחקן ברמה הזו”.

בארסה מסוגלת להחזיר אותו?

“סימן השאלה הוא האם לבארסה יהיה מספיק משאבים כדי להביא את השחקן הזה אבל אני חושב שהם חייבים לעשות את המאמץ כי זה שחקן שמקובל ורצוי על שחקני הקבוצה והוא ייתן לנו אווירה טובה ורוח קבוצתית טובה. לניימאר הייתה חוויה לא כל כך טובה בפאריס סן ז’רמן והוא יבוא עם הרבה מוטיבציה. בארסה חייבת להרוויח מההזדמנות הזו. כמובן שצריך לקחת בחשבון את המצב הכספי של המועדון ולא לעשות עסקאות שאנחנו לא יכולים לעמוד בהן אבל אני חושב שהם חייבים לעשות את המאמץ”.

מה אתה חושב על הנשיא הנוכחי, ברתומאו?

“אני מעדיף לא לדבר עליו. יש לי ביקורת רבה על נושאים רבים ואני מכבד אותו בתור נשיא ברצלונה. אני מגן על מודל ניהולי שונה, מודל שבנינו בזמני במועדון, ואני חושב שאנחנו יכולים לשפר את המודל הזה - לשפר את סגנון המשחק, לקדם שחקנים מלה מאסיה שיש לנו במפעל החולמות, שחקנים מוכשרים מאוד. בכל אופן, אני מעדיף לא לדבר עליו ברשותך”.

אתה תתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות?

“אני מתכנן לרוץ בבחירות ב-2021. שנה לפני הבחירות אקבל את ההחלטה. אני מלא מוטיבציה אשמח לעשות זאת שוב. הייתה לי חוויה טובה ואני אשמח לקבל את התפקיד פעם נוספת. אני חושב שהאוהדמהים מבינים ש שעשינו היה דבר טוב, הם מכירים אותי, את היכולות והפגמים שלי, ואני מקווה שאם אחליט לרוץ תהיה לי את התמיכה שלהם”.

בתקופה האחרונה אומרים שהלה מאסיה, האקדמיה של ברצלונה, נהרסה כי היא לא מצליחה לגדל שחקנים חדשים בשנים האחרונות. מה אתה חושב על זה?

“אני שומע את הקולות האלה. אנחנו מודאגים, ואני מתייחס לכמה חברים בהנהלה של ברצלונה. אנחנו חושבים שמהמדיניות לא הכי טובה בקשר לשחקנים הצעירים. למזלנו יש לנו שחקנים טובים, אבל צריך מאמנים בקבוצה העליונות שיסמכו עליהם וצריך לקחת סיכונים מחושבים על מנת להפוך את המועדון לבעל ערך מבחינה כלכלית וספורטיבית. ההבדל בינינו ובין מועדונים אחרים הוא שאנחנו מגנים ומקדמים את השחקנים הצעירים מלה מאסיה, זה אחד מעמודי התווך של המודל הטוב ביותר בשביל מועדון הכדורגל של ברצלונה”.

מה אתה חושב על ארנסטו ואלוורדה כמאמן?

“אני חושב שוואלורדה הוא אדם נחמד והשחקנים מכבדים אותו. יש סימן שאלה האם הוא יכול להקרין אווירה נחמדה, לא בתוך חדר ההלבשה כי אני חושב שיש את זה בחדר ההלבשה, אלא להקרין החוצה את האווירה, את השמחה הזו. בגלל זה אני חושב שאם ניימאר יבוא זה יעזור בנושא הזה”.

ארנסטו ואלוורדה (רויטרס)ארנסטו ואלוורדה (רויטרס)

מה אתה חושב על יכולות האימון שלו? כי יש לא מעט ביקורת על כך.

“בקשר ליכולת האימון שלו, הבקשה שלי ממנו היא לשמור את סגנון המשחק של ברצלונה וכמובן להיות אמיץ ולשלב שחקנים מלה מאסיה כמו במשחק האחרון. שיחקנו עם שחקנים צעירים מאוד. אני אוהב שלוקחים סיכונים, אלו סיכונים מחושבים כי אתה רואה את הכישרון שלהם בנגיעה בכדור, יש לנו שחקנים מוכשרים במחלקת הנוער והם ראויים להזדמנות להראות את הכישרון שלהם. ראיתי תמונה באינסטגרם של מסי מחבק את אחד מהשחקנים החדשים ואהבתי את זה מאוד. זו הדרך שלנו”.

האם ואלוורדה הוא הבחירה הנכונה?

“הוא אופציה. יכולות להיות אופציות אחרות אבל עכשיו הוא המאמן ואנחנו חייבים לתמוך בו. חשוב מאוד שהוא ירגיש תמיכה מהדירקטורים. כל המאמנים צריכים תמיכה. אם אנחנו מצפים ממנו שיהיה אמיץ הוא צריך לקבל תמיכה. אני מקווה שהעונה הוא ישתמש ביותר שחקנים ממחלקת הנוער וגם במשחקים החשובים הוא צריך להיות נאמן למערכת ולסגנון המשחק הזה. אתה יודע שאנחנו משחקים עם שליטה בכדור ולחץ גבוה וחזק על מנת להחזיק את הכדור ולשלוט במשחק, ואנחנו נאמנים לשיטה של 4-3-3 שהייתה מוצלחת מאוד בהיסטוריה של ברצלונה”.

אם תהיה שוב הנשיא, מי יאמן?

“נראה נראה. יש אופציות ונראה. זה יהיה ב-2021 ואני בטוח שיהיה לנו את המאמן שנרצה. אני מאמין שהמאמן ירצה לבוא לברצלונה. נחדש את המודל שפיתחנו בעבר עם רעיונות חדשים כדי לחבר את האוהדים השחקנים והמאמנים”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */