יום חמישי, 28.03.2024 שעה 15:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

סובי סובי ממטרה: סיינסבורי מגיע למכבי חיפה

ניהל רומן עם בתו של המאמן, שבר את הברך בגלל ממטרה וניסה לעצור את גריזמן ואמבפה במונדיאל. הכירו את ה"ג'וקר" שמגיע לפתור את הבעיות במרכז ההגנה

|
טרנט סיינסבורי (רויטרס)
טרנט סיינסבורי (רויטרס)

אחרי הרבה זמן שלא התחזקה במרכז ההגנה, מכבי חיפה סוף סוף החתימה בלם חדש בדמותו של טרנט סיינסבורי שהצטרף לחלק האחורי שכל כך זקוק לרענון. עדות לכך ניתן היה לקבל במחזור הפתיחה של ליגת העל, שם חיפה ניצחה 3:4, אך ספגה שלושה שערים מהפועל רעננה באצטדיון סמי עופר. בין אם האוסטרלי הוא זה שיביא את השינוי המיוחל או בין אם לא, ננסה להבין מיהו הרכש הטרי שהגיע למועדון מהכרמל.

מהפריצה המסחררת כבלם צעיר בליגה האוסטרלית, המעבר להולנד, הבכורה הארורה בדמות פציעה הזויה, כינוי הג'וקר שהודבק לו בשל אופיו, הרזומה העשיר, ההצלחה בנבחרת הלאומית, הפרשה שבה יצא עם בתו של המאמן לו הוא חייב את הקריירה וכמובן – האם מרקו בלבול עשה בחירה טובה מבחינה מקצועית?

בלבול: מגיע שאפו גדול למחליפים

מטאור בן 20

סיינסבורי החל את קריירת המשחק המקצוענית שלו בקבוצת הבוגרים של סנטרל קוסט מארינרס מהליגה האוסטרלית, כאשר כבר בגיל צעיר היה שותף להישגים מרשימים. בגיל 20 היה שותף לזכייה בעונה הסדירה (הפרמיירשיפ האוסטרלי) אך החלק שלו היה מצומצם למדי עם 284 דקות בתשע הופעות בלבד. בחלוף עונה, סיינסבורי פרץ ובגדול כשהפך לבלם מוביל ופותח בהרכב של סנטרל קוסט עם 2,334 דקות ב-26 משחקים, עונה שהסתיימה בצורה חלומית עם אליפות (הצ'מפיונשיפ האוסטרלי). כבר אז, הבלם סומן כאחד הצעירים המבטיחים ביותר באוסטרליה וזכה גם בשני תארים אישיים בעונת הפריצה שלו: שחקן העונה של המארינרס ומקום בנבחרת העונה של הליגה לעונת 2012/13.

ב-2013/14 סיינסבורי חווה ירידה קלה כששותף רק במחצית מהעונה (16 משחקים, 1,415 דקות) וככל הנראה הבין שמיצה את עצמו ביבשת שבה צמח, מה שגרם לו למצוא את הדרך בסופו של דבר לזוולה ההולנדית. "יהיה לי קשה לעזוב. השחקנים והאוהדים כאן היו משפחה בשבילי, הייתה לי פה תקופה נהדרת. אני עצוב, אבל אם אצליח להגשים את עצמי בליגה ההולנדית הגדולה ולעשות קריירה טובה, אהיה מאושר", אמר.

יעקב שחר עם טרנט סיינסבורי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)יעקב שחר עם טרנט סיינסבורי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

סרט אימה בשם “אוטרכט בחוץ”

אחרי שזומן לראשונה לנבחרת אוסטרליה במאי 2013, גברו סיכוייו של סיינסבורי להפוך לבורג משמעותי גם בזירה הלאומית. לקראת סוף השנה התבצע חילוף בעמדת המאמן כשאנג'ה פוסטקוגלו קיבל את התפקיד. היווני שאימן לפני כן את מלבורן ויקטורי ואת בריזביין רואר האוסטרליות הכיר את הכישרון העולה ותמך בשילובו לצד מתיו ספירנוביץ' במרכז ההגנה לקראת מונדיאל 2014 בברזיל.

אלא שה-6 בפברואר 2014 הוא תאריך שסיינסבורי לא רוצה להיזכר בו, תהיו בטוחים. ביום הזה, זוולה יצאה למשחק חוץ אצל אוטרכט והבלם האוסטרלי פתח לראשונה בהרכב. כעבור 72 דקות של כדורגל, הגורל הכה ברכש של זוולה, כשאחת הפציעות ההזויות בהיסטוריה התרחשה דווקא לבלם הצעיר שספג פגיעה מאחת הממטרות במגרש ובעקבות זאת שבר את פיקת הברך. מאוחר יותר, הפציעה התבררה ככזו שסיימה לו את העונה וגרוע מכך – חלום גביע העולם התנפץ לו: “אתה לא מצפה שמשהו כזה יקרה במגרש כדורגל מקצועני באירופה ועוד באחת מהליגות הטובות בעולם, זה פשוט מטורף". באותה העונה זוולה זכתה בגביע ההולנדי עם 1:5 מדהים בגמר על אייאקס, מה שהבטיח לקבוצה הקטנה מקום באירופה, אך מיותר לציין מה היה חלקו של סיינסבורי האומלל בהישג.

אולי לא הרבה שחקנים נפצעו בצורה כזאת (אם בכלל), אך מה שבטוח – סיינסבורי לא ויתר ובסופו של דבר חזר לעונתו השנייה בזוולה מחוזק. הוא זכה עם קבוצתו במגן יוהאן קרויף עם עוד ניצחון על אייאקס הגדולה, הפעם 0:1 כשהוא עוזר לשמור על רשת נקייה וזוכה לשבחים על יכולתו. לאט לאט סיינסבורי חזר לכושר משחק עם 1,223 דקות ב-18 הופעות, אחרי שהתגבר באופן סופי על הפציעה. הבלם ערך סוף סוף את הופעת הבכורה שלו בנבחרת במשחק ידידות נגד בלגיה שניצחה 0:2, אך למרות ההפסד פוסטקוגלו דאג להבהיר לסיינסבורי כי הוא היה מרוצה ממנו.

גרף העלייה המשיך והדובדבן שבקצפת? אוסטרליה אירחה את גביע אסיה ב-2015, עשתה את כל הדרך לגמר נגד דרום קוריאה, עליה גברה 1:2 בתום הארכה. וסיינסבורי? הטורניר היה מושלם עבורו. הבלם פתח בכל ששת המשחקים, כבש שער בחצי הגמר נגד איחוד האמירויות, שלושה משחקים עם שער נקי ומעל הכל: השחקן המצטיין של הגמר עם דגש על תצוגה הגנתית אדירה של האוסטרלים, כך שנכנס גם להרכב הטורניר.

סיינסבורי כובש בחצי הגמר (רויטרס)סיינסבורי כובש בחצי הגמר (רויטרס)

הג’וקר נודד בעולם

אחד מחבריו הקרובים של סיינסבורי הוא החלוץ דניאל מקברין ששיתף איתו פעולה במארינרס כאשר הוא נעזר בדמות מעולם הקולנוע כדי לתאר אותו: "הוא ג'וקר. הוא נינוח ואמיתי, מקצוען מושלם, אבל טרנט אוהב לצחוק או להתבדח. הוא רוצה להפיק מעצמו את המיטב, אך לבדר לאורך כל הדרך".

משם ה”ג’וקר” החליט לנדוד לסין. ג'יאנגסו סונינג רכשה אותו ב-1.5 מיליון דולר מזוולה, עוד לפני שהחלה הנהירה הגדולה מאירופה לאסיה. בעונת הבכורה (2016) רשם 2,302 דקות ב-29 משחקים כולל שני שערים שכבש. הוא הושאל במפתיע לאינטר הגדולה (קדנציה קצרצרה של 19 דקות בלבד), חזר לסונינג עם חמישה משחקים מלאים, הושאל לגראסהופרס משווייץ (705 דקות, תשע הופעות) ולצערו, החזרה להולנד לא הייתה מוצלחת. בעונה שעברה חתם סיינסבורי בפ.ס.וו איינדהובן הגדולה, אך מעבר להופעה מצוינת ב-1:1 עם אינטר בסן סירו, בה רשם 15 תיקולים מוצלחים, עדיין לא קיבל קרדיט מספיק וסיים את העונה עם השתתפות בחמישה משחקים (233 דקות). 

סיינסבורי מנסה לעצור את מאורו איקרדי (רויטרס)סיינסבורי מנסה לעצור את מאורו איקרדי (רויטרס)

העונה הספיק סיינסבורי להשתתף במשחק בודד, קיבל הוראה למצוא לעצמו קבוצה וכך בסופו של דבר הגיע אל הירוקים. אם מישהו חושב שהעובדה שלא השתלב במועדוני הפאר אליהם הגיע קשורה בפציעות, דווקא מדובר מדובר בשחקן שעבר שלוש פציעות בסך הכל לאורך כל הקריירה – פציעת הממטרה הידועה לשמצה עליה התגבר ושתיים נוספות קלות. אמנם קריירת הקבוצות הפכפכה, אבל בעקבות ההצלחה בגביע אסיה ב-2015, סיינסבורי סוף סוף זכה להשתתף במונדיאל, כאשר זומן לרוסיה 2018 ושיחק בשנה שעברה בכל שלושת המשחקים (במלואם) בשלב הבתים נגד דנמרק (1:1), פרו (הפסד 2:0) וצרפת (2:1). אז בליגת העל (או ליגת הבורסה לניירות ערך אם תרצו) הוא לא יצטרך לעצור את אנטואן גריזמן או קיליאן אמבפה, אבל מכבי חיפה מקבלת בלם מנוסה, לא מבוגר מדי שצבר קילומטראז’ מכובד במהלך הקריירה.

סיינסבורי מול קיליאן אמבפבה במונדיאל (רויטרס)סיינסבורי מול קיליאן אמבפבה במונדיאל (רויטרס)

"בגלל שהוא היה ז**, הוא למד ממני שיעור"

סיפור מעניין על סיינסבורי מגיע מאוסטרליה. מי שהביא אותו לסנטרל קוסט מארינרס הוא מאמן נבחרת אוסטרליה כיום, גרהאם ארנולד, בן ה-56. ארנולד לא חשש לתת לילד בן ה-20 את המפתחות, כך שהשניים חוו שיתוף פעולה פורה במשך שלוש שנים. לא רק שארנולד היה הראשון להחתים את סיינסבורי הצעיר על החוזה המקצועני הראשון שלו בקריירה, אלא שהבלם החל לצאת עם בתו של המאמן, אליסה ולימים התחתן איתה.

כיום, ארנולד מספר על כך בחיוך, אך באותה התקופה לא כך קיבל זאת: "הם יצאו במשך חצי שנה, ללא ידיעתי. כולם ידעו על זה, רק אני לא. כשגיליתי, הייתי קשוח איתו". באופן די משעשע, המנג'ר המנוסה התנקם בו על המגרש: "אני זוכר שבמשחק השני שלו נגד בריזביין רואר הצבתי אותו באגף הימני מול תומאס ברוייך, החלוץ הגרמני שלהם שהיה קוסם והוא קרע אותו לגזרים במשך 90 דקות. בגלל שהוא היה ז**, הוא היה צריך לסבול וללמוד ממני שיעור".

רובי סלייטר, פרשן וכדורגלן עבר באוסטרליה, סיפר על הפרשה: "טרנט היה צעיר, ארני הפך אותו לבן טיפוחיו, אף על פי שהיה נראה קצת מוזנח. טרנט יצא עם אליסה בערמומיות. לפעמים הייתי רואה אותו מתייבש על הספסל ושואל אותו 'חבר, אתה מופתע ותוהה למה אתה לא משחק?'".

גרהאם ארנולד. נתן לסיינסבורי שיעור (רויטרס)גרהאם ארנולד. נתן לסיינסבורי שיעור (רויטרס)

מעבר לכך, ארנולד מעיד על אופיו של סיינסבורי: "יש לו גישה רגועה מאוד ולפעמים נדמה שהוא אפילו שחקן 'לא אכפתי'. מי שלא מכיר אותו, עשוי להתבלבל. פעם הוא יצא למחנה אימונים בגביע מזרח אסיה לשנת 2013 אצל הולגר אוסייק. כשחזר משם, הולגר אמר לי שהוא לעולם לא יצליח, כי לא אכפת לו. תמיד הייתי קשה איתו יותר, כי ידעתי מה יש בו. יש לו מתנה של מהירות וטכניקה טובה מאוד, והיה צריך להוציא את זה ממנו". ברמת המשחק, ארנולד כנראה מכיר את חתנו טוב יותר מכולם: "צריך לאתגר אותו בכל שבוע, בכל משחק. ככל שיותר קשה לטרנט, כך הוא הופך לטוב יותר. מהסיבה הזו, המונדיאל הוא הבמה הטובה ביותר עבורו".

ברגע שארנולד קיבל את תפקיד המאמן הלאומי, באוסטרליה החלו לחפש קפטן שייכנס לנעליו של מילה יידינאק והשם הראשון שעלה הוא של סיינסבורי, אלא שאז החלו להישמע ביקורות על מהלך שכזה בשל הקרבה המשפחתית. סלייטר אמר בנושא: "אני לא רואה את מערכת היחסים בין ארנולד לטרנט כבעיה, טרנט כבר הוכיח את עצמו".

טרנט סיינסבורי. כבר הוכיח את עצמו בנבחרת (רויטרס)טרנט סיינסבורי. כבר הוכיח את עצמו בנבחרת (רויטרס)

עוגן חדש בסמי עופר?

על פניו, מסרטוני הווידאו של סיינסבורי (שלא בהכרח משקפים את יכולותיו אך כן מעידים על חלקן) אפשר להגיד – זה כנראה הבלם שהירוקים היו זקוקים לו. בנבחרת אוסטרליה סיינסבורי שיחק בעמדת הבלם הימני מבין שניים או שלושה. אמנם בכדורגל המודרני כבר אין בלם קדמי ואחורי, אך אין ספק שסיינסבורי הוא הבלם שיודע לצאת קדימה עם הכדור, נהנה מטכניקה טובה ויכולת שמירה על הכדור ברמה גבוהה. אולי האלמנט החשוב ביותר אצל הרכש החדש של הירוקים הוא שהבלם יודע לדחוף קדימה את הכדורים, בין אם זה במסירות קצרות או ארוכות – משהו שהחלק האחורי של החיפאים מתקשה בו במיוחד בשנים האחרונות.

על השאלה האם הוא בלם שקשה ללחוץ קשה לענות, מהסיבה שמדובר במשתנה שתלוי בליגה ובאיכות היריבות. מה שבטוח, מרקו בלבול יודע שהעונה הוא זקוק לדמות שתשרה שקט בחלק האחורי ותנווט את הכדורים אל ההתקפה המוכשרת שלו. סיינסבורי עושה רושם שהוא האיש הנכון במקום הנכון.

טרנט סיינסבורי מול אנטואן גריזמן (רויטרס)טרנט סיינסבורי מול אנטואן גריזמן (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */