יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:38
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • 46 - 36
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

"מועדון ווינרי, המטרה - פיינל פור באלופות"

הפועל ירושלים מתכוננת לעונה החדשה. גיא הראל: "אנחנו מכוונים גבוה, בטוחים בסגל שלנו לקראת העונה". קטש: "השנה ניקח צעד אחד קדימה בכל המסגרות"

|
גיא הראל (איציק בלניצקי)
גיא הראל (איציק בלניצקי)

הפועל ירושלים מודל 2019/20 יוצאת לדרך. הקבוצה מהבירה ערכה מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת פתיחת העונה החדשה בליגת ווינר סל והשתתפותה בליגת האליפות של פיב”א. מנכ”ל הקבוצה, גיא הראל, מאמן הקבוצה עודד קטש, ג’יימס פלדין והקפטן החדש בר טימור התארחו ודיברו על סיכום הקיץ והציפיות של הקבוצה בשני המפעלים בהם ישתתפו הירושלמים.

מנכ”ל הקבוצה אמר: “הקבוצה יותר חזקה מהעונה שעברה, היא יותר אגרסיבית ויותר צעירה, כל שחקני הרכש שרצינו הגיעו, גם זרים וגם ישראלים. אנחנו שמחים שהם הצטרפו, ובנוסף יש המשכיות של חמישה שחקנים מהעונה שעברה. ממוצע הגיל בקבוצה ירד משמעותית. אין מה לדבר על מטרות, בארבע השנים האחרונות זכינו בשתי אליפויות ובגביע המדינה, אנחנו מועדון שבא לזכות בתארים, כבר לא צריך לצאת בהצהרות, אנחנו שם ואנחנו מועדון ווינרי שזוכה בתארים והדברים האלו לא משתנים. לשם אנחנו מכוונים גם בעונה הקרובה, המטרה היא להביא לפה את הפיינל פור של ליגת האלופות”.

גיא הראל (איציק בלניצקי)גיא הראל (איציק בלניצקי)

הקטנת כמות הישראלים: “יש לנו ארבעה ישראלים בכירים מאוד שאנחנו שמחים מכולם. יש לנו מספר שחקנים צעירים שיצטרפו לסגל מהנוער, יהיו חמישה זרים שיירשמו בליגה. אנחנו מאוד בטוחים בסגל לקראת ההשתתפות בשתי המסגרות”.

עתידו של אמארה סטודמאייר במועדון: “תמיד יש סיכוי לגביו. כל הקיץ היינו איתו בקשר, לפני כל החתמה של שחקן בעמדתו הסברנו לו את המצב ושאלנו אותו מה בנוגע אליו. יש לו את המחשבות שלו והוא מבין את ההשלכות. הוא אוהב את המועדון ומבין שצריך לעשות מה שטוב לו בבניית הסגל. אמארה נמצא מעל שיקולים כאלו ואחרים. כרגע אנחנו בונים את הקבוצה בלעדיו, יהיה קשה לענות עכשיו מה יקרה בעתיד. אנחנו לא מתעסקים בזה עכשיו, כרגע הוא לא על הפרק”.

אמארה סטודמאייר (אורן בן חקון)אמארה סטודמאייר (אורן בן חקון)

חשש מכישלון בליגת האלופות: “אני לא חושש. התפכחנו משאיפות היורוליג, לא הגענו לשם כי במפעל החליטו אחרת. ליגת האלופות זה מפעל חזק. השנה אנחנו רוצים להשיג את כל המטרות ולזכות בכל התארים, אנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה. היה לנו מאזן 15-3 בליגת האלופות, אם נעשה את זה גם השנה אז נעמוד ביעדים שלנו, אנחנו מדברים על פיינל פור ועל תארים, אם יגיעו ימים קשים נדע לתקן”.

פלדין, שהאריך את חוזהו בקיץ, אמר: “אני רציתי לעזור ככל שאני יכול. נשארתי פה כדי לנצח משחקים. כששחקנים התקשרו אליי בנוגע להתלבטות האם להגיע לקבוצה תמיד תמכתי ושכנעתי אותם להגיע לפה. אני חושב שהגיעו שחקנים גדולים הקיץ ואני שמח שהם פה. אשמח לשכנע שחקנים להגיע גם בקיץ הבא”.

ג'יימס פלדין (איציק בלניצקי)ג'יימס פלדין (איציק בלניצקי)

הציפיות להצלחה באירופה: “אנחנו רק באוגוסט, יש לנו עוד זמן כי זה תהליך ארוך. אני כאן לעזור לקפטן בר, צריכים להבין את התוכנית ואת השיטה של המאמן, יש לנו סגל של שחקנים טובים, גם החדשים וגם אלה שנשארו. אני מתרגש ומוכן שהעונה תתחיל, ואני חושב שתהיה עונה טובה”.

מה הוא הכי אוהב בסגל: “אני אוהב את העומק בסגל. יש את האפשרות לשחק עם כמה הרכבים. הזרים ישתלבו ויעשו עבודה טובה, אני שמח שהם פה. אנחנו שואפים להצליח ולהיות טובים יותר ככל שהזמן עובר, נראה מה אנחנו יודעים. שיפרנו את הקשיחות בקבוצה, אני מתרגש ממה שנוכל לעשות”.

ג'יימס פלדין, בר טימור ועודד קטש (איציק בלניצקי)ג'יימס פלדין, בר טימור ועודד קטש (איציק בלניצקי)

מאמן הקבוצה סיכם את הקיץ ודיבר על העונה הקרובה: “אני מתרגש וגאה ומצפה לפתוח עוד עונה בהפועל ירושלים. אני מספיק שנים מאמן וברור לי שבסוף דברים נבחנים בתוצאות ואנחנו נרצה לקחת את הפרויקט שהתחלנו שנה שעברה עוד צעד אחד קדימה גם ברמת התוצאות, אבל קשה להתחייב כרגע. מה שכן, נצטרך להתרכז בלקחת את העונה המרגשת שחלפה עוד צעד קדימה. זה היה קיץ מאתגר ואמוציונלי, כי נפרדנו משחקנים שהיה קשה ללוותר עליהם, כל אחד והסיבות שלו, היה קשה כי היה מיוחד בעונה שעברה. ההסתכלות קדימה היא במטרה ללמוד, להשתפר ולנסות לקחת את זה צעד אחד קדימה, העובדה שיש לנו חמישה שחקנים שממשיכים איתנו זה מאוד חשוב וזה איפשר לנו להיות עם ביטחון עצמי במערכת ובשחקנים הקיימים. נהיה יותר אגרסיביים, אני משוכנע ששמרנו על האופי והחיבור של השחקנים. זה לא מובן מאליו להנות כמו שנהנינו שנה שעברה ואני בטוח שנהנה גם השנה, מגיע קרדיט לשחקנים ולכל המערכת של המועדון. אני מאחל מזל טוב לבר טימור על קבלת סרט הקפטן”.

ההמשכיות כמאמן ואופי בניית הסגל: “מה שמבדיל אותנו מחובבי כדורסל זה היכולת לזהות חולשות וחוזקות. לא קיבלנו החלטות על סמך משחק אחד או על סמך החטאה או יום פחות טוב או ניהול משחק לקוי, זה לא קורה ככה. אני חושב שגם בתקופת גמר הגביע כשהיינו בשיא ושיחקנו טוב, ידענו כבר איפה אנחנו צריכים להתחזק ומה החסרונות שלנו. גם לאורך העונה שעברה אמרתי שאנחנו לא קבוצה מושלמת ואנחנו צריכים תמיד להשתפר. היכולת להצעיר את הקבוצה ולתת במה לצעירים זה אומר משהו. יש מערכת חזקה ובסיס איתן ואפשר לעשות דברים כאלה בזכות זה. במקומות שיכולנו לאפשר לעצמנו לעבות ועיבינו עשינו את זה על סמך האופי הטוב שיש לנו בקבוצה. יש שחקנים מובילים באופי שלהם, ויהיו כאלה שיצטרכו עוד לבנות את זה, אין לי ספק שזה גם יקרה”.

עודד קטש (איציק בלניצקי)עודד קטש (איציק בלניצקי)

חלוקת הדקות בין הגארדים הרבים: “זה נעשה עם מחשבה ובטחון ומתבסס על האופי של השחקנים. הצלחת הקבוצה היא מעל הכל. שחקנים מבינים שהם משחקים בשביל המועדון והצלחתם תהיה הצלחת הקבוצה. יהיו משחקים ששחקנים ישחקו פחות ותהיה רוטציה, יהיו משחקים שנשחק עם יותר גארדים. יש התאמות מקצועיות ונוכל לעשות את זה כל עוד נהיה יותר אגרסיביים ונשתמש בכלים שיש לנו. הבאנו את השחקנים הכי איכותיים שמתאימים לשיטה לנו ונשתפר תוך כדי תנועה. תהיה חלוקת דקות, תהיה הרוטציה ויהיו הרכבים נמוכים, אני משוכנע שנצליח לעשות את זה טוב.

השילוב בין נבחרת לקבוצה: “מדובר בכדורסל. צריך בכל אחת מהקבוצות להביא את השחקנים הכי טובים כדי לעמוד במשימות של המועדון. אנחנו לא מביאים שחקנים על סמך תעודת זהות. אנחנו גאים בישראלים שנמצאים כאן, ואני לא חושב שאם עוד ישראלי היה מגיע היינו פותרים איזשהי בעיה. אני לא חושב שבכלל בחוק כזה או אחר אפשר לפתור את בעיית השחקן הישראלי, אני כן חושב שיש התקדמות של שחקנים ישראליים, יש הצלחות בנבחרות הצעירות והלוואי שיהיו כמה שיותר שמתאימים לעמוד בציפיות של הקבוצות הגדולות. במסגרת השוק בחרנו את השחקנים המתאימים ללא קשר למוצאם שיוכלו להוביל את הפועל ירושלים”.

גיא הראל, ג'יימס פלדין, בר טימור ועודד קטש (איציק בלניצקי)גיא הראל, ג'יימס פלדין, בר טימור ועודד קטש (איציק בלניצקי)

ההשתתפות בשתי המסגרות: “ההתנהלות תהיה דומה לעונה שעברה. אנחנו כן רוצים לקחת הכל צעד אחד קדימה. היו הפסדים כואבים לטנריף והשנה אני מקווה שנוכל להגשים את החלום ולעמוד במטרות. בשביל זה צריך להיות מוכנים, הייתה לנו עונה אירופית מדהימה לאורך הזמן ונכשלנו רק בשני המשחקים האחרונים, אבל נשאף לעשות יותר. כדורסל משחקים בשביל הקהל והצופים. קשה להסתכל על עונה מהסוף להתחלה, זה קל לבחון תוצאות. אנחנו יודעים איפה טעינו, אנחנו רוצים להיות טובים יותר. זוהי חובתנו כצוות מקצועי לעשות כדורסל טוב יותר מהשנה שעברה לכל אורך העונה, שהקהל יתחבר אליה ויתרגש ויאסוף חוויות. אנו שואפים להביא את ההכי טוב שלנו ולעמוד ביעדים, אנחנו מסוגלים אבל קשה לנבא את העתיד מעכשיו”.

טימור, הקפטן החדש של הקבוצה, הוסיף: “זו עונה שישית שלי שאני פותח בקבוצה. זו השנה הכי מיוחדת עבורי, אני מאוד מתרגש ויודע כמה התפקיד הזה הוא חשוב ומשמעותי, תודה לצוות המקצועי והניהולי על הבחירה בי. יש לנו חודש וחצי להפוך מיחידים לקבוצה. נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים כדי לקחת צעד אחד קדימה ונעמוד בזה.

ג'יימס פלדין, בר טימור ועודד קטש (איציק בלניצקי)ג'יימס פלדין, בר טימור ועודד קטש (איציק בלניצקי)

יכולת עמידה בלחץ כקפטן: “חיכיתי להיות הכי ותיק. בהפועל ירושלים תמיד יש לחץ אז זה לא משנה באיזה מעמד אני. יש לחץ כי יש ציפיות וזה חלק חשוב בחייו של כדורסלן. כשראיתי את יותם הלפרין וליאור אליהו כקפטנים למדתי מהם המון, אני יודע מה לעשות כעת, גם באופן חברתי בחדר ההלבשה וגם בפן המקצועי. זה סוג של אתגר בשבילי אבל אני מאוד מוכן ומצפה לזה. שהעונה תתחיל כולנו נעשה את הכי טוב שיש”.

מה הוא הכי אוהב בסגל: “אני הכי אוהב את ההמשכיות של השחקנים והאופי שקיים בקבוצה, יש על זה דגש רב בשנים האחרונות. העובדה שכמה שחקנים ממשיכים בעונה הקרובה זה לא מובן מאליו. הצוות הביא הרבה שחקנים ששמים את הקבוצה בראש מעייניהם. זה הדבר הכי חשוב שקורה פה, אני הכי מתחבר לזה”.

טיישון תומאס: אני אוהב את הסגל מאוד

בתוך כך, לאחר מסיבת העיתונאים הקבוצה הגיעה להיכל במלחה לאימון פתיחת העונה הרשמי, ביחד עם כל שחקני הסגל החדש שנבנה בבירה, כולל שחקני הרכש סולימאן בריימו, טרנט לוקט, אייזיאה קאזינס, מינדאוגאס קופשאס, נמרוד לוי ועידן זלמנסון.

הסנטר טיישון תומאס, שנחת רק היום בארץ, סיפר: ״לחלוטין הייתי מוכן כבר לחזור ולהתחיל לעבוד אבל בו בזמן גם הייתי שמח להישאר בבית קצת יותר. חודשיים זה פרק זמן קצר בהתחשב בעובדה שאני בא לפה לעשרה חודשים, אבל ללא ספק היה לי זמן לראות את כולם בבית וליהנות״.

הסגל החדש: ״אני אוהב את הסגל מאוד, יש לנו הרבה סייז, אני מרגיש שהגנתית נהיה בעיה לקבוצות אחרות כי אנחנו יכולים לעשות חילופים בכל עמדה והתקפית אני חושב שנהיה בסדר כי יש לנו הרבה אפשרויות בהגנה. אני חושב שהעונה אנחנו יותר טובים ויכולים להגיע רחוק יותר. אין לי שום דבר נגד הקבוצה של העונה שעברה כי היינו קבוצה טובה. נפלנו בעונה שעברה קצת בהגנה והעונה אני לא חושב שתהיה בעיה ושנוכל להגיע רחוק יותר״.

טיישון תומאס (אורן בן חקון)טיישון תומאס (אורן בן חקון)

האיחוד עם אייזיאה קאזינס איתו שיתף פעולה גם במכללות: ״יש לי חלק קטן בהגעה שלו, שאלו אותי עליו ודיברתי איתו לפני החתימה, אבל ההנהלה עשתה את הכל והחתימה אותו. הוא שאל אותי מה דעתי ואמרתי לו שאני חוזר וכמובן שאשמח אם יבוא. אני שמח שהוא יהיה חלק מאיתנו העונה״. 

השינויים בקבוצה לעומת העונה שעברה: ״אני אוהב מאוד את הסייז שיש לנו, שיחקתי נגד חלק מהשחקנים בעבר, למשל נגד סולימאן בריימו ואני מכיר את אייזיאה וחלק מהשחקנים כך שאני חושב שהכימיה בינינו תעבוד מהר יותר. אני וסולימאן הולכים להילחם פעם נוספת על המקום בחמישיית העונה. נפגשנו ביוסטון וצחקנו על זה, אבל אני מרגיש שכשיש לנו בקבוצה את שני שחקני ההגנה הטובים ביותר בליגה בעונה שעברה זו הולכת להיות בעיה לשאר הקבוצות״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */