יום רביעי, 17.04.2024 שעה 01:22

מולאי הוגרל באליפות העולם, יוכל לפגוש את מוקי

הג'ודאי האיראני נכנס לבסוף להגרלה בטוקיו ויוכל לפגוש בקרב על מדליה את הישראלי, שקיבל הגרלה לא פשוטה. 14 ישראלים יתחרו באליפות, ההגרלות בפנים

|
הג'ודאי האיראני סעיד מולאי (בכחול) בפעולה (רויטרס)
הג'ודאי האיראני סעיד מולאי (בכחול) בפעולה (רויטרס)

אליפות העולם בג’ודו לשנת 2019 תצא מחר (ראושן) לדרך בטוקיו והיום (שבת) נערכה ההגרלה בכל המשקלים. הג'ודאי האיראני סעיד מולאי, אלוף העולם במשקל של עד 81 ק”ג, נכנס להגרלה (האיראני היחיד שישתתף באליפות) והוא עשוי לפגוש את שגיא מוקי אם יגיע לקרב על מדליה בתחרות שנערכת בטוקיו שביפן.

לאחר הדיווחים בעולם לפיהם מולאי יפרוש מהתחרות בדומה לג'ודאי האיראני מוחמד מוחמדי, ביממה האחרונה חלה תפנית בנושא כפי שפורסם ב-ONE אתמול (שישי), כאשר בניגוד לאותם דיווחים מולאי דווקא הגיע לטוקיו ולא הודיע באופן רשמי על פרישה כפי שעשה חברו לנבחרת.

היום (שבת) באיראן עסקו בתקשורת המקומית בתוצאות ההגרלה של מולאי, שבא להגן על תוארו כאלוף העולם, כך שמבחינתם הכל מתנהל כרגיל באשר אליו והוא ייקח חלק בתחרות היוקרתית.

מולאי הוגרל בחצי העליון של ההגרלה ויתמודד נגד מוחמד קאסם הסורי בעוד מוקי דורג בחציה התחתון ויפתח את יום התחרויות שלו עם מפגש מול יריב מאסטוניה או קזחסטן, כך שהשניים יוכלו להיפגש רק בקרבות על המדליה, כלומר בגמר או בקרב על מדליית הארד. ספק רב אם האיראני יופיע לקרב מול הישראלי, אם וכאשר יצטרך לעשות זאת. אם תתרחש סיטואציה כזאת, סביר להניח שיפרוש מהתחרות.

שגיא מוקי (איציק בלניצקי)שגיא מוקי (איציק בלניצקי)

אגב, מוקי, שיחל את דרכו בסיבוב השני בגלל דירוגו הגבוה (שני בעולם) קיבל הגרלה לא פשוטה - הוא הוגרל באותו רבע של ההגרלה כמו סוטורו פוג’יווארה המקומי, אותו הוא יוכל לפגוש ברבע הגמר למול קהל יפני משולהב. גם אם יעבור אותו, עשוי לחכות לו בחצי הגמר מפגש מול פרנק דה ויק ההולנדי.

פרט למוקי, 13 ישראלים נוספים ישתתפו באליפות. במשקל עד 66 ק"ג יתחרו שני ישראלים, כאשר ברוך שמאילוב יפתח בסיבוב השני מול עבדול פאהים פאזלי מאפגניסטן או מול תומאס מוונדה מטנזניה. גם טל פליקר מדורג ויפתח בסיבוב השני, מול יריב מאוקראינה או מקוסטה ריקה, תלוי מי מביניהם ינצח בקרב הראשון. גם דניאל בן דוד (עד 60 ק"ג) יפתח בסיבוב השני בניסיון להפתיע ולרשום פריצה משמעותית ראשונה בקריירה שלו.

ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) הוביל לכך שיריבו האיראני מוחמד מוחמדי פרש מהתחרות, והוא יפתח מול יריב קזחי. אם יגיע לרבע הגמר הוא עשוי לפגוש את רוסטאם אורוג'וב האזרי שנחשב לטוב בעולם במשקל הזה. לי קוכמן (עד 90 ק”ג), סגן אלוף אירופה הטרי, יפתח מול יריב מתאילנד כאשר בהמשך הוא עשוי לפגוש גם יריב ירדני או מצרי.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) שחזר מפציעה יפתח מול יריב מאוזבקיסטן. מדליסט הארד האולימפי, אורי ששון, יתחרה ביום האחרון במשקל הפתוח וינסה לזכות במדליה ראשונה באליפות העולם. בתחרות הזו האלוף האולימפי טדי רינר לא יתחרה אך ששון עשוי לפגוש בקרבות הסופיים יריבים לא קלים אחרים כמו לוקאס קרפלק הצ'כי שנמצא בתנופה אדירה. ששון עשוי לפתוח מול יריב קוריאני בסיבוב השני.

אורי ששון עם המדליה (עמית שיסל)אורי ששון עם המדליה (עמית שיסל)

בנשים, שירה ראשוני (עד 48 ק”ג) תפתח את הקרבות שלה בסיבוב השני מול יריבה מקזחסטן. גפן פרימו (עד 52 ק"ג) תתמודד בקרב הראשון מול צ'לסי גילס הבריטית, שנחשבת ליריבה צעירה ולא קלה בכלל, בדיוק כמוה.

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) תתחיל בסיבוב השני משום שהיא מדורגת בתחרות, שם היא יכולה לפגוש יריבה מאיחוד האמירויות, אך יהיה לה קשה להעפיל לחצי הגמר משום שבהמשך היא עוד יכולה להיתקל ביריבה יפנית. ענבל שמש (63 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג) ינסו להגיע הכי רחוק שאפשר כדי לצבור ניקוד משמעותי לאולימפיאדת טוקיו בשנה הבאה.

שירה ראשוני, גפן פרימו ותמנע נלסון לוי עם צוותן (איגוד הג'ודו)שירה ראשוני, גפן פרימו ותמנע נלסון לוי עם צוותן (איגוד הג'ודו)

אליס שלזינגר שתתחרה במדי בריטניה קיבלה הגרלה קשה מאוד, בדמותה של קלריס אגבגננו הצרפתייה אלופת העולם כבר בקרב השני שלה, בהנחה שתעבור את הראשון. גם גילי שריר ביחד איתן באותו רבע של ההגרלה, כך שיהיה לה לא פשוט בכלל להגיע לקרבות על מדליה.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */