יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:17
אלי טביב

אליפות? לא צריך את איביץ’ בשכר 600 אלף

טביב פותח עונה בטור אישי ל-ONE: מי שמדבר בבית"ר על פחות מאליפות מפחד מכישלון, ב"ש נחלשה, חיפה יכולה לרוץ לאליפות. הפועל ת"א בפלייאוף התחתון

עונה חדשה בכדורגל הישראלי בפתח, אבל אסור לטעות, זו תהיה עונה פחות טובה מזו שהייתה מבחינת רמת הכדורגל. יחד עם זאת, היתרון הגדול שלה יכול להיות בצפיפות בצמרת ובמאבקים על האליפות ועל ההישרדות. הכדורגל יהיה יותר מעניין, אבל הרמה תהיה יותר נמוכה.

בעונה הקרובה, אני לא רואה איך מכבי תל אביב זוכה שוב באליפות כשהיא מובילה ב-31 נקודות הפרש מהמקום השני. בגלל שמכבי נחלשה בקיץ ובגלל שהפועל באר שבע התחזקה אבל לא החתימה שחקנים שאפשר להתרשם מהם ככאלה שיובילו אותה לאליפות, זה נותן יתרון לקבוצות כמו בית"ר ירושלים ומכבי חיפה שהשתדרגו ובליגה חלשה יותר יהיה לשתיהן קל יותר להתמודד בצמרת ואולי גם לזכות באליפות.

כל הדרכים להגיע לבלומפילד

ולמה אני טוען שהרמה ירדה? כי בתחתית יש לא מעט קבוצות שאוהדי הכדורגל בקושי מכירים את השחקנים שלהן. סקציה נס ציונה, הפועל חדרה, הפועל רעננה, הפועל כפר סבא ומ.ס אשדוד אלה קבוצות שהן פחות טובות בצורה ברורה וכל אחת מהן עלולה לרדת ליגה, כך שאני צופה שתהיה מלחמה גם במאבקי ההישרדות.

את התחזית שלי לעונה הקרובה אני פותח עם בית"ר ירושלים. אם יש קבוצה שיכולה לאיים על האליפות, זו הקבוצה. כשבונים תקציב עם מעל 80 מיליון שקל אי אפשר לדבר על פחות מאליפות, הרי בשנים האחרונות בית"ר סיימה במקום השלישי עם שליש מהתקציב הזה. אז לא להצהיר על אליפות? אני אישית לא מאמין בזה ואני חושב שכל מי שאומר את זה מפחד מכישלון. אי אפשר לדבר על משהו אחר חוץ מהתואר הזה.

רוני לוי ויוסי בניון (נעם מורנו)רוני לוי ויוסי בניון (נעם מורנו)

כל השחקנים שהוכיחו את עצמם ובלטו בעונה שעברה בליגת העל הגיעו לבית"ר ירושלים, אם זה לוואי גארסיה, שי קונסטנטין, פרדי פלומין, גדי קינדה ומיכאל אוחנה, שגם נרכשו בסכומים לא קטנים. מדובר בשחקנים בכירים ומצליחים, כך שמי שעשתה את הרכש הכי גדול מבחינת שחקנים מוכחים זו בית"ר ירושלים, לא אף קבוצה אחרת - לא מכבי ת"א, לא הפועל ב"ש ולא מכבי חיפה. זאת לבד כבר הצהרה גדולה.

הפציעה של אוחנה לא תגמור את בית"ר, כי לדוגמה בעונה האחרונה שלי בקבוצה נפצע עידן ורד כבר בפתיחת העונה והוא נחשב בזמנו לשחקן מספר 1 בסגל. ומה קרה? המשכנו לרוץ בלעדיו, נצמדנו לצמרת והתמודדנו על האליפות. לצערי אנטואן קונטה, איתי שכטר ומרסל הייסטר נפצעו ונעדרו, שזה כבר היה יותר מידי, אבל פציעה של שחקן אחד לא אמורה להשפיע כל כך, עם כל הכבוד לאוחנה.

מיכאל אוחנה על הדשא (רדאד ג'בארה)מיכאל אוחנה על הדשא (רדאד ג'בארה)

לצוות של בית"ר ירושלים יש הרבה ניסיון בכדורגל, אם זה המאמן רוני לוי, יוסי בניון ואלי אוחנה. הם עשו הרבה דברים בכדורגל הישראלי, שזה יתרון. ימים יגידו איפה בית"ר תסיים, אבל לדעתי היא מועמדת ברורה לאליפות.

עוד קבוצה שיכולה לרוץ לאליפות הפעם זו מכבי חיפה. אם היא תעשה שדרוג נוסף ותעבוד נכון, היא גם יכולה להיות בצמרת הגבוהה. המועדון השאיר את רוב הסגל, שצבר יותר ניסיון, והם השתדרגו בכמה שחקנים טובים שהם לא שוברי שוויון והקבוצה תצטרך להתחזק בעוד שניים-שלושה שחקנים טובים. בכל מקרה, אין ספק שהעונה היא תהיה להם קבוצה יותר טובה ומכבי חיפה תרוץ מההתחלה לפלייאוף העליון.

ניקיטה רוקאביצה חוגג עם ירדן שועה (עמית מצפה)ניקיטה רוקאביצה חוגג עם ירדן שועה (עמית מצפה)

השחקנים שבאו מבני יהודה, יובל אשכנזי ודולב חזיזה, הם שחקנים טובים אבל לא כוכבים כאלה שאתה יכול להצהיר שאתה לוקח איתם אליפות ולכן צריך עוד חיזוק. אם למכבי חיפה היה מנהל מקצועי טוב מעל המאמן, עם התקציב שיש לה, הוא יכול היה להביא שחקנים יותר טובים ולהתמודד על אליפות בכל עונה. חסר מנהל מקצועי ראוי וזה מורגש. בל נשכח, שהליגה ירדה באיכות שלה וזה יעזור למכבי חיפה לצבור נקודות. יהיה לה יותר קל לרוץ גבוה.

לעומת זאת, מכבי תל אביב נמצאת בירידה גדולה. האלופה לא עשתה חיזוק משמעותי לסגל, ולהפך, רק איבדה שחקנים משמעותיים. נכון שיש לה סגל טוב, אבל אני לא רואה איך היא לוקחת אליפות בקלות בעונה הקרובה. זה יהיה הרבה יותר קשה.

אלירן עטר מאוכזב (רדאד ג'בארה)אלירן עטר מאוכזב (רדאד ג'בארה)

אחרי האליפות שהקבוצה זכתה בה, ציפיתי שהיא תתחזק כדי שתוכל להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות. היה לה הרבה זמן לעשות את זה, מינואר היא ידעה שהיא תיקח אליפות והיו צריכים כבר אז להתחיל לבחון שחקנים לרכש. לפי דעתי שיחקו שם דמקה במשך שישה חודשים ולא עשו שיעורי בית לחלון ההעברות בקיץ. ההנהלה לא חיזקה את הקבוצה. ההפך, היא נחלשה.

הביאו שוער פחות טוב מפרדראג ראיקוביץ' שעזב, החזירו את ניק בלקמן שהוא לא השחקן שהם היו צריכים להביא ושחררו את אלי דסה שזו הייתה הטעות הכי גדולה שנעשתה שם. אסור היה להם לתת לו ללכת. גם אם מכבי תל אביב תזכה באליפות, היא לא תהיה דומה לזו של העונה שעברה. אין סיכוי.

ניק בלקמן מאוכזב (רדאד ג'בארה)ניק בלקמן מאוכזב (רדאד ג'בארה)

במכבי תל אביב היו צריכים להתחזק בצורה משמעותית גם כדי להתמודד מול קבוצות באירופה. בשביל לקחת אליפות לא צריך מאמן שמרוויח 600 אלף יורו לעונה, הוא היה אמור להוביל אותם לשלב הבתים בליגת האלופות או לפחות לבתים בליגה האירופית. שם היה המבחן האמיתי שלו. איביץ' נכשל בזה בגדול, זה כישלון שרשום רק על שמו. איך אלירן עטר פותח על הספסל? איך צ'יקו אפואדו לא משחק באופן קבוע בהרכב? אני לא הייתי משאיר אותו להיות המאמן. אגב, גם במכבי ת”א חסר מנהל מקצועי שיוביל את המועדון.

גם הפועל באר שבע מאבדת מהכוח שלה. היא נחלשה אפילו ביחס לעונה שעברה. באר שבע הביאה רכש, אבל מדובר בשחקנים בינוניים שהם לא ברמה גבוהה. זו תהיה קבוצה אפורה עם שחקנים שנלחמים אבל פחות טכניים. חסר הברק בהרכב, חסר שחקן שיוביל, חסר שחקן שובר שוויון. כולם בסגל הזה כמעט באותה הרמה ואין אף שחקן יצירתי באמצע. דוד קלטינס מעולה אבל הוא לא כזה, גם לא מרוואן קבהא, לא עדן שמיר וגם לא נייג'ל האסלביינק. זה עדיין לא זה.

נייג'ל האסלביינק (חגי מיכאלי)נייג'ל האסלביינק (חגי מיכאלי)

ניב זריהן נראה טוב אומנם, אבל בעונה שעברה הוא לא בלט יותר מידי. להפועל באר שבע אין שחקנים כמו אלה שזכו באליפויות שלה, עם שמות כמו ג'ון אוגו, טוני וואקמה, אליניב ברדה, מאור בוזגלו ומאור מליקסון. גם אלה שישנם עדיין בסגל, מיגל ויטור וחנן ממן, פצועים וזה משפיע. הקבוצה נחלשה ב-50 אחוז מהסגל שהיה לה לפני שנתיים. לכן לדעתי היא תגיע לפלייאוף העליון, אבל היא לא מסומנת לאליפות. אולי תגיע לאירופה.

עוד קבוצה שנחלשה בחומר השחקנים שלה ביחס לעונה שעברה היא בני יהודה. אני לא רואה איך היא עושה שוב את מה שעשתה בעונה שעברה. יוסי אבוקסיס הוא מאמן טוב, אבל מאמן טוב צריך גם שחקנים טובים וכרגע מה שיש לו לא מספיק. בני יהודה לא תהיה באותה הרמה, אם היא תגיע לפלייאוף העליון זה יהיה הישג טוב.

יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)

גם הפועל תל אביב לא התחזקה. היא הביאה כמה שחקני רכש, אבל רובם לא שיחקו הרבה בעונה שעברה. עד עכשיו, התאכזבתי מאוד ממה שראיתי מהם. הם הפסידו לקבוצות קטנות יחסית, עם כדורגל לא טוב. היא לא יכולה להתמודד בצמרת, ההפך - כרגע נראה שהיא תתמודד בפלייאוף התחתון.

בניית הקבוצה לא הייתה טובה. בעצם זה שהם שיחררו את אדי גוטליב ורמזי ספורי, הם כבר נכנסו לבעיה. מאור בוזגלו בתקופה הטובה שלו היה שובר שוויון בליגה, אבל הוא עבר פציעות קשות והוא יצטרך להוכיח את עצמו מחדש ולהוביל. כמו כן, כל מה שקורה מסביב, עם הסיפור של אוראל דגני והסיפור של עומר דמארי והמנודים, כל זה רק יותר מלחיץ את המערכת. כשקורים דברים כאלה, מתחיל כדור שלג, כי השחקנים כבר לא בטוחים לכמה זמן הם יהיו במועדון ועולים סימני שאלה אצל כולם.

מאור בוזגלו (חגי מיכאלי)מאור בוזגלו (חגי מיכאלי)

חשוב לדעת איך לבנות קבוצה. את הדברים האלה הם היו צריכים לתכנן מראש. הפועל תל אביב הייתה צריכה לתקן את מה שלא עבד לה טוב בעונה שעברה, ואת זה הם עדיין לא הצליחו לעשות. הם השתדלו, אבל כנראה שלא היו מספיק אנשים עם ראייה נכונה לבניית קבוצה. בשביל לעשות את זה צריך ניסיון וראייה נכונה לגבי שחקנים.

המאמן ניסו אביטן יעמוד למבחן. הצלחה של עונה אחת בליגת העל לא יכולה לנבא הצלחה לעונות הבאות. מאמן נמדד לאורך זמן. הוא יצטרך להוכיח שמה שעשה בחדרה לא היה מקרי ויש לחץ גם עליו.

ניסו אביטן (איציק בלניצקי)ניסו אביטן (איציק בלניצקי)

מכבי נתניה תעשה הישג דומה לזה שהיא הגיעה אליו בעונה שעברה. היא קבוצה שיכולה לסיים בפלייאוף העליון. אומנם היא איבדה את עלי מוחמד, שחקן שהיה בורג מאוד מרכזי בקישור, אבל היא צירפה את אלמוג כהן שאמור למלא את החלל. אלמוג כהן הוא שחקן טוב ויעשה עבודה טובה במרכז השדה, אבל הוא לא זה שיקפיץ את הרמה שם.

עירוני קרית שמונה היא קבוצה בסימן שאלה. היא יכולה לסיים בפלייאוף העליון וגם בפלייאוף התחתון. יהיו לה משחקים טובים ופחות טובים. יש לה זרים טובים, אבל לא הייתי מגדיר אותה כקבוצה שתיאבק בצמרת. המאמן שלה מסאי דגו הוא צעיר ואחד שעוד לא עשה משהו משמעותי בכדורגל הישראלי, אבל צריך לתת לו את הזמן שלו להוכיח את עצמו.

מסאי דגו (ניסן עייש)מסאי דגו (ניסן עייש)

גם הפועל חיפה תתנדנד בין פלייאוף עליון לתחתון. זו קבוצה שהיא לא לפה ולא לשם. אני לא רואה איזה שדרוג משמעותי נעשה שם העונה. יש לה שחקנים טובים, אבל היא קבוצת מרכז טבלה לגיטימית.

הפועל חדרה ירדה ברמה. היא תהיה ברמה של קבוצות כמו נס ציונה, הפועל כפר סבא ושאר הקבוצות האלה שיסיימו בפלייאוף התחתון אחרי שעלו ליגה. חדרה תבוא להילחם על הישרדות ותצטרך לעבוד קשה. אין לה שום סיכוי לעשות את מה שעשתה בעונה שעברה. אם חדרה תשרוד? זו תהיה הצלחה.

יואב כץ (עמרי שטיין)יואב כץ (עמרי שטיין)

כנ"ל הפועל כפר סבא והפועל רעננה. הן קבוצות ברמה ירודה עם שחקנים לא מספיק איכותיים. גם סקציה נס ציונה ביניהן, והיא לא תפתיע כמו הפועל חדרה אלא תהיה קבוצה שתצטרך לחשוב רק על איך היא נשארת בליגה. אין לה שום סיכוי להיות בפלייאוף העליון, בשביל זה צריך שני שחקנים לפחות שיעשו את ההבדל, כמו שעשו קווין טאפוקו ופרדי פלומיין בעונה שעברה בחדרה. כרגע, אין אף אחד שיכול לסחוב אותן קדימה, ככה שכל הקבוצות האלה אלה בסכנת ירידה.

בנוסף, מ.ס אשדוד תהיה קבוצה טובה יותר מהעונה שעברה, אבל היא לא עשתה חיזוק ששידרג אותה באחוזים גבוהים. יש קבוצות פחות טובות ממנה, אבל היא תהיה בפלייאוף התחתון ולדעתי לא תרד ליגה.

שלומי אזולאי (שחר גרוס)שלומי אזולאי (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים