יום חמישי, 18.04.2024 שעה 14:04

אורן סמדג'ה: יש לנו נבחרת ג'ודו יוצאת דופן

המאמן שנערך לאליפות העולם הוזמן להרצות בברזיל: "אנחנו לא עשירים במדליות מהתחרות הזו, אבל לא ננמיך ציפיות". שני הרשקו: "אשמח אם נגיע לגמרים"

|
אורן סמדג'ה (שחר גרוס)
אורן סמדג'ה (שחר גרוס)

כשנה לפני המשחקים האולימפיים שיתקיימו בטוקיו שביפן, ביום ראשון תיפתח אליפות העולם בג’ודו באותה העיר בדיוק. עבור הנבחרת הישראלית, מדובר בתחרות יוקרתית אבל גם בהכנה לדבר האמיתי. 14 מתחרים ישראלים יעלו על המזרן בניסיון לאסוף ניקוד חשוב לדירוג האולימפי, כאשר בכל יום יתחרו הגברים והנשים בקטגוריית משקל אחת, בדומה לתחרות האולימפית.

את נבחרת הגברים ייצגו דניאל בן דוד (60 ק”ג), טל פליקר וברוך שמאילוב (66 ק”ג), טוהר בוטבול (73 ק”ג), שגיא מוקי (81 ק”ג), לי קוכמן (90 ק”ג) שיעלה עם זריקה לאחר שפרק את האצבע בידו, פיטר פלצ’יק (עד 100 ק”ג) שהתאושש מפציעה אחרת ואורי ששון (מעל 100 ק”ג). אגב, בעוד שכל הג’ודאים כבר מתאמנים בטוקיו, ששון יצטרף רק לקראת סוף התחרות משום שהוא מתחרה ביום האחרון של חודש אוגוסט.

בנוסף אליהם, נבחרת הנשים כוללת את שירה ראשוני (48 ק”ג), גפן פרימו (52 ק”ג), תמנע נלסון לוי (57 ק”ג), גילי שריר (63 ק”ג), ענבל שמש (63 ק”ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק”ג).

אורי ששון. יגיע מאוחר יותר ליפן (שחר גרוס)אורי ששון. יגיע מאוחר יותר ליפן (שחר גרוס)

בזמן ההכנות, מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג’ה, קיבל הזמנה מאיגוד הג’ודו הברזילאי להרצות על תורת אימון הג’ודו של נבחרת הגברים הישראלית. בסמינר יהיו מאמנים נוספים ממדינות ג’ודו חזקות כמו צרפת, רוסיה, גרמניה ויפן, כאשר בסופו של התהליך יתבצע מחקר בנושא על ידי מומחים בברזיל.

סמדג’ה אמר לקראת אליפות העולם: “אנחנו נמדדים בפודיום, בהצלחות ובמדליות. מ-2014 אנחנו מתמודדים בכל אליפות עולם על מדליה. יש לנו ספורטאים שהם באמת טובים, אנחנו במקום טוב יותר משנים עברו, הם התמודדו יפה עם יריבים מהטופ העולמי בשנה האחרונה ויש בנבחרת שלנו משהו יוצא דופן. אנחנו רוצים שהשנה תסתיים עם טעם טוב לפני שנעבור לתוכנית הסופית והאחרונה שנקראת טוקיו 2020. אליפות העולם שמגיעה שנה לפני האולימפיאדה היא לחוצה קשה ומאסיבית, אבל זה רגע האמת”.

פיטר פלצ’יק ושגיא מוקי (שחר גרוס)פיטר פלצ’יק ושגיא מוקי (שחר גרוס)

המטרות: “אני לא מנמיך ציפיות, יש לנו ספורטאים שיכולים להגיע לרבע הגמר ומשם לקרבות על המדליות, אבל זו לא תהיה תחרות קלה. אני מקווה שהדברים יתחברו. אנחנו לא עשירים במדליות מאליפויות העולם, אבל עשינו את זה בעבר ומקווה שגם הפעם זה יקרה. כולם באים אש ויש לנו שישה ספורטאים שיכולים להגיע לשלבים המאוחרים”. 

היציבות של חניכו שגיא מוקי, שמדורג 2 בעולם: “שגיא מוקי נמצא בטופ העולמי ואנחנו מצפים ממנו שיבוא ויעשה את זה עם הראש שלו. בשנים האחרונות הוא הוכיח שהוא ספורטאי חזק, מבחינת הדירוג שלו וגם מבחינת ההישגים והיכולות שלו. בשנה האחרונה הוא ניצח אלוף עולם ומדליסטים אולימפיים, שאלה היריבים הכי חזקים שלו, ואנחנו מקווים שזה יימשך”.

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו (עמית שיסל)מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו (עמית שיסל)

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, ציין: “זו הסימולציה הכי טובה שיכולה להיות למשחקים האולימפיים. אנחנו לא מתכננים שתהיה לנו אלופת עולם, גם עם ירדן ג’רבי תיכננו לעשות תחרות טובה והדברים פשוט הסתדרו לנו מאוד יפה. זה לא סוד שכרגע אין מישהי דומיננטית בנבחרת הנשים כמו שירדן הייתה, אבל יש התקדמות ואני מקווה שתהיה לנו ספורטאית אחת לפחות שתגיע לאזור המדליות. הסיכויים בנשים לא גבוהים, אבל אהיה מאוד שמח אם אחת מהספורטאיות תגיע לשלבים המאוחרים ולגמרים, כי משם הכל יהיה פתוח”.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */