יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

רועי גורדנה מכוון גבוה: חולם על תואר עם אשדוד

הקשר בראיון פתיחת עונה ל-ONE: "הפועל? לא כל אחד יודע לנהל, כואב מה שעשו לדמארי", וגם: האקזיט הבא של ג'קי בן זקן, הרצון לאמן והמצב הבטחוני

|
רועי גורדנה (איציק בלניצקי)
רועי גורדנה (איציק בלניצקי)

אם יש משהו שלא יצליחו שוב להכיל במסדרונות משרדי מ.ס אשדוד, זה שיחזור של העונה שעברה שללא ספק נחשבה לבין הגרועות בתולדות המועדון. אחד השחקנים שחתומים על המתקת הטעם המר של העונה, שהסתיימה בהישארות הרואית, הוא הקשר רועי גורדנה שבמהרה הפך להיות מהבולטים בקבוצה, הן על המגרש והן מחוצה לו.

כעת, אחרי שהוחתם לשנתיים נוספות והציף רף גבוה מבחינת תפקודו, גורדנה מתחיל עונה חדשה עם אשדוד בשבת אך רגע לפני בראיון מיוחד ל-ONE, הוא מדבר על טעויות העונה שעברה, חצי העונה בה סבל כליגיונר עד השיבה ארצה, ההערכה לג'קי בן זקן, החיבור למועדון בו הוא רוצה להשתקע, האקסיות התל אביביות, הרצון לאמן בעתיד ורגע לפני עוד סבב בחירות - הוא ממש לא מתכוון לפתוח בקריירה פוליטית בעתיד.

גורדנה: "יש לי חלום לשחק בנבחרת"

מ.ס אשדוד כבר נראתה בדרך הבטוחה לליגה הלאומית כשאפילו גדולי המאמינים סירבו "ליפול" לחלומות על הישארות אבל אז החליטו צמד האחים, ג'קי ונוני בן זקן כי הם יוצאים למלחמה אחרונה על הקבוצה שלהם בטרם ירימו ידיים ויצאו למסע רכש מעורר כבוד עם לא פחות מ-11 שחקנים שנחתו באצטדיון הי"א. אחת ההחתמות הגדולות באותה מסע היה גורדנה, ששב מהגולה הישר למאבקי ההישרדות בליגה המקומית והצליח להחזיר על האמון שנתנו בו. עד כמה החזיר? עד כדי כך שאחת המטרות הראשונות של הקבוצה הקיץ הייתה ההישארות שלו בעיר הנמל ואכן, בתוך משא ומתן קל כמו שטענו המעורבים, הצדדים הגיעו להבנות והקשר קשר את גורלו במועדון לשנתיים הקרובות לפחות, תוך שגם סיכום על תפקיד עתידי עלה על הפרק. 

במהלך הקיץ, גורדנה מונה לקפטן המשנה לטום בן זקן הפצוע כשאת רוב תקופת ההכנה בגביע הטוטו, פספס השחקן כשנפצע בניצחון 2:3 על הפועל תל אביב במחזור הראשון ונמצא סובל מתת פריקה של עצם הבריח בכתפו הימנית אך מתאושש בימים אלו. 

אז שלום רועי גורדנה, מה שלומך?
"אני מרגיש יותר טוב, מתאושש מהפציעה בכתף והכל טוב".

עונה חדשה בפתח אחרי ההישארות הדרמטית, איך התחושות?
"תמיד מרגש, תמיד כיף ויש פרפרים בבטן לפני כל פתיחת עונה. עם הקבוצה שנבנתה אצלנו, יש קצת ציפיות ורצון לראות את הקבוצה במקום אחר ממה שהייתה בעונה שעברה אז נקווה לעמוד בציפיות ולעשות עונה טובה ומוצלחת יותר".

רועי גורדנה. "יש פרפרים בבטן"(איציק בלניצקי)רועי גורדנה. "יש פרפרים בבטן"(איציק בלניצקי)

הגעת בינואר האחרון לקבוצה, ספר לי איך היו התחושות בחדר ההלבשה כשהגעת?
"בתוך חדר ההלבשה הייתה אווירה לא הכי טובה שבעולם, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה חברתית. במיוחד מקצועית, שזה גם השפיע מאוד על החלק החברתי וג'קי הבין את זה אז הוא עשה שינויים גדולים בינואר והביא שחקנים חדשים, שינה מה שהוא יכול לשנות. היו שחקנים שידענו שגם אם הם נשארו בכל זאת, בעונה הבאה הם לא יהיו אז הוא ניסה לתקן את הטעויות של תחילת העונה ואני שמח שבסופו של דבר התמזל מזלנו ונשארנו בדקה האחרונה".

מה היה ההבדל בין ינואר לקיץ שעבר בכל נושא הרכש והחתמת השחקנים?
"אני לא בטוח שג'קי היה מעורב בתחילת העונה בבחירת השחקנים כמו בינואר, בחירת השחקנים הייתה לא טובה. בניית הסגל הייתה לא מאוזנת וזה עיקר הבעיה במועדון הזה, אבל בינואר השינויים שג'קי ונוני (בן זקן) עשו ביחד, כי אי אפשר לקחת מנוני את הקרדיט גם כן, וגם ההגעה של משה (אוחיון) לקווים ביחד עם אבי בוחבוט, אז כל זה נתן דחיפה גדולה יותר לקבוצה ועם השחקנים שהגיעו, היה ניצחון ועוד ניצחון אז האווירה הייתה יותר טובה והדברים השתנו לטובה מהר מאוד".

ג'קי בן זקן. היה פחות מעורב בקיץ (שחר גרוס)ג'קי בן זקן. היה פחות מעורב בקיץ (שחר גרוס)

אם כבר משה אוחיון. הוא קנה את עולמו עם ההישארות ונראה שהעונה הוא חזר אחורה מבחירה.
"אני לא חושב שאחרי העונה שעברה משה ירד בדרגה. חלוקת העבודה בין רוני למשה היא 50:50 ממש, אין משחקי אגו, אין משחקי כבוד, כל אחד יודע את מקומו ובאמת יש ביניהם שיתוף פעולה מעולה עד עכשיו. מגיע למשה קרדיט ענק על מה שעשה בעונה שעברה, הוא החזיק את חדר ההלבשה קצר, את השחקנים הבעייתיים כמו שצריך ויש לו חלק גדול במה שעשינו בסוף השנה שעברה".

מהצד לפחות נראה שיש תלכדי טוב בסגל העונה, איך אתה רואה את הדברים?
"אין ספק שאנחנו חבורה מאוד מגובשת, יש לנו חדר הלבשה שהוא בין חדרי ההלבשה הבריאים שהייתי שותף להם. יש היררכיה מאוד ברורה, שחקנים שהגיעו הקיץ כמו שלומי אזולאי ושובל גוזלן, שהם איכותיים מאוד וגם בריאים לחדר ההלבשה ובתוספת לשחקנים אולי פחות מוכרים כמו נאור עבודי, רוי שפר ועוד שלא אמנה את כולם. אבל באמת מגיע לכולם מילה טובה כי הם הופכים את חדר ההלבשה למקום טוב ועושים עבודה טובה גם על המגרש אבל עכשיו כשגם תתחיל הליגה, נראה גם איכויות ויכולות של כל אחד מאיתנו".

שובל גוזלן (שחר גרוס)שובל גוזלן (שחר גרוס)

רואים את השוני בהתנהלות של המועדון?
"כן. אני חושב שהקיץ הבינו את הטעויות שנעשו בעונה שעברה, אחד מהדברים היה לצאת עם רוב הסגל סגור למחנה אימונים ויהיה צורך בשינויים קוסמטיים בשחקן אחד שניים אבל לא יקרה מצב שחמישה שחקנים ישתנו פתאום כמו שכבר היה, זה בטוח לא יקרה. אנחנו מתחילים את העונה דיי טוב עם סגל איכותי אבל אסור לצאת מפרופורציות, אשדוד צריכה להגיע לכל משחק, לסמן מטרות קרובות ומשם להתקדם".

אומנם אתם נמנעים מלהציב מטרות מוצהרות אבל תסכים איתי שיש פה סגל שחקנים שלא מבייש קבוצת אמצע טבלה ומעלה, גם ביחס לכסף שהושקע ברכש.
"המטרה הראשונית והעיקרית שלנו היא קודם כל לא להסתבך בקרבות תחתית, אין לנו אופציה אחרת כי אנחנו ממש לא רוצים את הדבר הזה שוב. אם נצליח להתחבר כמו בגביע הטוטו ואני שם אותו כבר בצד עם כל החשיבות שלו אבל הליגה זה דבר אחר לגמרי, אם נצליח לעשות יותר מהימנעות של הסתבכות בתחתית אז נשמח. אני כל הזמן אומר שבשנים האחרונות בכדורגל הישראלי חוץ מארבעה מועדונים גדולים ואולי בני יהודה שבשנים האחרונות הצליחה להתברג גבוה ולהיות קבועה בפלייאוף העליון, רוב הקבוצות שוות כוחות פחות או יותר, אין קבוצה שהיא יוצאת דופן. קבוצות אמצע טבלה כמו אשדוד הן באותה רמה בערך אז מי שתתעלה על עצמה ותביא יותר איכויות – תצליח יותר. אנחנו רוצים להיות כמה שיותר גבוה מבחינה קבוצתית אבל אני לא רוצה לצאת פה בהצהרות ולהגיד דברים שלא יהיו חכמים להגיד בשלב הזה למען הקבוצה".

שחקני מ.ס. אשדוד. "המטרה? להימנע מקרבות תחתית" (באדיבות דוברות מ.ס אשדוד)שחקני מ.ס. אשדוד. "המטרה? להימנע מקרבות תחתית" (באדיבות דוברות מ.ס אשדוד)

נחזור אחורה בהדרגה. התחלת את העונה הקודמת כלגיונר וסיימת כשורד בליגת העל. מה בדיוק קרה בחצי העונה הראשונה שגרם לך לחזור ארצה?
"כבר כשהגעתי למקום בקרואטיה, ישר הבנתי שזה לא מה שסיפרו לי בטלפון, זה לא היה זה. זה לא היה המקום, לא הזמן הנכון ואני לא רוצה לפרט ולפגוע באנשים ספציפיים כי יש לי באמת בטן מלאה על כל מה שקרה ביציאה הזאת לחו"ל ומי שהוציא אותי לשם, אבל אני כן יכול להגיד אלפי תודות לגלעד קצב שאני מעריץ ומעריך אותו על מה שעשה בשבילי. לא רציתי לחזור אחרי חודש אבל בואי נגיד שבינואר חיפשתי הזדמנות לחזור וכשדיברתי עם ג'קי ונוני ביקשתי את כל המאמצים שיחזירו אותי לארץ".

נשמע שהיית אולי אפילו כלוא שם.
"אני לא אגיד כלוא כי באמת נתנו לי את כל מה שרציתי. ביקשתי אם זה בקטע של הדת, אוכל, טיסות, הכול היה נגיש ועזרו לי שם אבל המקום עצמו לא היה לי טוב. בארבע בצהריים כבר היה חושך, הייתי בלי חברים שם ואשתי והבנות שלי היו איתי רק חודשיים שם, אז כשהגיעו לא היו גנים להכניס אותם כי לא הסכימו להכניס".

למה?
"לא היה מקום בגנים, גרתי שם בעיירה קטנה שלא היה לי איפה לשים את הילדות. את יודעת כשאין חברים ואין חיבור למקום ולאנשים המקומיים אז זאת בעיה, לא הרגשתי שייך בכלל".

רועי גורדנה (סלאבן בלופו) (מערכת ONE)רועי גורדנה (סלאבן בלופו) (מערכת ONE)

הרגשת כישלון לחזור אחרי חצי עונה?
"לא יודע אם רציתי שזו תהיה מקפצה, היה לי טוב בארץ אבל רציתי לנסות משהו חדש. נכון שזה לא המקום האידאלי כמו ספרד, אנגליה או צרפת ואני גם לא משקר את עצמי בעניין, יש לי מודעות עצמית אבל היה ניסיון נחמד, שבעה חודשים ומיציתי שם. חזרתי לארץ ואני שמח שהגעתי לאשדוד כי זה נפל עם הפועל חיפה בשנייה האחרונה מכל מיני סיבות, משמיים כיוונו אותי להכיר את נוני וג'קי ואני שמח על כל דקה במועדון הזה".

איך הייתה ההתקשרות הראשונית עם ג'קי? אתה זוכר?
"הייתי בבית בקרואטיה, סגרתי כבר עם הפועל חיפה הכל ובדקה ה-90 שרון מימר (מאמן הקבוצה דאז) הודיע לי שלא מסתדר מסיבות ששמורות במערכת. שרון החליט שזה לא מסתדר, דיברתי עם גלעד והוא הסביר לי שאשדוד מאוד רוצים אותי, אחרי שסיימתי איתו, ג'קי התקשר אלי ותוך דקה וחצי – שתיים סגרנו הכל. הוא אמר לי שהוא יטפל גם בעניין מול הקרואטים ובאמת עשה את זה מהר וכבר יומיים אחרי זה חזרתי לארץ".

לפני שאתה סוגר באשדוד, אתה מודע למצב שלהם?
"בטח. עקבתי אחרי הליגה משם, גם כי לא היה לי מה לעשות שם. היו לי אימונים מאוד חזקים בקרואטיה והייתי עסוק רוב הזמן בכדורגל אבל כשהייתי חוזר הביתה בשש בערב ולא היה לי מה לעשות, הייתי מול הטלוויזיה וראיתי משחקים של הליגה, עוקב ורואה לפעמים גם שידורים חוזרים. ידעתי מה ההשלכות, לאן אני מגיע אבל לא פחדתי לרגע, הייתי שלם עם זה".

רועי גורדנה (איציק בלניצקי)רועי גורדנה (איציק בלניצקי)

אחרי שכבר ידעת שאתה רוצה לחזור לישראל, הייתה לך גם תקווה אולי לחזור לבני יהודה?
היו גם איתם דיבורים אבל באמת שרק רציתי לחזור כבר לארץ אז מי שעשה את זה הכי מהר שזה היה ג'קי שסידר הכל בדקות איתו הלכתי, כי מבחינתי רק רציתי לעלות על הטיסה לארץ ולהיות עם המשפחה שלי".

יצא לך אבל להסתכל עליהם מהצד העונה ואולי להרגיש החמצה שאתה לא חלק מהעונה המדהימה שעברו?
"קודם כל מי שמכיר את יוסי אבוקסיס, יודע שכל הקבוצות שלו בשנים האחרונות מאוד מצליחות. לדעתי הוא פיצח את השיטה בכדורגל הישראלי והבין שחדר הלבשה בריא מביא הצלחות ולפעמים הוא מעדיף את זה על פני הצלחות. ידעתי שהם יצליחו, לא תיארתי לעצמי שיעשו עונה כזאת גדולה עם הגביע והפלייאוף העליון אבל לא הייתי מופתע מזה כי אני מאמין ביוסי ויודע מה הוא יכול לתת למועדון ובגלל זה ברק מתעקש עליו. כמובן שהייתי שמח להיות חלק אבל הדברים בכדורגל הם מאוד דינמיים ומשתנים בימים מקיצון לקיצון, אז כרגע נשאר לי לאחל להם רק בהצלחה".

רועי גורדנה במדי בני יהודה. "אבוקסיס פיצח את השיטה בכדורגל הישראלי" (אחמד מוררה)רועי גורדנה במדי בני יהודה. "אבוקסיס פיצח את השיטה בכדורגל הישראלי" (אחמד מוררה)

בוא נחזור עוד קצת אחורה בזמן – הפועל תל אביב. מה דעתך על כל מה שקורה שם בשנים האחרונות?
"את האמת שחשבתי שאחרי הפירוק, הדברים שם יסתדרו לטובה אבל אני רואה שזה לא כל כך קורה. מאכזב לראות את מה שעשו לעומר דמארי, מה שקורה שם בכללי וגם הנתק עם הקהל שיש הרבה מריבות, זה לא נעים ואפילו קצת כואב באיזשהו מקום אבל לדעת לנהל לא כל אחד יודע".

אתה רוצה את עצמך חוזר לשם בעתיד? אולי אפילו משחק במדי הקבוצה בבלומפילד המחודש.
"בואי נגיד שעם ההנהלה שנמצאת כרגע, לדעתם אני לא יכול להיות חלק מהמועדון כרגע אבל אם דברים ישתנו, אי אפשר לדעת. כמו שאמרתי הדברים בכדורגל מאוד נזילים, אני נמצא כרגע באשדוד ומאוד מאוד טוב לי, המטרה להיות חלק משמעותי במועדון גם מהצוות ואולי בהנהלה באיזשהו שלב אבל אני עדיין צעיר ובכדורגל אי אפשר לדעת יקרה עוד חצי שנה או שנה אז אני באמת לא יודע".

עומר דמארי. "מאוכזב ממה שעשו לו" (נעם מורנו)עומר דמארי. "מאוכזב ממה שעשו לו" (נעם מורנו)

אם כבר בעתיד עסקינן, אתה בן 29 וממה שאני יודעת שחקנים שקרובים לגיל 30 בערך מתחילים אולי לחשוב על העתיד הרחוק שאחרי הכדורגל. אתה כבר בשלב הזה?
"יש לי לילות שאני חושב על זה אבל לא יותר מידי. יש לי חוזה לעוד שנתיים באשדוד אז יש לי עוד קצת זמן לחשוב ולהתעסק בעתיד ומה יהיה אבל כן זה עובר בראש, מה עושים? ומה יהיה אחרי הכדורגל? ואיך יהיה? אני מתחיל עוד מעט קורס מאמנים אז מי יודע מה יהיה".

הקורס מאמנים שאתה מתחיל אולי קשור לכך שהבטיחו לך תפקיד באשדוד ליום שאחרי ואולי גם למידה מטעויות עבר עם משה אוחיון שאינו בעל תעודת פרו?
"לא, זה לא עניין של משה או לא. יש לי רצון להמשיך בכדורגל אחרי שאני אפרוש, מאוד אשמח להיות מאמן, מאוד רוצה את זה אבל שוב אני חוזר לזה שהדברים בחיים משתנים בשניות, בטח בכדורגל, אז אי אפשר לדעת מה יהיה אחרי שאני אפרוש ולאן זה ילך".

בתור מישהו שרוצה להיות מאמן בעתיד ואולי אפילו באשדוד, יש לא מעט ביקורת על מעמד המאמנים בישראל ומידי פעם גם על ההתערבות של בעלי הכוח כמו גם של ג'קי. איך אתה רואה את זה מנקודת המבט שלך?
"אני חושב שבארץ מנפחים את זה מידי כי האפשרות של התקשורת להיות קרובה למועדון פה היא הרבה יותר גדולה מאשר באירופה אבל גם שם אנשים ששמים כסף, רוצים להגיד ולהביע את דעתם. נכון שבארץ זה קורה בנגישות יותר קרובה לספסל או למאמן או לצוות אבל אני לא רואה בזה משהו פסול. ג'קי לא הרים את השלט של החילוף או החליט מי ייכנס, הוא מביע את דעתו תמיד כי הוא היה איש דעתן וזאת גם זכותו כי הוא שם במועדון מיליונים אז אני לא רואה שום סיבה שלא. אני רואה את זה גם עם איזי שירצקי ומתאר לעצמי שגם בין יעקב שחר ומרקו בלבול יש שיחות על הרכבים וכאלה, אבל אני לא מאמין שמישהו באמת מתערב וקובע הרכבים".

רועי גורדנה, רוני אוואט וטום בן זקן (חגי מיכאלי)רועי גורדנה, רוני אוואט וטום בן זקן (חגי מיכאלי)

בתוך שחקן על המגרש ששומע אולי צעקות מכמה אנשים במקביל עם הוראות, זה לא יוצר בלבול סמכויות? או שאתם שמחים שיש מישהו בראש המועדון שמבין כל כך?
"אין שום בלבול סמכויות. ג'קי בחיים לא יעיר לנו הערות מקצועיות, הוא יכול לעודד, יכול לצעוק קצת שמאלה, קצת ימינה אבל הוא בחיים לא יעיר הערה מקצועית. צריך לפרגן לו על הידע שלו ולהעריך את זה כי בן אדם שאפשר רק ללמוד ממנו".

אז מה גרם לך להתחבר למועדון הזה?
"זו הרגשה פנימית, פשוט טוב לי. אני שמח, כל אימון אני נהנה מחדש. אני נהנה מהחדר הלבשה שבנו לנו, שמח מהצוות, מג'קי, מנוני, מהשחקנים שהגיעו, מרוני שצריך להגיד פה שהוא באמת מקצוען אמיתי שמשקיע אינסוף שעות בקבוצה, עובד בלי סוף והלוואי שרק נראה מזה הצלחה כי מצב הרוח שלנו יהיה תלוי גם בזה".

אתה ידוע בתור שחקן של אוהדים, באשדוד הנושא של הקהל הוא אפילו כאוב באיזשהו מקום.
"כן אני יודע שיש סיפור עם הקהל אחרי הפירוק שאנחנו לא ניכנס לזה עכשיו, אבל אין ספק שזה מאכזב כשחקנים לעלות למגרש ולראות רק 200-300 צופים ביציעים. אני מקווה שהם יגיעו העונה כי אנחנו רוצים לראות יותר והלוואי שזה באמת יקרה. אולי הם מחכים שיהיו קרבות הישרדות או הצלחות גדולות אבל לא יודע איפה זה נופל בדרך, אבל אני מקווה שעם הקבוצה שנבנתה פה עכשיו יהיה יותר ביקוש כי אנחנו השחקנים צמאים לזה".

אוהדי מ.ס אשדוד. "צמאים לקהל" (חגי מיכאלי)אוהדי מ.ס אשדוד. "צמאים לקהל" (חגי מיכאלי)

אני יודעת שלא מעט שחקנים מתייעצים ומדברים איתך על החלטות עתידיות מבחינתם. אם עכשיו יבוא שחקן עם הצעה מאשדוד ומקבוצה אחרת, מה תציע לו?
"זאת שאלה קשה כי זה תלוי בנקודת זמן, מי השחקן, בגיל שלו. שחקנים צעירים כמו שאני רואה את זה עכשיו, זה לוקסוס לבוא לאשדוד כי כולם רואים את המכירות של ג'קי בשנים האחרונות, זה לא ייאמן. ייאמר לזכותו שהוא גאון ואיש עסקים מצליח אבל גם הקפיצה ששחקנים צעירים עושים באשדוד זה מזה שהוא מועדון דיי מחבק שאין בו לחץ, זה מה שנותן להם את הדחיפה קדימה. אם זה שחקן ותיק אפילו בגיל שלי עם הצעה ממכבי תל אביב או מכבי חיפה או הפועל תל אביב אז אולי שווה לו כן לבחון הצעות ממקומות אחרים ולא אשדוד אבל תלוי בשחקן".

מי באמת השחקן שהולך לדעתך להיות שחקן ה"אקזיט" הבא של אשדוד מהסגל הקיים?
"אני מאוד מחזיק מקצועית מדין דוד וגיל כהן שהם לדעתי האקזיט הבא של ג'קי ואולי גם עם איך ששובל פתח את העונה והאופציה של אשדוד עליו אז ג'קי כנראה יממש את האופציה ואולי שגיב. כמו שאני רואה את זה, אי אפשר לדעת מאיפה שזה יגיע אבל אני בטוח שבתום העונה הזאת תהיה מכירה". 

דין דוד. "האקזיט הבא של ג'קי" (שחר גרוס)דין דוד. "האקזיט הבא של ג'קי" (שחר גרוס)

לאשדוד יש את טום בן זקן כקפטן וכמובן שיבריא ויחזור למגרשים במהרה, אבל זה גם לא סוד ששמו עליך כמו הילה כזו של מנהיג וקפטן אולי גם בלי הסרט. מרגיש אחריות גדולה יותר או אולי זה קצת מלחיץ?
"זה לא מלחיץ אותי בכלל, אני שמח על המקום שאני נמצא בו מבחינה חברתית כקפטן משני לטום שיחזור לנו אחרי הפציעה בריא. אני חושב שזה משהו שמגיע עם השנים, עם הניסיון, זה מגיע באופן אוטומטי ויש אנשים שיש להם את זה ויש כאלו שאין להם את זה, אני חושב שיש לי את זה ומנסה גם לעשות את זה בדרך החיובית ביותר שיש גם אם לפעמים אני מאבד את זה אבל זה חלק מהכדורגל".

אפרופו טום, היית ממליץ לו לעזוב את הקן?
"אנשים בארץ מאוד ביקורתיים, לא אגיד רעים אבל מאוד ביקורתיים ומאוד אוהבים להביע את הדעה אם זה ברשתות החברתיות שנהיו הדבר החדש ואם זה בטוקבקים שהפכו להיות מאוד נגישים. לכל אחד יש ביקורת ודעת, תמיד יחפשו אצלו את השליליות, אף פעם לא יעריכו אותו בתור השחקן שהוא, שהוא טום בן זקן ולא רק הבן של ג'קי, תמיד יחפשו ביקורת רעה אם יש קשר משפחתי או משהו כזה כי תמיד מחפשים את זה. אז כן הייתי אומר לו לחפש מקום אחר, לחפש קבוצה אחרת כי הוא שחקן מאוד איכותי וגם אם הפציעה הזו קצת עצרה אותו, הוא מתקדם בצעדים גדולים אז הלוואי וימצא את עצמו במועדון גדול כי הוא יכול לשחק שם".  

טום בן זקן. "הייתי ממליץ לו לעזוב" (עמרי שטיין)טום בן זקן. "הייתי ממליץ לו לעזוב" (עמרי שטיין)

נשאר לך עוד חלום להגשים בכדורגל?
"בנקודת זמן הזאת, אני רוצה תואר עם אשדוד זה יהיה מדהים. תמיד יש את החלום הגדול שזה לשחק בנבחרת אפילו הופעה אחת, זה משהו שיושב פה בלב".

אתה חושב שאתה שווה את זה?
"אני בחיים לא אגיד על עצמי אם מגיע לי או לא, אני יכול להגיד שאני האוהד מספר אחת של הנבחרת ותמיד רוצה שהם יצליחו והלוואי שאוכל להיות חלק ממנה באיזשהו שלב".

ואם אמרת תואר עם אשדוד, אתה מאמין שהקבוצה הזאת מסוגלת להגיע למעמד כזה?
"כן לגמרי. מה שונה אשדוד מבני יהודה של שנה שעברה? או מקבוצות אחרות של לפני שנתיים ושלוש? הפערים פה הם לא כאלה גדולים אבל משחק אחד בגביע והכל יכול להיות. מי שלא יחלום, לעולם גם לא יגיע".

יש חשש מסוים לחזור על עונה כמו זו שהייתה?
"אנחנו לא חוששים, לא רוצים להיות שם אבל לא חוששים. הדברים תלויים בנו, הביאו שחקנים חדשים ואיכותיים, יש לנו קבוצה דיי טובה ואנחנו מכוונים להצלחה. אנחנו רעבים לעונה הזאת, להראות ולראות מה אנחנו שווים".

שחקני בני יהודה חוגגים עם הגביע. "מה ההבדל בינינו לבינם?" (חגי מיכאלי)שחקני בני יהודה חוגגים עם הגביע. "מה ההבדל בינינו לבינם?" (חגי מיכאלי)

מתי בכית לאחרונה?
אני בוכה כשיש פיגועים, כשיש הרוגים ודברים כאלה, אני נכנס לחדר עם עצמי ואלה באמת דברים שאני לא מצליח להתמודד איתם".

עכשיו כשיש לך ילדות, זה יותר קשה?
"אני מאוד רגיש לילדות שלי, מבוהל אולי אפשר לקרוא לזה אבל אני עם פרופורציות ולא לוקח למקומות של בכיינות. קשה לי לבכות אבל נושאים מדיניים כאלה של חיילים הרוגים, פיגועים או הילדה עכשיו שאנסו אותה, דברים שאי אפשר להתמודד איתם ומדברים כאלה אני יכול לבכות".

אנחנו אולי לאורך כל השנה האחרונה בתקופת בחירות מתמשכת, זה משהו שמדבר אליך בכלל?
"אני לא רוצה להשתמש במילים לא יפות אבל הם לא אמינים, כל האנשים האלה לא אמינים, אני רואה את מה שקורה בדרום וזה פשוט עצוב. כל הנושא של יוקר המחייה, אני מעביר ביקורת על בנימין נתניהו, אני והמשפחה שלי ברובה מצביעה לו, אני גם לא מדבר על אדם כזה או אחר ספציפית כי אני לא חושב שאם יהיה מישהו אחר כראש הממשלה אז המצב יהיה אחרת. אני תמיד שומע אנשים שאומרים שצריך מישהו חדש, אנחנו לא מנהלים פה מתנ"ס, צריך מישהו שיהיה מספיק סמכותי וכריזמטי ברמה של ביבי אם חושבים להחליף אותו".

אז לא נראה אותך כפוליטיקאי בעתיד הרחוק.
"אין סיכוי אפילו קלוש לזה".

מי הגיבור שלך?
"החיילים שלנו. זה נושא מאוד רגיש אצלי, אני מעריץ אותם, אוהב אותם ואנחנו יושבים פה ועושים את הראיון הזה, רק בזכותם אין איך דרך לתאר את זה אחרת. אני לא חי בדמיון שיהיה שלום עולמי אבל אני רק רוצה שיהיה פה שקט כבר".

מה נותן לך מוטיבציה?
"אני אוהב את המשחק. כיף לי, אני כל פעם מגיע למשחק מחדש וכיף לי, אני רעב ורוצה להצליח, רוצה לכבוש, רוצה לתקל, לרוץ, הכל. אני רואה משחקים, מנתח וידאו, אני אוהב את המשחק הזה וכשזה יגמר אז זו תהיה האות לפרישה".

רועי גורדנה עם האישה והילדות (אינסטגרם)רועי גורדנה עם האישה והילדות (אינסטגרם)

כמו שאמרנו יש לך שתי בנות, הן מתעניינות בזה שאבא שלהן כדורגלן?
"הקטנה רק בת שנה ושלושה חודשים אבל הגדולה דיי מתעניינת, כשחזרתי עם הפציעה בכתף ונכנסתי הביתה, היא התחילה לבכות ושאלה 'אבא מה קרה לך?', אז כן היא יותר מבינה ובאה מידי פעם למשחקים כשאין המולה ומשחק גדול כי יש נקרא לזה ניבולי פה ואני משתדל לשמור אותה כמה שיותר".

כשיש אבא כדורגלן אז לרוב שואלים אם היית רוצה שהבן שלך יהיה גם כזה. ממה שאני יודעת לפחות אין יורש כרגע אז אשאל אחרת, היית רוצה בת כדורגלנית?
"לא ממש לא. היא תעשה מה שהיא רוצה בסופו של דבר ותהנה אבל אם שואלים אותי אז לא הייתי רוצה שהיא תהיה בכדורגל".

אם לא היית בכדורגל, במה היית עוסק?
"שאלה קשה. אני לא יודע באמת לא יודע".

איפה נראה את רועי גורדנה בעוד חמש שנים?
"אני רוצה להישאר עדיין בכדורגל, בשאיפה שעוד חמש שנים אני עדיין אהיה שחקן ואם לא אז עדיין שאתעסק בענף הזה".

מה נאחל לסיום?
"שנהיה בריאים, כל השאר זה בונוס. אה ושלא תהיה פה שנאת חינם, שנאהב אחד את השני, אנחנו מדינה שחיה על המון מלחמות ומריבות גם פנימיות בתוכנו. בואו נאהב אחד את השני ויהיה פה הרבה יותר כיף". 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */