יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

טאפוקו איחר ולא הורשה להתאמן, יוזמן לבירור

קשר הפועל חיפה איחר לאימון ב-20 דקות וייתכן שיעמוד לדין משמעתי. סילבס לקראת פתיחת העונה: "פלייאוף עליון ייחשב להצלחה", כץ בירך דרך הסקייפ

|
קווין טאפוקו (עמרי שטיין)
קווין טאפוקו (עמרי שטיין)

לאחר שסיימה את הכנותיה לפתיחת העונה, כאשר במשחק האחרון הפסידה 1:0 להפועל רעננה וסיימה את גביע הטוטו במקום ה-12, הפועל חיפה נושאת את עיניה אל עבר ליגת העל, אותה תפתח במשחק חוץ מול העולה החדשה, הפועל כפ”ס, ביום ראשון (19:00). בינתיים, בקבוצה ערכו מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת פתיחת העונה, בה דיברו המאמן חיים סילבס, דור מלול, עדן בן בסט וגילי ורמוט.

לאחר המסע”ת, קשרה הזר של הקבוצה, קווין טאפוקו, איחר לאימון הקבוצה בכ-20 דקות, ולא הורשה להתאמן, לאחר שחיים סילבס לא היה מוכן להתפשר בנושא. טאפוקו יוזמן לבירור ולא מן הנמנע שיעמוד לוועדת משמעת פנימית ובקבוצה אמרו על כך: “יש כללים ברורים זו פעם ראשונה שיש עבירת משמעת וסילבס פעל נכון שהחליט כך”.

סילבס: המטרה היא מקומות 1-6

מסיבת העיתונאים נפתחה בדבריו של הבעלים יואב כץ, שלא נמצא בארץ ובירך לכבוד פתיחת העונה החדשה דרך הסקייפ: “תודה רבה שבאת. זו השנה -96 של הפועל חיפה, וה-16 שלי כבעלים וזה מסע גדול. כל שנה אנחנו מתקדמים יותר, בונים יותר. במהלך 16 השנים שלי במועדון זכינו בגביע, זכינו באלוף האלופים, ליגת העל לנוער, גביע הטוטו, 11 שנים ברציפות בליגת העל בלי הרבה תמיכה, לרוב על הכתפיים הלא כל כך צעירות שלי, הקבוצה מצליחה להתקדם גם השנה. השנה נגיע לפלייאוף העליון. החזרנו את עדן בן בסט, מהראן לאלה, עלו מהנוער שחקנים טובים והחזרנו שחקנים מהשאלה. אנחנו מצפים לשנה טובה, יש לנו כמעט פי שלושה מנויים ממה שהיה לפני שנתיים, אז אנחנו מקווים לחזור השנה לפלייאוף העליון ואני חושב שהבאנו את השחקנים המתאימים ואת האווירה המתאימה כדי לעשות את זה”.

הפועל חיפה במסיבת העיתונאים (רדאד ג'בארה)הפועל חיפה במסיבת העיתונאים (רדאד ג'בארה)

מאמן הקבוצה חיים סילבס, פתח ודיבר על המטרות של העונה: “אנחנו תמיד מסדרים את המטרות לפי הישגים וזה בסדר גמור. יש הרבה מאוד מטרות בדרך, ניצחונות קטנים שאנחנו צריכים לעבור כדי להגיע למטרה. כולנו מקבלים מטרות שאנחנו נצטרך לעמוד בהן. הפועל חיפה מסומנת בהצלחה אם היא תגמור במקומות 1-6, אי אפשר לברוח מזה, אם זה יקרה השנה זו תהיה הצלחה”. 

“עשיתי מה שאני חושב צריך לעשות כדי שהקבוצה הזאת תהיה טובה יותר, היינו צריכים לעשות משהו חדש. עשינו את זה יחד עם גרעין איכותי ויצרנו תלכיד מסוים. אין שום קבוצה שמסדרת לך הגרלה קלה, אין שום קבוצה שגורמת לך להרגיש יותר נוח או פחות נוח”.

על הדרך שלו בקריירה עד כה: “הייתי בשני מועדונים שעשיתי בהם כברת דרך. לא הגעתי להפועל חיפה כדי לקפוץ למקום אחר. כל החלומות שלי ושל הצוות זה שהשחקנים יפיקו מעצמם, יצליחו וביחד נצא לעונה מרגשת. נבחרת? יכול להיות, לא חושב כל כך רחוק. ברעננה קפצתי כמה צעדים קדימה, בקריית שמונה הייתה לי סוג של עצירה מסוימת. בכדורגל שלנו צריך לחשוב רחוק אבל בעיקר קרוב”.

חיים סילבס ועדן בן בסט במסיבת העיתונאים (רדאד ג'בארה)חיים סילבס ועדן בן בסט במסיבת העיתונאים (רדאד ג'בארה)

המאמן דיבר גם על הקיץ הלא פשוט שעבר על הקבוצה בכל מה שלא קשור לכדורגל, וניצל את הבמה כדי להעביר מסר לקהל: “ההתעסקויות האלה די מתישות. כמאמן לא הייתי עם גרעין גדול של אוהדים כמו ששיש בהפועל חיפה והקהל שלנו, שניזון ממה שהוא קורא חושב שמה שהתקשורת מציגה זה מה שמייצג את הקיץ של הפועל חיפה. יש המון דברים טובים, תחושות טובות, יש דברים שהיינו צריכים להימנע מהם אבל אני לא חשוב שזה שונה מהרבה קבוצות. אני רוצה לשים זרקור על הצד השני, שזה מועדון עם תנאים מאוד טובים להצלחה, אין פה אף בן אדם בסגל שהיה מעדיף להיות במקום אחר וזה אומר הכול, אני חשוב שההתעסקויות האלה שלא קשורות לכדורגל מדכאות את הקהל שלנו ואני קורא לקהל להסתכל על הדברים הטובים. אני בעיקר משתדל להנחיל את השקט, האווירה והדברים המקצועיים שאני רוצה להנחיל. כולם מתאבדים על ההצלחה של הקבוצה הזאת”. 

על מהראן לאלה: “הסיפור של לאלה באמת סיפור שגם שם אותי קצת במבחן. כמאמנים יש לנו מחשבות וכיוון בראש ואנחנו צריכים לזכור להיות פתוחים ולשים לב מה קורה מסביבנו. כשיואב הציעה את זה לא התלהבתי, אמרתי לו שהוא לא שיחק שנתיים. דיברתי עם לאלה, אמרתי לו שאני מכבד אותו אבל לא השנת פרישה תהיה מונחת על הכף, אלא רק הצלחתה של הפועל חיפה. ‘אם תהיה טוב תשחק’. כבר מהאימון הראשון ראינו שחקן מוכן, צנוע, איכותי שרוצה להילחם למען הקבוצה, וכאחד כזה הוא ראוי להיות בהפועל חיפה ולי יש את הזכות לאמן אותו”.

מהראן לאלה (חגי מיכאלי)מהראן לאלה (חגי מיכאלי)

שמירת חדר ההלבשה מאוחר ומחויב גם ברגעי משבר: “אני לא חושב שהעניין צריך להיות ברמה האישית אני, אני חושב שצריך לשים את הפועל חיפה על השולחן. יש פה שחקנים נהדרים וצוות נהדר ואנשים שעובדים ימים כלילות כדי שהקבוצה תצליח. כשהגעתי לפה מצאתי קבוצה עם מסורת, עוצמה, אין עונה שהיא דומה לקודמתה. קשה מאוד לדעת ב-100 אחוז איך זה ייראה. ניסינו למצוא אנשים שיידעו לקחת את הקבוצה הזאת ברגעים טובים ולרגש וגם להרים אותה ברגעי משבר. כולם מקווים ורוצים שהכול ייצא טוב, אם לא, יהיו לכם שאלות עוד יותר קשות”.

על סוגיית סרט הקפטן: “האמת שיותר מדי שחקנים עם יכולת הנהגה ראויים לכבוד לענות את סרט הקפטן ואנחנו רוצים לתת להם את הכבוד הזה. כל אחד מעדיף שזה יהיה הוא אבל אנחנו משתדלים להראות את האהבה שלנו לכמה שיותר”. המאמן הוסיף ש”כל השחקנים הפצועים צריכים להיות כשירים עד המשחק מול כפ”ס ביום ראשון”.

גם גילי ורמוט נשמע אופטימי לקראת העונה שבפתח: “לפני תחילת כל עונה יש אותן ציפיות ואותן התרגשויות. החליפו את כל הזרים, הגיעו המון שחקני רכש. תמיד זה סימן שאלה איך זה יידבק ואיך כל שחקן יעמוד בציפיות שלו. בגביע הטוטו לפרקים זה נראה טוב ולפעמים גם היו דברים פחות טובים שהעלו סימני שאלה. רוב הקבוצות בליגה שוות והדברים יוכרעו על דברים קטנים. ההרגשה היא טובה, יש אופטימיות ואווירה טובה באימונים. מבטיח שניתן את המקסימום, מה שיהיה הלאה – אי אפשר לדעת”.

גילי ורמוט (רדאד ג'בארה)גילי ורמוט (רדאד ג'בארה)

לקראת הפועל כפ”ס במחזור הראשון: “כפ”ס קבוצה מצוינת שניצחה את הפועל ת”א, לא פראיירים. הפועל חיפה צריכה לבוא לכפ”ס במטרה להשיג שלוש נקודות, נעשה את כל ההכנות ומה שצריך במטרה אחת. איך הקבוצה תיראה העונה? יש עדיין ספקות, נכון אפשר לחבר ניצחון שניים ולעוף למעלה. בסך הכל באמת יש אווירה טובה, חדר הלבשה טובה ובריא וגם מה שקרה בגביע הטוטו אני מאמין שקרה לטובה כדי שנראה מה אפשר לתקן ואני בהחלט אופטימי”

על הדרבי מול מכבי במחזור השני: “כל דרבי זה קודם כל חגיגה לכולם, זה כמו גמר גביע, כולם מחכים לזה, עם סמי עופר מלא אין יותר טוב וכי מזה. קודם כל נתרכז בכפ”ס”.

עדן בן בסט, שחזר למועדון אחרי שנה כושלת בהפועל ב”ש: “כולנו צריכים להשאיר את עונת הגביע מאחורינו בדפי ההיסטוריה של המועדון ולסגל לעצמנו מטרות. אני מאמין בחיים, בסגל הקיים, יש לנו סגל טוב וזרים שהשתלבו מהרגע הראשון בצורה מדהימה. חדר הלבשה כמו שיש כיום בהפועל חיפה זה הדבר החשוב ביותר. צריכים להמשיך להציב לעצמנו מטרות חדשות וללכת עליהן בכל הכוח, כי חומר יש פה”.

עדן בן בסט (רדאד ג'בארה)עדן בן בסט (רדאד ג'בארה)

האם התקופה הארוכה בה מיעט לשחק השפיעה עליו: “שחקן שלא משחק, לא חשוב איפה אם זה באלופת המדינה או באירופה אז זה לא שווה. בחרתי בהפועל חיפה כי זה מקום שעושה לי טוב, מרגיש פה הכי בבית בעולם וזו לא קלישאה. זה המקום שעשה לי הכי טוב ועושה לי הכי טוב, יש לי הרבה מה להוכיח לעצמי ולכל מי שהאמין בי. אני עובד קשה, עוזרים לי הרבה בשיחות, כן גם אני צריך ביטחון וצריך לחזור לעצמי. בסופו של דבר נראה את התוצאות על המגרש”. 

עוזר המאמן מאיר בן מרגי, סומך על החלוץ שחזר הביתה: “עדן עשה פה 18 גולים ובעונת הגביע 12 גולים אז כבר אפשר להיות אופטימיים. הבאנו זרים איכותיים. הכוח שלנו השנה יהיה החיבור של הזרים והישראלים ביחד, כמו בעונת הגביע. השנה אם זה ילך נהיה קבוצה חזקה מאוד, יש לנו קבוצה מהירה בחלק הקדמי בניגוד לשנה שעברה ואני מקווה שנעשה מה שאנחנו צריכים לעשות”

דור מלול, שמתאושש מפציעה אך צפוי לשחק מול כפ”ס: ““מקווה שהכול יהיה בסדר ואשחק כבר בראשון. לגבי הדרך שאני עובר פה – אני אמנם גדלתי במכבי ת”א שם שיחקתי בבוגרים ארבע שנים. אני מרגיש שאני עובר פה דרך גם ברמה המקצועית, גם ברמה הקבוצתית. בעונה הראשונה שרדנו מחזור אחרון, בעונה אחרי זה כבר לא נאבקנו נגד הירידה, בעונה שאחריה זכינו בגביע ועונה אחרי זה סנטימטר מפלייאוף עליון. יש גרף עולה ואני מקווה שהוא ימשיך לעלות. אני מרגיש מוערך גם על ידי הצוות המקצועי וגם ע”י ההנהלה ומהקהל. אני פשוט מודה על כך, זה דברים שלא באים ברגל ויש דברים שצריך לדעת להאריך”.

דור מלול (רדאד ג'בארה)דור מלול (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף מלול: “ליגה נחלשה? לא מסכים עם זה. אני חושב שליגת העל לא קלה, ליגה שברובה די שוויונית. אין פה משחקים שאפשר להגיד שאפשר לבוא רגועים ויש שלוש נקודות בטוחות. לבוא ולהצהיר עכשיו על מקומות 1-3? אני חושב שזה יהיה קצת לא נכון. זה לא העניין שאנחנו לא יכולים להגיע לשם, אבל הליגה היא ריצת מרתון ואנחנו נצטרך להיבנות לאט לאט. יהיו רגעים טובים יותר וטובים פחות, זה תהליך. אנחנו צריכים לראות לאן אנחנו הולכים, כמובן שהרצון הוא בטח להיות במקומות 1-6. גם לפני שנתיים סיימנו במקום הרביעי עם שאיפות למקום 3-2, אבל אלה דברים שניבנו”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */