יום שלישי, 23.04.2024 שעה 10:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

אליאל פרץ: אני חושב שהגיע לי צ'אנס במכבי ת"א

הקשר שנמכר מהאלופה לחדרה ("בחירה טובה") בראיון מיוחד ל-ONE: "לא יודע למה לא קיבלתי קרדיט. רוצה לשחק באירופה ובנבחרת". וגם: סוזה, בוס וגוטמן

|
אליאל פרץ (נעם מורנו)
אליאל פרץ (נעם מורנו)

כשאליאל פרץ עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב לקראת סוף עונת 2015/2016 זה היה נראה שהוא הכוכב החדש תוצרת מחלקת הנוער הצהובה-כחולה. פיטר בוס היה אז המאמן שהעניק לו דקות ראשונות, והוא בהחלט הראה ניצוצות. אחרי חצי עונה המאמן ההולנדי עזב את המועדון, ואז הקשר הצעיר החל לקבל פחות דקות.

בעונת 2017/2018 הושאל לבני יהודה של יוסי אבוקסיס ורשם 2 הופעות ליגה בהן כבש שער אחד. בעונה הקודמת הושאל שוב, הפעם להפועל חדרה, בה כבר שימש כשחקן מפתח והציג יכולת טובה. 29 הופעות ליגה עם ארבעה שערים וחמישה בישולים גרמו לחדרתים להוציא עליו הקיץ סכום של 450 אלף שקלים כדי לרכוש חצי מכרטיסו ממכבי ת”א וללכת עליו בכל הכוח כשחקן המפתח של הקבוצה.

כעת, אחרי שעזב סופית את האלופה, נפגשנו עם פרץ בן ה-22 לראיון מיוחד ל-ONE שנערך בחוף היום בראשון לציון, סמוך לביתו. הקשר דיבר על המעבר להפועל חדרה והייחוד של הקבוצה, ההצלחה תחת ניסו אביטן, המאמן החדש אורי גוטמן, מכבי ת”א, מטרותיו העתידיות, נבחרת ישראל וגם על פיטר בוס ופאולו סוזה.

פרץ: לא קיבלתי קרדיט במכבי תא

אליאל, עונה חדשה בפתח, הליגה אוטוטו מתחילה, אתה מתרגש?
"מאוד. אין כמו להתחיל עונה חדשה, זו התרגשות גדולה. אני מחכה לה".

הפכת הקיץ לשחקן הראשון שהפועל חדרה משלמת עליו דמי העברה אחרי עשרות שנים. איך הטייטל הזה מרגיש?
"זה כיף גדול. הם האמינו בי באמת והלכו בעקבות מה שעשיתי בעונה הקודמת בקבוצה כמושאל. עכשיו אני צריך להחזיר להם על המגרש".

למה בחרת לחזור לחדרה, מה מיוחד במועדון הזה?
"יש הרבה דברים. תראה, קודם כל רציתי לשחק. רציתי לתת עוד עונה שתהיה טובה עבורי, להתקדם עם הקבוצה. נתנו לי בחדרה תחושה של בית, וזו תחושה שמאוד הייתי צריך אותה. יש בקבוצה אנשים כנים ואמיתיים שאכפת להם אחד מהשני. באופן כללי, למועדון אכפת מכל דבר קטן שקורה לשחקן כזה או אחר. זה יוצר מרקם משפחתי, חברי ואמיתי".

אליאל פרץ (נעם מורנו)אליאל פרץ (נעם מורנו)

במה מתבטאת 'התחושה של הבית' שאתה מדבר עליך?
"הם נותנים לי להוביל את הקבוצה וסומכים עליי. הם רוצים שאעשה את ההתקדמות שמצפים ממני ונותנים לי את הבמה והיכולת להנהיג. אני מצפה מעצמי לקחת את המושכות, להוביל את הקבוצה, לעזור לה במטרות שלה ולעמוד במטרות שהצבתי לעצמי".

מה המטרות שהצבת לעצמך?
"מבחינה קבוצתית, קודם כל שנישאר בליגה ונגיע רחוק שנוכל להגיע. מבחינה אישית בטווח הקצר אני רוצה להגיע למספר דו ספרתי, להנהיג את הקבוצה ובעזרת השם בטווח הארוך יותר תוך שנתיים להגיע לנבחרת".

אני מאמין שיושב לך בראש מעבר לקבוצה גדולה.
"כן, בטח, איזו שאלה. הפועל חדרה זה לא המועדון הכי גדול בכדורגל הישראלי. אני רוצה לעשות כאן עונה טובה, להתקדם ואז להגיע לבמה הקדמית, אם זה בארץ או בחו"ל”.

אני רוצה לשאול אותך על העונה הקודמת. כולם ניבאו לחדרה ירידה, אך היא הפתיעה את כולם בעונה גדולה תחת שרביטו ניסו אביטן. מה היה סוד הקסם בעונה שעברה?
"אני חושב שבעיקר הביחד של הקבוצה. גם בהפסדים וגם בניצחונות היינו ביחד, ובאמת עלינו לכל משחק כדי להשאיר הכל על הדשא. ביחד לזה הייתה לנו גם מערכת יחסים טובה מאוד עם ניסו אביטן והיכולת הטובה הובילה אותנו להצלחה".

ניסו אביטן (אחמד מוררה)ניסו אביטן (אחמד מוררה)

ואיך הדברים מתנהלים עכשיו תחת אורי גוטמן?
"אנחנו קבוצה חדשה ומן הסתם שייקח יותר זמן לדברים להתחבר. יש לנו מאמן חדש, אנחנו לומדים מאימון לאימון וממשחק למשחק. אורי מלמד אותנו את הדרך שלו ואת עקרונות המשחק שהוא רוצה שנביא לדשא. אנחנו מתחברים. אני מרגיש באופן אישי שזה נראה עכשיו הרבה יותר טוב מאיך שפתחנו את גביע הטוטו, אבל עדיין זה לא איפה שאנחנו רוצים שזה יהיה. אני מאמין שמשבוע לשבוע נתקדם ונהיה הרבה יותר טובים".

ספר קצת על אורי גוטמן, איזה סוג של מאמן הוא?
"לא הספקתי להכיר אותו עדיין מספיק, הוא בסך הכל חודש וחצי-חודשיים בתפקיד. כרגע נראה שהוא מאוד חברותי וחייכן עם השחקנים ומאמן מאוד טקטי. הוא מאוד אוהב משמעת טקטית, זה משהו שאנחנו צריכים לעשות טוב. אני חושב שהוא יכול לעשות עונה טובה ואני מאחל לו ולנו כקבוצה שנצליח".

אתם, השחקנים, מרגישים לפעמים באימונים או במשחקים שהוא מאמן צעיר? בכל זאת, אתם קבוצת הבוגרים הראשונה שלו.
"אנחנו לא מרגישים את זה בכלל. ההערות שלו אלינו הם הערות נכונות ואין קשר למאמן צעיר או לא".

אורי גוטמן (שחר גרוס)אורי גוטמן (שחר גרוס)

מה לדעתך צריך לקרות העונה כדי ששוב תפתיעו את כולם?
"אנחנו לא צריכים להפתיע אף אחד, אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות והמטרה שלנו היא מאוד מאוד ברורה - להישאר בליגה. תוך כדי תנועה אם נראה שאנחנו כבר נשארנו בליגה אז המטרה תהיה להגיע כמה שיותר רחוק בליגה, אולי לפלייאוף העליון אם נצליח, אבל אנחנו לא מנסים להפתיע אף אחד, כבר אמרתי שהמטרה שלנו היא הישארות בליגה, ולשם כך נצטרך את האוהדים שלנו תומכים בנו בכל משחק, כי כשהם עושים את זה אנחנו יותר טובים".

בשנה שעברה הייתה סוג של חבורה בקבוצה שהיית חלק משמעותי ממנה, אבל רוב החברים (מקס גרצ'קין, ירין פרץ, עומר חנין, ויטלי גנון) עזבו. איך זה מרגיש לך מבחינה חברתית בקבוצה?
"יש חבר'ה חדשים, גם צעירים, שהם גם אנשים מאוד טובים. מרכז הקבוצה נשאר, הזרים ומנשה זלקה. אמנם הלכו כמה חבר'ה משמעותיים אבל באו חדשים ולאט לאט נחבר אותם עם הקבוצה. מאמין שהם יעזרו לנו".

לפי איך שזה נראה בגביע הטוטו, מרגיש שאתם הולכים לקראת עונה לא פשוטה. אתה מרגיש שהשחקנים מוכנים מנטלית למאבקי תחתית?
"גם שנה שעברה אמרו שתהיה לנו עונה לא פשוטה וכולם ראו מה קרה. אנחנו פשוט מסתכלים ממשחק למשחק, ואם העונה תהיה פשוטה או לא אנחנו נדע רק בהמשך".

אליאל פרץ (נעם מורנו)אליאל פרץ (נעם מורנו)

אתה גדלת במכבי תל אביב, כך שכשהיית בגילאי נערים ונוער תמיד היית בצמרת והתחרת על תארים. איך זה בשבילך להיאבק בתחתית בתור אחד שלא רגיל לזה?
"השינוי נעשה כבר לפני שנתיים, כשהייתי מושאל לבני יהודה. אז המטרה הייתה להגיע לפלייאוף העליון ועשינו את זה. אתה מתאים את עצמך לסיטואציה. אתה לא יכול לשחק בחדרה ולצפות לקחת אליפות. כשאתה יוצא ממכבי ת"א לקבוצות פחות גדולות ושלא נלחמות על תארים אתה מציב לעצמך מחדש את המטרות. אם במכבי המטרה היא לקחת אליפות, אז בחדרה המטרה היא הישארות, וזה מבחינתה כמו לקחת אליפות. כמובן שאני רוצה לשחק בקבוצה גדולה, להיות פקטור משמעותי ולקחת אליפות".

אז מבחינת חדרה המטרה היחידה היא הישארות בליגה וכל השאר בונוס?
"ברור שלא נקל ראש וננסה להגיע הכי רחוק שאפשר, גם בגביע ננסה ללכת הכי רחוק. בעונה שעברה הגענו לחצי הגמר, גם העונה ננסה לעשות את זה ואולי אפילו לעלות לגמר ולנסות לקחת אותו. אלה דברים רחוקים שאי אפשר לדעת איך הם יתפתחו".

כשעזבת הקיץ סופית את מכבי ת"א ועברת לחדרה, מה אמרת לעצמך? זה חתיכת שינוי. אמנם מכבי דרשה דמי העברה עליך וחדרה שילמה, אבל אני מאמין שעוד מספר קבוצות הו שמחות לקבל אותך.
"זה היה שונה, כי מכבי ת"א הציבה סכום מסוים לחדרה וסכום אחר לגמרי לקבוצות אחרות. לגבי המעבר לחדרה, זה אמנם ירידה כי המטרות שונות ומכבי ת"א היא אולי הקבוצה הכי גדולה בארץ. זה לא היה פשוט שאמרו לי שאני לא ממשיך ולא בתכניות. הייתי צריך לקבל החלטה שתהיה טובה עבורי, אני כבר לא תחת הזכוכית מגדלת של מכבי ת"א וכבר לא בהשאלות. היה לי חשוב ללכת למקום שיאמין בי וייתן לי את כל המעטפת שאני צריך, ואני חושב שהפועל חדרה זה המקום הכי נכון עבורי לעשות את ההתקדמות. זה בחירה טובה וצעד נכון עבור הקריירה שלי".

אליאל פרץ במדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)אליאל פרץ במדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

מתי מכבי הודיעה לך שאתה לא בתכניות?
"לקראת סוף העונה שעברה".

נתת עונה טובה בעונה הקודמת, ללא ספק מהבולטים בחדרה, למה אתה חושב שמכבי לא נתנה לך את הצ'אנס?
"זו שאלה שצריך לשאול את מכבי ת"א. אני חושב שהגיע לי הצ'אנס, לפחות בהתחלה לראות אם אני מתאים או לא מתאים. ההחלטה התקבלה מוקדם מדי, אבל כנראה שמלמעלה ידעו מה הם רוצים לעשות. זו החלטה שלהם, אין לי פה שום צד".

כשעלית לקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א הגעת עם טייטל של כישרון גדול וגם קיבלת פה ושם דקות. אתה מרגיש שיכלת היום שחקן של מכבי, אולי אפילו שחקן מפתח?
"אני מרגיש באיזשהו מקום שכששיחקתי שם הייתי באמת טוב בהופעות שלי, אבל כנראה זה לא היה מספיק. לדעתי זה כן היה מספיק, אבל מבחינת קרדיט שקיבלתי - אני לא יודע למה לא קיבלתי. כל הזמן היו זרים ולחץ של אירופה וריצה לאליפות וגביע. בסוף לא זכינו בשום דבר. אמנם הגענו לאירופה, אבל אליפות וגביע הפסדנו שנתיים ברצף. פתאום בשנה שעברה אתה יוצא להשאלה וכל שחקני הבית חוזרים, לוקחים אליפות ועושים עונה גדולה של 30 הפרש. הם הוכיחו את עצמם, כשאני הייתי שם לא היה תארים והצלחה, ואני חושב שאם כן היה אז את האפקט הזה של תואר אז הייתי מקבל יותר קרדיט".

אליאל פרץ (נעם מורנו)אליאל פרץ (נעם מורנו)

עשה לך משהו לראות את מכבי ת"א נותנת צ'אנסים לשחקני בית כשאתה היית בהשאלה?
"מצד אחד אתה שמח מאוד בשביל החבר'ה שגדלו איתך ושיחקו איתך, כיף לראות אותם מצליחים. מצד שני, כן היית רוצה להיות גם חלק מזה, אבל אני באמת מבסוט מהמעבר שלי לחדרה ולא מתעסק בזה. כל אחד והדרך שלו".

אתה יודע, כשאני מסתכל עליך על המגרש במהלך משחקים אתה נראה אחד שלוקח מאוד קרוב ללב את מה שקורה.
"מי שלא משחק כדורגל לא יכול להבין את זה. אתה רוצה כל כך להשפיע על כל מה שקורה על המגרש ומחוצה לו. אתה לוקח את זה ללב כי אתה רוצה להשפיע ולעזור לקבוצה. אני שחקן אמוציונלי. זה משהו שהתפתח אצלי עם הזמן".

בחלומות הוורודים, איפה אליאל פרץ נמצא בעוד 5 שנים?
"משחק באירופה ושחקן מוביל בנבחרת ישראל. אני מאמין בעצמי שאני יכול לעשות את זה. זה חלום ילדות עבורי ללבוש את המדים הלאומיים ולייצג את הנבחרת. אני ארגיש את ההרגשה הזו רק שאני אוזמן לשם ואעלה אל הדשא, רק אז אבין כמה זה עוצמתי".

אליאל פרץ חוגג במדי הנבחרת הצעירה (עמית מצפה)אליאל פרץ חוגג במדי הנבחרת הצעירה (עמית מצפה)

מי המאמן הכי טוב שהתאמנת תחתיו?
"היו לי כמה. היה את פיטר בוס שהתאמנתי אצלו חצי שנה. הוא בעיניי הכדורגל הכי שמח שהיה במכבי ת"א. כשהייתי בנוער ועליתי לפעמים להתאמן עם הבוגרים היה שם את פאולו סוזה, שהוא טקטיקן גדול בעיניי, אבל לא באמת חוויתי אותו. בוס עזר לי המון, אבל זה לא היה מספיק, כי אחרי חצי עונה הוא כבר הלך. היה לי גם את זיו אריה בנוער, שאני מאוד מחזיק ממנו מאוד בתור מאמן, יש לו ידע ענק. לדעתי הוא לא נופל מהם”.

כשמתאמנים תחת מאמן כמו בוס, אתה מרגיש שזו רמה אחרת?
"כן. הקצב הרבה יותר גבוה, האינטנסיביות גבוהה והדרישות שהוא מבקש הן הרבה יותר גבוהות. זה מתבטא על המגרש. הוא היה חצי עונה כאן ולא הפסיד בליגה בכלל, רק בגמר הגביע מול מכבי חיפה. בוס הביא לנו כדורגל שמח כמו של אייאקס, לחץ גבוה, משולשים, שמחה. זה כיף".

לסיום, איפה הפועל חדרה תסיים את העונה?
"בעזרת השם נישאר בליגה. אני מאחל לנו להגיע לפלייאוף העליון. אני מאמין שנסיים במקום 6-7".

אליאל פרץ ופיטר בוס (יניב גונן)אליאל פרץ ופיטר בוס (יניב גונן)
אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */