יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:46
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6426-4733יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5235-4233לאציו6
5136-5731אטאלנטה7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3940-3533גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3256-3633קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • 1 - 0
  • לאציו
  • קליארי
  • 2 - 2
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

את העונה הזו של הליגה האיטלקית אסור לפספס

רונאלדו, לוקאקו, גודין, קוואליארלה, פיונטק, זאניולו, באלוטלי וגם אלכסיס, ריברי ולוסאנו בדרך. ארץ המגף נערכת לעונה גדולה, הנה כל הסיבות לכך

|
אינסינייה, לוקאקו, רונאלדו ופיונטק (גרפיקה ONE)
אינסינייה, לוקאקו, רונאלדו ופיונטק (גרפיקה ONE)

לפני שנהלל לא מעט במהלך העונה את הביצועים של כריסטיאנו רונאלדו, פאביו קוואליארלה, רומלו לוקאקו וניקולו זאניולו, אפשר לחוש שהליגה האיטלקית חוזרת וב-ע-נ-ק. מי שעוקב לאורך השנים יודע שעד פרשת הקאלצ'יופולי בשנת 2006 הסרייה א’ הייתה הליגה הטובה ביותר בעולם. כעת, שנה אחרי הגעת CR7 ליובנטוס, התחזקות היריבות שמנגד ודור איטלקי צעיר ומבטיח, הליגה האיטלקית חוזרת לבמה המרכזית והחלטנו לעשות לכם סדר – כי הולכת להיות עונה סופר מרתקת. גם העונה הקרובה תשודר כולה בערוץ ONE2.

יובנטוס: הכדורגל הסוחף של סארי הגיע לטורינו

אז למה אסור לכם לפספס את העונה הקרובה של הסרייה א’? נתחיל באלופה, יובנטוס. מי שיפתח את העונה על הקווים יהיה מאוריציו סארי המתבגר שהחליף את מאסימו אלגרי המעוטר. סארי שקיבל את ההכרה בעיקר אצל היריבה השנואה מהדרום (נאפולי) הוא מסוג המאמנים שיש להם סגנון מובהק, מאוד נאמן לשחקנים, למערך (4:3:3) ולשיטה שבה הוא מאמין ובכך אפשר לראות שהעדיף את גונסאלו היגוואין המושמץ אך המוכר והאהוב מבחינתו על חשבון מויס קין שנחשב לאחד הכישרונות העולים בכדורגל העולמי שנמכר לאברטון תמורת סכום נמוך יחסית (30 מיליון יורו) לפוטנציאל הטמון בו.

למה הוא עושה את זה? CR7 בפרסומת מביכה

ה-10 הקלאסי והכל כך מפורסם של יובה עוד מימיהם של מישל פלאטיני, רוברטו באג'יו ואלסנדרו דל פיירו לא חיוני בשיטה של סארי ולכן פאולו דיבאלה הופך לפחות רלוונטי ונחוץ ולפי דיווחים רבים, יכול למצוא את עצמו בפאריס סן ז’רמן בעסקה שתעביר קיץ שני ברציפות את אחד הכוכבים הגודלים בתבל לקבוצה – ניימאר. מה שבטוח, נראה את הגברת הזקנה משחקת כדורגל סוחף ומתוכנן בקפידה תחת סארי שאת הצורך שלו בשחקן כנף שמאל כולם מבינים עם הפיכתו של רונאלדו לחלוץ. הגעה של הברזילאי תהיה שוברת שיוויון אירופי בכל קנה מידה. 

אינטר מציגה: היריבים השנואים מפקדים על ה”אנטי-יובה” הניצחית

על הקווים של הנראזורי יעמוד העונה אנטוניו קונטה במקומו של לוצ’אנו ספאלטי בכדי להוות תיגר על ההגמוניה של הקבוצה מטורינו שאיתה קונטה כ"כ מזוהה, וזאת חודשים בודדים אחרי שבפה מארוטה שנזרק מהגברת הזקנה “חצה את הכביש” הגדול ביותר באיטליה. יחד עם המאמן החדש, כמובן שישתנה גם המערך ל-5:3:2 מה שגרם לשחקן איכותי כמו איבן פרישיץ’ לעזוב לבאיירן מינכן, אולם זוהי עזיבה הגיונית שכן אין מקום לווינגר אמיתי במערך שכזה, וגם מתאו פוליטאנו שעשה עונה נפלאה יהיה בבעיה אם לא ישנה תפקוד בהצלחה.

רומאלו לוקאקו הגיע בהעברת שיא למועדון ממנצ’סטר יונייטד יונייטד (75 מיליון אירו), ככל הנראה יקבל לצידו את אלכסיס סאנצ’ס ויחד עם לאוטארו מרטינס השלושה יהוו חוד אימתני. קשר ה-50:50 המצוין, ניקולו בארלה בן ה-22, שכבר מככב בנבחרת איטליה, הגיע מקליארי ויחד עם מארצלו ברוזוביץ' האדיר וסטפנו סנסי או רוברטו גליארדיני, הם יהוו מרכז קישור מהטובים בעולם. בהגנה צורף דייגו גודין, הבלם המנוסה מאתלטיקו מדריד ישחק בשלישייה אחורית יחד עם מילאן שקריניאר וסטפן דה פריי, כמו שקונטה כ"כ אוהב. לעומת זאת, מאורו איקרדי שנחשב עד לא מזמן לכוכב הקבוצה, יכתוב טלנובלה חדשה יחד עם וונדה אשתו במקום אחר בדיוק כמו ראג’ה נאינגולן שחתם בקליארי אחרי שהגיע בקול תרועה בתחילת העונה שעברה.

מילאן: מאלדיני בונה את הקבוצה שמזכירה לו את הרוסונרי הגדולים

אצל הרוסונרי פאולו מאלדיני האגדי תפס פיקוד כמנג'ר טכני ומי שנחתך אחרי שנים במועדון הוא לאונרדו שהיה אחראי על הרכש. על הקווים בסן סירו, מרקו ג'אמפאולו הגיע מסמפדוריה והחליף את ג’נארו גאטוסו לאחר שכשל באי הגעה לליגת האלופות. ג'אמפאולו מאמין גדול ב-4:4:2 יהלום, המערך המפורסם שאיתו הקבוצה זכתה בליגת האלופות האחרון שלה תחת קרלו אנצ'לוטי, מערך בו מאלדיני שיחק לאורך שנים רבות בקריירה. מי שנפגע מכך הוא הקשר הספרדי של הקבוצה - סוסו שכן במערך שכזה אין מקום לשחקני כנף בחלק הקדמי ולכן נראה כי הוא יעזוב עד לסיום חלון ההעברות.

מי שייחסרו העונה הם טימואה בקאיוקו הקשר המצוין שחזר אחרי עונת השאלה לצ'לסי ופטריק קוטרונה החלוץ המוכשר והצעיר שעבר לוולבס. במקומו הגיע רפאל לאאו הפורטוגלי בן ה-20 שגם הוא חלוץ מוכשר, גבוה ועצמתי. מבחינת המספרים, הרבה יהיה תלוי בקשישטוף פיונטק ובלוקאש פאקטה שהגיעו בינואר האחרון.

נאפולי: ההגנה התחזקה, אנצ’לוטי בעיקר הוסיף עומק

בקבוצה מהדרום יש לא מעט עימותים בין הקהל לבעלים אורלי דה לורנטיס בעקבות מחיריי הכרטיסים ומדיניות המועדון, אך כל אלה יצטרכו להסתיים עד תחילת העונה כדי שהסן פאולו ימשיך להיות האצטדיון המפחיד ביותר באיטליה. בפן המקצועי, קרלו אנצ'לוטי המנוסה פותח עונה שנייה על הקווים והוא חיזק את הקבוצה בבלם בכירכמו קוסטס מנולאס מרומא שהגיע במקום ראול אלביול וביחד עם קאלידו קוליבאלי השניים יהוו תחנה לפני אחרונה בהגנת נאפולי. ואילו בתחנה האחרונה - בעמדת השוער נראה כי יש בעיה. אנצ'לוטי בונה על השוער הצעיר אלכס מרט שלפחות עד עתה לא הציג יכולת גבוהה בין הקורות.

ארקדיוש מיליק (רויטרס)ארקדיוש מיליק (רויטרס)

בחלק הקדמי יהיו לדון קרלו כוחות אדירים כמו לורנצו אינסיניה, ארק מיליק, דריס מרטנס, חוסה קייחון ופביאן רואיס ואפילו צעירים מעולים שיכולים לעשות את העבודה מהסספל העמוק כמו אדם יונס, אמין יונס ואליף אלמז שהגיע מפנרבחצ’ה. אם כל אלה לא מספיקי, הרווינג לוסאנו, הכישרון המקסיקני האדיר של פ.ס.וו איינדהובן, אמור לחתום בקרוב מאוד ואולי את אחד משחקני ההתקפה שצויינו יחליף מאורו איקרדי. 

אטאלנטה: הקבוצה המאומנת ביותר בעולם

אחרי עונת שיא, ג’אן פיירו גספריני ינסה לשחזר את ההישג ולהעפיל שוב לליגת האלופות. אין ספק שמדובר בקבוצה הכי מאומנת באיטליה ויש שיגידו בתבל. גספריני דוגל במערך של 3:4:3 כל כך התקפי והרפתקני שניתן לראות אצלו בלם שעושה עקיפה למגן ואפילו מגיע לאזור הרחבה, מה שפחות רואים בכדורגל של היום. כולם מכירים את פאפו גומס ואת דובאן ספאטה המוצאים לפועל העיקריים של הקבוצה אך את העבודה האדירה של רמו פרויילר ומרטן דה-רון במרכז הקישור פשוט חובה לציין. מדובר בשני קשרים 50-50 שלא האמנתי שיישארו עוד עונה בקבוצה מברגאמו ועושים עבודה הגנתית והתקפית אדירה כאחד.

דובאן ספאטה חוגג (רויטרס)דובאן ספאטה חוגג (רויטרס)

אל הקבוצה התווסף הקיץ החלוץ הקולומביאני המצוין לואיס מוריאל, שהגיע אחרי חצי עונה טובה מבחינתו בפיורנטינה ועיקר ההצלחה של הקבוצה תהיה תלויה בוויסות הכוחות כי ההתמודדות בליגה יחד עם הצ'מפיונס תצריך מעט יותר עומק על הספסל של גספריני.

רומא: הכוכב הגדול ביותר שאיטליה מגדלת קיבל את המאמן המושלם 

רוב אוהדי הג'לארוסי מדברים כרגע על אבדן הצביון לאחר העזיבות הצורמות של פרנצ’סקו טוטי ודניאלה דה רוסי (אחרוני הסמלים ומהגדולים אי פעם). מי שעשה את הדרך ההפוכה הוא פאולו פונסקה (46) הפורטוגלי שהגיע משחטאר דונייצק במקומו של קלואידיו ראניירי ומי שצריך לשמוח יותר מכולם הוא הכוכב הכי גדול שצומח בכדורגל האיטלקי כיום - ניקולו זאניולו.

ניקולו זאניולו (רויטרס)ניקולו זאניולו (רויטרס)

אצל ראניירי הוא נזרק לשחק באגף אך זאניולו הוא 10 אמיתי ואצל פונסקה במערך של 4:2:3:1 הוא שב להיות האיש המרכזי ויצטרך להפעיל היטב את ג’נגיז אונדר וג’סטין קלייברט או דייגו פרוטי באגף ובטח שאת אדין דז’קו או פטריק שיק שיאיישו את חוד ההתקפה. בנוסף רומא רכשה את פאו לופס, שוער מצוין שהגיע מבטיס הספרדית והוא יעזור מאוד לקבצה שמתמודדת עם העזיבה של הבלם המצוין קוסטס מנולאס לנאפולי. הקבוצה נפרדה בקיץ משחקן הכנף השנוי במחלוקת סטפן אל שעראווי לכסף הגדול בסין ועם כל השינויים האלה מטרתה תהיה לנסות ולהגיע חזרה לליגת האלופות בעונה הבאה.

התחזית: יובנטוס אלופה, מיליק מלך השערים, אורסוליני התגלית

לא שכחנו את יתר הקבוצות שגם להן יש סגלים מרשימים שבוודאי ירגשו אותנו לא מעט במהלך העונה וינסו להפתיע כדוגמת פיורנטינה שנרכשה ע"י משפחת קומיסו והבעלים החדשים יעשו הכל ע"מ להחזיר עטרה ליושנה עם הבאתם של קווין פרינס בואטנג וככל הנראה גם פרנק ריברי שעתיד לחבור לעונה אחרונה בקריירה. כמובן שיש את העולות חדשות-ישנות עם לא מעט מסורת בסרייה א’ - ורונה, לצ'ה וברשה שבעברן כיכבו בשורותיהן שחקני ענק כמו רוברטו באג'יו, אנדראה פירלו, פפ גווארדיולה, לוקה טוני, חואן קוואדרדו ואפילו טל בנין שלנו. העונה נוכל לראות בברשה את מריו באלוטלי, ששב לכדורגל האיטלקי.

פרנק ריברי חוגג (רויטרס)פרנק ריברי חוגג (רויטרס)

לסיום, התחזית: אלופה – יובה. מקומות 2-4: נאפולי, אינטר ורומא/אטלנטה. מלך השערים: מיליק. תגלית העונה: ריקרדו אורסוליני (בולוניה) - כשרון אדיר שיובנטוס פשוט וויתרה עליו, שחקן כנף ימין, שמאלי ברגל בעל איכויות אדירות שכוללות דריבל, טכניקה, בעיטה טובה ובנוסף זהו שחקן שעובד על המגרש וחכם מאוד. יורדות: לצ'ה, ספאל, ברשה(רק בגלל שב 52 השנים האחרונות הקבוצה מעולם לא שרדה בליגה הבכירה אחרי שעלתה, אלא רק בשנים שרוברטו באג'יו בעל הצמה האלוהית שיחק בשורותיה במשך ארבע עונות רצופות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */