יום שישי, 19.04.2024 שעה 04:56

אבוקסיס: נבדוק אפשרות לעבור מבלומפילד

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מאמן בני יהודה, שחנך את האצטדיון: "במושבה הרגשנו אווירה ביתית יותר". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בתיקו בין בית”ר ירושלים להפועל באר שבע, נדבר על הניצחון הדרמטי של בני יהודה בבלומפילד המחודש והעצבים של שירצקי על השיפוט, וכמובן נתכונן למפגש בין הפועל ת”א למכבי נתניה. בנוסף, נשוחח עם מאמן הפועל חיפה חיים סילבס על ניצחון קבוצתו.

יוסי אבוקסיס: “נבדוק אפשרות לעבור מבלומפילד, מרגישים אבודים שם”

שוחחנו עם מאמן בני יהודה, שלבטח יזכור לטובה את חניכת האצטדיון היפואי המחודש לאחר שניצח עם קבוצתו 1:2 את ק”ש בדקה ה-98, במשחק ממנו נזכור בעיקר את תצוגת האימים של השופט אלי חכמון, עליו דיברנו בהמשך עם בעלי הקבוצה הצפונית, איזי שירצקי, שדורש משחק חוזר לאור מופע האימים של השופט.

יוסי, נעזרתם בהרבה מאוד מזל אתמול.
“כן האמת שכן, היינו צריכים לסיים את זה לפני ואם לא היינו מנצחים מול תשעה שחקנים הייתי לוקח את זה מאוד קשה”.

היה אדום או לא?
“לא יודע, חלק אומרים שכן חלק אומרים שלא”

איך היה לחזור ולנצח בבלומפילד?
“האמת שמצד אחד זה אצטדיון מדהים, מצד שני 3,000 צופים באצטדיון כזה גדול גורמים לך קצת להרגיש אבוד, במושבה הרגשנו יותר ביתיות. אין לנו מספיק אווירה שם”. 

תרצה לעבור מבלומפילד?
“קודם נבדוק אם זה אפשרי, אני וברק דיברנו ואמרנו שזה לא מתאים למידות שלנו. התחלנו להרגיש ביתיות במושבה. אנחנו רוצים לרצות את האוהדים ונעשה מה שאפשר וצריך לעשות. אני לא בטוח שזה אפשרי. אני חולה על בלומפילד אבל 3,000 צופים אתה מרגיש אבוד”. 

איך המגרש עצמו?
“אדיר, עשו שם עבודה מדהימה. מזכיר את סמי עופר, אווירה של אירופה. היה מרגש, זה היה נראה אצטדיון אחר לגמרי ממה שהכרתי”.

עד לאיפה אתה יכול לקחת את בני יהודה יותר רחוק? לא הגעת למקסימום?
“שואלים את השאלה הזאת הרבה, אני לא פוזל לשום מקום. אני נהנה מברק אברמוב ומהצוות ופשוט טוב לי בבני יהודה. אני וברק כבר חברים, שמחים ביחד, עצובים ביחד. אני אף פעם לא מוציא הצהרות, אנחנו באים לבנות קבוצה רעבה שכל קבוצה יתן בה את המקסימום, לפעמים מצליחים יותר ולפעמים פחות. כיף לי לבוא למקום העבודה שלי כבר שלוש שנים”.

מה דעתך על השיפוט אתמול?
“מעבר להחלטה של האדום, כל ההחלטות היו נכונות. לדעתי 8 דקות תוספת זמן זה אפילו מעט מדי. עיסמאילה סורו נפצע בקרסול מהאדום”. 

יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)

איזי שירצקי: “לחכמון אין מושג, דורש משחק חוזר”

בעלי ק”ש נשמע זועם במיוחד לאור טעויות השיפוט של אלי חכמון ב-2:1 של קבוצתו לבני יהודה.

איזי לפני הכול, מה שלומך?
“לאט לאט משתפר אחרי הכדורגל הזה. אני רואה שקוראים לשופט מה-VAR. אין שום מקום בעולם ששופט לא משנה את החלטתו לאחר שקוראים לו מה-VAR. אם אין לו מושג שיפרוש מכדורגל. דיברתי עם רונית תירוש, היא רוצה שאני אתנצל”.

אלי חכמון באמת שנוי במחלוקת כבר הרבה שנים?
“זו לא טעות, זה אגו. בשביל מה אנחנו משלמים מיליונים על ה-VAR? אני הולך להגיש ערעור לבית משפט. בכל העולם אין מקרה ששופט לא משנה את החלטתו. אני דורש משחק חוזר. הוא היה חייב לשרוק לסיום, בשביל מה נתן את הקרן האחרונה הזאת?”.

איזי שירצקי (איציק בלניצקי)איזי שירצקי (איציק בלניצקי)

מוני ברוש: “נמשיך להילחם במי שיפגע במוניטין של המועדון, יש לנו קבוצה תוססת עם הרבה כישרון”

לאחר ה-0:0 המאכזב במחזור הפתיחה מול הפועל ב”ש, שוחחנו עם מנכ”ל בית”ר ירושלים, שדווקא היה מרוצה מהיכולת של הקבוצה מהבירה ודיבר גם על הדרך בה במועדון מתכוונים להמשיך ולהילחם בתופעת הגזענות ביציעים

ערב טוב מוני, אתם שמחים מהמשחק אתמול?
“אני יכול להגיד שראו שיש קבוצה טובה, עם הרבה כישרון, רק היו חסרים הגולים. אני חושב שזה המשחק הראשון שלנו שלא הצלחנו להבקיע, כולל משחקי אימון”. 

צרם לי הלחץ שיש סביב המועדון הזה, זה לא פשוט לשחק בבית”ר.
“בית”ר מאז ומתמיד זה מועדון לחוץ. יש לחץ תמיד סביב בית”ר אם נרצה או לא נרצה, אני חושב שכרגע הלחץ הוא בגבול הסביר”.

איך אחרי כל המיליונים שמשה חוגג שם, לא הצלחתם למלא את טדי?
“בואו נדבר על הדברים היפים. אתמול הגיעו 21 אלף צופים. ציפיתי שהקהל שלנו יבוא, לפחות עוד 3,00 צופים, וציפיתי גם שב”ש תביא למשחק יותר מ-2,000 צופים. אם אני מאוכזב? בוודאי. אני רוצה אצטדיון מלא, יותר מנויים, יותר כרטיסים, אבל חייב להגיד שאתמול הייתה בטדי אווירה מדהימה. אנחנו עובדים על הכול כדי שיגיע יותר קהל. היה מאוד מרגש הטקס שעשינו לאברהם לוי ולמשה דדש וזו רק ההתחלה”.

רוני לוי הוא האיש להביא את הכדורגל המרגש?
“כן, לא הפסקנו לרוץ אתמול. יש לנו שחקנים ששורפים את המגרש, אנחנו קבוצה מלהיבה ותוססת. ביום שישי רכשנו את דיוגו ורדשקה, אחלה בלם, הוא כבר התאמן בסראגוסה בקיץ ונמצא בכושר טוב”. 

הייתה לא מעט ביקורת על כך שמשה חוגג מלהיט את היצרים פעם אחר פעם בנושא האוהדים, שחלקם גזענים, והוא מנסה להילחם בזה. אתה ויוסי בניון לא אהבתם את הביקורת.
”אמרנו שאנחנו צריכים רוח גבית ושלא צריכים לבקר אותנו. חוגג לא מלהיט והוא לא דיבר על הנושא הזה הרבה זמן. אנחנו חיים בשלום עם הביקורות.

כמה זה קשה להילחם בקהל?
“אנחנו לא נלחמים בקהל. הגענו להבנות עם ’לה פמיליה’, הם הבינו בסופו של דבר שהם לא רוצים אותנו והחליטו להתנתק מהמועדון. ברגע שהם החליטו לעשות את זה אין להם אישור למכור מרצ’נדייז, אין להם עדיפות בקניית כרטיסים. מי שיפגע במוניטין של המועדון אנחנו נילחם בו, זה קומץ ואנחנו לא מתכוונים לוותר לו. אתמול באו גם משפחות וגם ילדים והייתה חוויה מדהימה”.

איך התנהל כל נושא הכניסה לאצטדיון אתמול?
“זה עדיין לא מושלם אבל נראה בכיוון טוב. הקמנו מערך שאטלים, מי שהגיע בשאטלים הגיע תוך רבע שעה לאצטדיון. אבל במנטליות של האוהדים הישראלים, הם רוצים להגיע עד לאצטדיון ואנחנו צריכים לדאוג גם לזה”. 

המאמן יודע שאתם רוצים אליפות?
”ברור. כולם יודעים שאנחנו מכוונים למעלה. בית”ר תמיד כיוונה למעלה ותמיד תכוון למעלה”. 

מוני ברוש ומשה חוגג (אורן בן חקון)מוני ברוש ומשה חוגג (אורן בן חקון)

קובי בלדב: “אם שואלים אותי, הייתי נותן לערן לוי תפקיד בנתניה אחרי הפרישה”

בעלי מכבי נתניה לשעבר, דיבר לקראת משחק פתיחת העונה של היהלומים הערב בבלומפילד מול הפועל ת”א, ולא פסל אפשרות של חזרה של הקשר למועדון בתפקיד מקצועי לאחר הפרישה.

קובי, תגיע למשחק בבלומפילד הערב?
“כן , בטח”.

איזה קבוצה מכבי נתניה בנתה השנה?
“אני חושב שדי דומה לקבוצה של שנה שעברה, בלי עלי מוחמד אבל עם שחקנים אחרים. יהיה קשה בלעדיו, אבל בנו תלכיד די טוב. למרות שלא הרשימו בגביע הטוטו אני מאמין שיהיה טוב”

מה הציפיות מהקבוצה?
“לפחות כמו עונה שעברה, ואפילו יותר גבוה. אם אני רואה את זה קורה? קשה לי לראות את זה קורה, אבל אי אפשר לדעת בכדורגל שלנו. הדרך של הבעלים אייל סגל הוכיחה את עצמה, כל הזמן הולכים קדימה, אני חושב שזה יהיה קשה”.

אתה לא מרגיש שהקבוצה קצת כבדה על סגל?
“קודם כל אני עוזר אבל לא מאוד כמו שאתם אומרים, אני תמיד אעזור בכל מה שאפשר כי אני חושב שמה שאייל הוא עושה הוא קודש, אין לו שום אינטרס מלבד אהבתו למכבי נתניה ומגיע לו את כל העזרה. נכון, זה גדול עליו, זה הרבה כסף”.

ההכנסות עולות עם ההצלחה?
“תלוי, אם יש הצלחה אז יש קהל אבל זה לא הולך ביחס ישיר”. 

אתה חושב שמכבי נתניה הייתה צריכה להחזיר את ערן לוי?
“לא, אני לא חושב. מבלי לפגוע בערן לוי, לא הולכים אחורה, צריך ללכת קדימה. מכבי נתניה הלכה לדרך אחרת ובה היא ממשיכה, אי אפשר לחזור אחורה. אם אתם שואלים אותי, לערן לוי יש מקום במכבי נתניה אחרי הפרישה בתפקיד מסוים”. 

מה דעתך על תפקיד יו”ר ההתאחדות? למה שלא תלך על זה? זה תפור עליך.
“קודם כל תודה רבה, זה מחמיא לי מאוד. אני 37 שנים בכדורגל, עשיתי את כל התפקידים, משחקן, דרך מנהל ובעלים. עברתי הכול, אף פעם לא חשבתי על זה”.

זה נראה לך נורמלי שאין לכדורגל שלנו יו”ר?
“ממש ממש לא. זו נקודה שחורה, זה לא צריך להיות ככה. אני גם לא מבין למה שינו זוארץ לא המשיך, אני חושב שהוא באמת היה אחד האנשים המתאימים לתפקיד הזה”. 

קובי בלדב (משה חרמון)קובי בלדב (משה חרמון)

אוהד בוזגלו: “רוצים להציל את ראובן עובד, הוא נמצא בסכנת חיים”

שוחחנו עם אחיו של מאור, שמוביל את הקמפיין שאמור להחזיר את כדורגלן העבר ראובן עובד, שנקלע למצוקה נפשית, כלכלית ופיזית, למסלול חיים נורמלי. 

אוהד, מה אתה שומע מראובן?
“כשמדברים איתו לא מרגישים הרבה הבדל כי הוא תמיד היה די שטותניק. אבל הוא לא נראה טוב, בלשון עדינה אני אומר את זה. הוא זקוק לשיקום רציני בכל המישורים”.

אם הוא לא ירצה לעזור לעצמו, אי אפשר לעזור לו. הוא רוצה לעזור לעצמו?
“הוא במצב לא טוב בכל המישורים, פיזית, בריאותית. הוא תמיד יכול ללכת להורים אבל הוא בורח לרחוב. הוא לא במצב שהוא יכול לעזור לעצמו, הוא לא חושב במצב שהוא יכול להחליט. הוא מתחבא, הוא מתבייש מאנשים שהוא מכיר. אנשים מאז שזה פורסם, ראו אותו ברחוב והפסיקו להביא לו כסף מזומן”. 

מה בדיוק אתם מחפשים? איך אתם מתכוונים לעזור לו?
“זה הליך של לא מעט כסף אבל איך שאני רואה את זה כרגע זה יצליח. אנחנו רוצים להחזיר אותו למסלול נכון ולרתום את מכבי ת”א, איפה שהוא התחנך, גדל וכבש שער אליפות למאמץ הזה להחזיר אותו למסלול. אני ואייל שן צריכים להיפגש עם יואב זיו, להציע לו שייתן לו ג’וב מסוים.

ראובן לא אחד שיכול להיות מאמן או עוזר מאמן, אבל גם כשהוא היה, הוא לא הבנאדם החרוץ לתת לו תפקיד של עוזר מאמן. אני הצעתי שהוא יהיה עוזר כללי, אנשים מכירים אותו, אוהבים אותו, שיבוא מהבוקר עד הערב. אנחנו רוצים להכניס אותו לשיקום וזה עולה לא מעט כסף, אבל אם הוא יעבור את התהליך הזה זה שווה הכול, אנחנו רוצים להציל אותו מסכנת חיים ממשית”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */