יום שישי, 19.04.2024 שעה 00:28
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

היכולת, חוסר המוכנות ודגני: ביקורת בהפועל

אין שקט אצל האדומים והתחושות קשות אחרי ההפסד: "חייבים להתעורר, עוד מעט ייגמר החסד". על הבלם: "עושה שביתה, עדיף שיעזוב - הסיפור שלו פוגע בנו"

|
אוראל דגני (רדאד ג'בארה)
אוראל דגני (רדאד ג'בארה)

ליגת העל כבר מעבר לפינה, היא מבשרת את החזרה לבלומפילד וכולם נרגשים לקראת הקאמבק הגדול ושריקת הפתיחה של "הדבר האמיתי". ובעוד הדשא נפרס באצטדיון ביפו שמתמרק לקראת ה-24 באוגוסט – הפועל תל אביב לא נראית מוכנה בלשון המעטה לתחילת המבחן האמיתי שלה, כך מודים בקבוצה אחרי ההפסד הרביעי ברציפות, 2:1 לסקציה נס ציונה אמש (שני) באצטדיון המושבה והתחושות במועדון קשות.

האדומים, שנותרו עם אפס נקודות מ-12 אפשרויות, עוד הובילו משער יפה של קלאודמיר פריירה, אבל גיא בדש, שמושאל מהפועל לעולה החדשה, וסאקו טורה הפכו את התוצאה, כשהשחקנים של ניסו אביטן נראו רע בכל חלקי המגרש – חלשים בהגנה וקהים בהתקפה.

אביטן: ״דואג ומאוכזב, נפתור את הבעיות״

אוהדי הפועל ת"א, שהחזירו בעצמם את עומר דמארי לקבוצה שלושה ימים אחרי ששוחרר, הוסיפו לבקר את ההנהלה וקיללו בתחילת המשחק ובסופו, אז גם השחקנים שמעו מה הקהל האדום חושב על הופעותיהם עד כה עם בוז צורם. לאחר מכן, כמה עשרות אוהדים המתינו לשחקנים ביציאה מהאצטדיון ומחו בפניהם והשמיעו את טענותיהם גם בפני אנשי המועדון שהקשיבו להם והיו סבלניים.

אם בשלושת המשחקים הראשונים היכולת התקבלה בהבנה ואף תובלה בדיבורים על כך שמדובר בתקופת הרצה, כאילו משחקי גביע הטוטו הם משחקי הכנה, כעת בהפועל ת"א מבקרים את היכולת של הקבוצה ונשמעים מודאגים מאוד לקראת ליגת העל שתחל, לידיעת אביטן וחניכיו, בעוד 11 יום.

ניסו אביטן (חגי מיכאלי)ניסו אביטן (חגי מיכאלי)

"זה נראה לא טוב כרגע, לא קטסטרופה כי רק התחלנו את העונה, אבל בהחלט לא טוב בלשון המעטה", אמרו בכאב במועדון והודו: "חטפנו סטירה מצלצלת, כולם פה מרגישים לא מוכנים לליגה, נגיד שזה 'רק' גביע הטוטו, אבל עוד מעט כבר לא יהיה חסד, לא בליגה ובטח לא בבלומפילד. עד עכשיו עוד היה במה להתחמם, רצף של דקות טובות, משהו, הפעם באה לפה קבוצה משום מקום וניצחה ונראינו רע לאורך כל המשחק. לא הפסדנו ארבע פעמים לאריות הליגה אלא לקבוצות שהיינו צריכים לנצח ועוד יכולנו לספוג יותר. לא יצאנו בתחושות רעות כאלה אחרי שלושת המשחקים הראשונים, עכשיו הלכנו הביתה עם הרבה דאגה ובושה מאיך שנראינו".

"זאת עונת החזרה לבלומפילד, חייבים להתעורר ומהר", זעק גורם אחר במועדון. "אי אפשר להיראות ככה וגם אי אפשר לעשות תיקו פה ושם, להפסיד ומדי פעם לנצח אפילו. כל הקבוצות רוצות וירצו לבוא ולהוכיח את עצמן מול הפועל, עכשיו זה במושבה ואחר כך בבלומפילד כמובן. המוטיבציה של כל הקבוצות עולה ותעלה מולנו. במקום לבעוט את הקבוצות האלה ולהתקדם, אנחנו הולכים אחורה. מי היה טוב מבין כולם? אין לנו שום דבר במה להתנחם. כמה בודדים היו בסדר ובהפועל בסדר זה לא מספיק. ההגנה הייתה רעה, הקישור אנמי והתקפה אין. זה מה שיש".

שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (חגי מיכאלי)

מלבד ההפסד הכואב, היה זה ערב שהפועל ת"א צריכה ללמוד ממנו לקראת העתיד, מקצועית וניהולית. בעוד במתחם חודורוב רצו למכור את בדש למכבי פתח תקווה ולא להשאילו, ייתכן שדעתם השתנתה אמש נוכח ההופעה הטובה שלו, ביחס לשחקני הפועל ובכלל. גם רז נחמיאס, שמיהר לעקוץ את הקבוצה שבה גדל בעמדת הראיונות, שימש כקפטן בנוער ושיחק בבוגרים בלאומית, הפגין מוטיבציית שיא והוציא מעצמו הרבה יותר מבדרך כלל.

למרבה האירוניה, באותן דקות החלוץ האירי קיליאן שרידן, שכבר סיכם על הגעתו לוולפסון אך שם ויתרו עליו כשלא רצה להגיע להתרשמות ולמעשה לא היו סגורים לגביו, הרשים שוב כשכבש שלושער והשלים רביעייה בגביע הטוטו עד כה – אותה כמות שהפועל כולה כבשה עד כה, ואגב היא ספגה שמינייה, כשחסרונם המקצועי של אוראל דגני (אליו נגיע בהמשך) ואדי גוטליב שעבר לאורנבורג הרוסית בלט בהחלט. 

אדי גוטליב (רדאד ג'בארה)אדי גוטליב (רדאד ג'בארה)

גם נושא הקפטנים החדשים – ניר לקס ומאור בוזגלו ברוטציה – ודגני שדיווח על בחילות ולא נכלל בסגל, העסיק את אנשי הקבוצה. בעוד אביטן נשאל לאחר המשחק על זהות הקפטנים שבחר, הוא ציין גם כי הם נבחרו כי "הם רוצים להישאר" במסר ישיר לדגני, שסרט הקפטן נשלל ממנו לאור הריב עם שרון ניסנוב והעובדה שהוא מנסה להשתחרר ולא ממש יכול לשמש כמנהיג הקבוצה בשלב זה.

דני גרופר וגיא בדש במאבק (חגי מיכאלי)דני גרופר וגיא בדש במאבק (חגי מיכאלי)

בהפועל ת"א לא היססו לבקר את דגני, קפטן הקבוצה עד השבוע שעבר, ואמרו על כך: "אי אפשר עם זה שאין שקט במועדון, אז צריך לכבות כבר את השריפה הזאת של דגני. זה פוגע בקבוצה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהוא יישאר בקבוצה. הוא לא יכול לראות אותנו ואנחנו לא יכולים לראות אותו. זה המצב כרגע. הוא טוען שהוא חולה, הודיע על זה כמה שעות לפני המשחק, נבדק והלך הביתה. הוא עושה סוג של שביתה. מנסה בכוח שלא נרצה אותו. הוא מוזמן להביא קבוצה עם צ'ק של 400 או 200 אלף דולר, אבל בינתיים לא נראה שיש קבוצות שעומדות בתור לקנות אותו".

הדברים הלא פשוטים הללו שנאמרים מצד כמה גורמים בהפועל ת"א מגיעים כהמשך לכך שדגני ממשיך לדרוש שדרוג ולא מקבל אותו מהבעלים, כך הובהר לו כבר, אך הוא עדיין מקווה שבית"ר ירושלים או הפועל באר שבע ינסו לצרפו בקרוב, אולם כרגע הירושלמים לא מוכנים לשלם 400 אלף דולר והאדומים מבירת הנגב לא מעוניינים לצרף בלם לפי שעה. דגני, מצדו, מקווה שבעלי המועדון יתפשרו ויתנו לו ללכת תמורת פחות כסף, דבר שהם לא מוכנים לשמוע עליו, או שמא ב"ש תעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית ותבחר לצרף בלם נוסף והוא ישוב לרשימת המועמדים שם.

אוראל דגני (רדאד ג'בארה)אוראל דגני (רדאד ג'בארה)

בעוד החלוץ חואן אדוארדו לסקאנו צפוי לנחות בהמשך היום בישראל כדי להתחיל בהתרשמות בהפועל ת"א עד משחק הדירוג על מקומות 13-14 בגביע הטוטו ביום שני באצטדיון המושבה, בוולפסון צפויים להתפנות ולעסוק שוב בסוגיית חיזוק ההגנה, כשהארגנטינאי כבר סיכם את תנאיו. 

לקראת המשחק מול הפועל כפ"ס והאקס אופיר חיים, אביטן יקבל בחזרה את שחר הירש, שכבר שב לסגל אבל צפוי להיות בכשירות מלאה עד יום שני, וכן את עמנואל בואטנג, אור אינברום ורז כהן שסבלו מרגישות בקרסול. בוולפסון מקווים כי גם יואב ג'ראפי, שחזר לאימוני שוערים מלאים, יוכל לפתוח וישוב אל בין הקורות.

כמו כן, במקביל לשדרוג שקיבל לקס מאביטן עם סרט הקפטן, הקשר בן ה-25 אמור לקבל גם חוזה משודרג בקרוב, כאשר הוא ממשיך לנהל מו"מ עם ההנהלה, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE לפני כחודשיים, בעודו התחיל את עונתו האחרונה בחוזה ויוכל לנהל מו"מ בינואר לקראת העונה הבאה אם המצב יישאר בעינו. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */