יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:22
צביקה שרף

השאלות של חזרת כספי למכבי

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הכוכב חוזר אחרי שורה של פציעות, לא ברור באיזה תפקיד יש להשתמש בו וכיצד יסתגל שוב לרמה בישראל ולציפיות הרבות ממנו

החזרה של  עומרי כספי למכבי תל אביב התבשלה הרבה זמן. לא שמענו התבטאויות של השחקן עצמו ולא של הצהובים, היו קצת דיבורים של מקורבי הצדדים, אבל הם היו עמומים. מה שייאמר במעמד ההכרזה על ההחתמה הוא לא המשמעותי, כי כספי שיחק לאחרונה במכבי בשנת 2008/9 והוא כבר לא אותו הילד שנבחר בדראפט, זו גם לא אותה הקבוצה. 

מכבי ת”א משוועת להצלחה באירופה ומצד שני לשחקן ישראלי מוביל, נערץ, מנהיג שמוביל להצלחות ולניצחונות, גם לאורך העונה וגם במשחקים המכריעים, כולל נגד הקבוצות הבכירות ביבשת שחיזקו את עצמן בצורה מרשימה ועם השקעות כספיות גבוהות. מכבי תל אביב נמצאת שוב בקיץ של הרבה החתמות חדשות ואין לנו עדיין את תמונת ההרכב הסופי שלה לעונה הקרובה.

עומרי כספי במדי מכבי תל אביב ב-2009 (אמיר לוי) עומרי כספי במדי מכבי תל אביב ב-2009 (אמיר לוי)

לעת עתה, לא שמענו מה המאמן יאניס ספרופולוס מצפה מכספי וצריך לזכור שהוא לא מכיר אותו. יכול להיות שההחתמה שלו לא הייתה יזומה על ידו, אלא יותר על ידי הנהלת הקבוצה משיקוליה שלה. כספי שיחק עשר שנים ב-NBA, הישג מדהים בכל קנה מידה, אפשר לספור שחקנים אירופים שהיום הם בכירים ביורוליג, שלא החזיקו מעמד זמן רב כל כך וחזרו לאירופה כי נשברו ולא יכלו להסתגל לשינוי במעמדם ולהקרבה שנדרשת משחקן NBA, כמו ננדו דה קולו, סרחיו רודריגס, וסיליס ספנוליס, קוסטאס פאפאניקולאו ולפני כן חואן קרלוס נבארו שפרש וישנם עוד הרבה וכספי עשה זאת בצורה מרשימה.

אבל כאן מגיעות שאלות ומצבים ששני הצדדים יצטרכו להתמודד איתם ביום יום. כספי חוזר אחרי היעדרות ממושכת בגלל פציעה ונכון לרגע זה, היעדרות כה ארוכה דורשת הרבה זמן כדי לחזור לכושר משחק. למעשה, כספי לא שיחק כדורסל במסגרת קבוצתית חודשים ארוכים. נקודה שניה, כספי לא שיחק כדורסל אירופי וישראלי, מלבד גיחות קצרות לנבחרת והוא שחקן NBA שמגיע לכדורסל האירופי וצריך זמן להתרגל ולהתאים את עצמו לכך. כספי, שבאופן טבעי סיגל לעצמו התנהלות של שחקן NBA, יצטרך לעשות התאמות כי אחרי ביקורים במגרשים, בחדרי ההלבשה ובמטוסי ה-NBA, להגיע לדרייב אין או למגרש באילת או באשדוד זו חזרה למשהו אחר.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

בנוסף לכך, לאורך השנים האחרונות כספי נפצע הרבה פעמים. חלק היו פציעות של חוסר מזל, אבל עדיין פציעות. האם הקבוצה וכספי יעשו ויתמודדו כנדרש כדי למנוע פציעות כאלה? ואם הם יקרו חלילה, כמה זמן התאוששות יידרש? כי כאן תפקידו חשוב וכמו שאמרנו ההשקעה הכספית ואורך החוזה והמעמד שמייחסים לו יהוו משקל גדול בהצלחת או אי הצלחת הקבוצה. אנחנו לא יודעים עדיין את ההרכב הסופי של מכבי, שנכון לרגע זה יש לה שבעה זרים והיא עדיין מחפשת אחד נוסף ואולי תשחרר אחד מהם, כי לא נראה לי לפחות כרגע שכספי יהיה הגו טו גאי, כלומר לא האופציה הראשונה התקפית ולא יקבל את הכדור האחרון. איך שני הצדדים יחיו עם זה ומה השינויים שיהיו תוך כדי תנועה?

נקודה נוספת שתתברר תוך כדי תנועה, היא איזה תפקיד במגרש מתוכנן עבור כספי – כמספר 3 או מספר 4 ומה סגנון המשחק שמתאים לו היום, למודל כספי 2019. ההחתמות של מכבי ת”א, עד עכשיו ובאם לא תהיה הפתעה, חסר למכבי הסטופר ההגנתי כשדיאנדרה קיין תפקד בעמדה הזו, אם כי לפעמים שכח שזה תפקידו והיה חביבו של המאמן. האם כספי ייכנס למשבצת הזו והאם הוא רוצה, או האם יהיה זה זוסמן שייכנס למשבצת הזו, כי  זו הפעם הראשונה שמכבי ת”א מחזירה שחקן כוכב בגיל כזה ועם התחייבות לחוזה ארוך ולא נמוך בלשון המעטה, בניגוד להתנהלות הזהירה שלה לאחרונה לאחר שנתקעה עם חוזים לא מוצלחים ארוכי טווח בגלל החלטות מקצועיות לא טובות. מכבי פה הולכת להסכם כזה והחלומות, הציפיות והלחצים מההחתמה הזו יהיו רבים מאוד וייבחנו בזכוכיות מגדלת על בסיס יום יומי.

יובל זוסמן (אינסטגרם)יובל זוסמן (אינסטגרם)

למרות שאנחנו המאמנים אומרים שלא מעניין אותנו הדרכון והשחקנים משחקים לפי יכולותיהם, הלחץ, הדרישה והציפיות לראות הרבה דקות של ישראלים גוברת עכשיו יותר בשל ההצלחות של הנבחרות הצעירות של ישראל ומהציפיות לראות דקות רבות של דני אבדיה, כנראה הישראלי הבא ב-NBA, הציפיות ליותר דקות משחק של יובל זוסמן ולפי ההרכב שמתגבש, יהיה צורך במאמץ מיוחד לשמור על חדר הלבשה בריא ולהשאיר את כולם מרוצים וגם לנצח מעבר לכך. 

נכון לרגע זה, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון בחוקי המנהלת החדשים כי הכל נתון כאן לשינויים, אז יירשמו וישחקו רק חמישה שחקנים זרים בליגה ולפחות שתיים או שלושה שחקנים לא יהיו אפילו על הספסל או רשומים בטופס. במכבי ת”א נלחמו נגד עניין זה כי ידעו את הקושי שזה יוצר וזה ידרוש רוטציה שונה וחלוקת דקות אחרת מאשר ביורוליג וכספי, כמו כל הישראלים, יידרש לאחריות ומעמסה אחרת בליגה.=

ללא ספק, ההחתמה של כספי היא משהו אחר, זהו מהלך שלא היה עוד כמותו במכבי ת”א. שני הצדדים, השחקן והקבוצה ובעיקר מאמניה, יצטרכו להקדיש הרבה מחשבה ויצטרכו לקבל הרבה החלטות יום יומיות כדי שהמהלך וכל הכרוך בו יצליח וישפיע על הקבוצה. כל הצלחה או אי הצלחה במדד כספי, ישפיעו עמוקות על העונה הקשה שמחכה למכבי החל באוקטובר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים