יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:05
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5830-5232אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1861-3332גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • 1 - 1
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

מלחמה על כל דקה: מה שמחכה לדאבור בסביליה

האנדלוסים ביצעו מסע רכש שבסוף פגע בישראלי וכעת הוא יאבק על מקום בסגל לפחות עד ינואר. הוא לא שיחק נגד אלאבס והמפלט עשוי להגיע מהליגה האירופית

|
מונס דאבור (מערכת ONE)
מונס דאבור (מערכת ONE)

חיים רביבו, דודו אוואט, יוסי בניון, תומר חמד, בן שהר, עומרי אפק, אבי נמני, עומר אצילי, אילן בכר, רונן חרזי ועידן טל. אל הרשימה המכובדת הזאת של שחקנים ישראלים אשר ערכו לפחות הופעת ליגה אחת בליגה הספרדית הבכירה, לה ליגה, אמור להצטרף מונס דאבור. החלוץ לא שותף במשחק החוץ של סביליה מול אלאבס היום (ראשון) במסגרת המחזור הרביעי בליגה הטובה בעולם, אך אולי עוד יעשה זאת בשבועות הקרובים והמאוד עמוסים של האנדלוסים שייכנסו אל מעגל התחרויות גם בליגה האירופית.

בניגוד לרוב השמות שמופיעים ברשימה למעלה, דאבור הגיע לקבוצה האנדלוסית עם הר של ציפיות על הכתפיים בשל רזומה אישי שכולל שתי זכיות רצופות בתואר מלך שערי הליגה האוסטרית וזכייה בתואר שחקן העונה באוסטריה, במקביל לכיבוש 16 שערים בשתי העונות האחרונות בליגה האירופית. לא סתם מצפים מחלוץ נבחרת ישראל להיות אחד מהשחקנים המובילים בסגל ולא סתם הוא נרכש מרד בול זלצבורג האוסטרית תמורת 15 מיליון אירו (סכום שיא ששולם על שחקן ישראלי).

ואז הגיעה הדקה ה-80: תיקו דרמטי בפיחואן

כעת, אחרי שכבר השיג את כרטיס הכניסה לליגה של הגדולים באמת, כדי להפוך לשחקן בכיר בקבוצת הפאר, שזכתה בליגה האירופית 5 פעמים במילניום הנוכחי, דאבור יצטרך לצלוח לא מעט משוכות שיעמדו בפניו - מאמן חדש שהגיע אחרי צירופו (וכבר הותיר אותו מחוץ לסגל בשלושת המחזורים הראשונים), ציפיות גבוהות הן מבחינה אישית והן מבחינה קבוצתית, מלחמה על דקות משחק מול שמות מפוצצים בסגל עמוס מאוד שנבנה להצלחה בכל המסגרות, קהל תומך באצטדיון חם ודרבי אחד לוהט. זה מה שמחכה למי שהיה אמור להיות הליגיונר הבכיר בכחול-לבן בעונת 2019/2020 וינסה לעמוד בציפיות האלה, לפחות עד ינואר.  

מאמן: עונה של להיות או לחדול

את העונה הקודמת סיימה סביליה עם חואקין קפארוס הוותיק על הקווים, לאחר שזה מונה למאמן זמני במקום פאבלו מאצ'ין שפוטר. קפארוס, שקיווה כי יתנו לו ההזדמנות לבנות את הקבוצה לעונה שבפתח, לא קיבל אותה מהמנהל המקצועי מונצ'י, ששב הביתה מרומא ורצה לבצע רענון על הקווים. אותו רענון הגיע בדמות הימור גדול של המנהל המקצועי החדש/ישן, שהביא לקבוצה את ז'ולן לופטגי המושמץ.

חואקין קפארוס. לא זכה להזדמנות נוספת (La Liga)חואקין קפארוס. לא זכה להזדמנות נוספת (La Liga)

המאמן, שחווה שנה זוועתית ב-2018, שהחלה עם פיטוריו מנבחרת ספרד ערב פתיחת המונדיאל עקב החתימה בריאל מדריד ונמשכה עם פיטורים מהבלאנקוס לאחר ההשפלה בקאמפ נואו עם התבוסה 5:1 לברצלונה, הגיע לסביליה כשהמנייה שלו נמצאת במגמת צניחה חדה, וכשהוא יודע שכישלון נוסף, עלול לסכן את עתיד הקריירה שלו בטופ האירופי.

לאחר שחתם בשורות סביליה, נכתב בתקשורת הספרדיות כי "הסגנון ההתקפי בו דוגל לופטגי עם ה-4:3:3 אליו הוא נאמן, הוא זה שקנה את מונצ'י. לופטגי אוהב לשחק עם שלושה חלוצים שמשלימים אחד את השני וכאלה שיודעים לפנות שטח לשחקנים שבאים מאחור". מבחינת דאבור מדובר באינפורמציה חיובית, והוא גם התייחס לכך בראיון בתקשורת הספרדית: "בתור חלוצים אנחנו שמחים שהקבוצה משחקת עם הרבה מאוד שחקנים מקדימה כי יש הרבה אופציות שאפשר להשתלב בהן”.

דאבור בהחלט קיבל הזדמנויות ראויות במשחקי ההכנה וגם הצליח למצוא את הרשת שלוש פעמים, אבל לופטגי ידוע כאחד ששומר את הקלפים קרוב לחזה ובשל האופציות הרבות שיש לו בחלק הקדמי, הוא לא הכניס את החלוץ לסגל עד כה, עם סיום חלון ההעברות צירף גם את צ’יצ’אריטו כדי להגדיל את התחרות עוד יותר, ולמעשה הפך את דאבור לשחקן הרכש היחיד שלא התלבש למשחק. עדיין לא ברור היכן עומד דאבור מבחינת המאמן ביחס לשאר השחקנים בחלק הקדמי וזאת למרות המחמאות שהרעיף עליו כשהוצג בקבוצה: "ראיתי מה דאבור הצליח לעשות בליגה האוסטרית ואני מאוד שמח שהוא חלק מאיתנו כאן בסביליה".

לפני המשחק בגרנאדה במחזור השני ובצל השמועות על השאלה אפשרית, נשאל לופטגי מדוע דאבור לא נכלל בסגל במחזור הפתיחה וענה: “כשאני בוחר את הסגל אני חושב מי הם השחקנים שיוכלו לעזור באותו משחק ותמיד יהיו כאלה שישארו בחוץ. אנחנו מאוד מרוצים מהמקצוענות של דאבור ומעצם העובדה שהוא חלק מאיתנו, העונה עוד ארוכה”. דאבור יקווה שאותה שמחה עליה דיבר המאמן הספרדי, תתורגם גם למקום ב-11 יחד עם לא מעט דקות, שיאפשרו לו להוכיח את עצמו כבר בשלבים הראשונים של העונה. אם יש דבר אחד בטוח הוא זה שגם עבור החלוץ וגם עבור המאמן, מדובר בעונה משמעותית מאוד לגבי המשך הקריירה, כל אחד מסיבותיו שלו. 

מלחמה על דקות: מסע רכש מסיבי ושמות מוכחים בהתקפה

עד לנקודה זו, מלבד דאבור צירפו האנדלוסים 13 שחקנים חדשים נוספים כשיחד עם 15 מיליון האירו ששולמו על הישראלי, הוציא המועדון בקיץ הנוכחי סכום כולל שעומד על כ-160 מיליון אירו. דאבור, שהגיע כאחד משחקני הרכש המרכזיים לאחר שנרכש עוד לפני הקיץ, יודע שלמרות הסגנון ההתקפי בו דוגל לופטגי, הקרב על חולצת ההרכב הולך להיות שונה לחלוטין מה שהתרגל אליו במדיה של זלצבורג, אצלה היה שחקן ההתקפה המוביל ו"באנקר" בהרכב הראשון.

דאבור חוגג במדי זלצבורג. מאבק שונה על ההרכב ממה שהתרגל אליו (רדאד ג'בארה)דאבור חוגג במדי זלצבורג. מאבק שונה על ההרכב ממה שהתרגל אליו (רדאד ג'בארה)

לא פחות מחמישה שחקנים הולכים להתחרות עם דאבור על המקום בהתקפה של לופטגי, כשבניהם שמות מוכרים ומוכחים ברמות הגבוהות באירופה. נתחיל באלה שהיו פה גם בעונה שעברה - אקס ברצלונה מוניר אל חדאדי שהרשית 9 פעמים בכל המסגרות אשתקד ונוליטו הוותיק, שכבר שיתף פעולה עם לופטגי בעבר בנבחרת ספרד והספיק להרשית במחזור הראשון, עדיין כאן ויתמודדו עם חלוץ נבחרת ישראל.

אל שני השמות האלה הצטרפו בקיץ, יחד עם דאבור כמובן, לוק דה יונג שהגיע תמורת 12.5 מיליון אירו אחרי עונה אדירה בפ.ס.וו איינדהובן עם 32 שערים ו-10 בישולים בכל המסגרות, הפורטוגלי רוני לופש, שנחת בפיחואן כחלק מעסקת בן וויסאם יידר והשם החדש, חאבייר הרננדס, הידוע כצ’יצ’אריטו, שהצטרף ממש עם סיום חלון ההעברות. בנוסף לעומס הזה מקדימה, צריך לציין גם את לוקאס אוקאמפוס, אוליבר טורס, פרנקו ואסקס וגם בראיין חיל הצעיר, שיכולים גם הם לתפוס משבצת בחלק ההתקפי, מה שמחדד יותר את המסקנה שהקרב של דאבור בעונת הבכורה שלו בלה ליגה הולך להיות לא פשוט כלל.

אבל דאבור כמו דאבור, מעולם לא נרתע מאתגרים. לאורך כל הקריירה שלו, הוא מעולם לא קיבל את הדברים על מגש של כסף. זה התחיל כשחקן רוטציה צעיר שלא קיבל מספיק הזדמנויות במכבי תל אביב, אבל לא חשש ללכת לנסות את מזלו בקבוצה גדולה בליגה חזקה יותר בדמותה של גראסהופרס משווייץ. זה נמשך עם הצלחה גדולה במדים הכחולים-לבנים של החרגולים, שהובילה את זלצבורג לרכוש אותו תמורת 5 מיליון אירו, אך גם באוסטריה ההתחלה הייתה לא פשוטה.

אחרי חצי עונה חלשה דאבור נשלח בחזרה לחצי עונת השאלה בגראסהופרס והמשיך לעבוד קשה, כדי לחזור לזלצבורג. הפעם, הוא גם הפך לשחקן הבכיר של הקבוצה במשך שתי עונות אדירות שלמעשה הובילו אותו לנקודה בה הוא נמצא כיום. לכל אלה אפשר להוסיף דרך ארוכה מאוד עד שקיבל את ההכרה לה הוא ראוי גם בנבחרת ישראל, כשבמשך מספר קמפיינים, "זכה" להתעלמות בלתי מובנת ממספר מאמנים (ישראלים) עד הגעתו של הצוות האוסטרי, שהכיר אותו עוד לפני כן ורואה בו שחקן מוביל בסגל. הוכחה לכך הייתה השבתו המיידית לקראת המשחקים בספטמבר, למרות "פרשת החתונה".

מונס דאבור במדי הנבחרת. 'זכה' להתעלמות עד הגעת הצוות האוסטרי (רדאד ג'בארה)מונס דאבור במדי הנבחרת. 'זכה' להתעלמות עד הגעת הצוות האוסטרי (רדאד ג'בארה)

כמו שכבר הבנתם, דאבור הוא שחקן שנלחם על מקומו לאורך כל הקריירה וכל פעם מחדש גם יצא כמנצח הגדול. כעת, בגיל 27, אחרי שעבר מה ששחקנים מסוימים לא עוברים במהלך קריירה שלמה, הוא ניצב בפני האתגר המקצועי הכי גדול שלו, וכמו שהוא הרגיל אותנו עד כה, קשה להמר נגדו, גם כשמדובר בניסיון להצליח בטופ של הטופ של הכדורגל האירופי. מה שכבר עכשיו ניתן להגיד בבירור אחרי שנשאר בסגל לפחות עד ינואר, הוא שיהיה עליו להילחם בכל יום, בכל אימון, על כל הזדמנות להיות חלק מה-18 שמתלבשים למשחק ובכל הזדמנות שיקבל על הדשא, בין אם בלה ליגה, בגביע המלך או בליגה האירופית, הוא יהיה חייב לנפק סחורה מיידית למען עתידו בסביליה או במקום אחר אליו יעבור.

אצטדיון: אווירה ביתית ומחשמלת

למרות שזכה במהלך הקריירה לשחק באצטדיונים חמים מלאים בקהל ביתי תומך, החוויה שמצפה לדאבור בראמון סאנצ'ס פיחואן לא דומה כלל לכל מה שהוא הכיר. האצטדיון שמכיל כ-44 אלף מקומות, נהנה בעונה שעברה ממוצע של 36 אלף צופים במשחקי הליגה (מקום שביעי בספרד) ונחשב לאחד מהביתיים שיש ללה ליגה להציע. בעונה שעברה ניצחה סביליה ב-12 מתוך 19 משחקי הבית שלה, כשגם ריאל מדריד טעמה את נחת זרועה עם 0:3 גדול. 

ראמון סאנצ'ס פיחואן. אחד הביתיים שיש לליגה הספרדית להציע (La Liga)ראמון סאנצ'ס פיחואן. אחד הביתיים שיש לליגה הספרדית להציע (La Liga)

דרבי: עם כל הכבוד למסי וריאל – בטיס זה הקרב האמיתי

אם דאבור באמת רוצה להפוך לפייבוריט של האוהדים, שערים במפגשים הנוצצים מול ליאו מסי וברצלונה ואדן הזאר וריאל מדריד יהיו אולי הדובדבן שבקצפת, אבל שער במסגרת הדרבי מול היריבה המושבעת בטיס יהיה כבר סיפור אחרי לגמרי. במהלך העונה הקרובה יזכה החלוץ להשתתף באחד ממשחקי הדרבי החמים שיש לספרד, ואולי אפילו לאירופה, להציע, כשכולם יודעים שבמפגשים בין סביליה לבטיס על טהרת עיר הבירה של מחוז אנדלוסיה תמיד עפים ניצוצות באוויר.

בעונה שעברה נשמר הסטטוס קוו במאזן ההיסטורי בין הקבוצות, לאחר שבטיס רשמה 0:1  קטן בבניטו ויימארין וסביליה הגיבה עם 2:3 גדול בפיחואן. אחרי שכבר זכה לשחק בדרבי החם של תל אביב, הילד מנצרת יקבל את ההזדמנות להטביע את חותמו באחת מהיריבויות הגדולות בספרד ולכבוש יעד נוסף בקריירה המיוחדת שלו שתגיע בעונה הקרובה, בתקווה, לשיאים חדשים.

דאבור מול יגאל אנטבי בדרבי התל-אביב בעונת 2011/2012 (יניב גונן)דאבור מול יגאל אנטבי בדרבי התל-אביב בעונת 2011/2012 (יניב גונן)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */