יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מתיחות גדולה בין איביץ' לשחקנים במכבי ת"א

האלופה חווה משבר והיחסים בין המאמן וחניכיו מבעבעים. במוקד: קנס שגזר על מיכה, טענות לפגיעה בעטר ואמירות על התרופפות משמעתית וחוסר ברעב

|
הרכב מכבי ת
הרכב מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב ספגה אמש (חמישי) מהלומה קשה מאוד כאשר הפסידה בבית 2:1 לסודובה הליטאית ולצד היכולת החלשה מאוד שמן הסתם מדאיגה במיוחד לקראת הגומלין וגם לקראת המאבק על שמירת האליפות, על שולחנו של המנכ"ל בן מנספורד מונחת כעת סוגיה שהוא יהיה חייב לטפל בה בהקדם לפני שאלופת המדינה תגיע לכדי פיצוץ ביחסים בין המאמן ולדימיר איביץ' לבין שחקניו. ל-ONE נודע כי כבר מספר שבועות שהיחסים בין המאמן לחניכיו, ממש לא כפי שהיו בעונה שעברה. 

שחקנים מעידים כי מאז תחילת האימונים העונה איביץ' שינה גישה. היחסים תמיד היו עם כבוד ועם הערכה מאוד גדולה, אך בשבועות האחרונים כצעד אחר צעד, הכבוד הלך לאיבוד. כל אחד מסיבותיו. הסרבי מתלונן רבות בפני השחקנים מהאימון הראשון כי הוא לא מרגיש שהם מספיק ממושמעים ומלין כי הוא חש שהם נינוחים מדי ואין בהם את הרעב של העונה שעברה, בעוד חניכיו טוענים כי הם לא מבינים למה זוהי הגישה בה הוא נקט. "הוא כאילו בא השנה בגישה שהוא הולך להיכנס בנו בכל הכוח כדי אולי להוציא מאיתנו יותר, זה בטוח לא עובד לו". 

איביץ׳: חייבים להתעורר כמה שיותר מהר

"מהאימון הראשון אנחנו מקבלים ממנו בראש ובאמת שלא עשינו שום דבר רע שיכול להוליד את זה. 'אתם לא טובים, תשכחו את העונה שעברה, מה שהיה לכם בעונה שעברה לא יחזור על עצמו', אלו כל הזמן המשפטים שלו ואנחנו לא מבינים למה, למה זה הדיבור. הוא התחיל לדבר ככה עוד לפני שהיה משחק אימון אחד. כאילו, בוא, תן לנו צ'אנס, הרגע לקחנו אליפות ב-31 הפרש ואתה מתייחס אלינו כאילו באנו מעונה כושלת", נטען בנושא הזה. דברים דומים אגב השמיע המאמן גם באוזני העיתונאים אמש בנתניה למורת רוחם של השחקנים. 

יתרה מזאת, במכבי ת"א יש מי שמספרים כי התחושה היא שאיביץ' החליט לסמן את השחקנים הבכירים והוא מנסה להשתמש בהם כדוגמה ובעצם "נופל עליהם", על מנת לנסות ולהרים את האחרים, אולם הדרך בה הוא עושה זאת לא צולחת לו במיוחד. אחד השחקנים סיפר כי מי שסובל מכך במיוחד הוא אלירן עטר. "אלירן לא מבין למה הוא שוב לא נספר, הוא פוגע בו יותר מכולם ואין לזה סיבה, הוא לא עשה לו כלום, התחושה שהוא רוצה להעביר מסר לכולם דרכו, שכאילו בואו תראו שאצלי העונה שעברה לא משחקת תפקיד ומלך השערים יכול לעלות ל-15 דקות כל פעם כי ככה קבעתי". 

ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)

עניין נוסף התרחש מול דור מיכה, איתו נכנס איביץ' לעימות שהתרחש לפני כעשרה ימים, ושיאו היה יומיים בלבד לפני משחק הגומלין מול קלוז' בנתניה. בסיומו של אימון שערכו הצהובים התקיימה סדרה של משחקונים, דבר הנהוג בכל הקבוצות. מיכה היה בקבוצה שהפסידה ובכעס מההפסד במשחק האימון הפנימי, בעט בבקבוק שנקלע בדרכו. התגובה של איביץ' לאירוע הזה הייתה כזו שהדהימה את כל חדר ההלבשה. 

הוא כינס את הנוכחים בקריית שלום ומולם הודיע כי מיכה עבר עבירת משמעת וכי הוא נקנס ב-1,000 אירו בשל הבעיטה בבקבוק. בחדר ההלבשה הצהוב היו המומים שכן היה מדובר באירוע שולי שהתרחש בסיומו של משחקון בסיום האימון. אולם מבחינת איביץ' היה זה אירוע שהוא הרגיש צורך להבליטו. יש מי שחושב במכבי ת"א שהמאמן סימן מראש את הכוכבים ככאלה שדרכם הוא יצטרך להעביר את המסר הלוחמני שלו ולכן בחר לקנוס את מיכה ליד כולם על אירוע שלטענת אחד השחקנים "קורה 10 פעמים בעונה אם לא יותר". 

דור מיכה (רדאד ג'בארה)דור מיכה (רדאד ג'בארה)

האווירה העכורה שנכנסה לחדר ההלבשה עוד ממחנה האימון, המשיכה גם דרך ההכנות אל קלוז' והגיעה אל שיאה עם הופעה רעה במיוחד נגד סודובה וכעת במועדון הצהוב חוששים מאוד מהדחה במשחק הגומלין. מתחת לפני השטח מקווים השחקנים כי יש במועדון מי שיפעל לתיקון היחסים העכורים שנוצרו בין איביץ' לבין חלק מהשחקנים שלו, ובכלל ביחסים שבינו לבין מי שאמורים לספק את הסחורה על הדשא. 

אחת הטענות שהגיעו לידי ONE בכל הנוגע לסרבי הייתה כי "מנספורד לא יודע מה לעשות עם איביץ'. נתנו לו יד חופשית כי הוא אדם שרוצה שליטה. הוא מחליט על כל דבר שנעשה בקבוצה. הם לא יודעים איך לקחת ממנו את זה עכשיו כי כל פעולה שיעשו תשתמע כפעולה של חוסר אמון. מה קורה בפועל? התחושות בקבוצה הן לא טובות, זה מחלחל לדשא". 

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (חגי מיכאלי)

בצד של המאמן מאידך, כפי שאיביץ' טען בעצמו לאחר המשחק, ישנה תחושה של התרופפות משמעתית שהחלה ברגע בו הקבוצה הבטיחה את האליפות. הסרבי דיבר על אימונים נינוחים מדי, על אווירה קלילה באימונים ובכלל, על אימונים "קלים". הוא סיפר כי אינו מרגיש יותר את הרעב שהיה אצל כל אחד מהשחקנים שלו בעונה שעברה וכי הוא לא מבין למה זה קרה. 

מבחינתו, השחקנים כנראה מרגישים שאין מי שידפוק בדלת וייקח להם את התפקיד ואף רמז כי אולי הגיע הזמן שלו לשנות גישה ולתת לשחקנים אחרים לשחק. יחד עם זאת אומרים להגנתו של איביץ', הוא לא ביקש שחקנים חדשים בקיץ, התעקש לשמור על הקיים והבהיר פעם אחר פעם שהוא מאמין ורוצה ללכת עם החומר הקיים וכראייה, החיזוק היה מינורי ולטענת אותם אנשים - לא בגלל ענייני פייר פליי, אלא כי המאמן האמין בשחקנים האלה.

אלירן עטר ומאור קנדיל מאוכזבים (רדאד ג'בארה)אלירן עטר ומאור קנדיל מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

לצד כל אלה, במכבי ת"א ישנן גם צרות כלכליות בפתח אם המועדון אכן לא יעפיל לשלב הבתים. המודל העסקי של המועדון בנוי סביב הגעה לשלב בתים של הליגה האירופית, מדובר שוב בבור תקציבי של כ-20 מיליון ש"ח שהצהובים יצטרכו למצוא דרך לכסות אותו. אחת האפשרויות תהיה הצורך למכור שחקן ובמקרה הזה, ייתכן ויצטרכו לתת לדור פרץ את האפשרות להתקדם ולהתפשר בסכומים שהם דורשים עבורו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */