יום שישי, 19.04.2024 שעה 00:41
ליגה אנגלית 23-24
7332-7632מנצ'סטר סיטי1
7126-7532ארסנל2
7131-7232ליברפול3
6349-6833אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5052-6932ניוקאסל6
5048-4732מנצ'סטר יונייטד7
4858-5233ווסטהאם8
4752-6131צ'לסי9
4450-5232ברייטון10
4351-4632וולבס11
4251-4933פולהאם12
4257-4732בורנמות'13
3354-3732קריסטל פאלאס14
3258-4733ברנטפורד15
2748-3232אברטון16
2658-4233נוטינגהאם פורסט17
2570-4633לוטון18
2068-3333ברנלי19
1684-3032שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנטפורד
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנלי
  • וולבס
  • שבת, 20/04, 21:30
  • ארסנל
  • אברטון
  • ראשון, 21/04, 15:30
  • נוטינגהאם פורסט
  • אסטון וילה
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • ווסטהאם
  • פולהאם
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • ליברפול
  • טוטנהאם
  • שלישי, 14/05, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי
  • ברייטון
  • רביעי, 15/05, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • ניוקאסל

באות מלמטה: ההגמוניה של שש הגדולות בסכנה

הקבוצות הגדולות שולטות בפרמייר ליג ב-3 השנים האחרונות, אך האם וולבס, אברטון, לסטר, ווסטהאם, ניוקאסל ואסטון וילה יפתיעו וישתחלו לצמרת הגבוהה?

|
אלמירון, גומש, ווילשר, טיילמנס וחימנס (רויטרס)
אלמירון, גומש, ווילשר, טיילמנס וחימנס (רויטרס)

בשלוש השנים האחרונות ראינו בפסגת הליגה האנגלית את האלופה מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל, צ'לסי וכמובן טוטנהאם, מחזיקות ביד רמה את ששת המקומות הראשונים בטבלת הליגה. השאלה הנשאלת כעת, לקראת עונת 2019/20, היא האם אחת מהקבוצות הקטנות בפרמייר ליג מסוגלת העונה לשבור את ההגמוניה של 'שש הגדולות' ולהשתחל לאחד מששת המקומות הראשונים? נדמה כי העונה יש שינוי באוויר וישנן קבוצות נוספות המסוגלות לאתגר את הקבוצות הגדולות. יצאנו לגלות מי יכולה לרשום עונה חלומית. 

מרגש: כוכב אברטון החדש מוצג יחד עם אמא

וולבס  

בעונה שעברה הזאבים היו מצוינים, והם יקוו גם הפעם להמשיך ביכולת הטובה, ואולי אפילו יותר מזה. אשתקד סיימו במקום השביעי והמכובד, מקום אחד מתחת למנצ'סטר יונייטד ובפער של תשע נקודות בלבד ממנה. כמו כן, הצליחה וולבס לאסוף לא מעט נקודות במהלך העונה הסדירה משש הגדולות. בל נשכח כי הזאבים אף הפתיעו והדיחו את השדים האדומים בשלב רבע הגמר של הגביע האנגלי (1:2). הישג מרשים בפני עצמו.

כל זה העניק לכתומים כרטיס לליגה האירופית - אך האם דווקא ההישג הזה עלול לשבש את התוכניות של הקבוצה להתקדם במעלה הטבלה? מה שנקרא 'מלכודת דבש'. העונה של וולבס כבר החלה כשהיא מנסה להשיג מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית. אם תצליח בסופו של דבר להגיע לשלב הבתים, היא עלולה לקרוס תחת עומס המשחקים (חמישי-ראשון) ולאבד נקודות בפרמייר ליג, אך מנגד אולי דווקא הניסיון האירופי יוכל לעזור ולהקפיץ אותה מדרגה בליגה. 

ראול חימנס חוגג (רויטרס)ראול חימנס חוגג (רויטרס)

נראה שהעונה הזו יכולה להיות הרפתקה מעניינת עבור הזאבים שכבר זכו במשחקי טרום העונה בגביע אסיה של הפרמייר ליג, לאחר ניצחונות מרשימים על ניוקאסל ומנצ'סטר סיטי. בעונה שעברה המושאלים לינדר דנדונקר (מושאל מאנדרכלט) וראול חימנס (מושאל מבנפיקה ליסבון) בהחלט שידרגו את רמת הקבוצה. צירופו של חסוס ואייחו (אלוף אירופה עד גיל 21 עם נבחרת ספרד) שהגיע מריאל מדריד עתיד לתת בוסט משמעותי להגנה של וולבס ועם פטריק קוטרונה שהגיע ממילאן ומהווה איום התקפי משמעותי, נראה כי השמיים הם הגבול. האם כל זה מספיק כדי להתגבר על 'סינדרום העונה השנייה' ולהתברג בטופ? ימים יגידו.

שחקני וולבס חוגגים. הניסיון האירופי יעזור? (רויטרס)שחקני וולבס חוגגים. הניסיון האירופי יעזור? (רויטרס)

אברטון

במהלך חמש העונות האחרונות, הכחולים סיימו מחוץ לשישייה הראשונה בפרמייר ליג. האם עונת 2019/20 יכולה להוות עבורם נקודות מפנה? זו בהחלט המשימה של המנג'ר מרקו סילבה, אשר מתחיל את עונתו השנייה בקבוצה ויעצב את הסגל בהתאם לראות עיניו ותחת הדרכתו הטופיז עוד יכולים לעלות על דרך המלך. 

המאמן הפורטוגלי ספג בעונה שעברה לא מעט ביקורות באברטון, לאחר שהוביל את הקבוצה לרצף עלוב בליגה החל מדצמבר ועד לסוף פברואר. בסופו של דבר, אברטון אמנם סיימה במרכז הטבלה במקום השמיני עם 54 נקודות, זאת לאחר שהקבוצה ביצעה ריצה נהדרת לקראת תום העונה ונראתה הרבה יותר מגובשת. החבורה של מרקו סילבה מקווה בהחלט להמשיך במומנטום החיובי גם בעונה החדשה. 

אנדרה גומש וקורט זומה חוגגים (רויטרס)אנדרה גומש וקורט זומה חוגגים (רויטרס)

הטופיז איבדו הקיץ שני שחקנים משמעותיים – אידריסה גאנה גיי שעזב לפאריס סן ז'רמן וקורט זומה שחזר לצ'לסי ממנה הושאל. מנגד, אנדרה גומש שנרכש מברצלונה ימשיך בקבוצה, יחד עם ג'ונאס לוסל ופביאן דלף. כמובן שאי אפשר להתעלם מהרכש החדש והנוצץ של הטופיז, הכישרון המבטיח, מוזיה קן, שהגיע מיובנטוס תמורת 30 מיליון אירו ויכול לסחוף את הקבוצה מליברפול לגבהים חדשים. 

מויזה קן. רכש נוצץ (טוויטר)מויזה קן. רכש נוצץ (טוויטר)

לסטר

ברנדן רוג'רס כמובן חולם לשחזר את ההצלחה המדהימה של הקבוצה תחת הדרכתו של קלאודיו ראניירי, כאשר זכתה באליפות סנסציונית בעונת 2015/16. יכולות האימון הנהדרות של רוג'רס רק השתפרו ובשילוב עם סגל מוכשר מאוד נראה שללסטר יש את האמביציה והרצון להגיע לרמות הגבוהות. 

בעונה שעברה היה חורף קשה עבור השועלים. לסטר ניצחה רק שלושה מתוך 13 משחקי הליגה והדבר הוביל לפיטוריו של מנהל הקבוצה, קלוד פואל, ולחיסול הסיכויים של השועלים להצליח בעונת 2018/19, זאת על אף ששלושת הניצחונות בתקופה זו באו נגד שתיים משש הגדולות, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי. זו הייתה נקודת האור היחידה באותה תקופה אשר רמזה כי עדיין קיים כישרון בקבוצה שאיבדה לא מעט שחקני מפתח לאורך הדרך.

יורי טילמאנס (רויטרס)יורי טילמאנס (רויטרס)

אז עם שחקנים צעירים נלהבים והחתמות כמו איוזה פרס ויורי טילמאנס, שהרשימו לאחר שהצטרפו בהשאלה בינואר האחרון, הקבוצה מספיק יציבה וחזקה להתמודד בצמרת הגבוהה. על הקבוצה שהייתה אלופה בעונת 2015/16 לבנות את השלד ממשחקי טרום העונה ולמצוא את הנוסחה, על מנת לנשל את אחת הגדולות משש המקומות הראשונים.

נקודה מעניינת היא עזיבתו של מעוז ההגנה, הארי מגוויר, למנצ'סטר יונייטד, בסכום שיא של 80 מיליון ליש"ט, מה שעשוי לערער מעט את סגל הקבוצה לקראת העונה הבאה. לסטר לא הצליחה למצוא מחליף הולם לעזיבת הבלם, כך שהלחץ והאחריות בחלק האחורי ייפלו על ג'וני אוונס ו-ווס מורגן. 

שחקני לסטר חוגגים. מסוגלים לשחזר את ההצלחה? (רויטרס)שחקני לסטר חוגגים. מסוגלים לשחזר את ההצלחה? (רויטרס)

ווסטהאם

האם מנואל פלגריני יכול לבנות סגל שיכול לערער את היציבות בצמרת הליגה האנגלית? הקבוצה הלונדונית גיבשה לקראת העונה הקרובה קישור מאוד מוכשר עם הבאתו של פאבלו פורנאלס מוויאריאל ועם ההחתמה ששברה את שיא המועדון לאחר הבאתו של סבסיטאן הלר היצירתי מאיינטרכט פרנקפורט בחוזה עתק לחמש שנים, בסכום של 45 מיליון ליש"ט.

ג'ק ווילשר. ראייה רב-גונית (רויטרס)ג'ק ווילשר. ראייה רב-גונית (רויטרס)

הצרפתי יצטרך להיכנס לנעליו הגדולות של מרקו ארטנאוביץ' שעזב הקיץ לליגה הסינית. לפלגריני שאיבד את האוסטרי הנהדר יש את ג'ק ווילשר שהוא שחקן אשר ידוע בתנועתו הרבה על המגרש וראייה רב-גונית של המשחק. בעבר, הוא תואר על ידי ארסן ונגר כבעל "טכניקה ספרדית, אך עם לב אנגלי", ויחד עם אנדריי ירומולנקו הם יכולים לעשות דברים יפים ומפתיעים. בחלק האחורי הפטישים יצטרכו להסתמך על המגן איסה דיופ המצוין ומי יודע, אולי הם יהיו אלה שיפתיעו את כולם ויתפסו את אחד מששת המקומות הראשונים בטבלה. 

שחקני ווסטהאם חוגגים (רויטרס)שחקני ווסטהאם חוגגים (רויטרס)

ניוקאסל

הזברות ינסו העונה יחד עם מיגל אלמירון, ג'ואלינטון הברזילאי, אלן סיינט מקסימין וג'טרו ווילאמס לפרוץ לצמרת הגבוהה בליגה ועם שחקנים כאלה מהירים נראה שהעתיד ורוד. יחד עם זאת, למאמן החדש, סטיב ברוס, יידרש זמן על מנת להתרגל לסגל החדש. נזכיר, כי תחת הדרכתו של רפא בניטס המגפייז לא הצליחו לנצח בעונה שעברה את עשרת משחקי הליגה הראשונים שלהם, אך סביר להניח שהעונה ניוקאסל מתכננת מסע אחר. 

רכש מעניין הגיע הקיץ כאמור, כאשר הקבוצה שברה את שיא המועדון והחתימה את השחקן ג'ואלינטון מהופנהיים, זאת ממש לקראת סוף חלון ההעברות. בנוסף, הגיע גם ג'טרו וויליאמס שחקנה של איינטרכט פרנקפורט בהשאלה ארוכת טווח ובסנט ג'יימס פארק בונים בעיקר עליו, שכן נראה שמדובר בשחקן שמתאים לשחורים-לבנים כמו כפפה ליד, הן מבחינת גילו והן מבחינת שכרו. 

מיגל אלמירון (רויטרס)מיגל אלמירון (רויטרס)

על פניו, נראה כי ברוס בונה העונה על כך ששחקני הכנפיים שלו ישחקו מעט קדימה ויוכלו להפתיע מהאגפים את היריבות, כמו כן, קצב מהיר והנעת כדור יכולים להוות סגנון מרענן עבור המגפייז שבעונה שעברה משחקם היה איטי יותר ופחות אטרקטיבי. 

טקטיקה זו יכולה לעזור להם במיוחד במשחקים בהם הם לא מחזיקים הרבה בכדור והתקפות מתפרצות יכולות להוות את אלמנט ההפתעה. השלישייה אלמירון, ג'ואלינטון, וסיינט מקסימין אוהבת אמנם לשחק במרכז, אבל מדובר גם בשחקנים מהירים שיכולים להחליף עמדות ולהפתיע מהאגף ובכך יכולים לשדרג את הזברות ולהפוך את הקבוצה לבלתי צפויה מבחינה התקפית.  

סטיב ברוס. משנה טקטיקה (רויטרס)סטיב ברוס. משנה טקטיקה (רויטרס)

אסטון וילה 

אחרונה חביבה היא העולה החדשה שאולי תהווה את הפתעת העונה. אסטון וילה כקבוצה הייתה הכי מעורבת בשוק ההעברות הקיץ בפרמייר ליג. היא "ביזבזה" במהלך הפגרה כ-140 מיליון פאונד על 12 שחקנים שונים. לאחרונה הצטרפו לסגל גם מרבלס נקאמבה מקלאב ברוז' וטום היטון השוער הנהדר מברנלי. 

עבור המועדון שרק עלה לליגה הראשונה בהחלט מדובר בהצהרת כוונות רצינית ועם מאמן כמו דין סמית’ ועוזרו האנגלי הבינלאומי, ג'ון טרי, בהחלט אפשר להתחיל לפנטז. שחקנים נוספים שהצטרפו לסגל של וילה הם טיירון מינגס ואנואר אל ג'אזי, שהיו בתקופת השאלה ויוסיפו כוח ואנרגיות לשאר חבריהם.

טום היטון באסטון וילה. ינעל את השער? (טוויטר)טום היטון באסטון וילה. ינעל את השער? (טוויטר)

כמו כן, צירפה וילה לשורותיה את הברזילאי ווסלי שהיה להחתמה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המועדון (25 מיליון אירו) וכן את ג'וטה פלטירו, מאט טרגט ואזרי קונסה. הבעלים המצרי, נסראף סירוס, שרכש את המועדון ב-2018 מקווה לא ללכת בעקבות פולהאם שבעונה שעברה הוציאה על רכש יותר מ-100 מיליון פאונד ובסופו של דבר סיימה את העונה בצורה נוראית. 

אז האם אחת מהקבוצות תצליח להדיח אחת מהגדולות ולהשתחל לשישייה הראשונה? נותר רק לחכות לפתיחת העונה ולהיווכח. בכל אופן, נדמה כי הקבוצות הקטנות יחסית עברו מתיחת פנים הקיץ במטרה לעשות את קפיצת המדרגה. בהצלחה לכל המועמדות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */