יום שלישי, 16.04.2024 שעה 14:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בהפועל ת"א יקבלו החלטות, אכזבה מקלאודמיר

האדומים מאוכזבים לאחר ה-1:0 לבית"ר: "3 הפסדים ברצף זה לא נעים". שינויים בהגנה על הפרק, אכזבה מהקשר, שלמה טרם השיב להצעה. אביטן והקבוצה לדין

|
אוראל דגני, דני גרופר ורז שלמה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
אוראל דגני, דני גרופר ורז שלמה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

האווירה באצטדיון המושבה אמש (ראשון) הייתה של משחק ליגה לכל דבר. הפועל תל אביב מול בית"ר ירושלים זה משחק שאף פעם לא מאכזב ומוציא את המקסימום מהשחקנים ומהאוהדים. אך בעוד הקהלים של שתי הקבוצות והחבורה של רוני לוי נתנו תצוגות והוכיחו שהם מוכנים לדבר האמיתי, לחניכים של ניסו אביטן יש עוד הרבה עבודה עד פתיחת ליגת העל, זאת לאחר שהפסידו בפעם השלישית ברצף בגביע הטוטו עם 1:0 לירושלמים.

בהפועל ת"א לא יכלו שלא לחלק את המשחק לשתי המחציות שהיו שונות לגמרי. אחרי מחצית ראשונה חלשה, אביטן ניער את השחקנים שלו בהפסקה, העיר להם על איבודי הכדור ועל איבוד העשתונות, ביקש שיהיו פחות חשופים בהגנה ושיחזרו למשחק, וכך היה. נקודת האור היחידה היא מגמת השיפור ב-45 הדקות האחרונות בהן המארחת הייתה דומיננטית, התקרבה לכיבוש ממספר מצבים, כשמאור בוזגלו היה במוקד ההתרחשויות ולא הצליח לכבוש.

אביטן: "הדברים עדיין לא מתחברים"

אבל בשורה התחתונה הבדלי רמות משמעותיים ביותר ניכרו בין שתי הקבוצות, כששחקני ההגנה האדומים התקשו להתמודד מול פרדי פלומין, מיכאל אוחנה ולוי גרסיה. גם בקישור זה נראה היה בעייתי, כשבמועדון הביעו אכזבה מיכולתו של קלאודמיר פריירה מפתיחת העונה, מצפים שייכנס לעניינים וכן לחזרתו של עמנואל בואטנג לקראת המשחק מול סקציה נס ציונה, כאשר הוא צפוי להיות כשיר. "בינתיים זה לא זה, מקווים שקלאודיו יחזור ליכולת שכולם מכירים בהקדם", אמרו בהפועל, שציינו כי הלחימה והחוכמה של שי אליאס וניר לקס לא יכלו להספיק במשחק כזה של הברזילאי.

לגבי ההתקפה אין צורך לציין את הבעיה שזועקת לשמיים והיא העובדה שכרגע לפחות להפועל אין שחקן אחד בכושר משחק מלא, ביטחון וחדות שאפשר לבנות עליו כרגע לפחות, כאשר עומר דמארי עדיין לא נכנס לכושר משחק ושחר הירש ישוב לאימונים מלאים רק בהמשך השבוע.

עומר דמארי על הספסל עם מאור בוזגלו (דן יידוב)עומר דמארי על הספסל עם מאור בוזגלו (דן יידוב)

"היינו קרובים שוב ושוב לשער של בית"ר, אבל לא הצלחנו להבקיע אפילו פעם אחת, צריך להתחיל לדעת לעשות את זה", אמרו בקבוצה. "על הלוח יש לנו אחלה שחקנים בהתקפה ואנחנו קבוצה טובה, אבל בפועל זה עדיין לא קורה. התחושה היא שאם למשחק הייתה משמעות ובית"ר הייתה מחליטה לשחק 'רציני' ולכבוש יותר, זה פשוט היה קורה". 

בעוד אביטן, שהתקשה לקבל את תוצאת הסיום ונותר במקומו מספר דקות עד ששחקניו ירדו לחדר ההלבשה, ציין כי הוא לא מודאג ומתייחס למשחק כאל עוד אחד במסגרת תקופת ההכנה – במועדון התייחסו בעיקר לפן המנטלי שבהפסד השלישי ברצף, למרות המפעל הפחות חשוב על הנייר.

ניסו אביטן (איציק בלניצקי)ניסו אביטן (איציק בלניצקי)

"היינו צריכים לפחות לסיים בתיקו בשביל ההרגשה הטובה של הקבוצה", אמרו במועדון. "נכון שזה לא קובע כלום, רק תקופת הכנה ורק גביע הטוטו לכאורה, אבל עדיין שלושה הפסדים זה לא נעים בלשון המעטה. משחק אימון, גביע הטוטו או ליגה – לשחקנים של הקבוצה היחידה עם שלושה הפסדים זה מרגיש רע. אומרים שמי שנכשל בגביע הטוטו מצליח בליגה, אז אנחנו נזכרים גם בפתיחה הטובה בעונה שעברה וביכולת הרעה בליגה, נקווה שזה נכון. רוצים לנצח את נס ציונה כדי לשפר קצת את מצב הרוח לפחות".

שחר הירש ביציע עם ויטלי גנון (איציק בלניצקי)שחר הירש ביציע עם ויטלי גנון (איציק בלניצקי)

בכל הנוגע לחיזוק, בהפועל ת"א נחושים לצרף חלוץ זר ושוקלים לבצע שינויים בהגנה. עצם העובדה שמרווין פירסמן היה מורחק ודני גרופר לא יכול להמשיך לשחק, הציבה את אביטן בבעיה והוא נאלץ לעבור לשחק עם שלושה בלמים והמצב הזה גורר מחשבה אולי לצרף שחקן הגנה שיהווה גיבוי לעמדת המגן השמאלי. בעוד ויטלי גנון צפוי לחתום כגיבוי לעמדת המגן הימני וכן בהיותו קשר, גם ירין פרץ הוא בלם שיכול לשחק כמגן ימני כגיבוי ולכן המאמן רוצה שחקן נוסף כזה לאגף הנגדי.

מרווין פירסמן (שחר גרוס)מרווין פירסמן (שחר גרוס)

לאחר שינותח המשחק מול בית"ר על ידי אביטן והצוות המקצועי תתקבלנה כנראה ההחלטות האחרונות בנוגע לחיזוק ויופקו לקחים משלושת ההפסדים בשבוע האחרון. כולל החלטה לגבי האם לצרף בלם, ישראלי או זר, כשגם שחרור שחקנים על הפרק. בעוד לאוראל דגני אין כרגע הצעות על השולחן, סעיפי השחרור שלו לא מוגבלים בדד-ליין ולכן תיאורטית מקומו עדיין לא מובטח. 

כנ"ל לגבי רז שלמה, שקיבל הצעה מראשי המועדון לחוזה חדש ומשודרג ועדיין לא השיב עליה, לא דחה אותה אלא מתייעץ עם משפחתו ועם סוכנו אבי נמני בנוגע אליה. זאת, כאשר מכבי תל אביב לוטשת עיניים לעברו ורוצה אותו בלי קשר לחתימתו של איתן טיבי.

איתן טיבי (נעם מורנו)איתן טיבי (נעם מורנו)

רונאלדו ואסקס יושאל לאחת מקבוצות הלאומית, כפי שתוכנן לגביו מראש, כאשר למרות תקופה שבה הוא נלקח בחשבון כאחד הזרים, פרנסיס קיירמה טרף מבחינתו את הקלפים והועדף על פניו. איברהים אימורו, שחתם ביחד עם ואסקס לאחר שנבחן עוד בשלהי העונה שעברה, לא מצא את מקומו בסגל של אביטן וישוחרר.

ביום רביעי הקרוב אנשי הפועל ת"א יגיעו לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, שהודיעה כי תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את אביטן לדין משמעתי בגין העלבת שופט בשל היציאה מהאזור הטכני וחילופי הדברים עם אוהד אסולין במשחק מול מ.ס אשדוד, לאחר הרחקתו של פירסמן. האדומים יועמדו לדין גם בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים בשל "שירי שואה" כלפי המשטרה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים.

אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */