יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שום: כסף? כפ"ס יכולה לקנות את מי שהיא רוצה

הירוקים פתחו את העונה וערכו מסע"ת לקראת חדרה ב-19:30, הבעלים: "אם נכשל - האחריות שלי, לא רוצה שנהיה קבוצת מעלית". אופיר חיים: "עובדים בשת"פ"

|
יצחק שום (שחר גרוס)
יצחק שום (שחר גרוס)

העולה החדשה לליגת העל, הפועל כפר סבא, פתחה רשמית את עונת 2019/20 וערכה מסיבת עיתונאים ראשונה לקראת המשחק מול הפועל חדרה הערב (רביעי) ב-19:30 מול הפועל חדרה בגביע הטוטו. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי באתר.

הבעלים, יצחק שום, סיפר: “הרבה זמן לא דיברתי בתקשורת. אני מקווה שאני אזכור מה שאני רוצה להגיד. אני שמח שאנחנו יכולים להגיד שאנחנו בליגת העל, זאת המטרה הייתה כשקניתי את הקבוצה. אמרתי שתוך 3 שנים הקבוצה תחזור למקומה הטבעי, זה קרה תוך שנתיים. לא חגגנו את העלייה יותר מדי, זה טבעי שכפר סבא צריכה להיות בליגת העל. החדר פה מלא גביעים והיסטוריה, אין הרבה קבוצות עם היסטוריה כזו ואני גאה על זה”.

שום: "אין בעיית כספים, שחקן שנרצה נקנה"

על פועלו האישי: “אני מתחיל את העונה ה-56 שלי בקבוצת בוגרים. אני מתרגש כמו שלא התרגשתי הרבה זמן, כי הפועל כפ”ס זה לא עוד עסק שעשיתי בחיים שלי. זה נתינה מתמדת, זה מעבר לזה. אני עובד מהבוקר עד הערב בשביל הקבוצה הזו. מה שאני חושב אני מעביר למאמן. בסופו של יום, אני והמאמן עובדים ביחד. בתור שחקן עליתי פעמיים מהליגה הלאומית, וגם בתור מאמן. צריך להודות לכל מי שסביבי, שעשו עבודה נהדרת. אני רוצה להגיד שאנחנו משחקים בשביל האוהדים, שהפתיעו אותי והוכיחו לי שיש קהל נהדר ובשבילם יש מי להילחם. בחיים לא ביקשתי תודה על מה שעשיתי, אבל הערכה שהקהל נותן לי בכל פינה בכפר סבא, זאת התודה הגדולה ביותר. אין תודה גדולה יותר מזה שהעם נותן לך”.

על האצטדיון: “אני יודע שזה לא הדבר הכי טוב לא לשחק בבית. תמיד נרצה שאצטדיון לויטה, שהוא די מיושן, יהיה, זה הבית שלנו ובית לא עוזבים. אני יכול להגיד שאני מודה לראש העיר שהם מנסים לעזור לנו בכל מה שקשור למגרש והם די מבטיחים לנו שבחודש ינואר אולי נצליח לשוב הביתה. נצטרך לשחק טוב גם במושבה ולהוכיח שאנחנו קבוצה טובה ולא משנה איפה”.

שחקני הפועל כפ"ס מציגים את המדים (שחר גרוס)שחקני הפועל כפ"ס מציגים את המדים (שחר גרוס)

מה המטרות: “מבחינתי זה לתקוע יתד בליגת העל ולשחק כדורגל חיובי. כל מקום שהייתי –רציתי להבקיע יותר שערים. בזמנים הטובים ביותר שלי ובכל מקום שהייתי אמרתי שאני מעדיף לנצח 3:4 מאשר 0:1. הגיעו הרבה שחקנים חדשים ואני מקווה שנתחבר כמה שיותר מהר. לגבי התקציב? הוא לא משחק. אם תקציב נמוך לקחתי תארים. מי שחושב שיש לכפר סבא בעיה כספית? אנחנו יכולים לקנות את מי שאנחנו רוצים. אני מעריך מאוד את אופיר חיים, הוא מחליט הכל. אני שותף להכל ו-90% ניסיתי לרצות אותו. נותן לו את כל הקרדיט. כישלון – הכל עלי. לא רוצה שנהיה קבוצת מעלית”. 

על הביקורות: “גם שנה שעברה אמרו שאין סיכוי שנעלה ליגה. לא שמעתי אף מבקר אומר על זה משהו. הרכש? אני מאמין בשחקנים שלי. אני מרוצה מאוד מהסגל וחושב שהוא מתאים לליגת העל. מישהו האמין בהפועל חדרה שנה שעברה? דולב חזיזה ושי קונסטנטין היו אצלי שהייתי בבני יהודה ותראו איפה הם עכשיו. אם המאמן ירצה להביא עוד שחקן הוא יקבל. אבל לבוא ולהגיד שהשחקנים שלי לא טובים”.

יצחק שום (שחר גרוס)יצחק שום (שחר גרוס)

מה ההבדל בין להיות מאמן ולהיות בעלים: “עד לפני שנתיים בזבזתי כסף של אחרים, היום אני מבזבז כסף של עצמי. היום אני מעריך את בעלי הבית יותר כעת. כשאתה מקבל קבוצה אתה רוצה רק לקבל הערכה. פה בישראל זה קללות וטענות כי כל הזמן יש ביקורת. אני חוץ מרכבת הכל עבר עלי. עבדתי בחמש ארצות. אין שום מאמן שלקח אליפויות וגביעים בחו”ל. יכולים להמשיך לבקר אותי. אני יכול להגיד במפורש, זה שלא הקשבתי לבעלים בפנאתנייקוס זה עלה לי 3 מיליון אירו. שלחו אותי הביתה אחרי שהעלתי לשחק שחקן שאמרו לי לא”. 

מאמן הקבוצה, אופיר חיים, פתח בדבריו ואמר: “אני מחכה ומצפה לתחילת העונה ויאללה כפר סבא. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. כמו ששום אמר, יש זרים ששולחים לו והוא מעביר אלי ולהפך. לא יצא שדיברנו על הרכבים וחילופים. שנה שעברה הוא היה פחות מעורב. בתחילת העונה הזו עברנו על הרבה שחקנים. אף שחקן מגיע לפה בלי שאני לא רוצה. טוב שיש בעלים שמבין כל כך“.

אופיר חיים (שחר גרוס)אופיר חיים (שחר גרוס)

אחרי מה שעברת בהפועל ת”א, אתה שמח על ההזדמנות החדשה: “מה שהיה, היה ונגמר. זה אחרי. הדבר היחידי שרציתי זה לבנות קבוצה בליגת העל, התפללתי לזה. אני מרגיש מוכן, צריכים לעשות עונה טובה בשביל לעשות קפיצת מדרגה”.

כפר סבא עשתה עונה של עליות ומורדות שנה שעברה, מלחיץ אותך? “האמת שלא, ראיתי הרבה דברים טובים. הקבוצה הזו שינתה פניה. התפקיד שלי לקחת את הצעירים המוכשרים פה ושיידברו עליהם בשנה הבאה. כשאני מגיע לקטע המקצועי, אני מסתכל על שחקנים רק מי מתאים לי ומי לא”.

אופיר חיים (שחר גרוס)אופיר חיים (שחר גרוס)

האדם ברחוב יגיד שאתם מועמדים לרדת, איזה קבוצה נראה? “אנחנו לא מככבים בתקשורת. אני מאוד אוהב את השקט הזה ושמתייחסים אלינו כאנדרדוג. אני בטוח שיהיו שחקנים פה שיוכיחו. על המגרש כסף לא מדבר. אם נרצה ונרוץ יותר לא יוכלו עלינו. אני רוצה שייהנו מהמשחקים שלנו. מנסים לחזק את הקבוצה בשחקן או שניים, עם ניסיון. הקבוצה לא סיימה את הרכש שלה. לא מחוברים כמו שאני רוצה. ככל שיעבור הזמן נכיר אחד את השני ונראה קבוצת כדורגל טובה”.

מה תחשב עונה טובה? “רוצים להתבסס בליגה. חדרה מבחינתי שנה שעברה לקחו אליפות, פלייאוף עליון זאת מילה גסה”. 

שחקני הפועל כפ"ס מציגים את המדים (שחר גרוס)שחקני הפועל כפ"ס מציגים את המדים (שחר גרוס)

גם קפטן הירוקים, עומר פדידה, שיתף בתחושותיו: “אני מתחיל עונה 9 בבוגרים. כל התחלה היא מרגשת, יש פה הרבה שחקנים חדשים. ממה שאני רואה, אנחנו משתפרים ומתקדמים. החיבור טוב. הכימיה טובה מאוד, יחסית להרבה שחקנים שהתחלפנו התחברנו די מהר. יש פה 8 שהצטרפו ועוד כמה שחזרו מהשאלות”.

איפה אתה רואה אתכם יחסית לליגה: “זה רחוק מדי. כל קבוצה שעולה ליגה רוצה להישאר. ליגת העל שונה מהלאומית ואנחנו צריכים לעבוד קשה בשביל לשרוד. מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה. המטרה להתקדם ולהיות כמה שיותר גבוה. אנחנו לא במקום של מכבי תל אביב, אבל אני חושב שאנחנו במקום של לפחות חצי מהליגה”.

עומר פדידה (שחר גרוס)עומר פדידה (שחר גרוס)

מרגש לחזור לליגת העל: “תמיד מרגש. ליגת העל זה משהו אחר, רמה יותר גבוהה. הקהל והאצטדיונים. אף פעם לא נדבקתי באור הזרקורים, רק רוצה להוכיח את עצמי. אני לא יבוא ויגיד שאני הולך להיות השחקן הכי טוב בליגה. האמונה שלי בקבוצה מאוד גדולה. נעשה חיים קשים לכל קבוצה בליגה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */