יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

לאלה: עברתי סיוט, ללא הרזרבות יכולתי להתרסק

החלוץ שחזר לשחק בגיל 37, אחרי שנתיים בחוץ, פותח בראיון בלעדי ל-ONE: "מזלי שחסכתי לימים קשים, אם הייתי ממשיך עם החומרים יכולתי לחלות בסרטן"

|
מהראן לאלה (עמרי שטיין)
מהראן לאלה (עמרי שטיין)

שנתיים ללא כדורגל וללא יכולת לשחק בשום מסגרת בגלל שימוש בחומרים אסורים, היו יכולות לשבור כל שחקן, בטח בגיל 35. אבל את מהראן לאלה שקורץ כנראה מזן אחר, שום דבר לא שבר. אחרי תקופת "סיוט" שעבר כדבריו, החלוץ שזכה לחוזה חדש בהפועל חיפה, מדבר בראיון בלעדי ב-ONE על התקופה הקשה בחייו, על אלו שעמדו לצידו ברגעים הקשים ועל אלה שנטשו והכי חשוב על כך שאהבה לכדורגל ניצחה.

אני מניח שאתה בימים אלה מתעורר בבוקר למציאות חדשה ושואל את עצמך “חזרת בגיל 37 לליגת העל”?
”מבחינתי זה כמו להתעורר מחלום רע לאותה מציאות אותה הכרתי בעבר הלא רחוק כשחקן פעיל ששמח בחלקו. אחרי תקופה כל כך קשה, לחזור לליגת העל זה לא דבר מובן מאליו. קיבלתי עונש חמור שאף שחקן לא קיבל. אמרתי לעצמי שאני לא מוותר ולא נשבר. הדבר היחיד שהחזיק אותי זה אשתי והילדים שתמכו בי”. 

קבלת פנים חמה: מהראן לאלה חוזר להתאמן

אני רוצה להחזיר אותך לאותו יום אומלל בו אתה מקבל את עונש ההרחקה. מה עבר עלייך באותם רגעים?
”הייתי בהלם מוחלט, ברגע שקיבלתי את העונש לא הצלחתי לעכל. חשבתי שאולי יתחשבו בי ויאפשרו לי להישאר במסגרת הכדורגל. אבל לא יכולתי לעבוד בשום מסגרת לא בתפקיד ניהולי ולא כשחקן בליגות נמוכות. כלום לא נשאר לי, ככה ביום בהיר אין כדורגל. פתאום אני נמצא במציאות של שנתיים בלי יכולת לפרנס את המשפחה .יש לי לכלכל בית, אשה, ילדים וכאן אני מוצא את עצמי בבעיה אמיתית. המזל הגדול שלי שחסכתי כסף לימים הקשים. אשתי אמרה לי שהיא מוכנה לצאת לעבוד כדי לעזור ולא הסכמתי. אמרתי לה שתמשיך ללמוד. ניסיתי לשמור על אותה רמת חיים, חייתי מהרזרבות שנשארו. אם לא אותן רזרבות שהיו לי בצד, הייתי מתרסק. הייתי בלחץ גדול מאוד, כל הזמן ישבתי עם המשפחה והראש שלי לא היה מרוכז. זה היה סיוט, הילדים היו כל הזמן שואלים אותי מתי אני חוזר לכדורגל. הבן שלי היה רגיל לבוא איתי למשחקים ופתאום אין כדורגל”.

איך עברו עלייך הימים או השבועות הראשונים בלי הכדורגל?
”פתאום אני קם בבוקר ואין לי מה לעשות. למובטלים יש לפחות הכנסה מביטוח לאומי ולי אין כלום. ישבתי שעות בבית והעברתי את הזמן אצל משפחה, ההורים. אני לא מאחל לאף אחד את הסיוט הזה. יותר נמוך מזה לא ניתן לרדת. יש אנשים שמתרסקים ממצב כזה ולא קמים”. 

מהראן לאלה (עמרי שטיין)מהראן לאלה (עמרי שטיין)

מה בכל הצליח לחזק אותך באותה תקופה?"
”אני איש שמאמין באלוהים והאמונה שדברים ישתנו נתנו לי את התקווה להמשך. ידעתי שהכול לטובה, פתחתי אקדמיה בעוספיה והיה לי מה לעשות. לא היו לי אותן ההכנסות כמו שהורגלתי, אבל יכולתי להתחיל ולהניע את הגלגלים וזה נתן לי תעסוקה. החיים שלי זה הכדורגל ורציתי להישאר בתחום. הדבר שאני יודע לעשות זה הכדורגל. אין לי משהו אחר, עכשיו חזרתי לחיים ולמה שהייתי”.

בימים כאלה נמדדים החברים האמיתיים, מצאת כאלה או שחלק ברחו?
”יש חברים אמיתיים שכל החיים יהיו חברי אמת שלי. גם בתקופות הכי קשות הם לא עזבו ותמכו בי, אני מסיר את הכובע לפניהם, היו בתוכם גם אנשים מהכדורגל שתמכו. יש גם אנשים שהיו קרובים אליי בגלל ה-"שואו" והתרחקו ביום אחד, אותם חברים כביכול רשומים אצלי בלב”.

מהראן לאלה (עמרי שטיין)מהראן לאלה (עמרי שטיין)

אני מניח שברגע ששמעו בעוספיה שעברת בדקת סמים לאחר המשחק והתקבלה הודעה שהשתמשת בחומרים אסורים, אנשים לא ממש הבינו במה מדובר.
”אתה יודע, זה כפר קטן כאן ופתאום שמעו שלאלה עבר בדיקת סמים. באותו רגע היו כאלה שחשבו שלאלה משתמש בסמים, היה צריך להסביר להם שמדובר בחומרים שלקחתי ומדובר בוויטמינים מזוהמים שאסורים לשימוש ושנפלתי בזה. גם בעבר עברתי כשחקן בדיקות סמים לאחר משחק והכל היה תקין. הרי ברור שאם הייתי יודע שמדובר בחומרים שיזיקו לי לא הייתי משתמש. לצערי, באותה תקופה כל החומרים שנכנסו לארץ היו מזוהמים ופגומים. אני עשיתי טעות שלקחתי את אותם חומרים באופן פרטי והאמנתי לחבר שאמר לי שהכול בסדר. יכול להיות שהוא לא ידע אבל ברגע שהוא הזמין את החומרים מחו"ל וכאן הטעות. הקשר ביני ובינו נותק, אבל אני לא שומר טינה. זה קרה וטוב שקרה, כי כאשר הייתי אצל הרופא הוא אמר לי שאם הייתי ממשיך עם אותם חומרים זה יכול היה לגרום לי לדום לב או לסרטן”. 

אחרי מה שקרה אני מניח  שיש לך מוסר השכל חד וברור.
”המסר שלי לכל אחד הוא שאסור בתכלית האיסור לקחת שום דבר שאינו מרשם של רופא. אם הרופא אומר לך לקחת משהו, תיקח. אני לא רוצה שבעתיד ששחקנים יפלו. גם לשיר צדק היה סיפור, אבל למזלו את התרופה הקבוצה נתנה לו ככה שהעונש לא היה חמור כמו אצלי ואני שמח שהוא עדיין משחק. חובה להדגיש שאסור לקחת שום חומרים לטובת חדר הכושר ופיתוח הגוף, אלא רק מרופא”.

שיר צדק. עבר סיפור דומה (רדאד ג'בארה)שיר צדק. עבר סיפור דומה (רדאד ג'בארה)

שנתיים עברו, ובלי אותם חומרים חזרת לפעילות ואתה נראה מצוין, איך זה?
”חזרתי אפילו טוב יותר. בשנה הראשונה הייתי בדאון, בשנה השנייה כבר קיבלתי איתותים מיואב כץ ותמיכה מהאוהדים שהם רוצים לראות אותי חוזר. הדבר הדליק בי את הניצוץ שיש עבור מה להתאמן. התחלתי לעבוד באופן אישי בבוקר על טכניקה עם כדור ואחה"צ בחדר כושר עם מאמן אישי והפעם בלי ויטמינים. הבטחתי לעצמי שאחזור בגדול וזה מה שקרה. עד היום אני עושה אימון בקבוצה ואחה"צ לא עושה הנחות לעצמי ומגיע לחדר כושר”.

אתה יודע שחיים סילבס לא התלהב להחזיר אותך לפעילות והודה בכך.
”חיים ואני שיחקנו יחד באחי נצרת בעבר, ככה שאנחנו מכירים היטב. הוא בישל לי 13 שערים ואני אוהב אותו מהסיבה שחיים אמיתי בכל דבר. בפגישה הראשונה חיים אמר לי שיואב כץ מאוד רוצה שאחזור, אבל מדובר בהחלטה לא פשוטה כי לא שיחקתי שנתיים. אמרתי לחיים שאחזור להתאמן ללא התחייבות ואם אהיה טוב והוא ירצה בי, אמשיך. אם לא ניפרד כידידים, חיים אמר לי שהלוואי ואפתיע אותו. חששתי שיהיה לי קשה בהתחלה, אבל ידעתי שאף אחד לא יכול לקחת לי את מה שיש לי. מאימון לאימון הוכחתי לחיים שאני מתאים מכל הבחינות. יש כאן מרקם חברתי נהדר”.

חיים סילבס באימון הפועל חיפה (עמית מצפה)חיים סילבס באימון הפועל חיפה (עמית מצפה)

היו כאלה שאמרו שאיתך זו קבוצה מתבגרת מדי, לא?
“זה לא קשור. כי אני למשל יכול לעשות במגרש דברים ששחקן בן 25 לא עושה. יש כאן קבוצה בכל הגילאים ושילוב טוב. אנחנו הוותיקים יכולים לעזור לצעירים, גם יוסי בניון חזר ושיחק בנבחרת בגיל מאוחר, ככה שלגיל אין משמעות. יש שחקנים בגיל 39 שמשחקים בקבוצות הכי טובות בעולם. אני מרגיש מצוין מכל הבחינות, יש כאלה שיגידו שאני בן 37 אבל יש מאמן שיחליט. אני כבר לא משחק עבור אגו, אלא עבור הקבוצה. אף אחד הרי לא מבטיח לי מקום בהרכב. כל עוד אשחק, אתן את המאה אחוז שלי. זה לא משנה אם זה יקרה בדקה, חצי שעה או יותר. אתייצב בכל זמן שיקראו לי למגרש, אני רוצה לעזור לקבוצה. אני רואה את העתיד שלי קשור למועדון, אולי בתור מנהל מקצועי ואולי בתפקיד מאמן חלוצים. עכשיו אני לא חושב על זה. עכשיו אני רוצה להתרכז רק במגרש”.

עד כמה המשמעות של יואב כץ הייתה משמעותית עבורך?
אין דברים כמו יואב, אני אוהב את הבן אדם. כץ, בלי עזרה גדולה, מחזיק קבוצה בליגת העל כבר 15 שנה, עם כל הטיסות האלו מארה"ב שאינן קלות. יואב תמיד חיזק אותי ולא שכח להזמין אותי לגמר גביע המדינה לשבת לצידו. אנשים צריכים להכיר את יואב מקרוב כדי להבין כמה מדובר בבן אדם טוב”.

יואב כץ (עמית מצפה)יואב כץ (עמית מצפה)

כל הסיפורים של גבריאל תאמאש העיבו על ההכנות האחרונות שלכם.
”אני הכרתי את תאמאש על המגרש ושם הוא נתן מאה אחוז. יש כאן צוות שיקבל את ההחלטה הכי טובה למועדון. אני לא נכנס לזה, אני מרוכז בקבוצה ואני חושב שהיום, כאשר אני רואה את רמת האימונים הגבוהה, אני בטוח שתהיה לנו קבוצה טובה עם תוספת של שלושה ארבעה שחקנים נוספים”.

כמה זמן אתה רואה את עצמך ממשיך לשחק?
“כל זמן שהרגליים שלי והגוף יחזיקו אותי, אמשיך לשחק. יש לי עוד מטרות גם השנה ואם אחרי שנתיים בחוץ אצליח להבקיע שבעה או שמונה שערים ואעשה את העבודה שלי במגרש, זה יספק אותי. אני שמח היום לחזור לקהל ולקבוצה. אישית התרגשתי מאוד כבר בנתניה ואני חייב להחזיר במגרש”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */