יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:38
יניב קטן

מכבי חיפה חייבת חיזוק משמעותי

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: ברור לכולם כי לסגל הצעיר והמוכשר יהיה קשה לרוץ לאליפות והקבוצה חייבת להשתדרג. וגם: סימני השאלה לגבי גיא חיימוב

מכבי חיפה הגיעה הערב (חמישי) לסלובניה עם חשש מסוים, כאשר המאמן מרקו בלבול פחד משאננות ורפיון של שחקניו וכנראה הוא ידע על מה הוא מדבר. כבר בדקה החמישית, מורה עלתה ליתרון לאחר טעות ענקית של גיא חיימוב. השוער הגיע למכבי חיפה כהבטחה גדולה ולא מצליח לשחזר את הימים הטובים שלו מב"ש, מעלה לא מעט סימני שאלה האם הוא השוער שיכול להוביל את הקבוצה מהכרמל.

גם בשבוע שעבר הירוקים לא נצצו ביכולתם, אך הם כבשו שני שערים שהעניקו להם יתרון גדול לגומלין. הסלובנים הביכו לא מעט פעמים את הגנת מכבי חיפה, ורק כניסתו של  מוחמד עוואד הכריעה את המשחק. בלבול לא יכול היה לקחת יותר מדי מהמשחק הראשון, ואותי סקרן מאוד איך הוא יגיע הערב למשחק החוץ.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

כלומר, באיזו אג'נדה ובאיזו פילוסופיה הוא יבחר לשחק במשחק הגומלין. האם הוא יבוא לשחק זהיר וחכם כדי לעלות לשלב הבא, או לנסות ולנצח קבוצה חלשה כמו מורה במשחק של ‘חוף אל חוף’, כאשר שער חוץ יסיים את הסיפור.

בלבול בחר בסופו של דבר לצאת קדימה, ללחוץ את הסלובנים בשטח שלהם. חיפה החזיקה ברוב דקות המשחק בכדור, שלטה במרכז השדה, עם טיפה יותר חכמה  בחלק הקדמי, היא הייתה מגיעה ליותר מצבים ומכריעה את המשחק הרבה קודם.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

חיפה פתחה פחות טוב את המשחק הערב אך לא נלחצה למרות הפיגור. אותו עוואד מהשבוע שעבר, שוב החזיר את האוויר לירוקים עם שער נהדר ועשה הערב שוב את ההבדל עם יובל אשכנזי. מזמן טענתי כי עוואד צריך להיות שחקן הרכב קבוע אצל בלבול לצדו של ירדן שועה. עוואד הוא אחד משחקני הבית המוכשרים שגדלו במועדון, צריך לדעת איך לשמור אותו ולהרוויח אותו לשנים הבאות.

יובל אשכנזי שכבש שלושה שערים בצמד המשחקים מול הסלובנים, נראה כרגע רכש מצוין לירוקים. אגב, בשלב הזה של העונה אני לא מצפה לראות את מכבי חיפה בשיאה. המבחן האמיתי מתחיל מבחינתי במחזור הראשון בליגה. 

שחקני מכבי חיפה חוגגים (האתר הרשמי של מכבי חיפה)שחקני מכבי חיפה חוגגים (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

לגבי ההמשך, ברור לכולם כי לסגל הנוכחי יהיה קשה מאוד לרוץ לאליפות. גם מרקו בלבול ויענק'לה שחר יודעים שאין כיום לקבוצה סגל מספיק טוב ואיכותי כדי להתמודד על האליפות. הירוקים חייבים להתחזק במספר שחקנים דומיננטיים משמעותיים, יש להם סגל שחקנים צעיר ומוכשר, אבל הם חייבים לצידם שחקנים מובילים.

לדוגמה, בלבול שאוהב את שיטת שלושת הבלמים חייב להביא שחקנים שמתאימים לה, אלי דסה או טלאב טוואטחה, קשר אחורי כדוגמת ג'ון אוגו, בלם זר ברמה גבוהה שישדרג את עאיד חבשי ועופרי ארד. מכבי חיפה צריכה גם עושה משחק מספר 10, שיזין את עוואד ושועה בכדורים. הירוקים לא יכולים להרשות לעצמם ללכת לעוד עונה בינונית, וחייבים תמיד לשאוף לטוב ביותר.

מוחמד עוואד (עמרי שטיין)מוחמד עוואד (עמרי שטיין)

בהשקעה נכונה וחכמה אפשר לשדרג את הקבוצות בעמדות שיעזרו לקבוצה להתקדם ולהוביל. לדעתי, הכדור בידיים של איש אחד וזהו יענק'לה שחר. הוא אוהב אהבת נפש את המועדון ומבין בכדורגל, תאמינו לי, אני מכיר אותו מקרוב. השאלה הגדולה, כמה הוא רוצה באמת להוביל את חיפה, כמה הוא מוכן להכניס את היד לכיס במגבלות חוקי הפייר פליי. כאמור, הקבוצה זקוקה לשחקנים מובילים, כוכבים דומיננטיים שיתנו עזרה לחבר'ה הצעירים. בשבוע הבא בשטרסבורג, זו אופרה אחרת לגמרי.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים