יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:29

יעקב טומרקין רוצה שינוי: מתמקד ב-200 מעורב

השחיין שיתחרה באל' העולם חולם על גמר עולמי ראשון מאז לונדון 2012 ("חסר לי"), מתרגל לכך שהפך ל"אחד מזקני השבט" וגם: מה הוא חושב על מכבי חיפה?

|
יעקב טומרקין (חגי מיכאלי)
יעקב טומרקין (חגי מיכאלי)

זה אולי קצת מפתיע, אבל השחיין הבכיר ביותר בנבחרת השחייה הישראלית שתתחרה באליפות העולם בשבוע הבא יהיה יעקב טומרקין. הוא אומנם רק בן 27 ואומנם ישתתף רק בפעם החמישית בתחרות הזו, אבל אחרי הפרישה של השחיינים הוותיקים יותר כמו גל נבו וגיא ברנע שחצו את גיל 30, טומרקין יוביל את הישראלים בבריכה בדרום קוריאה וינסה להעפיל אל הגמר - כל זאת כשנה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. זו תהיה משימה לא קלה, אבל אם זה אכן יקרה, אין ספק שעבורו זו יכולה להיות הצהרת כוונות לקראת הקיץ הבא.

“אני עדיין מתרגש מזה, גם מהתחרויות הכי קטנות וגם כמובן מאליפות עולם כזאת. במקרה הזה, שנה לפני אולימפיאדת טוקיו, אני חושב שההתרגשות עכשיו אפילו גדולה פי כמה מכל תחרות שהייתי בה”, סיפר טומרקין, שהתייחס גם להיותו השחיין הוותיק בנבחרת: “אנחנו 11 שחיינים עם חילופי דורות, מה שאומר שיש הרבה שחיינים צעירים וטובים בנבחרת. הפכתי לאחד מזקני השבט שבחבורה, אבל ככה זה בענף הזה ואני שמח לעבוד ולהיות עם הצעירים כי יש הרבה אנדרנלין ואנרגיה חיובית”.

יעקב טומרקין (באדיבות איגוד השחייה)יעקב טומרקין (באדיבות איגוד השחייה)

כשמביטים על הסגל הישראלי לאליפות העולם, רואים הרבה “ילדים”, כלומר שחיינים צעירים שמנסים לפרוץ קדימה ולנפץ שיאים חדשים, אך לא בטוח שהם יוכלו להגיע רחוק בתחרות מהסוג הזה. באיגוד מאמינים כי דווקא שני המנוסים יותר, טומרקין ויהונתן קופלב, הם אלו שמסוגלים להפעיל לגמרים בתחרות הקרובה.

כזכור, לפני כשנתיים קופלב הופיע בגמר משחה ה-50 מטר גב, כך שסביר להניח שגם הפעם הוא ינסה להעפיל לשם, מה גם שבמשחה מהסוג הזה הכל פתוח. לעומתו, טומרקין חתום על הישג השיא של שחיין ישראלי במשחקים האולימפיים, אחרי שבאולימפיאדת לונדון 2012 הוא סיים במקום השביעי במשחה ל-200 מטר גב - אלא שמאז, הוא לא העפיל שוב לאף גמר עולמי, לא באולימפיאדת ריו 2016 ולא באליפויות העולם שבאו לאחר מכן. ההצלחות שלו הגיעו בעיקר באליפויות אירופה, והפעם הוא רוצה שזה ישתנה.

יעקב טומרקין (איציק בלניצקי)יעקב טומרקין (איציק בלניצקי)

“הופעה בגמר עולמי זה משהו שחסר לי”, אמר טומרקין, שיתחרה ב-100 גב, 200 גב ו-200 מעורב. “אומנם באליפות העולם הקודמת העפלתי לחצי הגמר, אבל לא עליתי לגמר וזה משהו שיושב לי בראש. להגיע לגמר זו אחת מהמטרות הגדולות שלי לאליפות העולם הקרובה. אנחנו בשיא שלנו ואין סיבה שלא נשחה מהר יותר עכשיו. תמיד יש תנודות בצמרת העולמית וזה תמיד נראה אותו הדבר, כי בסופו של דבר מי שיצליח לממש את הפוטנציאל שלו בתחרות כמו אליפות העולם ויגיע בה לשיא שלו, הוא זה שיגיע הכי גבוה. המטרה היא להצליח במקומות האלה”.

בתוך כך, השחיין הטוב בישראל עדיין מתלבט באיזה סגנון להתמקד לקראת אולימפיאדת טוקיו, אחרי שבלט בעיקר בסגנון הגב בעבר. טומרקין הסביר: “תמיד הייתי מגוון ומאוד אהבתי לשחות בכל הסגנונות, אבל באליפות העולם הזו, ובכלל השנה, אנחנו מתמקדים ב-200 מעורב, כשהמחשבות הן מה לשחות באולימפיאדה - אם זה 200 גב או 200 מעורב. בסוף אני אבחר בתוצאה שתביא אותי הכי גבוה. דייב מארש מעדיף את הסגנון המעורב ואומר שיש שם יותר פוטנציאל להתקדם ולהתברג גבוה, וזו הסיבה שבגללה אנחנו מתמקדים בסגנון הזה עכשיו”.

יעקב טומרקין (שחר גרוס)יעקב טומרקין (שחר גרוס)

ומה באשר למכבי חיפה, קבוצתו האהודה בכדורגל? גם במקרה הזה יעקב טומרקין אופטימי: “אני מקווה שבעונה הבאה מכבי חיפה תרוץ לאליפות. מקווה שתהיה עונה טובה יותר”.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. ירוצו לאליפות? (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי חיפה חוגגים. ירוצו לאליפות? (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */