יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:14
אליפות אפריקה 23-24
 בית 1 
73-93גינאה המשוונית1
71-33ניגריה2
35-23חוף השנהב3
07-23גינאה-ביסאו4
 בית 2 
73-73קייפ ורדה1
36-63מצרים2
26-53גאנה3
27-43מוזמביק4
 בית 3 
61-52סנגל1
46-53קמרון2
43-23גינאה3
04-22גמביה4
 בית 4 
73-63אנגולה1
44-33בורקינה פאסו2
34-33מאוריטניה3
24-33אלג'יריה4
 בית 5 
51-33מאלי1
42-43דר' אפריקה2
44-13נמיביה3
22-13טוניסיה4
 בית 6 
71-53מרוקו1
32-23רפובליקה קונגו2
23-23זמביה3
24-13טנזניה4
לוח משחקים
  • ניגריה
  • 0 - 1
  • אנגולה
  • רפובליקה קונגו
  • 1 - 3
  • גינאה
  • מאלי
  • 2 - 1
  • חוף השנהב
  • קייפ ורדה
  • 0 - 0
  • דר' אפריקה

סנגל בגמר אליפות אפריקה עם 0:1 על טוניסיה

אכזרי. אחרי שהדף לסאבייה פנדל וכיפר על החמצת פנדל של סאסי, השוער מועז חסן גרם לעצמי של ברון (101). ה-VAR ביטל פנדל טוניסאי נוסף בהארכה

|
אליו סיסה חוגג עם שחקניו (רויטרס)
אליו סיסה חוגג עם שחקניו (רויטרס)

יש לנו את העולה הראשונה לגמר אליפות אפריקה 2019, הנערכת במצרים. סנגל ניצחה הערב (ראשון) 0:1 לאחר הארכה מרתקת את טוניסיה בקרב על כל הקופה והשיגה את הכרטיס הנכסף למשחק שבו תוכל לזכות בתואר הכי גדול של היבשת השחורה.

סנגל תהיה במעמד הגמר באליפות היבשתית בסך הכל בפעם השנייה בהיסטוריה שלה אחרי שנים ארוכות. טוניסיה שהגיעה לגמר שלוש פעמים, בעטה בדלי במשחק הזה פעם אחר פעם, החמיצה פנדל, סבלה משער עצמי די מטופש וגם המזל לא היה לצדה כשה-VAR ביטל פנדל שכבר נשרק לזכותה, כמה חבל!

המשחק היה צמוד מאוד, אבל הפתיחה הייתה של סנגל. בדקה ה-26 כדור של יוסוף סבאלי מצא רק את הקורה ובהמשך סאדיו מאנה ואמבייה ניאנג רשמו החמצות גדולות. הטוניסאים התעוררו בחצי השני וטאהא יאסין קניסי הגיע לשני מצבים גדולים והחמיץ את שניהם, כך גם בתחילת המחצית השנייה בדגש על מאנה שלא היה חד.

הדרמה החלה בדקה ה-74 כשנשרק פנדל לזכות טוניסיה. פריאני סאסי לקח את האחריות אבל החמיץ ברשלנות. שש דקות עברו וסנגל זכתה לפנדל לאחר שאיסמעילה סאר הוכשל ברחבה, אך הפנדל של הנרי סאבייט נהדף על ידי השוער מועז חסן, שאליו עוד נחזור כמה דקות לאחר מכן – כשהפך לקורבן הטרגי. איך זה קרה? אחרי שהמשחק הסתיים ב-0:0 ונשלח להארכה, השוער יצא רע להגבהה סתמית והדף לראשו של דילן ברון שחקן ההגנה שלו וסידר לסנגל יתרון בדקה ה-101.

הכדור נהדף לראשו של דילן ברון (רויטרס)הכדור נהדף לראשו של דילן ברון (רויטרס)

עדיין לא נגמר. בדקה ה-115 הסנגלים חשבו שהעולם קורס עליהם כשפנדל נשרק לזכות טוניסיה בשל נגיעת יד של אידריסה גיי. אבל השופט התייעץ עם ה-VAR ולאחר שבחן את המקרה בטלוויזיה הוא החליט לחזור בו ולבטל את ההחלטה למורת רוחם של הטוניסאים שניסו להבקיע עד הסיום, אך ללא הצלחה ונותרו עם טעם מר בפה ובמיוחד השוער חסן האומלל.

מחצית ראשונה

השופט טסמה במלאק הוציא את המשחק לדרך.

דקה 22: הזדמנות נהדרת לטוניסאים. כדור קרן עלה מאגף ימין, יוסוף אמסאקני היה לגמרי לבדו במרכז הרחבה אך הנגיחה שלו עלתה מעל לשער.

למינה גסאמה נאבק עם יוסוף אמסקאני (רויטרס)למינה גסאמה נאבק עם יוסוף אמסקאני (רויטרס)

דקה 26: וואו! כמעט שער ענק של יוסוף סבאלי. המגן השמאלי של הסנגלים השתחרר מצוין מהשומר שלו ומקצה הרחבה שחרר ברגל החלשה כדור מסובב שנעצר רק בקורה הרחוקה של מועז חסן, שיצא בזול הפעם.

דילן ברון נתלה על אמבאייה ניאנג (רויטרס)דילן ברון נתלה על אמבאייה ניאנג (רויטרס)

דקה 37: סנגל שוב קרובה להבקעת שער. סאדיו מאנה מצא בכדור עומק את יוסוף סבאלי, שהתקדם מעט והכדור התגלגל לרגליו של ניאנג שבעט בסיבוב מ-13 מטרים, אך לצערו פספס את המסגרת.

אמבייה ניאנג בועט בסיבוב (רויטרס)אמבייה ניאנג בועט בסיבוב (רויטרס)

דקה 38: הלחץ הסנגלי נמשך ושוב היה זה מאנה, כאשר הפעם הוא קיבל כדור בתוך הרחבה, הצליח לחלוף על פני השוער, אבל החליק רגע לפני ששיגר את הכדור ולצערו פספס את השער החשוף.

סאדיו מאנה חולף על פני מועז חסן (רויטרס)סאדיו מאנה חולף על פני מועז חסן (רויטרס)

מחצית שנייה

דקה 49: הזדמנות גדולה של טוניסיה הוחמצה. קניסי קיבל כדור עומק אדיר משחירי על פני 40 מטרים שחלף על פני הגנת סנגל, החלוץ השתלט היטב וניסה להקפיץ מעל גומיס שיצא משערו, אך הוא לא דייק והכדור שלו היה גבוה מעל המשקוף.

טאהא יאסין קניסי מאוכזב (רויטרס)טאהא יאסין קניסי מאוכזב (רויטרס)

דקה 56: כמעט שער משום מקום לסנגל. למינה גסאמה ניסה להגביה כדור לרחבה מהאגף הימני, אך הוא איבד שיווי משקל ובטעות הכדור כוון למסגרת. חסן היה עירני והדף למשקוף שלו ועל הכדור שחזר לדשא לפני ששחקני סנגל הקדימו אותו.

למינה גסאמה מנסה להגיע לכדור (רויטרס)למינה גסאמה מנסה להגיע לכדור (רויטרס)

דקה 57: שוב סנגל בהתקפה קטלנית. ניאנג קיבל כדור עם הגב לשער במרחק של 17 מטרים וקלט בזווית עינו את מאנה חודר לרחבה. הוא העביר לו כדור עומק עם העקב וכוכב ליברפול לא הצליח להשתלט ולעבור את חסן שהיה עירני וקפץ לכדור.

סאדיו מאנה לא מאמין (רויטרס)סאדיו מאנה לא מאמין (רויטרס)

דקה 65: טוניסיה הייתה צריכה לעלות ליתרון, אבל קניסי פשוט איבד את הצ’אנס הכי גדול במשחק. לאחר שקיבל כדור עומק נפלא שגרם לשחקני סנגל לעמוד עם הפנים לקוון ולחפש הרמת דגל לנבדל, הוא עצמו התבלבל או התרגש מהמעמד, נתן לעצמו מקדמה גדולה מדי וגומיס יצא היטב כדי לגנוב לו את הכדור.

צ’ייקו קויאטה מול טאהא קניסי (רויטרס)צ’ייקו קויאטה מול טאהא קניסי (רויטרס)

דקה 67: סנגל לא ויתרה וניסתה להמשיך בלחץ כדי להשיג את שער היתרון. סאבייט ניסה את כוחו בבעיטה ממרחק של 20 מטרים, אבל הוא שיגר כדור חלש מאוד ושטוח שלא היה כלל בכיוון.

הנרי סאייבט משתלט על הכדור (רויטרס)הנרי סאייבט משתלט על הכדור (רויטרס)

דקה 74: טוניסיה זכתה לכדור עונשין מ-11 מטרים לאחר שקוליבאלי עצר בידו כדור ששיגר סאסי למסגרת והשופט ראה בבירור את הנגיעה. סאסי לקח את האחריות ובעט גרוע מאוד כדור חלש ומאכזב אותו קלט בקלות גומיס שזינק נכון.

אלפרד גומיס עוצר את הפנדל (רויטרס)אלפרד גומיס עוצר את הפנדל (רויטרס)

דקה 80: סנגל גם היא בעטה בדלי. אחרי שאיסמעילה סאר הוכשל ברחבה על ידי ברון, סאדיו מאנה ויתר על הכבוד לבעוט את הפנדל והעניק את הצ’אנס לסאבייט שבעט כדור טוב לפינה הימנית התחתונה והדף לקרן.

הנרי סאבייט בועט פנדל (רויטרס)הנרי סאבייט בועט פנדל (רויטרס)

דקה 89: עוד החמצה גדולה של סאבייט. הפעם הוא קיבל כדור רוחב נהדר בתוך הרחבה, השתלט ושיחרר בעיטת יעף נהדרת מ-12 מטרים שמצאה רק את הרשת החיצונית בשערו של חסן.

הנרי סאבייט מתוסכל (רויטרס)הנרי סאבייט מתוסכל (רויטרס)

הארכה

דקה 101, סנגל עלתה ל-0:1: איזו טעות איומה של השוער מועז חסן. הגבה סתמית לרחבה הפכה לשער סנגלי לאחר שהשוער הדף בשלומיאליות לראשו של הבלם שלו דילן ברון שעמד במקום וראה את הכדור ניתז ממנו לרשת.

שחקני סנגל חוגגים (רויטרס)שחקני סנגל חוגגים (רויטרס)

דקה 115: דרמה ענקית והחלטה אמיצה של השופט. אידריסה גיי ניסה להמנע, אבל הכדור פגע בידו ברחבה וטוניסיה זכתה בפנדל. ה-VAR הראה לשופט כי גיי ניסה שלא לגעת בכדור והשופט בחן זאת בעצמו והחליט להפוך את החלטתו – אין פנדל.

צ'ייקו קויאטה מתעמת עם השופט (רויטרס)צ'ייקו קויאטה מתעמת עם השופט (רויטרס)

סנגל: אלפרד גומיס, למינה גסאמה, קאלידו קוליבאלי, צ’ייקו קויאטה, יוסוף סבאלי, הנרי סאבייט, באדו אנדיאייה (סאליף סאנה, 81), אידריסה גיי, סאדיו מאנה, אמבאייה ניאנג (אמבייה דיאגנה, 64), קרפין דיאטה (איסמעילה סאר, 68).

טוניסיה: מועז חסן, אוסמה חדאדי, יאסין מריח, דילן ברון, מוחמד דראגר, אליאס שחירי, פריאני סאסי (אניס באדרי, 105), איימן בן מוחמד (גילאנה חלאלי, 82), ווהאבי קאזרי, טאהא יאסין קניסי, יוסוף אמסאקני (נעים סליטי, 46).

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */