יום שישי, 14.06.2024 שעה 01:23

16 מלאו לנער: נובאק ג'וקוביץ' אלוף ווימבלדון

הסרבי זכה בתואר בפעם השנייה ברציפות והחמישית בקריירה ורשם תואר מייג'ור 16 לאחר 6:7, 6:1, 6:7, 6:4 ו-12:13 על פדרר בתום הגמר הארוך בהיסטוריה

|
נובאק ג'וקוביץ' עם הגביע (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' עם הגביע (רויטרס)

המדורג ראשון בעולם נובאק ג’וקוביץ’ זכה הערב (ראשון) בפעם השנייה ברציפות והחמישית בקריירה בווימבלדון לאחר שגבר 6:7(5), 6:1, 6:7(4), 6:4 ו-12:13(3:7) על רוג’ר פדרר בתום מותחן היסטורי במעמד הגמר על הדשא בלונדון במשחק שהפך לגמר הארוך בהיסטוריה של ווימבלדון לאחר שארך ארבע שעות ו-57 דקות.

הסרבי בן ה-32, שזכה בשנה שעברה לאחר ניצחון 2:6, 2:6 ו-6:7(3) על קווין אנדרסון הדרום אפריקאי, הצליח לשמור על התואר שלו ולזכות בטורניר היוקרתי ביותר בסבב העולמי בפעם החמישית בקריירה. אגב, מדובר בתואר הגראנד סלאם ה-16 בקריירה של ג’וקוביץ’, שצמצם את הפער מפדרר (20) לארבעה תארים ואת הפער מרפאל נדאל (18) לשני תארים בלבד.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

מנגד, הפנומן השווייצרי, שיחגוג בחודש אוגוסט הקרוב את יום הולדתו ה-38, אמנם לא הצליח לזכות בתואר הגראנד סלאם ה-21 בקריירה המפוארת שלו כאשר פספס הזדמנות לזכות בווימבלדון בפעם התשיעית, אך פספס שתי נקודות אליפות מול הסרבי, שהצליח להתעלות ברגעי האמת.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

במערכה הראשונה שני הענקים לא נשברו, כאשר בסופו של דבר נובאק ג’וקוביץ’ הצליח להתעלות עם 5:7 בשובר השוויון. רוג’ר פדרר הצליח להתעשת במערכה השנייה ושבר את הסרבי לא פחות משלוש פעמים בדרך ל-1:6 קליל ומשכנע, אם כי הסרבי התאושש במערכה השלישית ולאחר מערכה נוספת נטולת שבירות, גבר 4:7 על השווייצרי בשובר השוויון. במערכה הרביעית פדרר, עם הגב לקיר, העלה פעם נוספת את הרמה כאשר שבר פעמיים את הסרבי, שצימק עם השבירה הראשונה שלו במשחק, אך לא מעבר לכך, כאשר פדרר שלח את הגמר למערכה חמישית ומכרעת לאחר שניצח 4:6. 

נובאק ג'וקוביץ' עם הגביע (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' עם הגביע (רויטרס)

במערכה החמישית ג’וקוביץ’ הצליח לשבור את ההגשות של פדרר ולעלות ליתרון 2:4, אך השווייצרי לא אמר נואש ושבר בחזרה בדרך ל-4:4. במשחקון ה-15 פדרר הצליח לשבור את ג’וקוביץ’ ועלה ליתרון 7:8 ובמשחקון ההגשות שלו הצליח להשיג שתי נקודות אליפות, אותן הסרבי הצליח להציל. השניים המשיכו לשמור על ההגשות בדרך ל-12:12, כאשר לראשונה בווימבלדון, המערכה המכרעת ניגשה לשובר שוויון על כל הקופה, כאשר כמו שני שוברי השוויון הקודמים בגמר, גם שובר השוויון השלישי היה שייך לנובאק ג’וקוביץ’, שזכה בתואר היוקרתי.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

מערכה ראשונה: 6:7(5) לנובאק ג’וקוביץ’

רוג’ר פדרר פתח את הגמר בצורה טובה ועלה ליתרון 0:1 עם משחקון הגשות מוצלח שכלל שני אייסים, אך נובאק ג’וקוביץ’ הגיב במשחקון הגשה מושלם משלו והשווה ל-1:1. השווייצרי נאלץ להזיע, אך המשיך לשמור על ההגשות ועלה ל-1:2, אך הסרבי ענה מיד והשווה ל-2:2 תוך שהוא מציל נקודת שבירה. פדרר נקלע לפיגור 30:0, אך ענה ברצף של ארבעה סרבים עוצמיים ועלה ליתרון 2:3, בעוד ג’וקוביץ’ הגיב פעם נוספת ואיזן ל-3:3. פדרר שמר פעם נוספת על ההגשות במשחקון מושלם ועלה ל-3:4, כאשר גם הפעם התגובה הסרבית לא איחרה לבוא כאשר ג’וקוביץ’ השווה ל-4:4. השווייצרי עלה ליתרון 4:5 עם משחקון הגשות מוצלח שנחתם בסרב קריטי, אך ג’וקוביץ’ שמר על קור רוח והשווה ל-5:5 למרות שנקלע לפיגור 30:0 בפתיחת המשחקון והוסיף שגיאה כפולה. פדרר שרד משחקון צמוד נוסף ועלה ליתרון 5:6 ברגע גורלי במערכה, אך ג’וקוביץ’ ענה במשחקון הגשה מושלם, השווה ל-6:6 וגרר את המערכה להכרעה בשובר שוויון, בו ניצח 5:7 בעזרת ארבע נקודות רצופות וזכה במערכה.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

מערכה שנייה: 1:6 לרוג’ר פדרר

פדרר עלה ליתרון 0:1 לאחר שהשיג את השבירה הראשונה במשחק ומיד לאחר מכן גיבה את השבירה במשחקון הגשות מוצלח ועלה ליתרון 0:2. השליטה השווייצרית במערכה השנייה נמשכה עם שבירה נוספת של פדרר, שעלה ליתרון 0:3 ומיד לאחר מכן גיבה גם את השבירה השנייה שהגיש ועלה ליתרון 0:4 מבטיח. ג’וקוביץ’ התעשת וצימק ל-4:1 במשחקון הגשות מוצלח, אך פדרר הצליח לשמור פעם נוספת על ההגשות ועלה ליתרון 1:5 מבטיח, לאחריו הפנומן הוסיף שבירה נוספת וקבע 1:6 משכנע.

רוג'ר פדרר חוגג (רויטרס)רוג'ר פדרר חוגג (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

מערכה שלישית: 6:7(4) לנובאק ג’וקוביץ’ 

פדרר המשיך לשמור על ההגשות ועלה ליתרון 0:1 בעזרת אייס מרשים שניצח את המשחקון, אך ג’וקוביץ’ השווה ל-1:1. השווייצרי עלה ליתרון 1:2 במשחקון הגשות מושלם, אך גם הפעם הסרבי שמר על ההגשות והשווה ל-2:2. הפנומן המשיך לשמור על מאזנו הנקי משבירות ועלה ליתרון 2:3, כאשר ג’וקוביץ’ הגיב פעם נוספת והשווה ל-3:3. פדרר המשיך במשחקון הגשה מושלם ועלה ל-3:4, אך הסרבי הגיב פעם נוספת במשחקון הגשות קליל משלו והשווה ל-4:4. השווייצרי שמר שוב על ההגשות ועלה ליתרון 4:5 ולאחר מכן השיג נקודת מערכה, אותה ג’וקוביץ’ הצליח להציל בדרך ל-5:5. הפנומן שמר על ההגשות פעם נוספת במשחקון מושלם ועלה ל-5:6, אך ג’וקוביץ’ עמד בלחץ, קבע 6:6 ושלח את המערכה לשובר שוויון נוסף, בו הסרבי ניצח 4:7.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה רביעית: 4:6 לרוג’ר פדרר

הג’וקר הסרבי המשיך את המומנטום החיובי מהשובר ועלה ל-0:1 קליל עם טניס יציב מאוד מהקו האחורי, אך לאחר מכן השווייצרי יצא מההלם ועל אף שנולה הגיע ל-30, הצליח לבסוף לאזן ל-1:1. משחקון נפלא של הסרבי, שהותיר את יריבו על ה-0 העניק לו 1:2 עם היציאה למנוחה הקלה בין המשחקונים. פדרר השווה ל-2:2 ומיד לאחר מכן הוסיף שבירה קריטית ועלה ליתרון 2:3. השווייצרי גיבה את השבירה שהשיג במשחקון הגשות מושלם ועלה ליתרון 2:4 מבטיח, לאחריו הוסיף שבירה נוספת ועלה ליתרון 2:5 וזכה באפשרות להגיש לזכייה במערכה. פדרר הצליח להציל את נקודת השבירה הראשונה אותה השיג ג’וקוביץ’ במשחק, אך נשבר בכל זאת מול הסרבי, שצימק ל-5:3, ולאחר מכן הצליח לגבות את השבירה וצימק ל-5:4. עם זאת, השווייצרי התעשת במשחקון הגשה מושלם ושלח את הגמר למערכה חמישית עם 4:6

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

מערכה חמישית: 12:13(3:7) לנובאק ג’וקוביץ’

ג’וקוביץ’ פתח את המערכה החמישית והמכרעת בצורה טובה, כאשר שמר על ההגשות ועלה ליתרון 0:1, אך פדרר ענה במשחקון הגשות מוצלח משלו ואיזן ל-1:1. הסרבי שרד משחקון מותח ועלה ליתרון 1:2, ג’וקוביץ’ השיג שתי נקודות שבירה, פדרר הצליח לחזור, הסרבי השיג נקודת שבירה נוספת, אך הפנומן סיפק ברגע האמת אייס ענק והשווה ל-2:2. ג’וקוביץ’ כבר הוליך 0:40, פדרר הצליח לחזור לשוויון, אך הסרבי התעשת בשתי נקודות רצופות ועלה ליתרון 2:3. ג’וקוביץ’ עשה צעד גדול לעבר התואר כאשר שבר את פדרר ועלה ליתרון 2:4 מבטיח, פדרר השיג נקודת שבירה אותה ג’וקוביץ’ הציל, אך בכל זאת השיג את השבירה המיוחלת וצימק ל-4:3. השווייצרי גיבה את השבירה במשחקון הגשות מוצלח ואיזן ל-4:4, אך הסרבי הצליח לשמור על ההגשות ועלה ליתרון 4:5. פדרר השווה ל-5:5 במשחקון הגשה מוצלח, לאחריו ג’וקוביץ’ חזר מפיגור 30:15 ועלה ליתרון 5:6. השווייצרי שרד משחקון קשה והשווה ל-6:6, הסרבי הגיב ועלה ליתרון 6:7, אך פדרר ענה במשחקון הגשות קליל ואיזן ל-7:7. ג’וקוביץ’ כבר הוליך 0:30, אך פדרר התעשת וחזר בדרך לשבירה קריטית שקבעה יתרון 7:8 לשווייצרי, שזכה באפשרות להגיש לזכייה התשיעית שלו בתואר. פדרר הוליך 15:40 וזכה לשתי נקודות אליפות לאחר שלושה אייסים רצופים, אך ג’וקוביץ’ ניצל פעמיים, שבר בחזרה והשווה ל-8:8. ג’וקוביץ’ גיבה את השבירה הקריטית שהשיג ועלה ל-8:9, פדרר הגיב והשווה ל-9:9. הסרבי שוב שמר על ההגשות ועלה ליתרון 9:10, אך התגובה השווייצרית לא איחרה לבוא בדרך ל-10:10. ג’וקוביץ’ שמר על קור רוח ועלה ליתרון 10:11, פדרר איזן ל-11:11 ולאחר מכן חזר מפיגור 40:0 בדרך לשתי נקודות שבירה, אותן ג’וקוביץ’ הצליח להציל בדרך ל-11:12. פדרר שמר על ההגשות במשחקון האחרון, איזן ל-12:12 וגרר את הגמר להכרעה בשובר שוויון, אותו ניצח ג’וקוביץ’ 3:7 בדרך לזכייה בתואר.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */