יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:54

הרשימה השחורה: ההברזות מישיבות ההנהלה

רבים רוצים להיות שם, אבל כמה פעמים ביקרו בכירים בספורט הישראלי בדיוני ההתאחדות לכדורגל והוועד האולימפי לאחרונה? ONE חושף את רשימת המבריזים

|
פונטי, ברקת וקינסטליך (מערכת ONE)
פונטי, ברקת וקינסטליך (מערכת ONE)

להיות חבר הנהלה בישיבות של ארגוני הספורט החזקים זו אחת מהשאיפות של בעלי הקבוצות והעסקנים. זה מעמד שנחשב ליוקרתי ונוצץ, ולכן כולם רוצים להיות בצומת המרכזי שבו מתקבלות ההחלטות החשובות - אלה שעשויות להשפיע על הספורטאים, על הקבוצות ועל המצב בענפים השונים. אבל מה קורה אחרי שהם מתקבלים להנהלה? מתברר כי לא תמיד הם מגיעים לאותם הדיונים החשובים.

בשנה שלפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בוועד האולימפי לא פעם מתקבלות החלטות חשובות שעשויות להשפיע על הספורטאים שמייצגים את מדינת ישראל בעולם. לרוב, הדיונים וההחלטות הללו נעשים בישיבות ההנהלה. לא סתם יושבים בהן נציגים מכל קצוות הספורט הישראלי, על מנת שכל צד יוכל לייצג את הגוף שממנו הוא בא ולהשפיע בהצבעה.

אוהדי בית"ר תומכים בעלי מוחמד באימון

בוועד האולימפי יש 35 חברי הנהלה שמתכנסים פעם בחודש בימי ראשון, אלא שבדיקת ONE מגלה כעת: כמה חברי ההנהלה באמת לוקחים ברצינות את התפקיד שלהם? מהבדיקה עולה כי מתחילת שנת 2019 התקיימו שבע ישיבות, אחת לחודש כאמור - ואליהן הגיעו באופן קבוע רק שבעה חברי הנהלה: היו"ר יגאל כרמי, יעל ארד ונטע ריבקין שלא פספסו אף ישיבה, בנוסף ליורם אורנשטיין, משה גולדשטיין, נאור גלילי ומריאן גריסרו שפספסו רק ישיבה אחת מתחילת השנה.

בניגוד אליהם, בהנהלת הוועד האולימפי יושבים נציגים שלכאורה לא מגיעים באופן סדיר לישיבות, כאשר חלקם הם בעלי תפקידים חשובים. כך למשל, יו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן הגיע רק לשתי ישיבות מתחילת השנה, יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון הופיע רק לשלוש ישיבות, יו"ר איגוד הכדורעף אביתר דותן הגיע רק לישיבה אחת בחודש יוני, יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי לא נכח באף ישיבה, נציג ענף הכדוריד ראול סרוגו לא ישב באף ישיבה מתחילת השנה ויו"ר איגוד הטניס שולחן לירון כרמל נכח רק בשתי ישיבות במרץ ובאפריל.

שמעון מזרחי (מרטין גוטדאמק)שמעון מזרחי (מרטין גוטדאמק)

כמו כן, בין "המבריזים" ניתן למצוא את ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שנעדר מכל הישיבות שהתקיימו בהנהלת הוועד האולימפי, כמו גם עו"ד תומר ברזילי ובעלי קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע אלונה ברקת. שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א בכדורסל, התייצב לישיבה אחת לפי הרישומים, אך טען מנגד כי נכח בכמות גדולה יותר של ישיבות: "אמנם לא הגעתי לישיבות בימי ראשון כשהיו לנו משחקי ליגה, אבל בכל ישיבה אחרת הייתי, כולל בישיבה האחרונה שהייתה. אני לא יודע למה לא רשמו שלא הגעתי. יכול להיות שאיחרתי מידי פעם, אבל לכל הישיבות שלא היו בימי משחקים תמיד הגעתי".

על פי הנתונים, בשורה התחתונה - חמישה חברי הנהלה לא הגיעו לאף ישיבה מתחילת שנת 2019 והכיסא שלהם נותר ריק. "זה עצוב", הגיב לכך אחד מחברי ההנהלה. "הרבה מהם נלחמו כדי לקבל את הטייטל הזה ולהיות בעלי השפעה באחד מהגופים הכי משמעותיים בספורט פה, אבל מתחילת השנה הם לא באים ובדיעבד חלקם גם הופתעו לדעת שהיו שינויים והתקבלו החלטות. למה הם לא מגיעים? זו שאלה שצריך לשאול אותם".

שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)

גם בהתאחדות לכדורגל, אחד מהגופים החזקים ביותר בספורט הישראלי, לא תמיד כולם מגיעים לישיבות. מבדיקת ONE עולה כי מחודש אוקטובר האחרון נערכו חמש ישיבות הנהלה. לפי הרישומים, אלונה ברקת הגיעה רק לשתיים מהן. בעלי הפועל ת"א שרון ניסנוב השתתף רק בישיבה אחת, נציג בית"ר ירושלים אלי אוחנה הגיע רק פעמיים, רז קינסטליך בא פעמיים, שטרן חלובה הופיע רק פעמיים, עבד טיטי נכח בשתי ישיבות והשם של אמילי ברנס הופיע רק בישיבה אחת. 

מבין אלה שהגיעו לכל הישיבות האחרונות נמצאים שמותיהם של יו"ר ההתאחדות לשעבר שינו זוארץ, אבי קאופמן, מני יאסו, מיכאל וייסמן, אחמד חילו וקובי כדורי. יש לציין, כי בתקנון ההתאחדות קיים סעיף לפיו מי שנעדר מארבע ישיבות הנהלה רצופות עלול לאבד את מקומו לחבר הנהלה אחר מאותה הרשימה שאליה הוא משתייך. בהנהלת וועד האולימפי, אגב, עדיין לא מונהג חוק שכזה.

אלונה ברקת מסרה בתגובה: "הודעתי הן להתאחדות לכדורגל והן לוועד האולימפי הישראלי כי בשל מחויבותיי האחרות ועומס הזמנים לא אוכל לשמש כנציגת ההתאחדות בהנהלת הוועד האולימפי. אני סבורה כי יש להקדיש לכך זמן ותשומת לב ואין באפשרותי לעשות זאת, ולכן ביקשתי כי יימצא לי מחליף".

אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, מסר: "ישיבות הנהלת הוועד האולימפי בישראל מתקיימות אחת לחודש ומועדן נקבע שנה מראש. הדבר מאפשר לחברי ההנהלה להתאים אותן ללוח הזמנים שלהם. אני רואה חשיבות רבה בהשתתפות בישיבות אלו ורוב חברי ההנהלה אכן מגיעים ותורמים את חלקם לעשיית הוועד האולימפי בישראל. עם זאת, עלינו לזכור שחברי הנהלת הועד האולימפי בישראל הם נציגים של ארגונים אחרים. חברותם בוועד האולימפי בישראל נקבעת על ידי אותם ארגונים, שם הם נבחרים ואותם הם מייצגים. כאשר אין הם מגיעים לישיבות הנהלת הוועד האולימפי בישראל, קולם של הארגונים אותם הם מייצגים אינו נשמע ומכאן, שהנושא נתון לפתחם".

רז קינסטליך הגיב: "כמי שהספורט קרוב לליבו וגדל בבית שחי ונושם ספורט, כולם יודעים את מחויבותי לספורט ברמה הארצית והמקומית. בשנה האחרונה התמודדתי בבחירות לראשות עיריית ראשון לציון ובנוסף הפכתי לאב לתינוק שדרש גם את תשומת ליבי. בכל התקופה הזאת דאגתי להיות מעורב ובקשר רציף עם חברי הוועד האולימפי וההתאחדות לכדורגל. בשנה הקרובה הבאה עלינו לטובה מעורבותי ונוכחותי בישיבות יהיו הרבה יותר גדולות. צר לי על מסע הציד העלוב והמתוזמן המונע מאינטרסים אישיים של בעלי קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון".

משה פונטי בחר שלא להגיב. תגובות חברי ההנהלה האחרים יובאו לכשיתקבלו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */