יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:18

שומעים? ניצחתי: ג'וקוביץ' עלה לגמר בווימבלדון

המדורג 1 בעולם השיג 2:6, 6:4, 3:6 ו-2:6 והשתיק את הקהל שהרבה לעודד את באוטיסטה אגוט. נולה יפגוש בגמר את פדרר, שגבר על נדאל בקרב הענקים

|
נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

רגע האמת שלו הגיע ונובאק ג’וקוביץ’ עשה בו את המיטב. הסרבי העפיל היום (שישי) לגמר בווימבלדון אחרי ניצחון גדול בארבע מערכות מול הספרדי, רוברטו באטיסטה אגוט, ושלח אותו לארוז מזוודות עם 2:6, 6:4, 3:6 ו-2:6 וסידר לעצמו מקום במעמד היוקרתי בפעם השישית בקריירה.

אי אפשר להגיד שהכול הלך חלק לנולה, שלמרות מערכה ראשונה קלילה בה ניצח 2:6, לא הצליח להמשיך את האינטנסיביות גם בשנייה ומול משחק לוחמני של באוטיסטה אגוט, הפסיד את המערכה לספרדי שזכה לעידוד משמעותי מהקהל שהגיע, גם אלכס פרגוסון, מאמן העבר המוכר של מנצ’סטר יונייטד, נכח ונהנה מטניס איכותי.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

במערכה השלישית, שני הטניסאים רדפו אחד אחרי השני, ובמשחקונים רבים הורגש כי מי שיהיה יותר סבלני יצליח להשיג את השבירה. למרות שנראה היה שהוא לא רגוע בכלל, הרבה בגלל קריאות הקהל לטובת יריבו, המדורג 1 בעולם התעשת הכי מהר שאפשר זכה במערכה השלישית והראה את האופי הייחודי שיש לו על המגרש בווימבלדון. 

במערכה הרביעית והאחרונה נולה כבר התעלה לחלוטין. הסרבי לא הותיר סיכוי לאגוט שלא מצא פתרונות ליכולת הנהדרת של הסרבי, שסידר לעצמו מקום בגמר, שם יפגוש את רוג’ר פדרר שגבר על רפאל נדאל בקרב האגדות. ניצחון במעמד הנכסף יניב לו תואר גראנד סלאם מספר 16 בקריירה ויקרב אותו לשור ממיורקה המחזיק ב-18.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

מערכה ראשונה 2:6 לג’וקוביץ’

לא יכל להיות קל יותר לג’וקוביץ’ שפתח את ההתמודדות בצורה חלקה עם מספר סלייסים נאים, 0:1. נולה היה עירני בזמן שהספרדי רשם מספר בלתי מבוטל של טעויות בלתי מחויבות והשיג שבירה מהירה, 0:2. חבטה מרשימה של הסרבי באזור הרשת לא הותירה סיכוי לבאוטיסטה וקבעה 0:3 קליל עד כה. למרות 40:40, אגוט הצליח להתעלות והשיג לראשונה ניצחון במשחקון, 3:1. ג’וקוביץ’ שכח מהמשחקון הקודם ושמר על ההגשות, 1:4. באוטיסטה התאושש במהרה ועם הרבה עקשנות השיג את המשחקון 4:2. שוב נולה ללא פחד ועם הרבה אלגנטיות לכל המערכה עד כה השיג את ה-2:5. איזו קלות, הסרבי רשם 2:6 מרשים וניצח את המערכה הראשונה.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
אלכס פרגוסון. גם הוא הגיע לצפות בחצי הגמר (רויטרס)אלכס פרגוסון. גם הוא הגיע לצפות בחצי הגמר (רויטרס)

מערכה שנייה 4:6 לבאוטיסטה אגוט

ג’וקוביץ’ לא עוצר, ובאוטיסטה לא מפריע לו כרגע, הסרבי עלה ל-0:1. הספרדי שמר על קור רוח ועם חבטות יפות נשאר בעניינים, 1:1.  אגוט נכנס לעניינים והשיג שבירה חשובה והוא חזק בעניינים, 1:2. כנראה שהמערכה הראשונה רק העירה אותו, באוטיסטה נתן את הכול במשחקון הנוכחי ולג’וקוביץ’ לא היה מענה ליכולת של הספרדי, 1:3. אחד האוהדים התעלף, המשחק נעצר למספר דקות על מנת שיוכל לקבל טיפול רפואי. למרות שהוביל 15:40, הספרדי לא הצליח לנצח את המשחקון, נובאק התאושש במהרה, 3:2. טניס אדיר של אגוט הניב לו את המשחקון, קרב עיקש במערכה הנוכחית, 2:4. זה לא היה כל כך פשוט אבל הסרבי המשיך להיאבק על המערכה ושמר על משחקון ההגשה שלו, 4:3. ג’וקוביץ’ לא מצא פתרונות ליכולת של אגוט ולא השיג שבירה, 3:5 לספרדי. נולה יצא לרשת ולמרות קרב לא פשוט, עשה את העבודה, 5:4. וואו, אגוט פשוט פייטר. הספרדי לא נכנע לרגע וזכה במערכה, 4:6.

נובאק ג'וקוביץ' מגיש (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מגיש (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
רוברטו באוטיסטה אגוט (רויטרס)רוברטו באוטיסטה אגוט (רויטרס)

מערכה שלישית 3:6 לג’וקוביץ’

אחרי שהפסיד את המערכה השנייה שלו בטורניר עד כה, ג’וקוביץ’ הצליח לעשות את המוטל עליו די בקלות הפעם ושמר על משחקון ההגשה, 0:1. שני השחקנים הפגינו סבלנו רבה במהלך המשחקון הנוכחי כאשר שניהם לא מיהרו לצאת לרשת, אגוט היה טוב יותר והשיג את ה-1:1. נולה היה לא רגוע אך למזלו אייס שלו סגר את הסיפור במשחקון הנוכחי, 1:2. הספרדי לא נכנע לרגע, שוב, רשם משחקון קליל ו-2:2. שוב אייס של ג’וקוביץ’ הכריע את גורל המשחקון, 2:3. הנה זה הגיע, נולה השיג שבירה אחרי קרב לא פשוט במשחקון, 2:4 יקר. השניים פשוט לא מוכנים לוותר לרגע ועם הרבה סבלנות, נולה עם 2:5. הפעם המדורג 22 לא נתן לג’וקוביץ’ להשיג שבירה, 5:3. באוטיסטה לא מצא פתרונות, נולה השלים ניצחון במערכה עם 3:6.

רוברטו באוטיסטה אגוט (רויטרס)רוברטו באוטיסטה אגוט (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
רוברטו באוטיסטה אגוט (רויטרס)רוברטו באוטיסטה אגוט (רויטרס)

מערכה רביעית 2:6 לג’וקוביץ’

אחרי משחקון ארוך במיוחד שבו נולה היה בדרך לשבירה, אגוט התעשת בזמן ועלה ל-0:1. ג’וקוביץ’ שמר על משחקון ההגשה וקבע 1:1. הנה זה הגיע, המדורג 1 בעולם השיג את השבירה שהיה צריך והתקרב בצעדי ענק לגמר, 1:2. נולה שמר על משחקון ההגשה בקלות, 1:3. הכול הולך לו חלק כרגע, הסרבי כבר ב-1:4 קליל, המשיך את היכולת הטובה ועלה ל-1:5. הספרדי סירב להיכנע למרות הסיטואציה הקשה שהוא נמצא בה במערכה, 5:2. זה נגמר! 2:6 ענק לנולה, שהשיג מקום בגמר ווימבלדון.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */