יום שלישי, 16.04.2024 שעה 19:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בוחרת מחדש: מתיחת הפנים של הפועל באר שבע

האכזבה של ברקת בבחירות, התקווה בהגנה, החיזוק בקישור ושאלת בעל הבית ללא מליקסון. רגע לפני לאצ'י ב-18:30, ONE עושה סדר בקבוצה המתחדשת של בכר

|
שמיר, בכר, ברקת, מליקסון ו-ויטור (מערכת ONE)
שמיר, בכר, ברקת, מליקסון ו-ויטור (מערכת ONE)

אפשר לומר הרבה דברים על הקיץ האחרון של הפועל באר שבע. קיץ שהחל בחוסר ודאות גדול לאור השאלה איזו קבוצה תעמיד אלונה ברקת לאחר האכזבה בבחירות האחרונות ולאור השאלה שאולי כבר נמאס לה. אולי החשק ירד, אולי המטרות משתנות ואחרי שלוש צלחות אליפות אפשר להוריד את הרגל מהגז כדי לחשב מסלול מחדש. דבר אחד בטוח, ברקת רוצה לחזור לקדמת הבמה, זה בטוח, אבל באיזי, לא בהשתוללות ולא בכל מחיר. גם כי היא מאוד מאמינה בדרך ובתהליכים, אבל גם כי בכדורגל אין קיצורי דרך.

אקורד הסיום בעונה שעברה – תבוסה מהדהדת למכבי תל אביב באצטדיון טוטו טרנר, הזיזה כמה ברגים אצל ראשי הפועל באר שבע שכבר גיבשו פתרונות אפשריים. תחושה של שובע, אווירה של סוף עידן וסימן שאלה גדול בנוגע לעתיד, ליוו את אנשי הצוות המקצועי ואנשי ההנהלה. "בתחילת העונה קרו דברים שרמזו מה הולך לקרות. חשבנו שהקבוצה עדיין יכולה להביא אנרגיות מעצמה, אבל השילוב מול אלו שלא היו מרוצים ממעמדם, פשוט לא נתנה מקום לשום דבר חיובי" אמר גורם המקורב למועדון, "הכל היה תקוע תרתי משמע. ראו שחקנים שלא רוצים לרוץ, בלי חשק לשחק. הבנו שאם אנחנו רוצים להזכיר את הפועל באר שבע של השנים האחרונות אנחנו חייבים להפוך את הקבוצה כדי שכולם יהיו ממושמעים יותר ויודו כל בוקר שהם בהפועל ב”ש, גם אם זה לשבת בספסל ולחכות להזדמנות בסבלנות".

האם המהפכה של ב"ש תסתיים באליפות?

בפועל, זה מה שקרה. ב”ש צירפה במהלך הקיץ האחרון לא פחות מתשעה שחקנים, כאשר השחקן העשירי צפוי לסגור את הפאזל. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, המקום הזה שמור לקשר אחורי זר. כל אלו, יוצרים קבוצה כמעט חדשה. רק לפני מספר חודשים סימן שאלה גדול ריחף מעל הפועל באר שבע בכל הקשור לתמיכתה של אלונה ברקת, הן מבחינת המעורבות שלה, הן מבחינת התמיכה הכספית שלה ואיזה תקציב תעמיד לקראת העונה הבאה.

לפי המהלכים שביצעה ברקת אפשר לראות מגמה מאוד ברורה – סגל חדש, מרענן, ממושמע הרבה יותר, בעיקר כי הוא מורכב משחקנים שעדיין לא עשו את קפיצת המדרגה שלהם בכדורגל הישראלי. דוד קלטינס, רמזי ספורי, עדן שמיר, נחשבים לכישרוניים אבל זאת ההזדמנות שלהם להוכיח שהם יכולים גם להוביל קבוצת צמרת עם לחצים כמו שיש בשנים האחרונות בנגב.

אלונה ברקת (חגי מיכאלי)אלונה ברקת (חגי מיכאלי)

תוסיפו לכך את ג’ימי מרין, קשר נבחרת קוסטה ריקה, שהגיע בסערה תקשורתית סביבו במולדתו, והחלוץ הספרדי חוסה אנחל קאריו שמגיע עם רזומה לא מרשים, נאור סבג, גל לוי ושון גולדברג – מדגישים את המטרה שהציבו בבאר שבע ליצור סגל עובד ורעב יותר המורכב משחקנים שמגיעים לפני הפריצה וזאת ההזדמנות שלהם לעשות קפיצה משמעותית בקריירה.

בינתיים, נשיאת המועדון אלונה ברקת הוכיחה לכולם בחלון הנוכחי שהיא כאן כדי להישאר והיא לא מוותרת כל כך בקלות על מפעל חיה, כפי שהגדירה. המעורבות שלה בקיץ האחרון הזכירה את ברקת בשיאה, אם כי לא תשתולל ותרכוש את כל הבא ליד בסכומי עתק. למרות מתיחת הפנים הרחבה שדורשת זמן לחיבור, ברקת שואפת וחולמת להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית. רגע לפני המשחק הרשמי הראשון של הפועל באר שבע לעונת 2019/20 נגד לאצ'י, ONE עושה לכם סדר עם הקבוצה המתחדשת של ברק בכר.

הגנה: התקווה ממיגל ויטור, שדרוג בין הקורות

עם כל המהפכה שבוצעה בקיץ, חוליית ההגנה, על הנייר לפחות, נראית כזו שעברה מתיחת פנים קלה ומועילה למדי. עמית ביטון שחקן הבית שזכה לא מזמן עם בני יהודה בגביע המדינה, חזר לקבוצת נעוריו מהדלת הקדמית. אור דדיה ממלא את מקומו של דור אלו המנודה, שטקוס הגיע באיחור של שנה ושון גולדברג ינסה סוף סוף לתקוע יתד בקבוצה כלשהי בליגת העל.

להבדיל מהשאלות שעולות בקישור ובהתקפה, דווקא חוליית ההגנה לא עברה זעזוע והיא אמורה להיות העוגן הבטוח של בכר. יחד עם זאת, מה יעלה בגורל הפציעות של מיגל ויטור שעושה סימנים של חזרה לעניינים, מטריד את אנשי המועדון בכל גליץ' ובכל פרצוף של כאב. החלום של אנשי הצוות המקצועי הוא שוויטור יצליח ליצור יציבות וייתן תרומה גדולה יותר של הופעות (15 הופעות בלבד בשתי עונות). בנוסף, עתידו של חאתם עבד אלחמיד לא ברור בעקבות רצונו להשתדרג כלכלית ומקצועית בצל החיזור מסלטיק הסקוטית.

ארנסטס שטקוס (שחר גרוס)ארנסטס שטקוס (שחר גרוס)

אם ויטור ימשיך להתחזק ולצבור ביטחון, עבד אלחמיד יוותר על חלום סלטיק ויזכה לשדרוג מאלונה ברקת ושטקוס ימשיך את היכולת מהפועל חיפה, בכר אמור להיות בראש שקט מהחלק ההגנתי כאשר אם מוסיפים את הניסיון של לואי טאהא והאמון שקיבל בן ביטון באמצעות הענקת סרט הקפטן.

קישור: רעב יותר, שקט יותר, עובד יותר, אבל בלי אוגו

אחת הסאגות הארוכות בעונה החולפת בהפועל באר שבע הייתה עתידו של ג'ון אוגו. מצד אחד הניגרי רצה להישאר, גם הקהל לחץ, אבל בסופו של דבר כנראה שעניין המס על שחקן זר שמגיע לעונתו השישית הכריע את הכף. אוגו עזב ולפי שעה אין לו מחליף דומיננטי.

ג'ון אוגו. ינסו להסתדר בלעדיו (רדאד ג'בארה)ג'ון אוגו. ינסו להסתדר בלעדיו (רדאד ג'בארה)

עדן שמיר, דוד קלטינס, נאור סבג ומרואן קבהא הם אלו שאמורים למלא את החלל בהיעדרו של אוגו. להוציא את קבהא, שלושת הקשרים שחתמו בקיץ אמורים להכניס מימד של מהירות ועבודה בלתי פוסקת, דבר שלא כל כך היה בעונה שעברה בלשון המעטה. הקישור המדולל והרך שהיה בעונה החולפת, הוא הדבר הכי מהותי עליו שמו את הדגש בבאר שבע, בטח לאחר ששחקני ההגנה היו באים בטענות ש"הקישור לא באמת עושה הגנה". יחד עם שמיר, קלטינס, סבג, קבהא ותומר יוספי המוכשר, הקישור של הפועל ב”ש יהיה הרבה יותר דינמי ויעבוד קשה על כר הדשא, השאלה כמה זה יספיק בלי קשר זר דומיננטי כמו ג'ון אוגו. בבאר שבע לא ויתרו על קשר אחורי זר שיהיה מעין בעל בית, אבל בינתיים זה מה שיש ועם זה יצטרכו להסתדר בנגב.

דוד קלטינס (שחר גרוס)דוד קלטינס (שחר גרוס)

התקפה: מי ישלים את הקסם של מאור מליקסון?

חוליית ההתקפה של הפועל באר שבע עברה את השינוי המהותי ביותר וגם ספגה את המכה הקשה ביותר. כולם יודעים כמה משמעותי מאור מליקסון בבירת הנגב. אולי זה לא בא לידי ביטוי במספרים, אבל ההשפעה של מליקסון על ב”ש היא קריטית. האהבה והכבוד שהוא זוכה לקבל מהיציעים, מקנה לו מעין חופש פעולה לעשות את הדברים כמו שהוא רק יודע. בין אם זה מסירות חכמות, ראבונה מדי פעם, בעיטות מרחוק וגם דריבלים ששחקנים אחרים לא היו מרשים לעצמם לעשות. כאן נמצא האתגר הגדול של בכר. באר שבע בלי מליקסון ועם מליקסון שונה משמעותית אחת מהשנייה והמשימה של המאמן והצוות שלו היא להמציא את ההתקפה מחדש בצל פציעתו של הקשר.

מאור מליקסון. מי ימלא את החלל? (חגי מיכאלי)מאור מליקסון. מי ימלא את החלל? (חגי מיכאלי)

הקשר הקוסטה ריקני, ג'ימי מרין, אמור להיכנס לנעליים העצומות של מליקסון מבחינת המהירות והזריזות ובמקביל ניב זריהן סוף סוף אמור לקבל את המושכות ולא להיות חילוף שני-שלישי או לקבל את חולצת ההרכב נגד בית"ר ירושלים. רמזי ספורי הגיע אחרי עונה טובה בהפועל תל אביב וזו גם ההזדמנות שלו לעשות את קפיצת המדרגה משחקן טוב בליגת העל לשחקן מצוין שיכול להוביל קבוצת צמרת.

שינוי נוסף שביצעו בבאר שבע הוא בעמדת החלוץ, אבל זה לא אמור להשפיע יותר מדי על מלך השערים של ליגת העל בעונה החולפת, בן שהר. חוסה אנחל קאריו, הגיע מקורודובה לבאר שבע כדי לשמש אלטרנטיבה לשהר, אבל לפי היכולת שלו באימונים ובכלל הרזומה הדל בליגה הספרדית השנייה, הוא לא אמור להוות איום על החלוץ שנכנס לעונתו החמישית במועדון.

ג'ימי מרין ואלונה ברקת (דוברות הפועל ב"ש)ג'ימי מרין ואלונה ברקת (דוברות הפועל ב"ש)

השאלה הגדולה: מי יהיה בעל הבית?

מול כל סימני השאלה שעולים אחרי המהפכה שעשו  בכר ואלונה ברקת בקיץ, השאלה הגדולה ביותר היא מי יהיה הבעל בית בהפועל באר שבע. מי השחקן שיתעלה מעל כולם ויהיה נוכח ברגעים הקשים, יקח על עצמו מהלכים ומסירות בדקות קריטיות וידאג לדרבן את החברים על הדשא כששום דבר לא הולך. בכדורגל כמו בכדורגל, החזקים והנחושים באים לידי ביטוי וכשאין את מאור מליקסון, בכר יקווה שלפחות שחקן אחד יתן לו את התרומה הזאת.

גם ספורי, גם קלטינס וגם שמיר היו קפטנים ולקחו על עצמם לא מעט אחריות, אבל בבאר שבע זו אופרה אחרת. במידה שלא יהיה כזה שיוביל וינהיג, תהיה חבורה צעירה ורעבה אבל בלי הלידר על כר הדשא שינווט וירגיע. לכן, המשחק הראשון הערב (חמישי) ב-18:30 של הפועל באר שבע נגד לאצ'י הוא מבחן הבכורה של המהפכה המסקרנת של הקיץ. בסופו של יום, כמו בטבע, החזק שורד והחלש לא וכך גם יהיה בנגב. בכר, בעונה החשובה בקריירה עד כה, יקווה שהתלכיד הצעיר והמרענן יחזיר לו גם על הדשא ויצדיק את הסקת המסקנות המשמעותית מהעונה האחרונה, כאשר המשימה הראשונה מתחילה הערב. בהפועל באר שבע יקוו לפתוח ברגל ימין, כדי שהקמפיין האירופי לא יסתיים כמו בעונה שעברה.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */