יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:49

חוגג: תפקידי הוא להילחם במי שפוגע במועדון

בעלי בית"ר דיבר בתכנית הספורט של ישראל על היחסים עם הקהל ("אנחנו בקשר עם לה פמיליה") ועל יוסי בניון ("הוא מקבל ההחלטות"). וגם: אוחנה וקלטינס

|
משה חוגג בבית וגן (אורן בן חקון)
משה חוגג בבית וגן (אורן בן חקון)

כבכל שנה, קיץ סוער עובר על בית”ר ירושלים. לא מעט פנים חדשות הופיעו בבית וגן, ולא מעט שחקנים גם שוחררו, כשהקבוצה עולה לכותרות כמעט בכל יום. האחראי העיקרי לכך הוא בעלי המועדון, משה חוגג, שפותח את עונתו השנייה בבירה ובצל כל הרעש, פינה לעצמו שעתיים כדי להתארח היום (ראשון) בתכנית הספורט של ישראל ברדיו 102FM בשיתוף ONE ולדבר על המטרות לעונה הקרובה, מסע הרכש, עתיד הקבוצה והצוות המקצועי.

שלום וערב טוב לך, משה חוגג.
”ערב טוב לכולם”.

כיף לך בבית”ר ירושלים?
“רוב הזמן. אני פה תכף שנה. הערכתי שלהיות כאן זה עצמתי, לא הערכתי כמה. זה כיפי. יש רגעים פחות טובים”.

מה אתה לא אוהב?
“החלק המקצועי מאוד אכזב אותי, השקעתי הרבה כסף. זה היה קשה גם לראות את האוהדים שבאים בהמוניהם ותומכים. במחזור השני אחרי ההפסד לחדרה, חשבתי שיותר גרוע מזה לא יכול להיות”.

אתה מצטער על כל הכסף שהשקעת?
“אני חושב שטעיתי כשנכנסתי חזק מדי לעניינים. הייתי צריך לקחת את השנה הראשונה כשנת למידה ולהשקיע פחות כסף והשנה ללכת חזק. אני כן עושה זאת גם השנה, אך השנה הקודמת עלתה לי הרבה כסף. אני חושב שהשנה הקבוצה תהיה הרבה יותר מאוזנת, יותר צעירה. האופי של השחקנים נחקר על ידינו, וזה יבוא לידי ביטוי השנה”.

מה התפקיד של כל אחד בצוות המקצועי?
“לשמחתי, אני ויוסי בניון רואים עין בעין. מי שמכיר אותו יודע שהוא לא איש קל, אני לא יכול להגיד לו מה לעשות. הוא אחלה גבר, אבל יש לו את העקרונות שלו. קל לנו בגלל התיאום בציפיות מהקבוצה, אבל ההחלטות הן שלו בסופו של דבר”.

יוסי בניון ואלי אוחנה באימון בית"ר (רדאד ג'בארה)יוסי בניון ואלי אוחנה באימון בית"ר (רדאד ג'בארה)

מה העניין עם כחילה? על מה אתה כועס?
“קודם כל, הוא והמשפחה שלו הם אוהדי ואוהבי בית”ר. נתנו הרבה למועדון. אני חושב ששחקן גדל במועדון מגיל ילדים צריך להכניס כסף למועדון. האם עדיף לו לחתום בקבוצה שחתם מאשר באשדוד? לא, אך זו החלטה שלו”. גם אם אני לא רוצה את האוטו שלי, אני לא צריך לתת אותו בחינם. הציעו על כחילה שתי קבוצות חצי מיליון שקל. אבא שלו אמר שהוא לא רוצה ללכת לחו”ל, זה קשה לו. הסכמתי לקחת חלק מהכסף ולא את כולו ושהשאר ילך אליו. אני לא חושב שהוא הלך כדי לדפוק אותי, אבל הסוכנים שלו לקחו אותו לשם כדי לחסוך את דמי ההשבחה”.

על שחקני בית לא צריך לוותר בכזאת קלות.
“אני משקיע הלכה למעשה המון כסף במחלקת הנוער, זה חשוב לי. אי אפשר להגיד ‘רוצים תארים’ ומצד שני להגיד למאמן ‘הוא שחקן בית, תשאיר אותו’. זה לגיטימי שדורשים ממני להביא עוד בלם. ההחלטה היא מקצועית. אני לא יכול להגיד לו לכלול רק שחקני בית. אין מספיק? תן לי לשאול, הקהל רוצה תארים, או להיות אתלטיק בילבאו? יש לנו מאה אלף מאמנים, ורק 4,000 מנויים”.

מי יבקיע לכם גולים העונה?
“בחרתי בבניון, הוא מבין יותר מכולנו. הוא בחר ברוני לוי, הם מרכיבים ביחד קבוצה, היא בעזרת השם תתן 70 שערים”.

טל כחילה. "לא חושב שעזב כדי לדפוק אותי" (עמרי שטיין)טל כחילה. "לא חושב שעזב כדי לדפוק אותי" (עמרי שטיין)

הפעילות שלך מסביב לקבוצה יוצרת המון דיונים סביבה. זה לא מפריע לך ולקבוצה לדעתך? לא כדאי לשמור על שקט?
“אנחנו אנשים שונים, כל הבעלים בליגה. אני צעיר יותר משאר הבעלים בליגה, לא חושב שיש להם פייסבוק, אני חי בו. כשיש דברים שצורמים לי מאוד והם על לבי – אני מגיב. התפקיד של אלי אוחנה? במועדון יש הרבה דברים, מחלקת נוער, שיווק, לוגיסטיקה, יש המון. אלי אוחנה הוא בראש, תחתיו נמצאים מוני בראש, תומר כרמלי ויוסי בניון. אני ואלי יכולים להגיד לבניון ‘קאט’, אבל יוסי הוא מקבל ההחלטות. אוחנה נוגע בהכל בבית”ר. לאלי יש אחריות מקצועית”.

עלי מוחמד – מה בדיוק היה שם?
“יוסי שם אותו בראש רשימת הרכש שלו. הוא שחקן עם פוטנציאל, אנחנו צריכים אחד כמותו. עבדנו קשה ושילמתי הרבה כסף כדי להביא אותו. מיד כשהודענו על הסיכום הגיעו בעיות. לא היה לי ספק לגבי החתימה שלו, היה לנו הכל כתוב בוואטסאפ והדברים סוכמו בטלפון. משפטית המקרה שנוי במחלוקת, אך ברגע שהבנאדם לחץ יד וסיכמנו על כל הפרטים זה צריך להיות סגור. השחקן נבהל מהעליהום שנוצר עליו, ואז סוכנים החלו לקפוץ על ההזדמנות ולנסות להוביל אותו לקבוצה אחרת”.

עלי מוחמד. "צריכים שחקנים כמותו" (אחמד מוררה)עלי מוחמד. "צריכים שחקנים כמותו" (אחמד מוררה)

מה הסיפור בינך ובין אלונה? אתם מוכרים וקונים במחירים הזויים.
“אני, אלי, יוסי ורוני רצינו את מיכאל אוחנה, הוא לא היה למכירה וזה העלה את מחירו. הם קנו אותו במיליון וחצי דולר מאשדוד. אין הרבה שחקנים מוכשרים כמותו בשוק. שני מיליון יורו אומר שאם אמכור אותו במיליון וחצי עוד שנתיים אז הפסדתי. קלטינס? לא רציתי למכור אותו. סירבתי להצעות עליו אחרי החתימה עם אוחנה, גם מליגת העל וגם מאירופה. הגענו לשבת איתו על החוזה ופתאום הבנתי שאני בבעיה”. 

“הציעו לו הרבה יותר כסף, ואז אמרו לי שבינואר הוא יחתום במכבי ת”א בחינם, לכן העדפתי למכור אותו. נכון שיצרתי שם מערכת יחסים, אני מכיר את אלונה כבר שנים. גם טביב עשה איתה עסקים. הפועל חיפה עושה את זה עם מכבי ת”א. המחיר? בוא נראה עוד שנתיים, אני חושב שנמכור את אוחנה ביותר”.

אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת (רדאד ג'בארה)

אתה רוצה להיות פה עוד הרבה?
“בעזרת השם. מקווה להיות כאן עוד הרבה שנים. נכון שזה פוגע בעסקים, אבל כיף לי”.

לא נראיתם משהו במשחק האימון.
”נביא עוד שני שחקנים לפחות. זה היה משחק אימון ראשון, כולם היו חלודים, כן היינו צריכים לנצח, אבל ראינו ניצוצות. רוני ביקש חיזוק? אני אביא לו מה שהוא רוצה”.

למה רק מנויים למזרחי?
“אנו מנסים ליצור איזושהי מסורת שהמזרחי ממנו מגיע עיקר העידוד יישאר עם בסיס אוהדים קבוע”.

איך אתה עוזר לחיילים?
”יש להם מחיר מיוחד, בוודאי. יש גם את הבית”ריסט כמובן שבינתיים הוא הצלחה. יש למעלה מ-10,000. מה ציפיתי? הציפיות שלי הן לחוד. כשאני רואה שבבאר שבע יש 15 אלף, בנתניה 5,000, ציפיתי שנגיע ל-10,000 ויותר. יש לנו 12,000 בית”ריסטים, והחיילים יכולים לקנות גם למערבי שזה בסדר גמור”.

לא ייתכן שהבעלים יאיים על האוהדים בתביעות, הם לא יכולים לפתוח את הפה.
“מי שפוגע במועדון – התפקיד שלי להילחם בו. אם אוהד בא ומתנהג בגזענות או פוגע במוניטין של המועדון – אני תובע אותו. זה לא אישי, זה מונע מאנשים לבוא לעזור למועדון ולהשקיע בו. אנחנו בקשר עם לה פמיליה כל הזמן. אם היה לך עסק ומישהו היה בא ופוגע בו – היית משיב אש. כל עוד יש לי את ההגה, אני לא אתן יד לגזענות במועדון. אין לי שום כוונה לתבוע אף אחד סתם כך”.

אוהדי בית"ר ירושלים. "כל עוד ההגה אצלי, לא אתן יד לגזענות במועדון" (אורן בן חקון)אוהדי בית"ר ירושלים. "כל עוד ההגה אצלי, לא אתן יד לגזענות במועדון" (אורן בן חקון)

הוצאת לא מעט כסף על רכש מוכח. יש סקאוטינג במועדון?
“כשאתה קונה זר מהארץ אתה לא קונה חתול בשק. אני בטוח שכמו שפלומיין הוכיח את עצמו גם לוי גארסיה ועלי מוחמד יסתדרו. אנו אמורים להחתים שחקן מחו”ל וזה יהיה המבחן לאנשי הסקאוטינג שלנו”.

בא לך להחזיר את אבירם ברוכיאן?
“לא חושב שיש איזשהו סיפור סביב זה. אנו מכוונים לתארים השנה וההחלטה תהיה של יוסי. קצת קשה לי להגיד לו ש’הקהל רוצה’, כשהוא מביא איתו 4,000 מנויים. אם היה כמו בחיפה, ניחא. מאוכזב? כן”.

מה עם ההגנה? היא הייתה חלשה בשנה שעברה.
”קודם כל היא התחזקה. נוסף על מי שהבאנו עד כה, נצרף עוד בלם. לא סיימנו לבנות את הסגל, האוהדים צריכים להמתין בסבלנות”. 

אבירם ברוכיאן. "קשה להגיד ליוסי שהקהל רוצה שחקן כשהוא מביא רק 4000 מנויים" (עמרי שטיין)אבירם ברוכיאן. "קשה להגיד ליוסי שהקהל רוצה שחקן כשהוא מביא רק 4000 מנויים" (עמרי שטיין)

מה עם מחלקת הנוער?
“השקענו בה. החלפנו מנהל, השקענו במתקנים. שמנו עליה פי ארבע מהשנים הקודמות. נכון שהמחלקה דעכה בשנים האחרונות, אך אנחנו עובדים על זה”.

מה דעתך על כל הדיבורים סביבך בתקשורת?
“ברגע שאתה יודע את האמת זה רק עניין של זמן עד שכולם ידעו אותה גם כן. אומרים הרבה דברים בתקשורת, אז אומרים”.

מה המטרה חוץ מאליפות?
“אני מאוד אשמח לראות את הקבוצה הזו מחוברת. יש המון רצון טוב וכישרון. לסיים במקום השני? אנחנו רוצים לנצח, זה הספורט. חותם על זה מעכשיו. אני טיפה אהיה מאוכזב ממקום שלישי”.

למה אוהדי בית”ר לא קונים מנויים? יש קשר לשחקנים שבאו והלכו?
“אני חושב שהם מסכימים עם מכירת קלטינס, הרי הוא לא ילך בחינם. ולגבי מוחמד, תסתכל בפוסט בפייסבוק, תראה כמה אהבו וכמה כעסו”.

אלי כהן השריף היה אחראי על תקופה יפה בבית”ר. למה לא להביא אותו לקווים?
“כבודו במקומו מונח. אני מאוד נהניתי מגיורא שפיגל כשחקן, זה לא אומר שהוא יכול לבוא ולאמן היום. יוסי בחר ברוני לוי כמאמן וצריך לסמוך עליו ולאחל לו בהצלחה”.

לסיכום?
”אני חייב להגיד שהחייב של בית”ר הוא מדהים, למרות כמות המנויים. הוא קהל אוהב ומחבק, מאוד מעורב, וזה עדיף מאשר קהל אדיש שלא רוצה שום דבר. באשדוד היו 500 צופים. אני חושב שתהיה עונה טובה, השקענו המון מחשבה ואני מאמין שגם נגיע ל-10,000 מנויים.

משה חוגג. האם ההשקעה סוף סוף תניב פרי? (רדאד ג'בארה)משה חוגג. האם ההשקעה סוף סוף תניב פרי? (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */