יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:45

אחרי 12 שנה: ברזיל מחזיקת הקופה אמריקה

הסלסאו עמדו בציפיות עם 1:3 מול פרו בגמר, ורשמו זכייה תשיעית בתואר היוקרתי. אברטון, ז'סוס וריצ'ארליסון כבשו, גררו איזן זמנית לאורחת הלוחמנית

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

זה היה צפוי למדי וכנראה שאף אחד מאיתנו לא הופתע, אך בסיומו של טורניר עצבני, אמוציונלי, מפתיע למדי ואף שערורייתי בחלקו, ברזיל היא אלופת דרום אמריקה לשנת 2019, לאחר שגברה הלילה (בין ראשון לשני) על פרו בגמר הקופה אמריקה באצטדיון המראקנה בתוצאה 1:3 אל מול הקהל הביתי.

החבורה המצוינת של טיטה הגיעה עם ביטחון רב להתמודדות מול היריבה החלשה בהרבה על הנייר שכבר הפסידה לה 5:0 בשלב הבתים, אך כבכל גמר, שום דבר לא קורה בדיוק לפי הציפיות והמחצית הראשונה התנהלה אמנם בשליטה של מארחת הטורניר, אך מי שפתחו טוב יותר הם דווקא הבלאנקירוחוס, שניסו לצאת קדימה ולעקוץ בהתקפות מתפרצות. למרות זאת, החבורה בצהוב-כחול היא זו שעלתה ראשונה על לוח התוצאות, כשמבצע נהדר של גבריאל ז’סוס בדקה ה-15 הסתיים בבישול מצוין לאברטון שכבש מהאוויר.

נבחרתו של ריקרדו גארקה, שועל קרבות וותיק בדיוק כמו מקבילו, אמנם התקשתה להגיב ולהתקרב לשערו של אליסון, אך כאשר היא קיבלה את ההזדמנות, היא ניצלה זאת בגדול אחרי שכדור רוחב של כריסטיאן קואבה פגע בידו של טיאגו סילבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. בניגוד לאירועי חצי הגמר מול ארגנטינה, כאן העניין נבדק ב-VAR ולבסוף ההחלטה אושרה, כשקפטן פרו, פאולו גררו, ניצל זאת כדי להשוות בדקה ה-44 ולהנחיל לברזיל שער חובה ראשון בטורניר. אם הפרואנים חשבו שהשיגו מעט נחת, ז’סוס גרם להם לחשוב שוב, כשניצל בישול של ארתור כדי להחזיר את היתרון רגע לפני השריקה להפסקה.

המחצית השנייה הייתה מותחת למדי, כשהאדומים לבנים החלו בלחץ מאסיבי על השער של היריבה. אולם, דווקא חבורתו של טיטה הייתה קרובה יותר לכיבוש כשקוטיניו ופירמינו פספסו ממצבים קורצים, אך אז היא נשארה בעשרה שחקנים לאחר ששחקנה של מנצ’סטר סיטי ספג צהוב שני ואדום שנויים במחלוקת, עקב מפגש אווירי עצמתי עם שחקן יריב לאחריו מירר בבכי בדרך לחדר ההלבשה. למרות זאת, נבחרתו נשארה דומיננטית בדקות האחרונות, ואף זכתה בכדור עונשין לזכותה בדקה ה-90, אותו ניצל ריצ’ארליסון המחליף כדי לסגור את הסיפור.

מדובר בזכייה הראשונה מאז 2007 של ברזיל בתואר הנכסף, ובפעם התשיעית בתולדות הנבחרת והמדינה. אין ספק שהיא סומנה כפייבוריטית מתחילת הדרך, ועם סגל נוצץ שכזה כל שעשתה הוא לעמוד בציפיות, אך מדובר בזכייה יוקרתית במיוחד עבור הסלסאו, בטח לאור הניצחון החשוב על ארגנטינה בחצי הגמר. עבור האורחת זהו ההפסד הראשון בגמר, כאשר את השניים הקודמים שלהם היא ניצחה, אך היא בהחלט יכולה להיות גאה בעצמה על יכולת ולחימה מרשימות לאורך כל הדרך, ובפרט בשלבי ההכרעה של הטורניר.

מחצית ראשונה:

דקה 1: השופט רוברטו טובאר הוציא את ההתמודדות לדרך!

דקה 2: איום ראשון על השער הברזילאי: כריסטיאן קואבה ניסה את מזלו בכדור חופשי מ-30 מטרים, אך הבעיטה שלו חמקה ליד הקורה השמאלית של אליסון שסגר טוב את הפינה.

דקה 15, המראקנה באוויר וברזיל עלתה ל-0:1: זה היה צפוי ומהיר למדי. החבורה בצהוב פתחה רע, אך אז הגיע גבריאל ז’סוס שבפריצה נהדרת באגף ימין מצא את אברטון לבד לגמרי ברחבה והאחרון המשיך מהאוויר לרשת.

אברטון כובש (רויטרס)אברטון כובש (רויטרס)

דקה 24: כמעט השני של הסלסאו. רוברטו פירמינו השתחרר מצוין באגף השמאלי ושחרר רוחב חד למרכז הרחבה, שם המתין פיליפה קוטיניו שבנגיעה עם החלק החיצוני פספס במעט את המסגרת.

דקה 36: עוד הזדמנות טובה לחניכיו של טיטה. הגבהה מצוינת של אלכס סנדרו מהאגף השמאלי נחתה היישר על ראשו של פירמינו, שנגח מעל למשקוף.

דקה 44, פרו חזרה ל-1:1: בניגוד מוחלט למהלך המשחק, נגיעת יד של טיאגו סילבה ברחבה גרמה לפנדל אחרי ניסיון רוחב של קואבה. טובאר החליט לבדוק את ההחלטה ב-VAR כשלאחר מכן אישר את הבעיטה, ופאולו גררו תרגם זאת לשוויון ולשער חובה ראשון לברזיל בטורניר. האם אנחנו בדרך להפתעה ענקית?

פאולו גררו כובש (רויטרס)פאולו גררו כובש (רויטרס)

דקה 45+3, ברזיל החזירה לעצמה את היתרון ועלתה ל-1:2: זה היה מהיר. ארתור שעט עם הכדור 25 מטרים מן השער ומצא את ז’סוס לגמרי לבדו, חלוצה של מנצ’סטר סיטי לא התבלבל ומתוך הרחבה בעט לפינה השמאלית ורץ לחגוג רגע לפני ההפסקה.

מחצית שנייה

דקה 51: כמה שזה היה קרוב לשלישי. קוטיניו שוב היה במרכז העניינים כשקיבל כדור על סף הרחבה, התקדם מעט ושחרר בעיטה שהסתובבה החוצה ושרקה ליד הקורה השמאלית של פדרו גאלס.

דקה 54: השער באוויר. אי הבנה בהגנה הפרואנית הובילה לחטיפה של ז’סוס שהשאיר את פירמינו לבד, אך חלוץ ליברפול בעט רע והחטיא לגמרי את המסגרת.

דקה 70, ברזיל נשארה בעשרה שחקנים: מהיכן זה הגיע? ז’סוס התנגש בעצמה ביריבו וקיבל על כך צהוב שני שנוי במחלוקת ואת האדום. האם פרו תעשה את הבלתי ייאמן?

דקה 74: המומנטום כולו אדום לבן עכשיו, וזה כמעט תורגם לשער כאשר אדיסון פלורס שלח יעף קטלנית מחוץ לרחבה אך לצערו זה הלך ליד הקורה השמאלית והחוצה.

דקה 90, ברזיל סוגרת עניין עם 1:3: אברטון פרץ עם הכדור למרכז הרחבה וספק הוכשל, השופט הצביע על הנקודה הלבנה ובעזרת ה-VAR החליט להשאיר את החלטתו. ריצ’ארליסון המחליף ניגש לבעיטה ולא התקשה בדרך לחגיגות הזכייה הגדולות.

שחקני ברזיל חוגגים (רויטרס)שחקני ברזיל חוגגים (רויטרס)

ברזיל: אליסון, דני אלבס, מרקיניוס, טיאגו סילבה, אלכס סנדרו, קאסמירו, ארתור, פיליפה קוטיניו (אדר מיליטאו, 77), גבריאל ז’סוס, אברטון (אלאן, 90+3), רוברטו פירמינו (ריצ’ארליסון, 75).

פרו: פדרו גאלס, לואיס אדבינקולה, קרלוס זמבראנו, לואיס אברם, מיגל טראוקו, יושימר יוטון (ראול רודיאז, 78), רנאטו טאפיה (כריסטופר גונסאלס, 82), אדיסון פלורס, כריסטיאן קואבה, אנדרה קארייו (אנדי פולו, 86) ופאולו גררו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */