יום שני, 22.12.2025 שעה 13:58
ליגה אנגלית 25-26
3910-3117ארסנל1
3716-4117מנצ'סטר סיטי2
3618-2717אסטון וילה3
2917-2917צ'לסי4
2925-2817ליברפול5
2717-1917סנדרלנד6
2628-3117מנצ'סטר יונייטד7
2619-2117קריסטל פאלאס8
2423-2517ברייטון9
2420-1817אברטון10
2322-2317ניוקאסל11
2325-2417ברנטפורד12
2223-2617טוטנהאם13
2229-2617בורנמות'14
2026-2316פולהאם15
1931-2417לידס16
1825-1716נוטינגהאם פורסט17
1335-1917ווסטהאם18
1134-1917ברנלי19
237-917וולבס20

ארסנל ואדידס מציגות: קטסטרופה שיווקית

כשקמפיין מדיה חברתית הופך לאסון: חברת ההלבשה השיקה חולצה חדשה לתותחנים ונתנה לאוהדים לכתוב את שמותיהם. התוצאה? "יהודים לגז", "היטלר חף מפשע"

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

בשנים האחרונות קבוצות כדורגל וחברות הלבשה מנסות לחשוב שוב ושוב על דרכים חדשות ויצירתיות להציג את המדים החדשים שיוצאים לחנויות כל שנה. לעיתים קמפיינים שיווקיים כאלה הופכים לשיחת היום. לעיתים, כמו שקרה היום (שלישי) באנגליה, הם הופכים לקטסטרופה שיווקית.

אדידס היא החברה שמלבישה את ארסנל בשנה הקרובה ועד 2024, לאחר שבין ענקית ההלבשה לבין המועדון נחתם הסכם חסות בשנה האחרונה. בכך חוזרת ארסנל לשתף פעולה עם אדידס אחרי 25 שנים עם חברות אחרות. אלא ששיתוף הפעולה יצא לדרך ברגל שמאל, בלשון המעטה.

כדי להשיק את החולצה של ארסנל בדרך שתשתף את האוהדים, אדידס יצאה בקמפיין ברשת החברתית עם הסלוגן “#DareToCreate” (העז ליצור), ויצרה כלי מיוחד שמאפשר לאוהדים שמצייצים את ההאשטאג ליצור תמונה רשמית של החולצה החדשה עם חשבון הטוויטר שלהם במקום בו אמור להיות שם השחקן. את התמונה האוהדים קיבלו בהודעה רשמית מאדידס בריטניה, לצד הכיתוב “זה הבית, ברוכים הבאים לסגל”.

אלא שבאינטרנט, כמו באינטרנט, משתמשים מסויימים בחרו לנצל את הכלי כדי להפיץ מסרי שנאה. וכך משתמשי טוויטר עם שמות משתמש כמו “כל היהודים לגז”, “היטלר חף מפשע” ו-”96 זה לא מספיק” (רפרנס ל-96 אוהדי ליברפול שנהרגו באסון הילסבורו). וכך, חשבון הטוויטר הרשמי של אדידס בריטניה צייץ לאותם משתמשים תמונה של החולצה החדשה עם שם המשתמש שלהם על גבה, ועם הכיתוב בהתאמה, למשל: “כל היהודים לגז זה הבית. ברוך הבא לסגל”.

משתמשים טוויטר זיהו במהירות את המתרחש והסבו את תשומת ליבה של אדידס, כדי שתתעשת ותפעל לבטל את הכלי האוטומטי ולהסיר את הציוצים, דבר שלקח מספר שעות. לאחר שהכלי הוסר דובר אדידס התייחס לאירוע ואמר: “כחלק מהשקת שיתוף הפעולה שלנו עם ארסנל, הובא לידיעתנו הניצול לרעה של הכלי האישי שנוצר כדי לאפשר לאוהדים נלהבים לקבל את שמם על גב החולצה החדשה. מכיוון שמיעוט קטן יצר גרסאות פוגעניות של זה, מיד ביטלנו את הפונקציה וצוות הטוויטר שלנו יחקור תא האירוע”.

ארסנל פרסמה גם כן הודעה: “אנחנו מגנים מכל וכל את השימוש בשפה כזו, לה אין כל מקום במשחק שלנו או בחברה. אנחנו עובדים קשה כמועדון כדי לקדם גיוון והכלה בתוכנית שלנו “ארסנל לכולם” שהושקה ב-2008 כדי לחגוג את הגיוון במשפחת ארסנל. ארסנל עושה הכל כדי לדאוג שכל מי שקשור למועדון ירגיש שייך באופן שווה”.




טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןלאמין משחק באולינג, הצליח לעשות סטרייק?
לאמין משחק באולינג, הצליח לעשות סטרייק?
נגןכך נראית אליפות עולם בטטריס עם רחפנים
כך נראית אליפות עולם בטטריס עם רחפנים
נגןמפחיד מדי: מגרש כדורגל בגובה 1700 מטר
מפחיד מדי: מגרש כדורגל בגובה 1700 מטר
נגןלא לכל אחד: המעריצה שהחליפה חולצה עם מסי
לא לכל אחד: המעריצה שהחליפה חולצה עם מסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */