יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:57

ספרד גברה על גרמניה וזכתה ביורו עד גיל 21

רואיס ואולמו נתנו ללה רוחה 1:2 מוצדק והשוו את נבחרתם לאיטליה בראש טבלת הזוכות של הטורניר עם הגביע החמישי בתולדותיה. אמירי הצליח רק לצמק מנגד

|
שחקני ספרד בהנפת הגביע (רויטרס)
שחקני ספרד בהנפת הגביע (רויטרס)

ב-2013, כאן, על אדמת ארץ הקודש, נבחרת ספרד רקדה כל הדרך לזכייה ביורו הנבחרות הצעירות, תוך כדי שהיא מציגה לעולם את הכוכבים הבאים של הכדורגל העולמי דוגמת איסקו, אלברו מוראטה, דויד דה חאה, דני קרבחאל ועוד רבים וטובים. הערב (ראשון) לה רוחה עשתה זאת שוב, זכתה בתואר בפעם החמישית בתולדותיה אחרי 1:2 על גרמניה והראתה שחלק לא מבוטל מהשחקנים שיובילו את הענף בשנים הקרובות אכן שייכים לה.

מן הפתיחה אי אפשר היה לפספס את האיכות של הנבחרת הספרדית, שהצליחה לבטל לחלוטין את המאנשאפט כבר מן הדקות הראשונות. בדקה השביעית, פערי הרמות על כר הדשא גם תורגמו לשער היתרון של ספרד, כאשר קשרה של נאפולי פביאן רואיס הרגיש בבית בדצ'יה ארנה שבאודינה וכבש שער נפלא, שלמרות התעוררות גרמנית יחסית שהגיעה אחריו, הוריד את לה רוחה ביתרון להפסקה.

במחצית השנייה הספרדים הורידו את הרגל מהגז, אך גם בפעמים הבודדות בהן יצאו קדימה, פערי האיכות לא נעלמו מן העין. הלבנים הצליחו להטריד ורשמו מספר ניסיונות להשיג את שער השוויון כשמנגד, התקפה אחת הספיקה לספרדים לכבוש את השני, הפעם מרגלו של דני אולמו, קשרה של דינמו זאגרב (69). הספרדים כבר התחילו לחגוג, אבל בדקה ה-88 גם הצליחו להילחץ מעט, כשנאדים אמירי, הבולט בשורות הגרמנים, כבש שער נאה ממרחק, במה שהתברר כמה שהיה מעט מדי ומאוחר מדי עבור הלבנים, שלא הצליחו לשמור על התואר. 

לאורך כל הדרך לא ניתן היה לפספס את העליונות של הנבחרת הספרדית על האחרות. עם שחקנים שכבר עשו את טבילת האש בקבוצת צמרת בכדורגל האירופי כמו דני סבאיוס מריאל מדריד ופביאן רואיס, שהיה הטוב על כר הדשא בגמר, נראה שגם הדור הנוכחי מהווה מקור לאופטימיות עבור העם הספרדי. בשנה הבאה, חלק גדול מהם בוודאי כבר יהיה חלק מהסגל של לה רוחה האמיתית, זו שתנסה להשיב את הגביע למדריד ביורו שייערך בצרפת.

שחקני ספרד חוגגים את הזכייה (רויטרס)שחקני ספרד חוגגים את הזכייה (רויטרס)

מחצית ראשונה:

בדקה השביעית, ספרד עלתה ל-0:1: איזו פתיחה נפלאה ללה רוחה, שעלתה ליתרון מוצדק אחרי דקות ראשונות שהיו בשליטתה בזכות שער נפלא של קשרה של נאפולי פביאן רואיס, שסובב בצורה מצוינת מ-20 מטרים כדור שנעצר רק ברשת!

פביאן רואיס כובש (רויטרס)פביאן רואיס כובש (רויטרס)
פביאן רואיס כובש (רויטרס)פביאן רואיס כובש (רויטרס)
פתיחה מדהימה ללה רוחה (רויטרס)פתיחה מדהימה ללה רוחה (רויטרס)

בדקה ה-47, גרמניה כמעט השיגה את השוויון: המאנשאפט סוף סוף רשומ איום משמעותי על השער, נאדים אמירי ניצל חוסר ריכוז בהגנה האדומה ובעט מתוך הרחבה כדור שנהדף על ידי אנטוניו סיבארה. 

בדקה ה-69, ספרד עלתה ל-0:2: האדומים חיכו מאחור, עד שעקצו בהתקפה קטלנית. כובש השער הראשון, רואיס, בעט שוב, הפעם הכדור שלו נהדף לא טוב על ידי אלכסנדר נובל ומי שניצל זאת היה דני אולמו, שעם צי’פ נהדר מקרוב קירב את הגביע למדריד!

דני אולמו חוגג (רויטרס)דני אולמו חוגג (רויטרס)
שחקני נבחרת ספרד חוגגים (רויטרס)שחקני נבחרת ספרד חוגגים (רויטרס)

בדקה ה-74, ספרד כמעט כבשה את השלישי: דאבל פס נפלא בין קרלוס סולר לפביאן רואיס הסתיים בחוסר דיוק של האחרון, שהיה רחוק סנטימטרים מצמד.

בדקה ה-80, ספרד שוב הייתה קרובה: קרלוס סולר שנכנס כמחליף הדביק טיל למשקוף של נובל.

בדקה ה-82, גרמניה הגיעה למצב הטוב ביותר שלה: לוקה וולדשמיט היה פנוי לחלוטין ברחבת החמש, אך ממצב מצוין בעט החוצה.

בדקה ה-88, גרמניה צימקה ל-1:2: גרמניה לא ויתרה על המשחק. אמירי הניף את הרגל מ-25 מטרים, הכדור פגע בשחקן ספרדי ונכנס פנימה. המאנשאפט במשחק.

ספרד: אנטוניו סיברה, מרטין אגווירגביריה, אונאי נונייז, חסוס ואייחו, פירפו ג’וניור, מארק רוקה, פביאן רואיס (מיקל מרינו 78), דני אולמו, דני סבאיוס, פאבלו פורנאלס ומיקל אויירזאבאל (קרלוס סולר 56).

גרמניה: אלכסנדר נובל, ג’ונתן תה, טימו באומגרטל, לוקאס קלוסטרמן, בנג’מין הנריחס, מקסימיליאן אגסטין, סואט סרדאר (פלוריאן ניינהאוס 60), מחמוד דאוד, לבין אוזטונלי, נאדים אמירי וג’יאן לוקה וולדשמיט.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */