יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:23
דמויות נוספות 23-24
-50-00טסט 1

נבחרת הכדורסל לחירשים תתמודד באליפות העולם

הכחולים-לבנים הוגרלו לבית קשה בפולין, שכולל את אלופת העולם המכנהת ליטא. המשחקים יחלו בסוף השבוע. הקפטן ליאור ביבס: "יש לנו פוטנציאל גדול"

|
נבחרת כדורסל לחירשים (אס
נבחרת כדורסל לחירשים (אס"ח)

נבחרת ישראל בכדורסל לחירשים תצא היום (שלישי) לשחק באליפות העולם לחירשים בלובלין שבפולין, שם היא תתמודד החל מסוף השבוע מול נבחרות אחרות מהגלובוס במטרה לחזור עם הישג משמעותי.

הנבחרת תפתח את משחקיה בשלב הבתים, שם היא שובצה לבית ג’ שכולל את ספרד, ונצואלה וליטא. מדובר בבית קשה, משום שוונצואלה זכתה במדליית הכסף באולימפיאדת החירשים לפני כשנתיים וליטא היא אלופת העולם המהכנת וזו שזכתה בזהב באולימפיאדת החירשים.

בסיום של הבתים, שתי הנבחרות הראשונות יעלו לרבע הגמר ושתי הנבחרות האחרונות יירדו למשחקי הדירוג של מקומות 9-15. למרות היריבות החזקות, הכחולים-לבנים ינסו להתברג בין שתי הראשונות בבית.

נבחרת ישראל מורכבת מ-12 שחקנים חירשים וכבדי שמיעה מרחבי הארץ שמשחקים בליגת הכדורסל שארגון ספורט החירשים בישראל (אס”ח) מפעיל. מדובר בנבחרת צעירה ומוכשרת, שרוב שחקניה הגיעו מנבחרת העתודה שהשתתפה באליפות העולם עד גיל 21 בארה”ב לפני כשנה.

מאמן נבחרת כדורסל לחירשים יניב סמידוברסקי (אס"ח)מאמן נבחרת כדורסל לחירשים יניב סמידוברסקי (אס"ח)

מאמן הנבחרת, יניב סמידוברסקי, ניסה להנמיך את הציפיות ואמר: “המטרה שלנו היא לקבל ניסיון והתמודדות עם מסה של גבוהים. היתרון שלנו הוא שאנחנו מאוד צעירים ויכולים לבצע הגנה מהירה ולעבוד בחוכמה. נילחם על כל מה שיכולים לעשות הכי טוב שאפשר וחשוב שייהנו ממשחק, ילמדו ויאהבו את המשחק”.

הקפטן ליאור ביבס ציין: “זו הנבחרת הכי יוצאת דופן בתחרות כי יש כאן המון שחקנים מהעתודה. אנחנו באים להשתפשף ולקבל ניסיון לטווח הארוך, וגם כדי לראות מה אנחנו מסוגלים לעשות. יש לנו פוטנציאל גדול ואני מאמין בנבחרת. אני מקווה שהתוצאות יהיו צמודות וכך נוכל להפתיע. בעולם חושבים שאנחנו קטנים, אבל אנחנו יכולים לצאת גדולים שם. מאמינים בעצמנו ומקווים שיהיה טוב”.

אחד מבין הוותיקים בנבחרת, גיא מאור, הוסיף: “בתור ‘זקן השבט’ אני גאה לתת להם מהניסיון שלי. יש אווירה טובה ושילוב מעניין של צעירים ובוגרים, כך שיש פוטנציאל ואני מאמין בנבחרת הזאת”.

בארגון ספורט החירשים בישראל טוענים כי “למרבה הצער, המימון הממשלתי שניתן ע”י מינהל הספורט אינו מספיק למימון של העמותה, עם פעילויות ספורט בארץ ושיגור משלחות ספורט לתחרויות שונות של אליפויות אירופה ועולם”. לפי הודעת הארגון, “המשלחות כיום זקוקה לציוד בסיסי כמו חסויות, ציוד ספורט, הלבשה ומימון חלק מההוצאות ההכרחיות באליפויות אירופה, עולם ואולימפאידת החירשים, שכוללות הכנות, אימונים, ציוד ספורט והלבשה, טיסות ולינה. אנו זקוקים לכל עזרה במלואה או חלקית שניתן לקבל ונשמח אם תוכלו להירתם למשימה לאומית חשובה זו, של ייצוג ישראל בתחרויות בינלאומיות בו תשתתפנה משלחות מכל רחבי העולם”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */