יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:14

טביב: עם התקציב הזה, בית"ר חייבת לקחת אליפות

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם בעלי הירושלמים לשעבר: "מתנגדיי מודים שטעו. לא פוסל חזרה להפועל ת"א". התכנית שודרה גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית דיברנו עם אלי טביב ועסקנו בהגרלות שקיבלו מכבי חיפה והפועל באר שבע במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית. כמו כן, דנו במעצרו של מישל פלאטיני ובבעיית המילגות בספורט הפראלימפי.

טביב: “עם התקציב הזה, בית"ר חייבת לקחת אליפות”

שוחחנו עם בעליהן לשעבר של בית”ר ירושלים והפועל תל אביב, אלי טביב, על התקופה בשני המועדונים, מצבה של הקבוצה מהבירה והאם יש סיכוי שיחזור לנהל קבוצה בארץ.

שלום וערב טוב לך, אלי טביב
“ערב טוב חברים”.

אתה לא מתגעגע?
“טוב לי כאן (בארה”ב). כשאני מסתכל מבחוץ אני אומר לעצמי ‘איזה אידיוט הייתי’. במדינה שלנו לא מעריכים כלום, משקיעים זמן וכסף ולא שמים על זה. בחו”ל גם כשלא מגיעים להישגים יודעים להעריך את מה שעשית. קיבלתי המון הצעות לחזור לכדורגל הישראלית, בליגת העל ובלאומית”.

דעתך על משה חוגג?
“אני חושב שהוא עושה עבודה מצוינת עד עכשיו. גם מוני ברוש עושה עבודה מצוינת. מי שמגיע לו קרדיט והוא לא מקבל אותו בכלל הוא חיים נבון. הוא עבד איתי חמש שנים, קיבלתי אותו כ’ירושה’ מאיציק קורנפיין וזה הדבר הכי טוב שנתנו לי. מקצועית העונה הזו הייתה כישלון. שמעתי שהמועדון שודרג, אבל בסוף מלהגיע ארבע שנים ברצף לאירופה לכמעט לרדת ליגה זה כישלון”.

חוגג אומר שהוא בונה, זה אומר שהכל היה הרוס שם.
“השארתי להם הרבה. אלי אוחנה עשה עבודה מצוינת יחד איתי. לא הייתה שום בעיה ניהולית או מקצועית. לא היה חסר כלום במועדון, היו לשחקנים את כל התנאים להצליח, ולכן גם הגענו למה שהגענו. הקבוצה שיחקה כדורגל טוב, הבקיעה הכי הרבה בהיסטוריה של המועדון, גמר גביע. אם לא היו לה פמיליה אני בטוח שהיינו מגיעים ליותר”. 

לא מתבאס על אלי אוחנה?
“מה שהיה היה, אני מתקדם הלאה. עשינו עונה נהדרת והיינו ביחסים מצוינים. לא אכנס להאם התאכזבתי ממנו או לא. אני חושב שהיו אנשים מבחוץ שהשפיעו עליו. התאכזבתי, נכון, אבל אני לא מסתכל אחורה. נלחץ יד אם נראה אחד את השני”.

מה דעתך על פרשת עלי מוחמד? האם חוגג צריך ללכת עד הסוף עם שחקן מוסלמי?
“אני חושב שחוגג לא צריך להתייחס לאותו קומץ, הוא צריך ללכת עד הסוף. עשיתי 90% מהעבודה, נלחמתי מול הארגון הזה, אם זה סגירת היציע המזרחי, אם זה הקריאה לצאת מהמגרש במצב של קריאות גזעניות. דיברתי בתחילת העונה עם הסוכן של מהראן ראדי ורציתי להביא אותו לבית”ר, ראדי היה מאוד מופתע אבל חשש מהבלאגן. הבנתי שאביו מוסלמי אך הוא גדל כנוצרי. מוחמד זה שם שמפריע לאותו קומץ, אבל חוגג לא צריך להתייחס לדעתי. המבחן האמיתי הוא להביא שחקן מוסלמי”. 

אלי טביב (נעם מורנו)אלי טביב (נעם מורנו)

מהי מבחינתך משכורת אופטימלית לשחקן בליגת העל? 
תמיד אמרתי שהשחקן הישראלי לא שווה יותר מ-150,000 דולר. המקסימום שנתתי לא הרבה מעל, אבל הסכומים של היום לא קשורים למציאות. אני לא רואה שום שחקן בימנו שקוראים לו יוסי בניון או אייל ברקוביץ’ או אלי אוחנה”.

אז איך תתחרה עם מיץ’ גולדהאר ויעקב שחר?
כשהייתי בהפועל ת”א התחרתי על תקציבים מאוד גדולים. אם זה מכבי ת”א, אם זה הפועל ב”ש. גם בבית”ר עשיתי את זה. לא היה חסר הרבה כדי שניקח אליפות. זה שחוגג מפזר הרבה כסף זה אומר שהוא חכם? הקהל מתחבר לאנשים ששמים הרבה כסף גם אם אין הצלחות. זה מה שמעניין אותם. אם הייתי מגיע ל-70 מיליון שקלים, אתה חושב שהיו מפגינים לי ליד הבית?”.

“אתה לא יכול לתת לעובד ששווה מאה אלף דולר שלוש מאות או ארבע מאות אלף. יעקב שחר שם המון כסף, ולאן הוא מגיע עם זה? אני לא כזה, ובגלל זה אני בחו”ל היום”.

בניון ורוני לוי יסתדרו?
“אין לי שום דבר נגד בניון, אבל היה לו כעס מסוים עליי בגלל שהוא רצה לשחק בכל משחק ולא הסכמתי. היום הוא יכול לתרום מהתפקיד שהוא מכהן בו. יכול להיות שהם יסתדרו, אני מאמין שהצוות הזה (בניון, אוחנה, לוי) הוא בעל ניסיון עשיר בכדורגל הישראלי וכמובן חלקית גם באירופאי. השאלה היא האם הוא יקבל את הכלים להצליח. התקציב של בית”ר השנה הוא לאליפות, לא לשום דבר אחר. עם פחות מחצי מהתקציב הגעתי לאירופה”.

מי מתגעגעת אליך יותר? הפועל או בית”ר?
“אני לא רואה שום אנשים שמקללים אותי יותר, רק מפרגנים. האם אחזור להפועל ת”א? כשיגיע הרגע שאחזור לכדורגל, הכל אפשרי. אני לא פוסל. המתנגדים הגדולים שלי מהאולטראס רואים אותי היום ואומרים לי ‘אלי, טעינו’. היום אחרי ההחתמה של מוחמד אני מרגיש ניצחון”.

באיזה מקום בית”ר תסיים השנה?
“אם הם ישלימו את הפאזל הם יכולים לקחת אליפות. העונה הייתה ליגה חלשה מאוד, והשנה אני צופה עם כל הקבוצות שלא משתדרגות בליגה הירידה תימשך וזה חבל. חוץ מבית”ר אני לא רואה קבוצה שהשתדרגה משמעותית. עם תקציב בית”ר חייבת לקחת אליפות”.

אלי טביב. לא פוסל חזרה לארץ (עמרי שטיין)אלי טביב. לא פוסל חזרה לארץ (עמרי שטיין)

דקל: יש לנו הבטחה שעד העשרה ביולי נקבל את הכספים המגיעים לנו”

דנו עם יו”ר הוועד הפראלימפי, שוקי דקל, על מצב התקציב של הוועד והמשכורות החסרות לספורטאים בחצי השנה האחרונה.

שלום וערב טוב לך, שוקי דקל: 
“ערב טוב לכולם”.

האם אתם מקבלים תקציבים מהממשלה?
“אין קשר לבחירות. הייתה רפורמה גדולה מאוד שהשרה מירי רגב עשתה בספורט, מגיעה לה תודה גדולה, היא יותר מהכפילה את התקציב. יש תהליך של רגולציה שלוקח זמן והרבה בירוקרטיה. ענבל פיזרו היא נציגת הספורטאים בהנהלה. היא עומדת על זכויות הספורטאים ובצדק. היא פנתה לרגב בטענה שאין משכורות כבר חצי שנה. התשובה שהיא קיבלה היא שהתהליך עדיין מתמשך. הוא עובר במשרד הספורט, אח”כ למשרד המשפטים, זה לוקח זמן. התהליך לא מעניין את הספורטאים. המלגות הן מלגות קיום עבורם.

מה תעשו?
“אמרתי לעצמי עוד בערב פסח – לא יכול להמשיך ככה כשהם לא מקבלים כלום. אספתי את כמה ארגונים שמשלמים לספורטאים שלנו כדי לעודד אותם אם ביכולתם לעזור. לנו אין מאיפה לתת להם, וכואב לי”.

מה שווים הספורטאים כשהבירוקרטיה כ”כ קשה?
“אני מודה שיש ספורטאים שאין להם. את הספורטאים כל התהליך לא מעניין. אנחנו פונים למי שאפשר, קיבלתי אישור מההנהלה לקחת הלוואות עם ערבות אישית מהבנקים. זו תקופת ביניים. יש לנו הבטחה שעד העשרה ביולי נקבל את הכספים שמגיעים לנו”.

שוקי דקל (מערכת ONE)שוקי דקל (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */