יום חמישי, 18.04.2024 שעה 04:43
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

מזרחי דמע: לא דיברנו עם כספי, רוצים את בלאק

יו"ר מכבי ת"א התפרק אחרי הזכייה באליפות עם 75:89 על ראשל"צ: "המטרה להמשיך עם השלד הקיים". ספרופולוס: "מהיום שהתחלתי לעבוד כאן הרגשתי מבורך"

|
שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)
שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב סיימה את עונת 2018/19, שהייתה כושלת במיוחד בזירה האירופית, בצורה הכי טובה ומתוקה שיש, כאשר הערב (חמישי) הניפה בפעם השנייה ברצף וה-53 בסך הכל את צלחת האליפות, זאת בזכות 75:89 גדול על מכבי ראשון לציון בגמר, לעיני הקהל הביתי בהיכל מנורה מבטחים.

קשה היה לפספס את הדמעות של יו”ר מכבי ת”א שמעון מזרחי בסיום, שהסתובב על הפרקט והיה נראה נרגש במיוחד. מדובר במחזה ייחודי למדי, שכן לרוב הוא נוהג לשמור על ארשת פניו הרצינית, אך הפעם נראה שהוא מתרגש באופן קיצוני מסיום העונה הלא פשוטה שעברה על הקבוצה. בתוך כך, דיאנדרה קיין וסקוטי ווילבקין הדליקו את הקהל לקרוא בוז לשופטים בטקס הצגת המדליות. עמי ביטון ויאניס ספרופולוס מיהרו להרגיע את השחקנים ושכנעו אותם לחדול מתנועות הידיים.

אליפות 53 למכבי ת"א עם 75:89 על ראשל"צ!

מזרחי אמר בסיום: “זו האליפות ה-53 של המועדון, ה-46 שלי פה. רצינו לזכות באליפות שנייה ברציפות מכיוון שהרצף נקטע בשנים קודמות. האליפות הייתה מאוד חשובה. הדבר שמעיב עליה הוא הדרך שהשגת האליפות היא במשחק אחד ולא בסדרות. אתה מסיים במקום ראשון שלושה סיבובים וצריך להכריע את הכל במשחק אחד”.

הדמעות בסיום: “תמיד הייתי נרגש. אולי הצלחתי להסתיר את זה. השנה הייתי מאוד מתוח, להגיע לחצי גמר מול הפועל אילת אחרי סדרה קשה מול הפועל ת”א בדרבי – פתאום הכל התפרץ אצלי”.

צפו בצהובים חוגגים בחדר ההלבשה

“המסקנה שלי מהעונה הזו היא לא חדשה. כל השנים שזכינו בהן בתארים הן כשהמשכנו עם אותו צוות ושחקנים במשך 2-3 עונות, הצוות התגבש והמאמן המשיך. כשהחתמתנו את יאניס הוא ידע שזה גם לעונה הבאה וזה נתן לו ולשחקנים את הביטחון והאמונה. היינו מאוד רוצים שהתמונה שתתקבל בעונה הבאה תהיה עם השלד הזה של השחקנים עם עוד חיזוקים כאלה ואחרים”.

שינויים עתידיים: “בוא נאטום אוזניים לשמועות, אין שום שינויים בניהול. ניקולה וויצ’יץ’ ימשיך, מקווה שדני אבדיה ויובל זוסמן ימשיכו איתנו עוד עונה או שתיים לפחות מבלי לפגוע בסיכוייהם להגיע ל-NBA. השלד המלוכד הזה שכל אחד מכיר את השני זה הכי חשוב”.

מירי רגב ושמואל פרנקל מעניקים את הצלחת לג'ון דיברתולמאו (איציק בלניצקי)מירי רגב ושמואל פרנקל מעניקים את הצלחת לג'ון דיברתולמאו (איציק בלניצקי)

האם מכבי תמשיך כקבוצה אחת: “הרעיון לפצל לא בא יש מאין. אם מקבלים החלטות במנהלת שעניין הפיינל פור בוטל והולכים לסדרות אך כל רגע הדברים נדחים, אתם לא תצפו שנמשיך לשבת בחיבוק ידיים. יש החלטה מאוד ברורה של המנהלת שאם עד ה-15 ביולי תהיה תמונה ברורה לגבי החלטת ארגון השחקנים, הסדרות יתחילו בעונה הבאה. אם המנהלת מחליטה החלטות היא צריכה לעמוד מאחורי זה”.

טאריק בלאק: “אנחנו בהחלט רוצים אותו. הוא בא מה-NBA והוא חושב על אפשרות לחזור לשם. אם הוא לא יהיה שם, אני סמוך ובטוח שהוא יישאר כאן. עמרי כספי? אני לא יודע על דיבורים איתו, אני לא שולל את האפשרות שיחזור, לא מכיר שמישהו דיבר איתו. אם כן הייתי יודע מזה. קראתי טוב את מה שהוא אמר, הוא עדיין מצפה להמשיך ב-NBA”. 

טאריק בלאק מראה את הצלחת לקהל. מכבי רוצה שיישאר (חגי מיכאלי)טאריק בלאק מראה את הצלחת לקהל. מכבי רוצה שיישאר (חגי מיכאלי)

לסיום הוסיף: “כולם אומרים שהחוק הרוסי בוטל. לדעתי זה רק לכאורה. ארבעה זרים לא יכולים להיות ארבעים דקות על המגרש, אתה משחק בכמה מסגרות וכל הזמן צריך להיות עם שני ישראלים על הפרקט. מצדי שיישאר עם שישה ושניים”.

ספרופולוס היה מאושר: "אני רוצה לברך את כל השחקנים שלי. זאת לא הייתה עונה קשה, זה תואר שבא אחרי בלאגן, זה לא קל להחליף מאמן. היה להם מאמן מצוין, נבן ספאחיה. זה לא קל כשאין לך הרבה זמן להתאמן עם הקבוצה, הייתה תקופה שהיו לנו כמה משחקים בשבוע. פיינל פור זה סוג משחק שונה, גמר זה משחק שונה וגם דרבי. אני מאוד גאה להיות מאמן הקבוצה וגאה בתואר הזה אלופי המדינה, אני שמח בשביל האוהדים שלנו שהענקנו להם אושר לאורך הדרך”.

יאניס ספרופולוס מחובק עם סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס מחובק עם סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

היווני הוסיף: “אני רוצה להודות לארגון של מכבי תל אביב, במגרש ומחוץ למגרש, לעוזרים שלי ולכל הצוות שסובב סביב המועדון לכולם יש חלק בהצלחה הזאת. אנחנו שמחים ואנחנו רוצים ליהנות מהרגע הזה. מהרגע שהתחלתי לעבוד כאן הרגשתי מבורך, זה כבוד גדול בשבילי להיות המאמן של הקבוצה, עבדנו לאט לאט, בנינו את הקבוצה ואת התוכנית שלנו, הכנו תוכנית נהדרת שתעזור לנו לבנות את הקבוצה ולעזור לשחקנים להשתפר”. 

“אמרתי לכל מי שסביבי שצריך קודם כל להתרכז במשחק האליפות ואחרי זה נתחיל לתכנן את העונה הבאה ונראה באיזה עמדה צריך להשתפר ומה לשמר. היה לנו חשוב שהאוהדים שלנו באו ותמכו בנו, אנחנו מעריכים את העידוד שלהם והתמיכה שלהם בקבוצה זה לא מובן מאליו, הם עודדו ודחפו את הקבוצה עד הסוף”.

יאניס ספרופולוס חוגג אליפות (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס חוגג אליפות (איציק בלניצקי)

כמיטב המסורת שחקני הקבוצה חגגו מחוץ להיכל עם האוהדים שהדליקו אבוקות ושרו לכל שחקן בנפרד. דני אבדיה אמר לעברם: “אתם הקהל הטוב ביותר, נתתם לנו את תחושה הכי טובה שיכולנו לבקש כשמילאתם את ההיכל בכל משחק מחדש ואני מקווה שתמשיכו ללכת איתנו תמיד. יש לי בקשה, רוצה שתוסיפו יותר קצב לשיר האוהדים שלי”.

אוהדי מכבי חוגגים מחוץ להיכל (עמית קרקו)אוהדי מכבי חוגגים מחוץ להיכל (עמית קרקו)

ג’ון דיברתולומאו הוסיף: “הדמעות של שמעון מזרחי? בוודאי זו עונה מרגשת, היו הרבה עליות ומורדות, אבל גאה בדרך שידענו להגיב. רצינו לנצח, לעשות את העצירות הנכונות כדי לעשות את זה. זה תהליך, היו הרבה דברים חיוביים שהולידו קבוצה טובה, אני פשוט מרוצה שהצלחנו לזכות באליפות”.

“אני אוהב את המאמן וחושב שהוא מרגיש אותו הדבר אליי”, הסביר דיאנדרה קיין. “הקהל תמך ועשינו גמר מיוחד. הייתה עונה לא פשוטה, אבל יאניס הוא מאמן מצוין. אני יודע שגאים בי בבית, אחזור לשם בעוד כמה ימים לחגוג איתם, עברנו הרבה דברים לא קלים ובסך זו הייתה שנה מצוינת, למרות הירידות והעליות”.

דיאנדרה קיין מול קמרון לונג (חגי מיכאלי)דיאנדרה קיין מול קמרון לונג (חגי מיכאלי)

“תודה למועדון, לסגל ולכל מי שעבד קשה”, טען יובל זוסמן. “כשהייתי ילד קטן וזה היה לא מזמן חלמתי על הרגע הזה. אני חושב שהתחלתי את העונה לא רע, אבל הייתה ירידה משמעותית, יש מעידות בדרך. המטרה היא לא לוותר לעצמך ובכל בוקר לקום עם המטרה שזה מה שאני רוצה לעשות. אני טס לארצות הברית כדי לעבוד במחנות של הקבוצות, משם הכל נזיל ונראה. אני אגיד ב-100% שאהיה או במכבי ת”א או ב-NBA, או לפחות ב-D ליג”.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */