יום חמישי, 18.04.2024 שעה 16:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

גם רוטנשטיינר ידע: לא היה טעם בלפתח ציפיות

המנהל הטכני ניתח את משחקה של ישראל מול פולין, עסק בפנדל שגרם ייני והחמיא למנור סולומון. הנבחרת נחתה בארץ, נאתכו: "לא הגענו למשחק הזה יהירים"

|
וילי רוטנשטיינר (מאור רחמני)
וילי רוטנשטיינר (מאור רחמני)

קצת פחות מ-24 שעות חלפו מאז ה-4:0 הכואב שספגה נבחרת ישראל מפולין באצטדיון נרודווי, והערב (שלישי) 15 משחקני הסגל נחתו בשדה התעופה בן גוריון, ביחד עם אנשי הצוות של הנבחרת, זאת לאחר שבועיים יחדיו שהחלו בשפיים, נמשכו במחנה האימונים בגרמניה, עברו בריגה והסתיימו בוורשה.

מי שטסו מפולין לישראל היו אריאל הרוש, אופיר מרציאנו, יואב ג'רפי, אוראל דגני, עאיד חבשי, טאלב טוואטחה, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא, שרן ייני, ניר ביטון, אלי דסה, בירם כיאל, מנור סולומון, ביברס נאתכו ואילון אלמוג. מבין אנשי ההתאחדות היו אלה המנכ"ל רתם קמר, ראש המשלחת אריאל שיימן, המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר ושאר אנשי המשלחת.

אריאל הרוש (אחמד מוררה)אריאל הרוש (אחמד מוררה)

אלו שהמשיכו לחופשות פרטיות ובחזרה לבתיהם בחו"ל היו המאמן אנדראס הרצוג, ערן זהבי, דיא סבע וגם ערן שדו מאמן הכושר החדש של גוואנגז'ו ר.פ, אלמוג כהן, יונתן כהן, דור פרץ, בן שהר, דן גלזר ועומרי בן הרוש. כמוהם גם המאמן המנטלי מרקוס רוגאן, מאמן השוערים קלאוס לינדנברגר, ריקרדו פרוייטי מצוות אימון הכושר ופטרוס קאטסרס הספורט-תרפיסט. יו"ר ההתאחדות לכדורגל וממלא מקומו דודי גיל שבו ארצה עוד לפני הנבחרת.

עוד בוורשה, שחקני הנבחרת הגיעו בלבוש אזרחי ושוב היו נתונים למתקפת אספני הגלויות שכבר התבלבלו בין גל שיש לאוראל דגני אבל הבינו את הטעות, כאשר הם גם הצטלמו עם שחקני הנבחרת שהיו סבלניים. 

בירם כיאל (אחמד מוררה)בירם כיאל (אחמד מוררה)

המנהל הטכני של נבחרות ישראל וילי רוטנשטיינר ניתח את המשחק אתמול וציין גם הוא כי לא היה טעם בלפתח ציפיות ואף נתן את הדוגמה של נבחרת קפריסין ורן בן שמעון שיתמודדו מול רוסיה בחוץ והשווה כי גם במקרה זה ישנם משחקים בהם העליונות של הנבחרת הגדולה יותר והביתית, מובהקת.

כמו כן, הוא ציין שוב את העובדה ששחקני הנבחרת לא הצליחו לשמור על יציבות במשחק ליותר  מדי דקות והביע תקווה לקראת המשחקים בספטמבר מול צפון מקדוניה וסלובניה, בכך שמולן ניתן יהיה לעשות זאת כשמדובר ביריבות שקולות יותר בעוד פולין הייתה גדולה על ישראל בכמה מידות. 

וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)

בנוסף, הוא עסק בסוגיית הפנדל שביצע שרן ייני ועסק בתנועת היד שלו וכן החמיא למנור סולומון שעשה פעולות טובות בחלק ההתקפי, הוכיח שהוא שייך לרמות הללו והדגיש כי למרות שלא הצליח לבוא לידי ביטוי אתמול, הניסיון שהוא ספג בוורשה יתרום לו למשחקים העתידיים בנבחרת, בייחוד בספטמבר.

לאחר מכן, כמה דקות לפני זמן העלייה למטוס, בכריזה של שדה התעופה בוורשה קראו לכמה משחקני הנבחרת שטרם הגיעו, כמו גם לאיתן מזרחי השף, הדוקטור מרק רוסנובסקי, כאשר שער העלייה למטוס הוחלף ברגע האחרון וצירוף מקרים נוסף קרה, כשכמה אנשי ההתאחדות לכדורגל ביניהם שלומי ברזל ומשה עגייב, נקראו לבדיקה ביטחונית נוספת לאחר שעלו בגורל רנדומלית. 

מנור סולומון (אחמד מוררה)מנור סולומון (אחמד מוררה)

מי היה יודע מה היה קורה אם הטיסה לא הייתה נדחית בסופו של דבר בשעה לאור איחור של צוות הטיסה. שיימן טען בכלל שראה את כל השחקנים בבית קפה סמוך וכי הם יגיעו בזמן, בעוד שמותיהם של השחקנים נשמעו בכריזה שוב ושוב. וכך היה, ללא דרמות מיותרות, אך לא לפני כמה דקות של שיחות והודעות בין אנשי ההתאחדות לבין עצמם ומול השחקנים, שעמדו בתור העלייה למטוס ביחד עם שאר הישראלים שחזרו ארצה, הצטלמו ושוחחו עמם, כנ"ל לגבי אלון חזן שנשאל על תקופתו במכבי חיפה ביחד עם ייז'י בז'צ'ק, מאמן נבחרת פולין.

את הטיסה, בה ישבו השחקנים בחלק השני של המטוס, העבירו חלקם בשינה, כאשר רובם ישבו בזוגות. האווירה כלל לא הרגישה ככזאת שאופיינית ליום שאחרי תבוסה 4:0. שיחות על הפגרה, החופשות, חלון ההעברות וכמובן בחיים האישיים, ופחות על משחקי הנבחרת האחרונים והבאים. לקראת הנחיתה, דוקטור רוסנובסקי דאג לרענן ולעורר את אנשי הצוות עם טיפות למריחה על הפנים שהדיפו ריח של לימון חזק בחצי מהמטוס.

ערן זהבי מאוכזב (רויטרס)ערן זהבי מאוכזב (רויטרס)

בנתב"ג השחקנים נפרדו האחד מהשני, לא לפני כמה מילים על המשחקים הבאים בחודש ספטמבר מול צפון מקדוניה באצטדיון טוטו טרנר ומשחק החוץ הקשה בסלובניה, שם כולם מקווים שחלום היורו יימשך.

קפטן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו, שיתף בנחיתה: ״עשינו טעויות שברמות האלה משלמים עליהן מהר מאוד, בייחוד מול החלוצים הטובים באירופה. תחילת המשחק דווקא כן התפתחה לכיוון שרצינו אבל כמה דקות של חוסר ריכוז גרמו למשחק לברוח לנו וזה נגרר להפסד בצורה לא נעימה״.

ביברס נאתכו (אחמד מוררה)ביברס נאתכו (אחמד מוררה)

״לא הגענו יהירים למשחק הזה, פשוט שיחקנו את הכדורגל שלנו והמשכנו לשחק בביטחון שלנו. הגענו גם למצבים שרצינו, אפילו למצבים טובים יותר מאשר נגד לטביה אבל לא הצלחנו לכבוש, ויש גם ימים כאלה שלא מצליחים לנצל, ואחריהן הגיעו הטעויות שאסור היה לנו לעשות. אבל אם להוציא משהו חיובי מהמשחק הזה אז גם במצב של 2:0 כן רצינו להמשיך לתקוף ולחפש את השער, ולא לנסות רק להעביר את הדקות, נלמד מהמשחק הזה המון להמשך״. 

הפער ביכולת בין הנבחרות: ״כל אחד שמבין קצת בכדורגל מבין שנבחרת פולין טובה מאיתנו, יש לה שחקנים יותר טובים. אבל הגענו לעשות את המקסימום ולנסות להוציא משם נקודות, זה עבד לנו בתחילת המשחק אבל במחצית השנייה כבר אפשר היה לראות את העליונות של הפולנים״. 

ביברס נאתכו מול מתיאש קליך (רויטרס)ביברס נאתכו מול מתיאש קליך (רויטרס)

הסיכויים להעפיל ליורו: ״אחרי שפגשנו את רוב הנבחרות אנחנו מבינים שיש לנו בית מאוד קשה, גם צפון מקדוניה נבחרת חזקה ומסוכנת. לפי איך שזה מתפתח אני מאמין שזה יהיה קרב משולש על ההעפלה, ואני מקווה שנהיה שם חזק עד הסוף ואולי גם נצליח לעלות ליורו״.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */