יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:15
אבי נמני

האופוריה מלטביה גרמה למפלה בפולין

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: נבחרת ישראל לא הגיעה מוכנה טקטית, פיזית ומנטלית למפגש. הרצוג חייב להיות יותר מגוון במערכים ושינויים תוך כדי משחק

בכדורגל יש מושג חשוב ומשמעותי שנקרא מומנטום. הערב (שני) הגענו למשחק הקשה ביותר בבית המוקדמות על הנייר וגם על כר הדשא - משחק חוץ מול נבחרת פולין, שנכון לכרגע נמצאת בראשות הבית. מנגד, הגענו למשחק במומנטום מצוין מבחינתנו. פתיחת קמפיין מוצלחת עם 7 נקודות מתוך 9 אפשריות, מצב שגרם לנו להאמין שאנחנו אכן מסוגלים להתמודד באופן אמיתי על כרטיס העפלה ליורו הנכסף. 

הצוות האוסטרי בראשות וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג עד הערב עמד בציפיות, עם דגש לעד הערב, אבל בשורה התחתונה אנחנו רוצים תוצאות עם שילוב של יכולת והצלחה מבחינתנו היא בלי בושה צריך לומר  – העפלה ליורו.  

שחקני נבחרת ישראל (רויטרס)שחקני נבחרת ישראל (רויטרס)

למזלנו הוגרלנו לבית החלומות מבחינתנו. לא קיבלנו נבחרות על בדרג בראשון והשני דוגמת צרפת, ספרד או אנגליה ולמעט פולין שהיא נבחרת  טובה יותר מאיתנו, אנחנו כבר הוכחנו לעצמנו אחרי שניצחנו את אוסטריה בבית שאנחנו מסוגלים להתמודד על המקום השני בבית באופן שווה עם סלובניה ומקדוניה ולעשות את קפיצת המדרגה המשמעותית לה אנו מצפים זה זמן רב. 

המשחק הערב הוא משחק שכולנו נרצה למחוק מהזיכרון מכל הבחינות. לא הגענו מוכנים טקטית, פיזית ומנטלית והכי מעצבן אותי שהתרחיש שכולנו חששנו ממנו, כאשר אנחנו מגיעים למשחק משמעותי אחרי ניצחון על לטביה החלשה נראה שהגענו למשחק הנוכחי עם סוג של אופוריה משקרת ולצערי התרחיש שחששנו ממנו התקיים בצורה המאכזבת ביותר.

ערן זהבי מאוכזב (רויטרס)ערן זהבי מאוכזב (רויטרס)

התבוסה צריכה להוות תמרור אזהרה מהבהב עבור הצוות האוסטרי שקיבל שבחים במשחקים הטובים וצריך לקבל ביקורת נוקבת לגבי המשחק היום. אי אפשר במשחק אחד, עד כמה שהוא מאכזב, למחוק את מה שהשחקנים שלנו עשו עד הערב ומה שאנחנו מאמינים שהם מסוגלים לעשות בהמשך הקמפיין.

אנחנו חייבים להמשיך להאמין בעצמו ולקחת את מקסימום הנקודות בעיקר במשחקי הבית, להתעלות ולהוציא נקודות בסלובניה ומקדוניה כי זה ימשיך להשאיר אותנו חזק בתמונת העלייה. למדנו שוב על בשרנו – אין מקום לטעויות ברמות הללו, בטח בכל מה שקשור לחלק האחורי כי אתה משלם ביוקר ובאופן מיידי, ובחלק הקדמי כאשר אתה כבר מגיע להזדמנויות הבקעה ואתה לא מנצל אותם הסיכוי שמצבים קורצים יחזרו בהמשך הם לא גבוהים.

ערן זהבי ופיוטר ז'ילינסקי בסיום (רויטרס)ערן זהבי ופיוטר ז'ילינסקי בסיום (רויטרס)

כדי להשיג תוצאות חיוביות ועל מנת להוות פקטור משמעותי במאבק על המקום השני חייבים יכולת גבוהה של חלק גדול מהשחקנים ומשמעת טקטית מקסימלית, וכמובן מנהיגות שהייתה חסרה מאוד היום ברגעי המשבר במהלך המשחק. אני חוזר לנקודת הרצוג, שמצד אחד הוא מצליח להתחבר יפה לשחקנים ונותן תחושה של אמונה אמיתית בדרך ליורו, אבל מצד שני הוא חייב להיות הרבה יותר מגוון במערכים ובשינויים תוך כדי משחק.

בנוסף, עדיין לא מצאנו את הפיתרון הנכון לחוליית ההגנה הנרפית בנוסף ליום חלש של אריאל הרוש. מצאנו את עצמנו עם תבוסה כואבת אבל אסור לשכוח ולמחוק את מה שעשינו עד המשחק הזה וצריכים לחשוב קדימה לקראת חודש ספטמבר עם הפקת לקחים והסקת מסקנות מהמשחק מול פולין.

שחקני נבחרת ישראל מוחים (רויטרס)שחקני נבחרת ישראל מוחים (רויטרס)

אנחנו מאמינים בשחקנים שהם מסוגלים להביא אותנו ליורו ומשחק כמו זה לא יגרום לנו לאבד את האמון, להיפך, נמשיך להאמין בגדול שאנחנו ראויים ומסוגלים להגשים את חלום היורו והצוות האוסטרי צריך להוכיח לנו ולעצמו שהוא הגיע לישראל על מנת לעשות עבורנו את קפיצת המדרגה המיוחלת.

אנחנו יותר לא יכולים להרשות לעצמנו להתפשר. אנחנו מרגישים שזה הרגע לשינוי האמיתי, החיבור והביחד בעיקר לאחר ההפסד צריך להוות את התלכיד הדרוש עבור השחקנים לקראת המשך הקמפיין. רק תזכרו חברים, אנחנו לא רוצים לחזור להיות בסרט בו אנחנו צועדים עשרה צעדים קדימה וחוזרים שבעה אחורה. נא לייצר יציבות ועקביות בנוסף למשמעת הטקטית שעד היום דווקא עבדה די טוב. תישארו ביחד ואל תיתנו לשום גורם לסחוף אתכם למקומות שליליים, הביחד ישאיר לכולנו סיכוי אמיתי למאבק עד הסוף על המקום השני, הפעם אנחנו לא מתפשרים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים