יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:45

הפתעות בפאריס: אוסקה וסרינה וויליאמס הודחו

לאחר ההדחה המפתיעה של היפנית מול שיניאקובה, גם האמריקאית בחוץ אחרי 6:2 ו-7:5 מול קנין. אצל הגברים: ג'וקוביץ', תים ודל פוטרו העפילו לשמינית

|
סרינה וויליאמס בהלם (רויטרס)
סרינה וויליאמס בהלם (רויטרס)

השבוע הראשון ברולאן גארוס מגיע היום (שבת) לסיומו ואיתו שלב 32 האחרונים והאחרונות. סרינה וויליאמס עפה אחרי שהפסידה מול המפתיעה סופיה קנין. עוד קודם לכן, נאומי אוסקה הפסידה מול קטרינה שיניאקובה הצ’כית והודחה גם כן. בטורניר הגברים ג’וקוביץ’ המשיך לחגוג ובין היתר, סשה זברב, סטפאנוס ציציפאס ופאביו פוניני, כולם מדורגים בטופ 10, עלו לשמינית הגמר. בנוסף, חואן מרטין דל פוטרו ודומיניק תים המשיכו להרשים וגברו על יריביהם.

גיבורת היום היא סופיה קנין בת ה-20 שהעיפה את השחקנית הגדולה בהיסטוריה, סרינה וויליאמס עם 2:6 ו-5:7 אחרי משחק אמיץ ומלא רגשות מצידה של השחקנית הצעירה. קנין שלטה במערכה הראשונה והוליכה 1:3 בשנייה. סרינה הצליחה לחזור ואף הגיעה לנקודת מערכה לזכותה אבל סופיה קנין בת ה-20 לא ויתרה שרדה ל-5:5 ושברה את סרינה שוב, לפני שהצליחה לסיים את המשחק אחרי משחקון צמוד בסיום ושלוש נקודות משחק.

סופיה קנין בטירוף (רויטרס)סופיה קנין בטירוף (רויטרס)

קנין החלה לבכות בראיון על המגרש בסיום ובקושי מצאה מילים כדי להביע את ההתרגשות. כעת תחכה לה יריבה לא פשוטה בדמותה של האוסטרלית אשלי בארטי (8) שהביסה את אנדראה פטקוביץ מגרמניה 3:6 ו-1:6.

סרינה וויליאמס (רויטרס)סרינה וויליאמס (רויטרס)

אחרי 15 ניצחונות רצופים בטורנירי גראנד סלאם כולל זכייה בניו יורק ואוסטרליה נאומי אוסקה הראשונה בעולם נעצרה מול הטניסאית הצ'כית קטרינה שיניאקובה המדורגת 1 בעולם בזוגות ו-42 ביחידות 4:6 ו-2:6.

קטרינה שיניאקובה חוגגת (רויטרס)קטרינה שיניאקובה חוגגת (רויטרס)

אוסקה נשברה ל-4:5 במערכה הראשונה ולא הצליחה לנצל 4 נקודות שבירה במשחקון הבא והפסידה את המערכה. אבל הפעם בנגוד לסיבובים הקודמים לא חזרה לעצמה ומיתרון 1:2 איבדה 5 משחקונים ברצף ונוצחה. שינאקובה תפגוש בשמינית הגמר את מדיסון קיז האמריקנית שעצרה את אנה בלינקובה המפתיעה מרוסיה (זו שהדיחה את גלושקו במוקדמות) 3:6, 7:6(5) ו-4:6.

נאומי אוסקה (רויטרס)נאומי אוסקה (רויטרס)

משחק שמינית גמר נוסף נקבע בין אמנדה אניסימובה בת ה-18 מארה"ב לאליונה בולסובה האלמונית מספרד (137). אניסימובה גברה על אירינה קאמילה בגו מרומניה 6:7 ו-4:6. בולסובה גברה על אקטירינה אלכסנדרובה מרוסיה 5:7 ו-2:6.

נאומי אוסקה. נפרדה מהטורניר מוקדם מדי (רויטרס)נאומי אוסקה. נפרדה מהטורניר מוקדם מדי (רויטרס)

בנוסף אצל הנשים, אחרי שני משחקים בני שלוש מערכות סוף סוף זכתה סימונה האלפ, האלופה המכהנת של הרולאן גארוס, למשחק קל ומהיר. האלפ גברה בסיבוב השלישי על לסיה צורנקו האוקראינית 2:6 ו-1:6 בתוך 55 דקות בלבד ועלתה לשמינית הגמר מול הפולנייה החדשה בשטח, איגה סוויטק (104) בת ה-18 שניצחה את מוניקה פויג מפורטו ריקו 6:0, 3:6 ו-3:6.

שמינית הגמר נשים: שינאקובה - קיז(14), קנין - בארטי(8), האלפ(3) – סוויטק, אניסימובה - בולסובה, סטיבנס(7) - מוגורוסה(19), וקיץ(23) - קונטה(26), וונדרושובה - סבסטובה (12), מרטיץ(31) - קנאפי

סימונה האלפ חוגגת (רויטרס)סימונה האלפ חוגגת (רויטרס)

אצל הגברים: הראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ’ המשיך ליהנות מיריביו הלא מנוסים. הסרבי לא התקשה לנצח על המגרש המרכזי את האיטלקי האלמוני סבלטורה קרוזו (147) שזה לו גראנד סלאם ראשון בקריירה  3:6, 3:6 ו-2:6. יריבו של נובאק בשמינית הגמר יהיה הגרמני המפתיע יאן לנארד סטרוף שגבר אחרי דרמה גדולה במגרש 14 על המדורג 13 בורנה צ'וריץ’ 6:4, 1:6, 6:4, 6:7(1) ו-9:11 שארך 4 שעות ו-20 דקות.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

ציציפאס המדורג 6 בטורניר השלים את משחקו מול פיליפ קראינוביץ’ הסרבי, אחרי שאמש המשחק נעצר עקב החשיכה כשהיווני מוליך 0:2 במערכות והמערכה השלישית נמצאת בשוויון 5:5. היום השניים חזרו למגרש והסרבי המדורג 60 בעולם הצליח לזכות במערכה השלישית בשובר השוויון עם 5:7. 

סטן ואוורינקה (רויטרס)סטן ואוורינקה (רויטרס)

קראינוביץ’ השיג יתרון שבירה במערכה הרביעית ואף עלה לנקודת מערכה, אבל ממש לפני שנגרר למערכה חמישית הצליח ציציפאס לשבור חזרה ולנצח 6:8 בשובר השוויון, השלים 5:7, 3:6, 7:6(5) ו-6:7(6). אותו ציציפאס יפגוש בשמינית הגמר את אלוף 2015 סטן ואוורינקה שהשלים את הניצחון על גרגור דימיטרוב הבולגרי אחרי שהמשחק הופסק אתמול, 6:7(5), 6:7(4) ו-6:7(6).

סטפנוס ציציפאס (רויטרס)סטפנוס ציציפאס (רויטרס)

המדורג 5 אלכסנדר זברב איבד בפעם השנייה בטורניר יתרון 0:2 במערכות, אבל כמו בסיבוב הראשון מול מילמן האוסטרלי, הגרמני התעשת במערכה החמישית גם מול דושאן ליוביץ’ הסרבי (30) וניצח 4:6, 2:6, 6:4, 6:1 ו-2:6. זברב יפגוש בשמינית הגמר את מומחה החימר פאביו פוניני האיטלקי (9), שגבר על רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי (18), 6:7(5), 4:6, 6:4 ו-1:6.

אלכסנדר זברב חוגג (רויטרס)אלכסנדר זברב חוגג (רויטרס)

דומיניק תים (4) עבר את פבלו קוואבס מאורוגוואי עם 3:6, 6:4, 2:6 ו-5:7. תים שבשנה שעברה הגיע לגמר יפגוש בשמינית הגמר את גאל מונפיס הצרפתי שניצח בדרבי את אנטוניו הונאג (146), 3:6, 2:6 ו-3:6. 

דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)

חואן מרטין דל פוטרו (8) עבר את ג'ורדן תומפסון האוסטרלי עם 4:6, 4:6 ו-0:6 ויפגוש ברוסי קארן קצ'אנוב (10) שניצח ללא קושי את מרטין קליזאן הסלובני שהגיע תשוש ממשחק מרתוני בסיבוב הקודם 1:6, 4:6 ו-3:6.

חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)חואן מרטין דל פוטרו (רויטרס)

שמינית הגמר אצל הגברים כוללת את עשרת המדורגים הראשונים בטורניר: ג'וקוביץ(1) – סטרוף, פוניני(9) - זברב(5), תים(4) - מונפיס(14), דל פוטרו(8) - קצאנוב(10), ציציפאס(6)  – ואוורינקה(24), מאייר –  פדרר(3), נישיקורי(7) - פר, לונדרי – נדאל(2)

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */