יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:18

ג'וקוביץ' יאיים, פדרר חוזר, אך נדאל עתיד לחגוג

הרולאן גארוס יוצא לדרך ולמרות נוכחותם של הראשון בעולם והשווייצרי ששב אחרי 4 שנים, הספרדי פייבוריט. בנשים: האלפ תפריע, הולנד תרשום היסטוריה

|
נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל ורוג'ר פדרר (מערכת ONE)
נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל ורוג'ר פדרר (מערכת ONE)

מגרש המשחקים הפרטי שלו? הרולאן גארוס, טורניר הגראנד סלאם השני לשנת 2019, ייצא לדרך היום (ראשון) ו-128 טניסאים יחלו את דרכם לעבר הגביע, אבל לפי כל התחזיות זה ייגמר עם גביע 12 ב-14 השנים האחרונות בידיו הבטוחות של מלך החימר, רפאל נדאל.

עד לפני שבועיים, אגב, זה לא נראה כך, אחרי שנדאל הפסיד בחצי הגמר בשלושה טורנירים בהם הוא רגיל היה לזכות בהליכה - במונטה קרלו לפאביו פוניני, בברצלונה לדומיניק תים ובמדריד לסטפנוס ציציפאס. אבל אז הגיע טורניר רומא בו השור ממיורקה השכיל לנצח את כל יריביו המסוכנים, כולל הראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ’ בגמר, וחידש את כוח ההרתעה שלו בדיוק בזמן הנכון.

ולא רק הגביע של נדאל צפוי כתמיד, גם הנוכחות של הסרבי בגמר מולו צפויה, זאת למרות ההתקדמות האדירה על המשטח האדום של דומיניק תים, פיינליסט השנה שעברה, הטניס הנהדר של הכוכב היווני סטפאנוס ציציפאס, וכמובן חזרתו של רוג'ר פדרר לפאריס.

רוג'ר פדרר (רויטרס)רוג'ר פדרר (רויטרס)

הפנומן השווייצרי לא שיחק ברולאן גארוס מאז 2015, והשנה החליט שהוא מתגעגע ובגיל כמעט 38 ינסה ללכת עד הסוף בטורניר בפעם השנייה בקריירה. אבל גם הוא יודע שיהיה לו קשה מאוד להתרוצץ שעות ארוכות במשחקי 5 מערכות על המשטח הפחות טוב שלו, מול הצעירים בסבב.

ומי עוד שם? אלכסנדר זברב שעובר עונה איומה ויכול להתעורר בדיוק בזמן, חואן מרטין דל פוטרו האהוב, הקנדי בן ה-28 פליקס אוז'ה אלייסים, אלוף העבר סטן ואורינקה, קאי נישיקורי היפני וגם דניל מדבדב הרוסי.

ברבע הראשון של ההגרלה ניתן למצוא את ג'וקוביץ’, כאשר מי שעשויים להקשות עליו מעט הם בורנה צ'וריץ’ הקרואטי ואולי דניס שאפובלוב הקנדי. יריב רבע הגמר של הג’וקר הסרבי אמור להיות זברב, שאמור להתקשות בדרך מול פאביו פוניני האיטלקי אך יגיע לשם למרות העונה החלשה. התחזית לרבע: ג'וקוביץ’ - זברב.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

ברבע השני נמצאים דומיניק תים וחואן מרטין דל פוטרו. תים על חימר הוא מכשול גבוה לשחקנים בסבב, אבל לא בלתי עביר. בעוד דל פוטרו צפוי לפגוש בקנדי אלייסים בסיבוב השלישי, כשגם כאן צפויים שני המדורגים הבכירים להיפגש ברבע, התחזית: תים - דל פוטרו.

רבים יחכו למפגש המדובר בין ציציפאס לפדרר שההגרלה מייעדת לרבע הגמר השלישי. כזכור, ציציפאס במשחק חייו העיף את פדרר מאוסטרליה בינואר וכעת, פדרר יצטרך לעבור ככל הנראה משוכות איטלקיות וארגנטיניות בדרך לשם - סונגו, ברטיני, שוורצמן וצ’קינטו, שבשנה שעברה הגיע לחצי הגמר אחרי נצחון על ג’וקוביץ’ ברבע הגמר. ליווני מחכים סטן ואורינקה (24) ומרין צ’יליץ’ (11). ומה יהיה? ציציפאס ישרוד, פדרר לא. תחזית? ציציפאס - שוורצמן.

סטפנוס ציציפאס (רויטרס)סטפנוס ציציפאס (רויטרס)

הרבע הרביעי יהיה שואו פרטי של נדאל שגם זכה להגרלה קלילה עם שני מפגשים מול שחקני מוקדמות בפתיחה וידרוס כל מי שיעלה מולו, כולל את דניל מדבדב או קאי נישיקורי ברבע הגמר. ניחוש? נדאל - מדבדב.

בחצי הגמר יהיה קרב אדיר בין נובאק לדומיניק תים, וקרב פחות אדיר בין נדאל לציציפאס - הגמר יהיה קלאסי ונדאל יקטוף תואר 12 במגרש המשחקים הפרטי שלו.

האלפ תאיים, אך הולנד תרשום היסטוריה בנשים

בטורניר הנשים, כמו בכל תחרויות הגראנד סלאם מאז שסרינה הפכה לאם, הכל פתוח. למרות עונת חימר לא מבריקה, סימונה האלפ, אלופת השנה שעברה, היא עדיין הפייבוריטית לניצחון. הרומנייה מכוונת את כל השנה לטורניר הזה, ואחרי שהפסידה בגמר 2017 לאוסטפנקו, היא הראתה חוזקה מנטלית מהי כשחזרה מפיגור של מערכה וחצי מול סלואן סטיבנס בשנה שעברה כדי להוריד את הקוף מהגב ולהניף את גביע הגראנד סלאם הראשון שלה.

הראשונה בעולם, נאומי אוסקה, זכתה בשתי תחרויות הגראנד סלאם האחרונות, בניו יורק ובמלבורן. אוסקה הפופולרית לא עשתה כלום על החימר עד השנה שעברה, אבל השנה הראתה ניצוצות גם על המשטח הזה. לפני היפנית יעמוד מכשול רציני בסיבוב השני, שם תצטרך להתמודד עם המנצחת בין ויקטוריה אזרנקה, המדורגת 1 בעולם לשעבר, לאלופה המפתיעה של 2017, אוסטפנקו הרעבה מתמיד. קל זה לא יהיה. 

נאומי אוסקה (רויטרס)נאומי אוסקה (רויטרס)

הטניסאיות שהצטיינו בטורנירי ההכנה הן פטרה קביטובה אלופת שטוטגרט, קיקי ברטנס אלופת מדריד וקרולינה פלישקובה אלופת רומא. כל השלוש ובייחוד ברטנס נכנסות גם הן לרשימת המועמדות הבולטות. אך חשוב לזכור - גם סרינה פה. האמריקאית בת ה-37 שמחפשת גראנד סלאם 24 כנראה לא תשיג אותו בפאריס השנה, קשה להאמין שאחרי משחק חימר אחד ברומא, היא תיכנס למומנטום של 7 ניצחונות מול טניסאיות החימר הטובות בעולם. אבל סרינה זו סרינה.

עוד יש לשים לב לקנדית ביאנקה אנדרסקו בת ה-18 שאחרי פתיחת עונה מדהימה על המגרשים הקשים עם זכייה באינדיאן וולס, נפצעה ונעלמה לחודשיים. עוד בת עשרה שיכולה ללכת רחוק היא מרקטה וונודרוסובה הצ'כית בת ה-19. ולא נשכח את גרביניה מוגורוסה הספרדייה, ארינה סבלנקה מבלארוס, סלואן סטיבנס ואלינה סביטולינה שתתעמת בעוד משחק מרכזי בסיבוב הראשון מול ונוס וויליאמס.

ומה יקרה? 

ברבע הראשון של ההגרלה אוסקה תפסיד לאזרנקה, וזו תפסיד למריה סקארי היוונייה (29) שתגיע לרבע הגמר ושם תפגוש את אנדרסקו הקנדית, שלא פוחדת מאף אחת ותעבור את אשלי בארטי וסרינה וויליאמס. סקארי – אנדרסקו

סימונה האלפ (רויטרס)סימונה האלפ (רויטרס)

ברבע השני האלפ לא תטייל אך תגיע עד לרבע הגמר, שם תחכה לה וגם תפסיד פטרה קביטובה הצ'כית שתעבור בדרך את אנט קונטבייט ואירינה סבלנקה. האלפ - קביטובה

קיקי ברטנס ההולנדית תשלוט ברבע השלישי החלש יחסית של ההגרלה כשהיריבה העיקרית שלה תהיה המדורגת 15, בלינדה בנצ’יץ’ משוויץ. לאחר מכן, ברטנס תנצח ברבע הגמר את אלינה סביטולינה החוזרת מפציעה, שתעבור בדרך את ונוס וסטיבנס. ברטנס - סביטולינה

ברבע האחרון של ההגרלה, קרולינה פלישקובה הצ'כית השנייה בעולם נמצאת בכושר נפלא והגיע הזמן שלה להניף סוף סוף גביע במייג'ור. קוזנצובה הוותיקה ומרטיץ’ הקרואטית תעמודנה בדרכה, אבל היריבה הקשה שלה ברבע הזה תהיה מרקטה וונדרושובה בת ארצה, שתעיף בדרך את אנג'ליקה קרבר המדורגת 5. פלישקובה - וונדרושובה

קיקי ברטנס עם הגביע (רויטרס)קיקי ברטנס עם הגביע (רויטרס)

בחצי הגמר האלפ תנצח את אנדרסקו, ברטנס את וונדרושובה ובגמר הגדול תהיה זו ההולנדית שתביא עוד גאווה לארצה אחרי האירוויזיון ותניף גביע גראנד סלאם ראשון להולנד.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */