יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:42
צביקה שרף

ניצחון מוצדק וחד משמעי, הפועל פתחה בהלם

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מכבי הביאה לידי ביטוי את העדיפות המקצועית שלה, האדומים היו המומים ברבע הראשון. למשחק הבא - שנתעסק רק בכדורסל

משחק ראשון בפלייאוף בין הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון לזאת שסיימה במקום השמיני לא מרכז בדרך כלל כל כך הרבה תשומת לב, אבל ברגע שמדובר בדרבי תל אביבי, במיוחד אחרי כל מה שקרה בדרבי האחרון בליגה (לאו דווקא מבחינת כדורסל), הייתה דריכות מסוימת למשחק. 

אם נדבר על כדורסל נטו, מכבי פתחה את המשחק מרוכזת יותר ואגרסיבית יותר, כשטאריק בלאק מציג סדרה של חמש חסימות, קודם כל על האוול ולאחר מכן על כל מי שהתקרב לסל של הצהובים. יחד עם העבודה הטובה של קלויארו וזוסמן בצד ההגנתי, מכבי הציגה רבע של הגנה נהדרת לצד שטף בהתקפה, ועם קצת הלם של הפועל שטפה את הפרקט בדרך ל-11:23 בסיום הרבע הראשון.

האוול הוא שחקן המפתח בהפועל ת”א וכשהוא לא במיטבו, זה פוגע בתפוקה הכללית של הקבוצה. עם תחילת הרבע השני מכבי הלכה לרוטציה הרגילה שלה, טיוס הצליח לבצע מספר סיומות נהדרות, אבל אובראיינט לא נכנס טוב למשחק, לא בצד ההגנתי ולא בהתקפי, והפועל הצליחה להשתחרר מעט.

טאריק בלאק ודיאנדרה קיין חוגגים (איציק בלניצקי)טאריק בלאק ודיאנדרה קיין חוגגים (איציק בלניצקי)

האדומים ניצלו הרכבים שונים של מכבי שלא הצליחו לשחזר את היכולת מהרבע הראשון, כאשר גם המעבר של פרנקו להגנה אזורית עצר את התנופה של הצהובים, ועם כמה שלשות של שולר ומקניל הם הצליחו לסגור רבע מאוזן בו קלעה כל אחת הקבוצות 23 נקודות, עם תקווה לחזרה למשחק ברבע השלישי. זו סדרה של הטוב מחמישה משחקים וצריך לקחת כל משחק בפני עצמו, אבל כל קבוצה רוצה גם להראות חוזק מנטלי שיכול להביא איתו יכולת מקצועית ולכן האופן בו עלו הקבוצות לרבע השני הייתה משמעותית.

עם תחילת הרבע השלישי האוול הצליח לקלוע סל ששיחרר אצלו את המעצור וגם לימונד וגינת נכנסו לפעולה, בעוד במכבי רק ווילבקין תיפקד וספרופולוס הזעיק פסק זמן אחרי חמש דקות, כי הוא הרגיש שההגנה שלו לא טובה כפי שהייתה ברבע הראשון. הפועל נכנסה למשחק, אבל אז דיברתולומיאו ניצל את העובדה שהפועל הייתה נטולת רכז למספר דקות, חטף שלושה כדורים קריטיים והחזיר את הצהובים לפער מבטיח.

שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)

שולר ומקניל לא השתלטו על המשחק, אבל בכל זאת הפועל סיימה את הרבע עם איזושהי תקווה לרבע האחרון, כי מכבי לא שטפה את המגרש כמו ברבע הראשון. אלא שאז הגיע הרבע האחרון ומכבי שוב העלתה את האגרסיביות. בלאק ידע במספר פעולות הגנתיות להעיר את חבריו ולמשוך אותם אחריו לריצת 0:9 שהכריעה את המשחק.

בסך הכל מכבי הביאה לידי ביטוי את העדיפות המקצועית שלה. שתי הקבוצות צריכות ללכת הביתה וללמוד את מה שניתן ללמוד מהמשחק הזה ולבוא מוכנות ומרוכזות למשחק השני. בלאק ולפרקים קיין הובילו ביכולת טובה, כשגם דיברתולומיאו תרם מיכולתו לניצחון של מכבי. מצד שני מקניל ולפרקים גם שולר הציגו יכולת סבירה, אבל לימונד, גינת והאוול הראו את יכולתם בפרקי זמן קצרים יותר והניצחון של מכבי היה מוצדק וחד משמעי.

מכבי הראתה את הפוטנציאל שלה, את הספסל הארוך והעדיף שלה, והפועל הייתה המומה למדי ברבע הראשון. אמנם האדומים העלו את הרמה ברבע השני ובחלק מהשלישי, אבל הם ויתרו לחלוטין לקראת סוף המשחק. אנחנו, אנשי הכדורסל, כבר מחכים למשחק הבא. ובואו נתעסק רק בכדורסל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים