יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:38

ברדה: אנחנו כואבים, אבל נגיע למטרה שלנו

בנתניה אוספים את השברים: "פנדל אחד היה ההבדל. אחד. יש לנו עוד רגע שיא. הגמר לא הרס את העונה". אזלו כל 2,500 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי מכבי חיפה

|
ברדה ודראפיץ' (חגי מיכאלי)
ברדה ודראפיץ' (חגי מיכאלי)

שבוע לאחר האכזבה הגדולה בגמר גביע המדינה, לאחריה הגיע הפסד נוסף לבני יהודה בליגת העל שסיבך את מכבי נתניה במאבק ההעפלה למוקדמות הליגה האירופית ורגע לפני הקרב המכריע מול מכבי חיפה על הכרטיס הנכסף לאירופה – שי ברדה, מאמן מכבי נתניה בצוותא עם סלובודאן דראפיץ', דיבר היום (רביעי) על השבוע הלא פשוט שעבר על היהלומים. 

"מתאוששים. אוספים את החבר'ה לקראת שבת", אמר ברדה בפתח דבריו לאתר הרשמי של המועדון. "במהלך חודש וחצי, לקראת משחק גמר גביע המדינה, הייתה אצלנו ציפיה ל'דבר הגדול' שאמור להגיע. השחקנים, המאמנים, הצוות, האוהדים, המועדון כולו - היו בהיי מטורף. לא ראיתי מעולם, ולא חוויתי בעצמי כזו התרגשות לקראת משחק. ובספורט, כמו בספורט, עובר חוט דק מאוד בין תוגה לבין שמחה".

דראפיץ: זה נראה כמו שהלכנו לים כבר

דו קרב הפנדלים באצטדיון סמי עופר: "אמרתי לפני משחק הגמר, שהכי חשוב לי, לנו, כמערכת, זה לשמח את האוהדים, בעיקר הילדים, שלא ראו תואר מימיהם עם הקבוצה שהם אוהדים. אמרתי, ובאמת התכוונתי לכך. אז אתה יכול להבין איך הרגשתי בסיום הגמר. מילא עבורי, אבל עבורם, האחריות שיש לך...לא פשוט. החזרנו אותם הביתה בידיים ריקות. דמעות. אם אני מריץ בראש את הגמר? כל הזמן. בוא נזכור שפנדל אחד היה ההבדל. פנדל. אחד".

היכולת בגמר: "לא הייתי מרוצה. אחרי חצי שעה טובה, שעלינו בה ליתרון, זה כבר לא היה הכדורגל שלנו. השחקנים רצו רק לסיים עם זה, להבטיח את הניצחון, לא לפספס, לא לאכזב. לחץ. ומהצד שלנו, של הספסל – אתה נדרש לקבל החלטות בין רגע. לפעמים הן מצליחות, ולפעמים לא.  אנחנו כל הזמן מנתחים מה היה, מה יכולנו לעשות יותר טוב. יש לנו לא מעט תובנות. לא כדי להכות את חטא, אלא כדי לשפר בפעם הבאה".  

ההתמודדות עם ההפסד הכואב: "בחדרי חדרים אנחנו כואבים את זה. בלילה אני עוד מדמיין 'מה היה קורה אם..'. אבל אנחנו מאמנים. התפקיד שלנו הוא הוא להרים ראש, להסתכל קדימה, ויש עבור מה. אני אומר בלב שלם: מה שמחזיק אותנו ברגעים כאלה, זו ההכרה המאוד ברורה שאנחנו חלק מדרך, מחזון, חלק משלם שטרם הושלם. לא הגענו למטרה הפעם – נגיע בפעם הבאה. אולי כבר בשבת".

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

תגובתו מול השחקנים: "חיבקתי את השחקנים.  כולם, בלי יוצא מהכלל, השקיעו, התרגשו. אמרתי להם אחרי המשחק שאנחנו, במכבי נתניה, מצויים בריצת מרתון. ובמרתון יש מקטעים. פתחנו אותו העונה חלש;  בדרך נכנסנו לספרינט אדיר; לקראת הסוף נחלשנו קצת. אבל דרך - זו לא חוכמה לדבר עליה כשמנצחים; הגדולה של מכבי נתניה הנוכחית, היא שאני יכול בלב שלם לדבר איתך על 'דרך' גם ברגעים כאלה. באמונה שלמה. הפסדנו בגמר – אבל אנחנו ממשיכים, לעבר חזון משמעותי למועדון".

האם הגמר הרס את העונה: "בשום אופן לא. ואני אומר את דווקא אחרי שחוויתי רגעים קשים מנשוא עם ההפסד בגמר. אבל העונה הזו מצוינת, והיא יכולה להפוך למעולה אם נשלים את המשימה בהעפלה לאירופה בשבת הקרובה. אין צורך להזכיר מנין התחלנו את המסע. משך שלוש עונות המועדון הזה ידע כמעט ורק טוב. עברנו בכל המקומות בארץ. התיישרנו. זקפנו קומה. אז כולנו צריכים לאסוף את עצמנו, ולזכור איפה אנחנו נמצאים כיום. עם, ולמרות, האכזבה. אני מאוד חזק בראש, כי אני יודע היטב לאן המועדון הזה צועד. אני חש שגם האוהדים מודעים לכך. בשבת התרגשתי בצורה מדהימה כשהגיעו אוהדים לאימון לחזק אחרי ההפסד. גם כשהלכנו ברחובות נתניה. זה הרים את כולנו. אנחנו מקבלים את הכוחות מהקהל, והמטרה לנגד עינינו היא לשמח אותו".

דברים גדולים קורים במכבי נתניה (רדאד ג'בארה)דברים גדולים קורים במכבי נתניה (רדאד ג'בארה)

ההפסד לבני יהודה בליגה: "עלינו למשחק, ו-20 דקות ראשונות – השחקנים עוד בהלם של הגמר. עשינו הכל מהפן המנטלי, אחרי הגמר: שיחות, מוטיבציה, סרטונים...אבל צריך לקחת בחשבון שמדובר בבני אדם, והשחקנים – התמונות מהגמר עוד רצו להם מול העיניים. אז ההתמודדות היא לא פשוטה, ולא ניצחנו את הדבר הזה. בהמשך המשחק הייתה התאוששות ומשחק טוב שלנו, שלא הספיק".

המשחק מול מכבי חיפה: "המשחק הזה הוא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנו. חד משמעית. אנחנו מגיעים למחזור סיום של עונה עם אפשרות לקבוע אם נשחק באירופה. במקום משחק גארבג'-טיים, או הישארות חלילה – יש לפנינו עוד רגע שיא משמח. זו צריכה להיות הגישה. זה שהגענו לכאן במצב הזה, מוכיח כמה העונה הזו הייתה קסומה. אני לא יודע מה תהיה התוצאה, אבל אני סומך על השחקנים שישימו הכל על הדשא. אני מת על החבר'ה שלנו, מאמין בהם. אני תמיד אומר שמי שעוזב, או לא מצטרף אלינו, לחוויה הזו - פשוט מפסיד. ההון האנושי של מכבי נתניה הוא משהו יוצא דופן. להיות היום חלק מנתניה זה לחיות באווירה, ולהיות בסוג של ציפייה, למשהו גדול שעשוי לקרות. אנחנו לפני סיומן של שלוש שנים במועדון הזה, והוכחנו - לעצמנו ולכולם, שדברים גדולים אכן קורים במכבי נתניה. הפסדים בדרך - הם חלק מהעניין. אבל הם לא יעצרו אותנו".

בנושא אחר, לקראת המפגש המסקרן על המקום לאירופה בעונה הבאה – אזלו כל 2,500 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי מכבי חיפה למשחק מול מכבי נתניה, במסגרת המחזור האחרון בפלייאוף העליון.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */