יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:42
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6136-5730בני יהודה1
6019-5030עירוני ק"ש2
5428-4630עירוני טבריה3
5040-5830מכבי יפו4
4734-4630הפועל נוף הגליל5
4548-5530הפועל ניר רמה"ש6
4234-3830הפועל א.א. פאחם7
4241-3430מכבי הרצליה8
 פלייאוף תחתון 
4140-4130הפועל עכו1
3739-3130מ.ס כפר קאסם2
3539-2730הפועל ראשל"צ3
3435-3630הפועל ר"ג4
3453-3830סקציה נס ציונה5
3140-2830הפועל כפ"ס6
2453-3330הפועל עפולה7
1666-2730איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • בני יהודה
  • 3 - 1
  • הפועל נוף הגליל
  • עירוני ק"ש
  • 1 - 2
  • הפועל א.א. פאחם
  • עירוני טבריה
  • 1 - 2
  • הפועל ניר רמה"ש
  • מכבי יפו
  • 2 - 2
  • מכבי הרצליה
  • הפועל עכו
  • 0 - 0
  • סקציה נס ציונה
  • מ.ס כפר קאסם
  • 1 - 0
  • הפועל עפולה
  • הפועל ראשל"צ
  • 2 - 1
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל ר"ג
  • 0 - 3
  • איחוד בני שפרעם

בעקבות התקרית: סוויסה יצא דובר אמת בפוליגרף

העימות בין החלוץ לאנטבי מסרב לדעוך ועורך דינו של השחקן טוען: "עפולה רק רצתה להשתחרר מהחוזה ומתעלמת", "המאמן הוא זה שהיה צריך להיות מושעה"

|
יגאל אנטבי (אחמד מוררה)
יגאל אנטבי (אחמד מוררה)

לאחר התקרית האלימה החמורה בסיום ה-0:0 מול הפועל קטמון לפני שבועיים, וחצי ואחרי שטענו במהלך הבירור כי יגאל אנטבי לא פעל באלימות אל מול ׳התפרצות זעם׳ של החלוץ תומר סוויסה, היום (שלישי) נחשפות טענות חדשות אודות התקרית החמורה בחדר ההלבשה של הפועל עפולה.

ל-ONE נודע כי למרות הצהרות הקבוצה, שרמזו על כך שהחלוץ הוא זה שפעל באלימות במסגרת העימות מול מאמן הקבוצה יגאל אנטבי, סוויסה עבר לבקשתו במסגרת הבירור בדיקת פוליגרף, במסגרתה יצא דובר אמת, כאשר טען בין היתר שיגאל אנטבי הוא זה שתקף אותו ראשון וכמו כן, גם זה שיזם את המגע הפיזי ולכאורה בעט בחלוץ.

חיים: עברתי טלטלה מאוד חזקה השנה

לטענת נציגי השחקן, במועדון העדיפו להשתיק את התקרית החמורה ועל מנת שנושא הפוליגרף לא יפורסם, ניסו במהלך הימים האחרונים להגיע לסיכום על פרידה מהחלוץ, במסגרתה המועדון הצפוני ישלם לסוויסה חלק מהשכר על להתיר את חוזהו, כאשר סוויסה מחזיק באופציה להארכת החוזה לעונה הבאה.

עו״ד יהב ארגמן, אשר מייצג את סוויסה, גולל את טענותיו כשאמר ל-ONE: "היה משחק חם ב-0:0 מול קטמון לאחריו הבינו סופית שהסיכוי לעלות לליגת העל נמוג, יגאל אנטבי ירד עצבני לחדר ההלבשה ודחף לדשא את הקפטן שלו נתנאל גולדמן בצורה חריגה והמשיך לחדר ההלבשה. תומר התעצבן כי התחמם כל המשחק ולא שיחק ואמר לאנטבי: ׳תודה רבה על היחס, ככה לא מתנהגים׳ ואנטבי התקרב אליו, בעט בו וממש הכה אותו. תומר התגונן, ניסה להחזיר ולא הצליח כי השחקנים עצרו אותו. הוא היה בהלם מהסיטואציה, לא רואים כל יום שמאמן מרביץ לשחקן, גם לא כל עונה או 10 שנים״.

תומר סוויסה (איציק בלניצקי)תומר סוויסה (איציק בלניצקי)

עו”ד ארגמן המשיך: ״תומר התלבט מה לעשות והתקשר בסוף לניר אלון מארגון השחקנים וסיפר לו מה קרה, ניר אמר לו שאם הוא נפגע הוא צריך ללכת לראות רופא ובנוסף להגיש תלונה במשטרה. עוד באותו יום עפולה התראיינה בלי שבדקו או ראו מה קרה והוציאה הודעה לתקשורת שתומר מושעה ולמעשה סיים את חלקו בקבוצה, כל זה בלי שבדקו בכלל, כל זה בזמן שתומר ממתין ארבע שעות בתחנת המשטרה״.

״אחר כך, הם התחילו לתשאל מעורבים ושחקנים ואז הודיעו שהם בדקו ומצאו שתומר אשם וזהו. במקום להשעות את כל המעורבים, רק תומר הושעה ואנטבי המשיך לאמן בשני המשחקים האחרונים של העונה. תומר המשיך להתעקש שהוא לא אשם, קראו לנו לוועדת משמעת והם הגיעו עם עדויות והנחיתי את תומר כל הדרך לדבר עם מי שראה והיה בחדר ההלבשה. רוב השחקנים שאמרו לתומר שהם ראו שהוא הותקף ושזו בושה, העידו אצל הקבוצה שתומר תקף. הדוגמה הכי נוראית לזה שאני ראיתי היא ששי בן דוד הבלם, התכתב עם תומר ורשם לו אחרי המשחק שהוא לא ראה מה קרה ושהוא היה על כר הדשא, אבל פתאום בוועדת המשמעת הייתה עדות של שי בן דוד, שטען שהוא ראה את תומר תוקף את יגאל אנטבי״, כך טען עורך הדין.

״ועדת המשמעת הסתיימה בלי הכרעה, אז חיפשנו פתרון, כאשר הרקע הוא שלתומר יש אופציה לחידוש החוזה במועדון שנתונה רק לו. כל מה שהעסיק את עפולה זה לא ההתנהגות, ועדת המשמעת או חינוך, אלא איך מתירים את החוזה לעונה הבאה. הם הציעו לנו לבוא ולדבר ולנסות להגיע להסכמות על התרת החוזה של תומר לעונה הבאה, בעוד יגאל אנטבי לא ימשיך כי אין לו חוזה לעונה הבאה״.

יגאל אנטבי (שחר גרוס)יגאל אנטבי (שחר גרוס)

״הגשנו הצעה לפיצוי כספי שאיתו נהיה מוכנים להתיר את החוזה, אבל עפולה דחתה את ההצעה. עוד הסכמה ביני לבין עפולה הייתה שתומר הלך עם האמת שלו והיה מוכן ללכת לפוליגרף - אם הוא דובר שקר, החוזה מבוטל ואם הוא דובר אמת, החוזה תקף. יום אחרי זה תומר כבר הלך מכיסו הפרטי לעשות פוליגרף, בין היתר הוא נשאל האם הוא הותקף על ידי יגאל אנטבי והאם הוא הותקף ראשון באירוע ובכל השאלות נמצא דובר אמת״.

״אחרי שקיבלנו את התוצאות ניגשתי לעפולה ואמרתי להם שהנה, תומר דובר אמת וחשבתי כבר שתומר יכול לחזור לאימונים ולחוזה שלו כרגיל. הם ענו לי שזה יכול להתפרש בצורות אחרות ולמעשה לא הסכימו לאפשר לו לחזור כרגיל. הם הציעו לפצות אותנו בכמה משכורות, אבל תומר, שהשם שלו כביכול כבר נחרך ונשרף, לא הסכים כי הוא רוצה לנקות את שמו״.

״גם האירוע של אתמול (ה-3:2 להפועל כפר סבא), שלא קשור לתומר, מלמד על ההתנהלות. אנטבי לא היה אמור לעמוד על הקווים בכלל, לא הגיוני שקבוצה שנתמכת מכסף ציבורי תחזיק מאמן שהיא יודעת שתקף שחקן, זה כמו שמורה ירביץ לתלמיד וימשיך ללמד בזמן שאת התלמיד ישעו. אם המאמן הזה היה מושעה בזמן, הפארסה הזאת הייתה נמנעת״.

שחקני הפועל כפר סבא. פארסה (אחמד מוררה)שחקני הפועל כפר סבא. פארסה (אחמד מוררה)

עוד לפי טענת עורך הדין: ״הפארסה היא בגדול שיש סברה אחת, דיברתי עם אנשי נצרת עילית, והסברה היא שיגאל אנטבי הולך להיות העוזר של אופיר חיים בהפועל כפר סבא בליגת העל. זו סברה וקונספירציה, אבל אם זה לא נכון וליגאל אנטבי חשוב לנקות את שמו, הוא צריך להתראיין היום ולהגיד שהוא מוכן לעשות פוליגרף ומצהיר שאני לא הולך להיות העוזר של אופיר חיים בכפר סבא. אם הוא יהיה העוזר של אופיר חיים בכפר סבא זה ייראה רע וייזכר לדיראון עולם, אני, כנאמן של הפועל בית שאן, יודע שגם 20 שנה אחרי, אנחנו סוחבים את אותו ׳משחק שרוכים׳ איתנו. אם יגאל יהיה עוזר מאמן של אופיר חיים בכפ״ס, המשחק הזה יישב לו על הכתף כמו קוף״.

״יש ליגאל אפשרות לטהר את שמו ולבוא לפוליגרף כמונו. אגב, עפולה הודיעה שהיא ממשיכה בהליך ועדת המשמעת של תומר, כאשר המטרה היא לטעון שבהתנהגות שלו הוא הפר חוזה, למרות שהם מודים שהם יודעים שהוא הגיב לפרובוקציה של אנטבי, אבל מבחינתם הם טוענים שזה אותו דבר ושהוא הפר את ההסכם בהתנהגות שלו. אני יכול להגיד שמצאתי בעפולה צוות, לפחות היו״ר עמיר נוי, שהוא חריג בנוף הכדורגל, התרשמתי ממנו מאוד והוא בחור מאוד לעניין שטוב שיהיו כמוהו בכדורגל, רק לצערי פה עצוב שהשיקול הכלכלי של החוזה והכסף לעונה הבאה, גברו על ההגיון הבריא והמסר החינוכי״.

״למשל, בקטמון ראו תמונה של שני שחקנים באינסטגרם עם כוס וודקה ולא לקחו שיקולים של עלייה או סיכויים, אלא החליטו לפעול כגוף חינוכי, עמותת אוהדים והשעו את שני השחקנים כי לפעמים ההיגיון, המסר והמרכיב החינוכי חשוב יותר מההישג הספורטיבי. עפולה, כמי שנתמכת מכספי ציבור, חייבת קודם כל להיות הראשונה במעלה בערכים, בחינוך ובמסר. אם זו הייתה קבוצה פרטית היא הייתה יכולה להתנהל כרצונה, אבל מקבוצה שנתמכת מכספי ציבור מצופה להתנהג אחרת. זה אחרינו כבר, עפולה לא עלתה וכנראה בצדק, אנטבי לא יישאר ובצדק וימים יגידו אם הכתם יידבק בו או שהוא לא יהיה העוזר של אופיר חיים בכפ״ס״.

תומר סוויסה (אחמד מוררה)תומר סוויסה (אחמד מוררה)

״לא עניין את עפולה ההתנהגות או מי הרביץ ומי לא, עניין אותם למצוא דרך להימלט מהחוזה לעונה הבאה. הגענו למצב, לפני הפוליגרף, שהם המרו שאם נתיר את החוזה הם יהיו מוכנים לשכוח את כל נושא ועדת המשמעת. עניין אותם רק המרכיב הכלכלי וזה גבר על המסר שהקבוצה רצתה להציג. הם בסוף רצו שקט תעשייתי, אבל בסוף קיבלו גל נוסף של אש, נצרת עילית מבעבעת, בסוף ראו שהשוער של עפולה התחבק עם אופיר חיים. הכל מרגיש מאוד לא בנוח, החילופים, הקשר האישי בין יגאל לאופיר, הדיבורים שיגאל יהיה העוזר של אופיר, כחובב ספורט אני רוצה שזה יהיה טיפה יותר נקי מזה״.

״עפולה חזרה על ההצעה שלה, אבל תומר התנגד כי לא הכל זה כסף מבחינתו ולא הכל אפשר לפתור בכסף. אחרי שאמרו שאף קבוצה לא תרצה לגעת בתומר, אמירה שקשה לתומר להתגבר עליה, בטח לא בעזרת כסף, אבל חשוב לו מאוד לנקות את השם שלו״.

תגובת  הפועל עפולה: ״חבל שתומר סויסה, או מישהו מטעמו מוציא הודעות לתקשורת במהלך הליך משמעתי. את הטענות והעובדות שבידיו הוא אמור להציג בפני ועדת המשמעת שעשויה  להתקיים ביום חמישי  שלאחריה יפורסמו מסקנותיה”.

תגובת יגאל אנטבי: “יש עדים למקרה שראו הכל”

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */