יום חמישי, 25.04.2024 שעה 13:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"מי שרוצה להיות פה צריך להילחם על הצ'מפיונס"

"אדבר עם מי שלא מאמין", ציון לעונה? ("8"), הליגה חלשה? ("מזלזלים במכבי ת"א"), עטר ודסה ("מנסים להשאירם"), חילופי זרים ועתידו. איביץ' בראיון

|
איביץ'.
איביץ'. "צריכים להסתגל לכל סיטואציה" (רדאד ג'בארה)

שש שנים אחרי הגעתו של פאולו סוזה, מכבי תל אביב מצאה את המאמן שהיא מחליטה להוציא לראיון נרחב לתקשורת. לראשונה מאז הפורטוגלי, שראיון שהעניק לפני המשחקים באירופה הוביל להחלטה שאף מאמן לא ידבר עוד עם התקשורת שלא במסגרת מסיבות העיתונאים, החליטו הצהובים לשבור עם סיום העונה הנוכחית את אותו חוק. ולדימיר איביץ’, שהוביל את הצהובים לאליפות המרשימה ביותר ככל הנראה מאז הפורטוגלי, התכבד להיות הראשון שהעניק ראיונות חתך. 

לאורך העונה הוא פגש בתקשורת על בסיס שבועי. לכל הפחות פעמיים, לפעמים גם שלוש וארבע. מסיבות העיתונאים שלו, ברובן, היו מאוד “ריאליות”. איביץ’ הוא לא אדם שחולם רחוק, כפי שהעיד על עצמו, הוא לא אחד שממהר לחשוף את הקלפים בשרוולו וגם לא אחד שימהר לבקר או לפתוח חזיתות בתקשורת.

"מי שרוצה להיות פה, שיילחם על הצ'מפיונס"

גם בראיון המיוחד שהעניק ל-ONE, הוא שמר על אותו קו, עד הרגע בו שמע ששחקניו טענו בשבועיים האחרונים כי מכבי ת”א הזו לא מספיק חזקה כדי להתחרות בליגת האלופות. זה הרגע בו הוא לא היסס להגיד: “אני לא מאמין להם. אם הם חושבים ככה, אז אנחנו צריכים לדבר. אם הם רוצים להיות חלק ממכבי ת”א, הם יצטרכו להילחם על כך שנגיע לליגת האלופות בקיץ, כי זו המטרה הראשונה שלנו לעונה הבאה”. ומה עוד? הראיון המלא לפניכם.

מ-1 עד 10, מהו הציון שלך לעונה הזו?
”8. למה 8? כי לא עמדנו בכל המטרות שלנו. כדי להיות בציון 10 היינו צריכים לזכות בכל התארים ולהגיע לליגה האירופית. הליגה האירופית הייתה המטרה הראשונה. המטרה השנייה הייתה האליפות, גביע הטוטו וגביע המדינה וזכינו רק בשניים מתוך שלושה”. 

ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)

כל שחקניך טענו שהם הבינו שמדובר בקבוצה חזקה שיכולה לזכות באליפות העונה, אחרי ה-1:1 נגד הפועל באר שבע בטרנר במחזור השני, רגע לאחר ההדחה המדוברת מאירופה. מהו הרגע בו אתה הבנת שאתם כל כך חזקים?
”היינו צריכים קצת זמן בתחילת העונה כדי להבין אחד את השני, ואני הייתי צריך זמן כמאמן כדי ללמוד את כל השחקנים, לדעת איך הם יכולים לשחק בצורה הטובה ביותר, למצוא את המערך המתאים לקבוצה. באופן נורמלי זה לוקח זמן. שחקנים צריכים להתאקלם מהר לשיטת העבודה החדשה של הצוות, במיוחד כשמדובר באנשים חדשים ובמדינה חדשה. האמנתי מהרגע הראשון שלי שנוכל לרשום עונה טובה. לפני שהתחלתי לעבוד צפיתי בהרבה משחקים מהעונה שעברה, של היריבות של מכבי ת”א. ראשית צפיתי בשחקנים שלנו, אח”כ באלו ששיחקו נגד מכבי, והיה לי חזון מסוים ופילוסופיה לגבי הדרך בה אני רוצה לעבוד. החלטנו שנעבוד חזק ואינטנסיבי באימונים מהיום הראשון. זה מה שרציתי לעשות. הם הסתגלו לכך מהר, השחקנים התחברו לרוח העבודה שביקשנו מהם, הם מקצוענים והם עשו את עבודתם עד כה”.

כאשר העונה מתקדמת ואתה רואה את הפער בטבלה רק הולך וגדל משבוע לשבוע, מה אתה חושב לעצמך? האמנת שתוכלו להעביר עונה שלמה בלי מתחרה אמיתית על התואר?
”מההתחלה היינו בין שלושת המקומות הראשונים. את הפסגה השגנו אחרי הניצחון על הפועל חדרה. מאותו רגע לא הבטנו לאחור, כי ברגע שאתה ראשון – זה תלוי בך. עתידנו היה ברגליים שלנו. אני לא חושב שהיה לנו משחק קל אחד העונה. עבדנו בשיטה של משחק אחר משחק, כך נעבוד עד למחזור הנעילה, כך נגדל וכך נעבוד גם בהמשך”. 

ולדימיר איביץ' מודה לקהל (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' מודה לקהל (חגי מיכאלי)

היה שלב בו עליתם כבר ל-20 נקודות הפרש ולעונה היו בערך עוד 15 משחקים. ואז החל שיח תקשורתי שהתרחב אל הקהל בישראל, לפיו אתם בעונה כזו גדולה כי הליגה חלשה. אני זוכר שראיינתי את בן מנספורד בזמנו, הוא טען כי מדובר ב”זלזול מוחלט” בעבודה שלך, בעבודה של שחקניך. מה אתה חשבת?
”זה לא זלזול בי. זה זלזול במכבי ת”א ובשחקנים. אני היום כאן, מחר יהיה פה מאמן אחר. אני לא מרגיש שזלזלו בי. בשנים הקודמות באר שבע זכתה באליפות במשך שלוש שנים. האם בתקופה הזאת הליגה הייתה חזקה? אני לא ממש מבין את זה. זו לא האמת. הליגה לא חלשה. כל אחד מכם שעובד בכדורגל מחזיק בדעה משלו. לכל אוהד יש דעה. זה נורמלי. אבל אני לא יכול להקשיב למה שאנשים חושבים. אני מכבד את כולם, מכבד את הדעות של כולכם, אך אם אתחיל לחשוב על מה כל אחד אומר, לא יהיה לי סיכוי להצליח”. 

כולם מאמינים שחוזקת מכבי ת”א העונה נבעה מכך שאתה הגעת, והכנסת בשחקנים משמעת. שחקנים כמו דור מיכה למשל אמרו שהיו זקוקים למשמעת, ליד נוקשה. האם זו אכן הסיבה המרכזית לכך?
”זה לא רק זה. כדי לזכות באליפות בפער כזה, זה לא רק עניין של משמעת. יש משמעת גם בקבוצות אחרות. זו סיבה, כן, אבל משמעת היא בסך הכל כלי. זה הכלל הבסיסי. זה לא משהו חריג בספורט. כולנו צריכים מסגרת, לכולנו יש השקפות שונות על איך להשיג זאת. אני מכבד את מה שיש בינינו כמאמן מול השחקנים, וביקשנו מהם לכבד אותנו כצוות. אבל מעל הכל, יש לנו שחקנים טובים. אלו שחקנים שנלחמו בכל משחק. משמעת היא כלי, אבל יש לנו בקבוצה המון דברים אחרים שהרכבנו שהובילו להצלחה”. 

ולאדימיר איביץ' ודור מיכה. הקשר דיבר על משמעת, המאמן הבהיר שנדרש יותר (איתי כהן)ולאדימיר איביץ' ודור מיכה. הקשר דיבר על משמעת, המאמן הבהיר שנדרש יותר (איתי כהן)

כאשר דיברנו עם מיץ’ גולדהאר, ג’ק אנגלידיס ובן מנספורד בשבוע שעבר כשהם היו בישראל, הם הזכירו את הפגישה ביניכם בבריסל בקיץ. הם אמרו שאתה כבשת אותם באותה שיחה, וברגע הזה הם הבינו שיש להם מאמן נכון עבור מכבי ת”א. מה אמרת להם באותה פגישה?
”כשאתה מגיע לפגישה אחת מכריעה על עבודתך, אתה חייב להגיע מוכן ולהיות כן. זה הכי חשוב. צריך לדבר על מה אתה רוצה ואיך אתה עובד. סיפרתי להם מהו החזון שלי, מה צריך לעשות כדי שנצליח וכדי להרים את המועדון הזה רמה אחת למעלה. מה היה בדיוק תוכן השיחה, אשמור לעצמי”.

כאשר שמעת את גולדהאר פונה אליך בחגיגות האליפות וקורא לך המנהיג האמיתי של הקבוצה הזו, ווינר גדול, איך הרגשת?
”זה היה רגע מדהים, כאשר הבעלים של המועדון אומר דבר כזה. והוא אמר את זה קודם כל לשחקנים, זה היה פשוט פנטסטי. זו תחושה נפלאה, לדעת שמאמינים כך בך, ושהאוהדים מאמינים בך. אבל - הדבר החשוב ביותר הוא השחקנים. אמרתי את זה המון העונה, היו לנו רגעים טובים ורגעים קשים, ואת ההצלחה באליפות, בגביע הטוטו, זה בזכות עבודה של אנשים רבים. בעלים, נציגו, מנכ”ל, מנג’ר, הצוות של הקבוצה, צוות האימון. אבל כל מה שהשגנו, החלק הגדול ביותר שייך לשחקנים”.

מיץ' גולדהאר עם ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר עם ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)

אני רוצה לחזור רגע לעניין המשמעת. היו רגעים העונה שבהם שחקנים לא שיחקו כי לא אהבת את ההתנהלות שלהם במהלך השבוע באימונים, מבחינה משמעתית?
”זה נורמלי עבורי. אני מאמן שרוצה ששחקניו ישמרו על משמעת לאורך השבוע, בכל יום. זה לא משהו שאפשר לייצר רק בזמן המשחק. להתנהג אחרת באימון ובמשחק - זה לא יכול לקרות”. 

המקרה עם עטר בדרבי שבעט בכדור, הוא לא שיחק לאחר מכן בגלל זה?
”לא, אין קשר לבעיטה בבקבוק. הוא לא שיחק לאחר מכן 2-3 משחקים, אבל אין קשר לכך שהוא בעט במים. כל אחד מהם, לא משנה מה, יכול לעבור רגע של כעס. זה יכול לקרות, אבל זה יכול לקרות רק פעם אחת. אני מבין את זה. אני מבין את מה שהם מרגישים. יש פעמים שאני לא צריך שהם ידברו או יסבירו לי למה הם כועסים. הייתי שחקן, אני מבין אותם. מספיק שאני מסתכל עליהם ואני יודע מה עובר עליהם באותו הרגע. זהו יתרון לאדם שהיה כדורגלן ועכשיו הופך להיות מאמן. יש הרבה מאמנים שהיו שחקנים והם מבינים מה אני אומר עכשיו. עטר לא שיחק אבל לא היה לכך קשר לבעיטה בבקבוק. רצינו להשתמש בכל השחקנים, בכל מי שעל הספסל, בכל מי שבסגל. היו לנו המון משחקים העונה והיינו צריכים את כולם”.

ולדימיר איביץ' משקיף על אלירן עטר באימון (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' משקיף על אלירן עטר באימון (חגי מיכאלי)

לפי הפילוסופיה שלך, מועדון כדורגל שפועל בדרך הנכונה, צריך לנהוג כמו מנצ’סטר סיטי שקונה את כל השחקנים הטובים מהליגה שלה, או כמו אייאקס, שמגדלת שחקני נוער, נותנת להם הזדמנות לפרוח בקבוצה הבוגרת ואז מוכרת אותם?
”זה צריך להיות שילוב. אם אתה במועדון גדול עם מטרות של אליפות, גביע ואירופה, אתה חייב שיהיה שילוב בין שתי הפילוסופיות. אקדמיה טובה היא הבסיס כדי לתת כישרון ושחקנים חדשים לקבוצה הבוגרת, כדי שיוכלו להילחם על מקומם, אך באופן רגיל אתה חייב שחקנים מנוסים, טובים, שיכולים לתת לך איכות, שיכולים לתת לך עוד אפשרויות במשחק – שחקנים מנוסים יודעים מתי ללחוץ, מתי לשחק בשקט, מתי להניע כדור, מתי למשוך את כולם לאחור”.

אני שואל זאת כי ראינו בתחילת העונה שנתת הרבה קרדיט לשחקנים הצעירים כמו דן גלזר, דור פרץ, יונתן כהן, שחר פיבן, מאור קנדיל, כולם קיבלו ממך את השקט וראינו איך הם הולכים ומשתפרים. זה הכיוון של מכבי לעונה הבאה, להמשיך כך ולהחזיר נניח שחקן כמו עדן קארצב ולתת לו קרדיט?
”קודם כל, כל מי שציינת הגיע לו לשחק. הם נלחמו על מקום ב-11, על מקום ב-18, בסגל. אני לא נתתי להם שום מתנה. הגיע להם לשחק במכבי ת”א. אנחנו יודעים מה היה המצב בתחילת העונה עם מגבלות הפייר-פליי. לא היינו יכולים להביא שחקנים בכסף גדול. היינו צריכים לעבוד במסגרת מצומצמת והחלטנו להביא זרים חדשים שיעזרו לנו, אך כדי להתקדם תוך כדי העונה אתה חייב להשתמש בשחקנים הישראלים. אנחנו נצטרך להשתמש במי שכאן, וגם במי שיחזור, ודרך הזרים להמשיך ולשפר את הסגל. כך אפשר לבחור בדיוק איזה שחקן ישפר אותך היכן שצריך”.

כהן, פיבן, פרץ, גלזר וברסקי. הצעירים שקיבלו קרדיט מאיביץ' (ONE)כהן, פיבן, פרץ, גלזר וברסקי. הצעירים שקיבלו קרדיט מאיביץ' (ONE)

אז בוא נמשיך לקיץ. אתה מחפש חלוץ מהיום בו וידאר קיארטנסון נמכר. זו העמדה היחידה שאתה רוצה לחזק?
“לא, אני מחפש שחקנים לעמדות נוספות, אחרות. לא רק חלוץ. המטרה שלנו היא לצמוח, להשתפר, אנחנו רוצים להיות טובים יותר וצריך להכין את החלון בצורה הטובה ביותר. צריך להחזיר את השחקנים ששייכים לך, לעקוב אחר כולם, לגבש דעה לגבי כולם ובמהלך הפגרה נקבל החלטה מי יישאר איתנו, מי יושאל שוב ומי כבר לא יהיה חלק ממכבי, וגם את מי נביא כדי לעזור לנו”. 

אם כך, ישנה אפשרות שתחליף חלק מהזרים של מכבי?
”אי אפשר אף פעם לדעת. הכדורגל הוא ספורט ואחר-כך הוא ביזנס. צריך לראות מה קורה עם המועדון, מה קורה עם אירופה, צריך לראות מה קורה עם השחקנים, אנחנו כמועדון צריכים להסתגל לכל סיטואציה ואם נצטרך להגיב לתרחיש מסוים, אז לדעת להגיב אליו”. 

ולדימיר איביץ' עם משפחתו (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' עם משפחתו (חגי מיכאלי)

ישנה סיטואציה שאולי תצטרכו להגיב אליה והיא עזיבה של אלי דסה ואלירן עטר, ששניהם מסיימים חוזה ולא חתמו עוד על חוזה חדש. תוכל למצוא מישהו שימלא את מקומם של שני שחקנים טובים כאלה?
”יהיה קשה, אבל אם משהו כזה יקרה נהיה חייבים להגיב”.

תתאכזב אם תאבד אותם?
”מה שאני אומר לבעלים ולצוות, למנכ”ל, זה נשאר בינינו. אני בטוח שהם עושים את הטוב ביותר עבור המועדון. דיברנו על השניים האלה פעמים רבות, אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר ונראה מה יקרה”.

אלירן עטר ואלי דסה חוגגים. מה אם יעזבו? (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אלירן עטר ואלי דסה חוגגים. מה אם יעזבו? (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בוא נדבר על התחרות האירופית. בראיון שהענקת ל-ONE בנבחרי העונה, שאלתי אותך על ליגת האלופות (“אם יש הזדמנות, אז למה לא לנסות?”), ואז דיברנו עם השחקנים שלך בחגיגות האליפות וכמעט כולם ציינו שמכבי לא מתאימה עדיין לליגת האלופות, לא חזקה מספיק, ושעליה להתמקד בליגה האירופית. מה דעתך על זה?
“אם הם אמרו את זה, אז אני לא מאמין להם. אם הם מרגישים שאנחנו לא מוכנים לליגת האלופות, אז אני צריך לדבר איתם על זה. אם הם רוצים להיות במכבי, הם צריכים להילחם על המקום בליגת האלופות לפני הכל. אנחנו בעמדה שבה אנחנו יכולים להיאבק על הכרטיס הזה, ואנחנו מחויבים לעשות את זה. זאת המטרה הראשונה בעונה הבאה. אחר-כך נראה מה יהיה. אני לא רוצה לסמן עוד יעדים לפני שהעונה החלה”. 

אם הייתי אומר לך לפני שנתיים, כאשר עזבת את סלוניקי, שהיעד הבא שלך יהיה ת”א, והכדורגל הישראלי - איך היית מגיב?
”בכדורגל אתה אף פעם לא יודע מה יקרה מחר. אתה לא יכול לקבל החלטות גדולות בראש שלך על העתיד. זה בלתי אפשרי. אין לדעת מה יקרה עוד שלושה חודשים כאשר אתה מאמן. אתם רואים מה קורה באירופה בקבוצות הגדולות - המאמן תלוי בתוצאות, זו המציאות. כשאין תוצאות קודם כל מפטרים את המאמן, לא את השחקנים. אז כשהתחלתי את העבודה שלי, הלכתי ולמדתי וחקרתי. ידעתי שעליי להיות מוכן לכל דבר, שעליי להילחם בכל יום כדי להשיג את המטרה שלי”. 

ולדימיר איביץ' מונף (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ' מונף (רדאד ג'בארה)

כשפגשתי אותך באולפנים של ONE שאלתי אותך מהם החלומות שלך לעתיד. ענית שאתה לא אדם שחולם, אלא אדם שחי שנה אחרי שנה את הקריירה שלו. אז השאלה שלי היא האם שנה במכבי ת”א הספיקה לך כדי להתקדם למועדון גדול יותר, או שמא אתה מבין שעל מנת להתקדם למקומות גדולים באירופה, תצטרך להצליח קודם עם מכבי ת”א במסגרת אירופית?
”תראה, יש לי חוזה לעונה הבאה במכבי ת”א. אני כאן תחת חוזה. זה משהו שאני מצפה לו. אני לא אדם שחולם יותר מדי, אני לא חושב על מה יקרה בעוד שלושה חודשים. הראש שלי הוא במשחק נגד מכבי חיפה ואז להכין את המשחק האחרון של העונה”.

לסיום, איך הייתה תל אביב עבורך בשנה הזו?
”יש המון מקומות נחמדים פה, יש מזג אוויר נפלא, המון אנשים טובים, תאמין לי שנהניתי מאוד כאן. קשה לבחור מהו המקום שאני אוהב ביותר, כי באמת נהניתי מהכל”. 

אסור לפספס
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */