יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

רייכרט: מה שעברתי זה משהו שיכול לשבור אותך

"יש לי מה לשפר", "לא מי שאני נראה", "פעם הייתי הרבה יותר בעייתי", וגם: הפועל, בית"ר, בן זקן, קינדה והפרשיות. קשר אשדוד בראיון מיוחד ל-ONE

|
בן רייכרט (רדאד ג'בארה)
בן רייכרט (רדאד ג'בארה)

הוא נחשב לכישרון גדול, הפועל תל אביב שילמה עליו מיליון יורו ובגיל 25 הקריירה שלו הייתה אמורה להיות במקום אחר לגמרי. בשנים האחרונות שמו של בן רייכרט נקשר בלא מעט שערוריות, סטיגמות ובלאגנים שהדביקו לו.

גם העונה במ.ס. אשדוד, הקשר שותף רק במחצית מהמשחקים של הקבוצה מעיר הנמל ובמהלך העונה אף נקלע לסיטואציה שיכולה לרסק כל שחקן אחר, כאשר הואשם לכאורה במעורבות במכירת משחקים, פרשה שהתפוצצה. השחקן יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף שנערכה ביוזמתו וגם לאחר מכן הקבוצה שלחה אותו לבדיקה משלה. אם לא די בכל אלה, במהלך העונה רצה ברשתות החברתיות הודעה פיקטיבית של המשטרה, לפיה הוא נורה לכאורה בשל חובות על הימורים, מה שלא באמת קרה.

צפו: בן רייכרט פותח את הלב

רייכרט אמור כעת לחזור לזולטה וארחם, אלא אם יצליח להגיע עם המועדון הבלגי לסיכום על פרידה, שתגרום לכך שסוף סוף יתחיל את העונה בארץ בצורה מסודרת. איש המריבה בין מכבי להפועל ת”א טרם יודע היכן ישחק בעונה הבאה, אך נחוש שהדברים ייראו אחרת. הקשר יודע שהגיע לגיל קריטי, שמחייב שבעונה הבאה השיח סביבו יהיה בהקשר לביצועיו על כר הדשא ולא בכל הדברים שמסביב.

בן רייכרט (רדאד ג'בארה)בן רייכרט (רדאד ג'בארה)

כעת בראיון בלעדי ל-ONE שנערך במלון הרודס הרצליה, רייכרט, שהתחתן במהלך העונה עם ליז דדון שדואגת לאזן אותו, מדבר לראשונה בכנות ובפתיחות על כל מה שעבר עליו העונה באשדוד, על האשמות שהיו נגדו, הסטיגמות, כיוון הקריירה ואפילו לא פוסל חזרה אפשרית להפועל ת”א. כפי שזה נראה כרגע, הראיון הבא עם השחקן יעסוק בעיקר בכדורגל.

בן, איך אתה מסכם את העונה הזאת?
“מאוד לא פשוטה, אבל נגמרה בטעם טוב. נשארנו בליגה, עשינו את מסע ההישרדות הכי גדול שהיה פה בשנים האחרונות ויצא שגם אני הייתי חלק ממנו ואני שמח מכך”.

בן רייכרט חוגג (אורן בן חקון)בן רייכרט חוגג (אורן בן חקון)

אבל במשך חצי עונה לא שיחקת.
“כן, אפשר להגיד שלא שיחקתי. התחלפו מאמנים ולא קיבלתי את הצ’אנס ומלוא הביטחון, אבל כששיחקתי נתתי את הכול במטרה לעזור לקבוצה ולפעמים גם הצלחתי”.

בן רייכרט. "לא קיבלתי את הצ'אנס" (חגי מיכאלי)בן רייכרט. "לא קיבלתי את הצ'אנס" (חגי מיכאלי)

למה אתה חושב שלא קיבלת את הצ’אנס? כשבאת היו גם לך וגם לקבוצה ציפיות.
“אני לא חושב שלא הגיע לי הצ’אנס, הוכחתי בכל אימון והשחקנים והמאמנים יעידו על כך. נתתי בכל אימון ובכל משחק, לפעמים זה לא הולך, אבל אני מסתכל כבר על שנה הבאה”.

בן רייכרט (אחמד מוררה)בן רייכרט (אחמד מוררה)

כל העונה הייתה לך בעיטה אחת למסגרת.
"הביטחון יורד, אז אתה מחפש יותר את החברים ומעדיף למסור. פעם הייתי יותר בועט, זה נכון, אבל הביטחון עולה ויורד ואני מאמין שזה יגיע".

בעונה הבאה אתה תנסה לבנות תדמית חדשה, נראה גם רייכרט חדש?
"בעזרת השם, לזה אני מכוון".

בן רייכרט (איציק בלניצקי)בן רייכרט (איציק בלניצקי)

מה עבר על אשדוד העונה? כל כך הרבה מאמנים, תהפוכות.
“האמת היא שלרוב אני מדבר על עצמי, אבל היו הרבה פרשיות וכולם יודעים על מה. זה לא פשוט, אבל הקבוצה הצליחה לשרוד את זה והתלכיד של השחקנים השאיר את המועדון בליגה”.

כולם היו בטוחים שהקבוצה ירדה ליגה ופתאום בא המהפך והניצחונות. דווקא כשאבי בוחבוט הגיע כמאמן בלי ניסיון חל השינוי, מה גרם לזה?
“האמת היא שאני לא יכול להצביע לך על נקודת המפנה שלנו, אבל מהרגע הראשון לא הפסקנו להאמין וגם כשהיינו שמונה או שש נקודות מהמקום המוביל להישארות האמנו, הרבה באמת בעזרת אבי בוחבוט שהחדיר בנו שיש סיכוי. בסוף עשינו את זה”.

אבי בוחבוט. "החדיר בנו שיש סיכוי" (נעם מורנו)אבי בוחבוט. "החדיר בנו שיש סיכוי" (נעם מורנו)

איך אתה מסביר שלמרות כל הפרשיות הצלחתם בסופו של דבר לשרוד?
"הפרשיות המטלטלות היו מטורפות, אבל התלכיד והגיבוש הצילו אותנו. אנשים כבר לא היו מתייחסים לפרשות ושמים אותן בצד. ג'קי היה מאוד מעורב בתקופה האחרונה ועשה איתנו שיחות. הוא עבר דבר או שניים בכדורגל".

ג'קי בן זקן (שחר גרוס)ג'קי בן זקן (שחר גרוס)

כשגדי קינדה נמכר לבית”ר ירושלים אמרו שבאשדוד כבר השלימו עם הירידה.
”גם את זה אמרו, ובתור אחד ששיחק איתו הוא באמת כוכב כדורגל ואני מאחל לו רק שיצליח. הוא היה חיסרון מאוד משמעותי לקבוצה שלנו, אבל דן ביטון נכנס לעניינים, וגם שגיב יחזקאל ורועי גורדנה, וזה עשה לנו רק טוב והצלחנו להישאר”.

גדי קינדה (רדאד ג'בארה)גדי קינדה (רדאד ג'בארה)

אתה אומר על קינדה שהוא כוכב, גם עליך אמרו את זה, אבל היום השם בן רייכרט זה הרבה כותרות וסטיגמות ואין תכלס. מה קורה?
”לפעמים הדברים לא הולכים כמו שרוצים, אני בן 25 כבר – לא מבוגר ולא צעיר, אבל יש לי עוד מקום להשתפר ואני מאמין בזה. אין בי פחד”.

בן רייכרט (רדאד ג'בארה)בן רייכרט (רדאד ג'בארה)

תחילת העונה גם לא הייתה פשוטה מבחינתך, היית צריך להיות בבית”ר ירושלים ואז הקהל היה נגדך ומצאת את עצמך באשדוד. כל דבר לא הולך לך קל מאז המשקולת של תג המחיר של מיליון היורו ממכבי תל אביב ונדמה שמאז הקריירה שלך הולכת רק למטה.
”שנינו יודעים שמה שעברתי לא פשוט, אבל אני כבר הרבה מאחורי זה ועם הראש קדימה. לכל אימון אני מגיע כמו שצריך, בין אם אני באשדוד ובין אם אחזור לבלגיה, תמיד נותן את כולי ועושה את כל מה שצריך, זה מאחורינו וזה לא מעיק עליי. צריך ללמוד לעשות הפרדה בראש, זה לא קל ובטח לא בתקופה ההיא, אבל יש את המשפחה והחברים שתומכים”.

גדי קינדה. "כוכב כדורגל"(אורן בן חקון)גדי קינדה. "כוכב כדורגל"(אורן בן חקון)

עברת בקריירה הקצרה שלך בלי סוף דברים שיכולים לרסק בן אדם. הלכת להתייעץ עם פסיכולוג, אתה עובר שיחות?
”זה לא סוד ולא הייתי מתכחש לזה שאני מדבר עם מאמן מנטלי ועושה מה שאפשר כדי להצליח”.

אתה מצליח להתנתק? על הכישרון שלך אין עוררין, אבל מה מפריע לך לבוא ולהוביל קבוצה?
“מי שמסתכל עליי ועוקב מקרוב יודע שפעם הייתי הרבה יותר בעייתי, הייתי רב באימונים ועושה שטויות. נרגעתי השנה, עשיתי תהליך של שיפור ואני מקווה להמשיך ככה. משתדל שלא לעשות שטויות, אבל תמיד יש עוד מה לשפר”.

בן רייכרט (חגי מיכאלי)בן רייכרט (חגי מיכאלי)

גם במהלך העונה הזאת כל המדינה הייתה על הרגליים בעקבות הדיווחים שכביכול ניסו לירות בך, (מה שהתברר כדיווח פיקטיבי של המשטרה, ג.ל) איך הגעת לסיטואציה הזאת?
”ישבתי בארוחה עם חברים וקיבלתי הודעה על זה ואחרי זה כולם קיבלו את ההודעה שקרה דבר כזה. זה לא סוד שיש קבוצות של אוהדים שלא אוהבות אותי ושנדבק להם סטיגמות עליי, יש כאלו שלא אוהבים אותי וזה בסדר”.

בן רייכרט (חגי מיכאלי)בן רייכרט (חגי מיכאלי)

מי זה בן רייכרט היום?
”לא מי שהוא נראה. המון שלא הכירו אותי לפני אמרו לי שחשבו שאני ‘מניאק’, אבל גילו בן אדם אחר שהוא חבר טוב ורוצה שחבריו יצליחו, אחד שהולך עם האמת שלו, לא רעל בחדר ההלבשה ולא אחד שעושה יותר מדי שטויות”.

גם באשדוד הדביקו לך עוד פרשה של מכירה כביכול שגם היא התבררה כלא נכונה, פגעה בך וכל המדינה דיברה עליך. איך התחושות שלך לגבי כל זה?
"זה לא היה קל, התחושות הן קשות מאוד, אבל צריך לשים את זה בצד. לא חושב שהייתי צריך לדבר על זה בכלל, אבל אם כבר פתחנו את הנושא של הבדיקות, אני מעדיף לשים את זה בצד. כבודו של ג’קי (בן זקן) באשדוד במקומו מונח, אני בסדר עם כולם, סיימתי בטעם טוב ונשארנו בליגה, אין לי מה לנקום באף אחד, הלכתי עם האמת שלי עד הסוף. לא יודע אם זה היה השבוע הכי סוער שלי, אבל ללא ספק לא היה פשוט, אבל עברנו את זה כמו גדולים”.

ג'קי בן זקן. "כבודו במקומו מונח" (נעם מורנו)ג'קי בן זקן. "כבודו במקומו מונח" (נעם מורנו)

בסופו של דבר יצאת נקי, אבל כשמאשימים אותך האשמות שהיית לכאורה מעורב במכירת משחקים זה הדבר הכי קשה שיש. כשזה התפוצץ, מה עבר לך בראש? ולמה הדביקו את זה דווקא לך?
”לא יודע למה חשבו שזה אני, אבל זה כואב לקבל האשמות כאלה. מי שמכיר אותי יודע שאני מקצוען ושאתן הכול כדי שהקבוצה שלי תצליח ולא משנה איפה אני משחק, אבל קרה מה שקרה. לא התייחסו לזה אחרי הבדיקות וזה עבר לידי, המשכתי כרגיל. אני לא יודע אם אחרי זה שיחקתי פחות בגלל זה”.

הרגשת באותה הסערה שחרב עליך עולמך?
”חשבתי לעצמי שזה משהו שיכול לשבור אותי, ואני מקווה שזו הפרשה האחרונה. עברתי את זה כמו גדול עם המשפחה ועם אשתי ונאחזתי בהם. אלה הדברים שהכי קרובים אליי. אשתי היא כל עולמי כרגע ובעזרת השם היא גם זו שתשנה אותי, אני בתהליך טוב”.

בן רייכרט ודודו ביטון (אחמד מוררה)בן רייכרט ודודו ביטון (אחמד מוררה)

מה עשית באותם ימים של הפרשה?
”ניסיתי להתייעץ כמה שיכולתי עם הקרובים, החלטנו שנלך לבדיקת פוליגרף והרגשתי טוב. גם כשאתה יודע שאתה צודק זה לא פשוט ללכת לבדיקות כאלה. יש לחץ אוטומטי, האשמות לא פשוטות, אבל הלכתי עם האמת שלי וידעתי מה אני שווה ומה עשיתי ומה לא. היו המון עצות, אבל ידעתי שאם אני דובר אמת אלך עם זה עד הסוף”.

בן רייכרט (רדאד ג'בארה)בן רייכרט (רדאד ג'בארה)

תתאר לי את הבדיקות.
”כבר אחרי הבדיקה הראשונה אמרו לי שהכול בסדר, בשנייה עברתי את זה ולקח זמן אבל גם אמרו שהכול בסדר. ידעתי את האמת, אבל לא אשקר, זה מלחיץ. באתי עם כל הביטחון שבעולם ולא התייחסתי למסביב”.

איך אתה רואה את העונה בכדורגל הישראלי?
”עונה מוזרה. כולם ראו איך מכבי ת”א לקחה אליפות עם פער של 30 נקודות, רוב האקשן היה בתחתית ולא למעלה, אבל אני שמח שזה נגמר וש’קבלן הירידות’ נשאר בליגה. כבר שלחו לי המון הסתלבטויות עליי, אבל אני בתהליך של שינוי ואני שם את הדברים האלה בצד”.

בן רייכרט במדי הפועל עכו. "'קבלן הירידות' נשאר"(עמית מצפה)בן רייכרט במדי הפועל עכו. "'קבלן הירידות' נשאר"(עמית מצפה)

מה אתה צריך לשפר לקראת העונה הבאה? איך תהפוך אותה לעונת הפריצה שלך?
”קודם כל, בארץ קשה מאוד לשנות סטיגמות, אם אקבל כרטיס צהוב ישר יהיה בלאגן. בכל זאת אעשה הכול במטרה לעשות עונה טובה”.

יש מחשבות על קאמבק להפועל תל אביב?
”זו קבוצה לגיטימית בליגת העל, וכמו שאני חושב על כל מיני קבוצות, אני חושב גם עליה. לא יצרתי קשר עם האחים ניסנוב, להפועל ת”א יש מקום חם אצלי בלב ונראה מה יהיה. אני מקווה שאצליח העונה ושהכול יילך כמו שצריך”.

כל המשקולות שיש עליך, תג מיליון היורו, האשמות, דברים שלא הולכים, תכניס אותי קצת לראש של בן רייכרט.
”פרשייה אחרי פרשייה זה לא פשוט, לא יודע איך עברתי את זה, אבל זה מאחוריי, שמח שזה נגמר. לרגע לא חשבתי לפרוש ממשחק בגיל צעיר כי אני יודע שיש לי את היכולות והפוטנציאל ואני מאמין שאני יכול לחזור לקדמת הבמה בכדורגל הישראלי”.

בן רייכרט. "להפועל ת"א יש מקום חם אצלי בלב" (נעם מורנו)בן רייכרט. "להפועל ת"א יש מקום חם אצלי בלב" (נעם מורנו)

איך אתה מתכוון לעשות את זה?
”אעבוד קשה על המגרש ומחוצה לו, בין אם זה עם מאמן מנטלי והכושר באופן כללי. יש לי את כל הכלים כדי להצליח. אני מקבל עצות והכוונה לפני משחקים ואימונים”.

אתה לפעמים חושב לעצמך ‘איך אני גורם לזה שיתעסקו ברייכרט השחקן ולא במה שמסביב?
”זה קשה, כי לא קל להוציא את הסטיגמה פה בארץ אבל אני עושה הכול על מנת להוציא אותה, להתרכז בכדורגל ולהתעלם מכל רעשי הרקע”.

בן רייכרט (חגי מיכאלי)בן רייכרט (חגי מיכאלי)

בגלל זה ניסית לעבור לבלגיה, למקום שאין בו סטיגמות עליך ומסתכלים רק על הפן המקצועי?
”הליגה שם הרבה יותר טובה מהליגה כאן בארץ וכולם יודעים את זה. לא הצלחתי שם וזה יכול להגיע מכמה סיבות, כשיש בסגל 30 שחקנים, גם כשנפצעים חמישה לא תהיה בסגל. השקעתי את כל כולי אפילו כששיחקתי עם המילואים. נראה מה יהיה כשאחזור לשם, אתחיל שם את העונה, אולי המאמן לא יאהב אותי וירצה לשחרר אותי אבל אתחיל שם את העונה”.

כשרושמים את השם שלך בגוגל רואים רק את הפרשיות, מתי נראה כותרות אחרות?
”יש כותרות אחרות פשוט הן לא הראשונות, אוהבים את הפרשיות אצלנו במדינה. קרו דברים שלא תמיד קשורים אליי, אבל אני בן אדם אחר כבר ומשתדל לא להתייחס לזה בכלל”.

בן רייכרט. "בארץ אוהבים את הפרשיות"(שחר גרוס)בן רייכרט. "בארץ אוהבים את הפרשיות"(שחר גרוס)

היית רוצה להגיע בסופו של דבר לבית”ר ירושלים? למה הקהל סימן אותך שם?
”הייתי מזוהה עם הפועל, אשמח להגיע לשם במוקדם או במאוחר. שתי הקבוצות הללו גדולות ואין לי עדיפות לאיזו קבוצה”.

על מה לדעתך תישאל בסיום העונה הבאה?
”מאמין שעל כמות השערים והבישולים, הליגה, הפלייאוף העליון, מקווה מאוד שנעשה עונה טובה. חושב שכקשר אחורי לסיים עם שלושה-ארבעה שערים וחמישה בישולים זו תהיה עונה מצוינת”.

בן רייכרט (חגי מיכאלי)בן רייכרט (חגי מיכאלי)

בעונה הבאה בה תנסה לבנות תדמית חדשה ונראה גם רייכרט חדש?
”בעזרת השם, לזה אני מכוון”.

אנשים צריכים לבקש ממך סליחה על מה שהיה העונה?
”כן. חלק ביקשו וחלק לא, אבל מה שהיה היה, בעונה הבאה אני מקווה להתעסק רק בכדורגל”.

מה נאחל לך לסיום?
”שתהיה עונה מוצלחת, שנה של המון דקות משחק, הצלחה עם הקבוצה ובלי פרשיות”.

בן רייכרט. יתחיל את העונה הבאה בבלגיה (מערכת ONE)בן רייכרט. יתחיל את העונה הבאה בבלגיה (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */