יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:50
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • שלישי, 02/04, 19:30
  • הפועל נוף הגליל
  • מכבי פ"ת
  • שלישי, 02/04, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל פ"ת
  • רביעי, 03/04, 19:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • רביעי, 03/04, 20:00
  • מכבי נתניה

שברון לב במכבי נתניה: לקחו לנו גביע מהידיים

היהלומים שבורים לאחר ההפסד לבני יהודה בגמר הגביע. דראפיץ': "זה היה טיפול רפואי אחד גדול, קשה לצפייה", ברדה: "פנדל אחד הפריד בין שמחה לעצב"

|
שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

הלם ואכזבה קשה במכבי נתניה בעקבות ההפסד הדרמטי אמש (רביעי) 5:4 לבני יהודה בפנדלים לאחר 1:1 בתום 120 דקות בגמר גביע המדינה. המסע של היהלומים נמשך כמתוכנן עד שתי הבעיטות האחרונות בדו קרב, אז גבי קניקבוסקי החטיא מול אמיליוס זובאס ודני עמוס כמעט והצליח לעצור את הבעיטה המכרעת של יובל אשכנזי.

הסיום הכואב והדרמטי לגמר הגביע עבור נתניה נתן את אותותיו מיד. בן רגע החבורה הנלהבת של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה - כולל אנשי הצוות, ההנהלה, שחקני הסגל המורחב ואפילו הרב עמי פייקובסקי שליווה את הקבוצה ביממה המרגשת – הוכו בתדהמה. כמו הקהל הנתנייתי שהגיע בנוכחות מדהימה לסמי עופר עם כ-15,000 צופים, גם פניהם של אנשי מכבי נתניה נפלו.

אבוקסיס: היום אפשר להתפרק

לאחר שהיו עדיפים במחצית הראשונה והובילו משערו האדיר של גיא מלמד כבר בדקה הרביעית, השחקנים של דראפיץ' וברדה נחלשו משמעותית במחצית השנייה, כאשר בתווך עלי מוחמד ומוחמד זבידאת המצטיינים עד אז היו חייבים לצאת בחילוף, לפני שדור ג'אן השווה את התוצאה בדקה ה-83 במהלך בו נפצע גם ג'ונתן בורנשטיין. לאחר עוד חצי שעה שוויונית וקשוחה, הגיעו הפנדלים ששברו את לבם של הצהובים-שחורים. חוסר מזל משווע לכל אורך 90 הדקות מבחינת נתניה.

ברדה סימן לרב פייקובסקי להתפלל, דראפיץ' לא יכול היה לעמוד בלחץ וישב לבדו על הספסל בעוד כל שחקני הקבוצה והצוות עמדו מחובקים יחדיו, המנכ"ל ניב גולדשטיין התפלל לשמיים, אבל לערב הזה היו תוכניות אחרות ולמרות שהיהלומים כל כך רצו, הם לא הצליחו להחזיר את הגביע לשרון אחרי 41 שנה.

סלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין)סלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין)

הבעלים אייל סגל, עבורו היה זה יום מרגש כשסיפר לפני המשחק על זכרונותיו מהגמר ההוא ב-1978 באצטדיון רמת גן כאוהד, היה הראשון מבין אנשי מכבי נתניה לעזוב את האצטדיון והוא היה נסער מאוד. עוד לפני כן, על כר הדשא, שחקני הקבוצה נשברו לחלוטין. דודי תירם הקפטן, שניסה לגייס את הקהל בדקות המכריעות וביקש מהם להריע, התקשה לקום ואמר לחבריו: "אני מרוסק, חלמתי על הרגע הזה מגיל 6". עמוס, שספג את השער לאחר שכבר הדף למעשה את הכדור אבל לא הצליח להשתלט עליו, נשכב על הדשא וקם רק לאחר שנורי אבטו וברק בדש הגיעו אליו, כנ"ל לגבי קניקובסקי שכל שחקני נתניה ניחמו אותו, לאור המשחק הנפלא שהוא סיפק ובכלל העונה הנהדרת שלו.

כמוהם, כמובן רוב שחקני נתניה מיררו בבכי על הדשא ובחדר ההלבשה, שם שררה דממה במשך דקות ארוכות. אותם שחקנים, שלא התראיינו לאחר המשחק, אמרו לאחר מכן: "כואב לנו הלב. לקחנו לנו את הגביע מהידיים, כבר יכולנו להרגיש אותו. זה לא מגיע להם בכלל, יש להם הרבה מזל שהם חזרו מהקבר. שוויון בדקה 78, שער כזה שעמוס סופג, הכדור של אשכנזי עדיין מתגלגל בסמי עופר, זה שובר. כנראה שהיה כתוב על הגמר הזה בני יהודה, אין מה לעשות".

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

דראפיץ' וברדה, שהיו מרוצים לפחות מהשער המהיר ומהשמירה על היתרון בירידה למחצית, היו קרובים להשלמת המשימה ב-90 דקות, אבל השוויון המאוחר של ג'אן מנע מהם גביע בעונתם השביעית יחדיו כצמד. לאחר המשחק, השניים המאוכזבים בעצמם כמובן, ניסו בעיקר לעודד את חניכיהם וכן התייחסו למשחק.

“כשאתה מפסיד בגמר ובפנדלים זה אף פעם לא נעים", סיפר דראפיץ' במסיבת העיתונאים שלאחר הגמר. "המשחק לא התפתח כמו שרצינו שיתפתח. היו הרבה פציעות שגרמו לי לבצע חילופים ולפעמים זה היה נראה כמו טיפול רפואי אחד גדול. זה היה משחק של לב ונשמה, המשחק היה קשה לצפייה אבל זה הגביע וזה היה משחק גביע טיפוסי.

"בסוף המשחק חשבתי על ההתקדמות של השחקנים הצעירים שלנו, שהייתה בלתי רגילה. היו פה הרבה רגשות במשחק הזה, ולא עמדנו בזה. אבל הקבוצה הזו התקדמה בצורה בלתי רגילה. זה מאוד עצוב שלא לקחנו, אבל קבוצה יותר טובה ניצחה. כל העונה היה לנו קשה נגדם.

שחקני מכבי נתניה בפנדלים (עמרי שטיין)שחקני מכבי נתניה בפנדלים (עמרי שטיין)

"אנחנו נמשיך לנסות להגיע לאירופה. אם זה יקרה, זו תהיה עונה פנטסטית של מכבי נתניה. אחרי המכירה של דיא סבע, אף אחר בתחילת העונה לא הציב לי מטרה כזאת. אסור לשכוח שהמועדון הזה היה מרוסק לפני שלוש שנים, הרמנו אותו והיום הקבוצה מביאה 15 אלף איש לגמר גביע. בעל הבית לא אמר לי ‘אני רוצה להיות באירופה’, אבל עכשיו אנחנו רוצים את זה. אם אייל סגל אמר שתוך חמש שנים הוא רוצה להביא תואר, יכול להיות שאחרי שלוש שנים זה מוקדם מידי.

"איך מנחמים את גבי קניקובסקי? הוא יניח תפילין מחר בבוקר והכל יעבור. השחקנים צריכים להיות גאים במה שעשו השנה. יש לנו שחקנים שהם צעירים מאוד בשביל המעמדים האלה ורציתי להרים אותם למעלה”.

"מאכזב, רצינו להחזיר עשרות אלפים אוהדים הביתה מחייכים, אבל זה הכדורגל", אמר ברדה. "לפעמים בכדורגל אתה נמצא פנדל אחד בין שמחה לעצב, כואב לנו עליהם, אבל מכבי נתניה מועדון חזק שייצא מהכל. יש לנו עדיין מטרות, אם נגיע לאירופה אנחנו בעונה פנטסטית וכבר עכשיו אנחנו בעונה נהדרת. ברכות לבני יהודה וצר לי על האוהדים. כואב לי עליהם, עוד יהיו לנו הזדמנויות כאלה. מכבי נתניה הולכת לימים יפים מאוד, אני מבטיח לכם. המועדון הזה נבנה בצורה פנטסטית, המקום הזה הולך למקומות טובים. לא סתם אנחנו נלחמים על להישאר פה ולבנות, חלק מהתהליך".

גבי קניקובסקי (עמרי שטיין)גבי קניקובסקי (עמרי שטיין)

השברון המנטלי: "רצינו והשתדלנו לעשות הכל כדי להביא את זה, זה פנדל אחד חברים, פנדל אחד היינו רחוקים בין לשמוח פה לבין להיות בעצב. באנו לשחקנים וחיבקנו אותם, הסברנו להם שזה הכדורגל ולפעמים צריך לקחת בחשבון דברים כאלה. נחבק אותם. בכדורגל יש גם רגעים כאלה לצערי, אבל זה המקצוע שבחרנו בו".

השגת הכרטיס לאירופה: "נשארו עוד שני משחקים נשארו, אפשר לסיים במקום השני ואנחנו נעשה את זה".

מה אמר לקניקובסקי ולעמוס: "שאני מאוד אוהב אותם ושזה המקצוע שבחרנו ולפעמים צריך לדעת להפסיד. הם היו רחוקים פסיעה מהגביע".

דני עמוס מאוכזב (רדאד ג'בארה)דני עמוס מאוכזב (רדאד ג'בארה)

מוחמד זבידאת העלה פוסט נרגש לאינסטגרם: “אחרי ערב של דמעות, ולילה ללא שינה, ובוקר במיטה - צריך לקום מחדש. לצאת ולאסוף את עצמך. כי ביום ראשון יש עוד משחק, פשוט ככה, בליגה, מול אותה בני יהודה. צחוק הגורל, אולי דוקא הוא יקרב אותנו למטרה האירופית. אני רוצה לומר לאוהדים של נתניה - אני פה רק מהעונה, אבל כמה שריגשתם אותי. והשיא היה אתמול. התפאורה, העידוד - זו זכות להיות חלק מכם. אני בטוח שמכבי נתניה עוד תגיע למעמדים ותארים כאלה. כל כך מגיע לכם ולמועדון הזה. שלכם, מוחמד. יאללה נתניה!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אחרי ערב של דמעות, ולילה ללא שינה, ובוקר במיטה - צריך לקום מחדש. לצאת ולאסוף את עצמך. כי ביום ראשון יש עוד משחק, פשוט ככה, בליגה, מול אותה בני יהודה. צחוק הגורל, אולי דוקא הוא יקרב אותנו למטרה האירופית. אני רוצה לומר לאוהדים של נתניה - אני פה רק מהעונה. אבל כמה שריגשתם אותי. והשיא היה אתמול. התפאורה, העידוד - זו זכות להיות חלק מכם. אני בטוח שמכבי נתניה עוד תגיע למעמדים ותארים כאלה. כל כך מגיע לכם ולמועדון הזה. שלכם, מוחמד. יאללה נתניה!

A post shared by mohamedzbedat7???? (@mohamedzbedat7) on

בתוך כך, לקראת המשחק הקרוב והחשוב ביותר מול בני יהודה בקרב על הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית, ביום ראשון, עלי מוחמד וגיא מלמד יחסרו בשל צבירת כרטיסים צהובים. אתמול אלו היו סתיו פיניש ופאטוס בצ'יראי שספגו כרטיס צהוב נוסף שימנע מהם לשחק במחזור שלאחר מכן, במחזור הנעילה מול מכבי חיפה ובמשחק שעשוי להיות קרב ראש בראש על הכרטיס הנכסף לאירופה. בנתניה יערכו היום אימון שחרור, ייצאו ליום חופש בשישי ויתאמנו בשבת לקראת המשחק.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */