יום חמישי, 18.04.2024 שעה 03:31
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • מכבי נתניה
  • מכבי פ"ת
  • שלישי, 30/04, 19:00
  • הפועל נוף הגליל

אבוקסיס: יש לנו קבוצה של ווינרים, באנו לכתוש

מאמן בני יהודה פתח את הלב אחרי הזכייה בגביע: "בתחילת העונה כולם נבהלו". וגם: איך בחר את בועטי הפנדלים ומדוע ויתר על ההצעות מחיפה ובית"ר

|
יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)
יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)

בתוך כל החגיגות מהניצחון אמש (רביעי) בגמר גביע המדינה, באופן גלוי ונדיר, מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס החליט לפתוח את הלב. הזכייה בתואר ריגשה אותו, במיוחד אחרי הדרך שעברה הקבוצה מתחילת העונה ועד ללילה האחרון באצטדיון סמי עופר שבחיפה.

כעת, אחרי הניצחון שהושג בתום תוצאה של 1:1 ב-120 דקות ובעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה, אבוקסיס סיכם את העונה שעברה על המועדון מהשכונה והתייחס בין היתר להצלחה של הקבוצה, לחששות מפתיחת העונה, לסיבה שהובילה אותו להישאר בבני יהודה, לדור ג’אן המחליף שהשווה ולאיך ששינה את סדר הבועטים בפנדלים ממש ברגע האחרון.

אבוקסיס: היום אפשר להתפרק

“אפשר להתפרק, לשמוח ולהנות”, אמר יוסי אבוקסיס המאושר לאחר הניצחון על מכבי נתניה במעמד גמר הגביע. “יש לנו קבוצה של ווינרים. באנו לכתוש את נתניה, היינו ממש טובים. וזה למרות הפיגור המוקדם. בהתחלה, אחרי השער המדהים שספגנו היינו בהלם לרבע שעה, אבל חזרנו ולא ויתרנו על המשחק הזה. נלחמנו עד הסוף ואני שמח על זה, כי זה השתלם”.

השער שקבע 1:1 על ידי המחליף דור ג’אן: “זה לא הפתיע אותי, כי דור תמיד היה שם בשבילנו בגביע. בנורדיה כשהיינו בפיגור 1:0 בגשם הוא עלה וכבש צמד, ככה גם במשחק מול נצרת עילית, גם בעפולה הוא כבש, והפעם זה היה השיא שלו. הוא סמל למקצוענות ומעבר לזה, הוא מתנהל כמו בנאדם. בסגל יש לפעמים שחקנים שלא משחקים הרבה ויכולים לעשות למאמן פרצופים, אבל הוא לא כזה, ואלוהים ראה את זה והחליט שהוא יושיע אותנו כל פעם מחדש מהספסל”.

דור ג'אן חוגג (חגי מיכאלי)דור ג'אן חוגג (חגי מיכאלי)

רשימת הבועטים לפנדלים שהכריעו את הגמר: “ברשימת הפנדלים שהכנתי מראש, שניים מחמשת מהפנדליסטים הקבועים שלי כבר לא היו על המגרש, ואני מתכוון לקרלוס קוויאר ויאקוב סילבסטר שהוחלפו. כשקלטתי את זה, התבלגן לי הסדר פתאום בראש. ואז מתן בלטקסה גם בא ואומר לי שהוא מרגיש לחוץ ושהוא יוצא גם כן מהרשימה, אז בחרתי ככה מהר שלושה בועטים אחרים, אבל כל הפנדליסטים שלנו היו נדירים. אמנם הפנדל האחרון כמעט נעצר בדרך לשער, אבל גם מזל צריך פה, ואני שמח שזה נכנס ולא החמצנו אף בעיטה”.

שחקני בני יהודה בפנדלים (עמרי שטיין)שחקני בני יהודה בפנדלים (עמרי שטיין)

היריבה מכבי נתניה: “עשינו התקדמות גדולה ועונה גדולה, גם אנחנו וגם נתניה, ומגיע גם להם כל הכבוד על זה. לא סתם שתי הקבוצות האלה הגיעו למעמד הגמר, כנראה שאנחנו עושים משהו נכון”.

סיפור הסינדרלה של יובל אשכנזי: “יובל הגיע לפני שנתיים לאימון שלנו שהיה במגרש הסינטטי בשכונה, בקיץ ובשיא החום של 40 מעלות. ברק אברמוב אמר לי ‘תעשה לי טובה, תראה אותו באימון. זו טובה לחבר’. הסכמתי. אחרי אימון אחד שלו נדהמתי, התקשרתי לברק ואמרתי לו ‘מי זה השחקן הזה?’ כי לא זכרתי את השם שלו אפילו. ברק ישר אמר לי ‘מה, כבר אתה רוצה לשלוח הביתה?’. אמרתי לו ‘לא, יש בו משהו’. ברק חשב שאני צוחק. ‘אתה מסתלבט עליי? הוא מליגה א’. אתה בטוח?”. אמרתי לו שאני רוצה שהוא יישאר, ובאמת השארנו אותו וקיבלנו מקצוען אמיתי לקבוצה. הוא שחקן שלא מפסיק לעבוד. נגמר האימון? יובל רוצה להתאמן עוד. גם כשאני אומר לו לנוח? יובל רוצה להתאמן עוד. אני שמח שהוא עשה את זה וזכה בתואר יוקרתי כמו גביע המדינה, עכשיו זו החותמת הסופית לסיפור שלו”.

יובל אשכנזי חוגג (עמרי שטיין)יובל אשכנזי חוגג (עמרי שטיין)

פתיחת העונה הקשה: “בתחילת העונה כולם נבהלו מבני יהודה. אני זוכר שנסענו למחנה האימונים עם 12-13 שחקנים, רובם צעירים, כשאחד מהם אפילו היה אמור לעזוב. זה היה מאור קנדיל שהתאמן עם הטלפון וחיכה לשמוע מהסוכן שלו שנסגרה ההעברה ושהוא עוזב. ואני לא צוחק, בזמן האימון הטלפון של מאור היה לידו ממש על הדשא, בזמן שהוא התאמן במחנה האימונים שלנו. לא היו לנו הרבה שחקנים בתחילת הדרך, לא הבאתי רכש על ההתחלה רק כדי להגיד שהבאתי רכש, ועובדה שלפעמים זה נכון לחכות כי יש תהליכים שקורים ויכולים להוביל להצלחה. עם הרבה סבלנות, לאט לאט הבאנו עוד שחקן ועוד שחקן, קיבלנו במתנה את קוויאר, ראיתי איך ירדן שועה משתלב טוב, ותוך כדי תנועה ראינו שלמרות הפתיחה הלא טובה ידענו שיש חבר’ה טובים וסגל לא רע. והנה, היום אנחנו אחרי זכייה בתואר”. 

ההחלטה לא לעזוב את בני יהודה ולעבור לקבוצה גדולה יותר תוך כדי העונה: “למרות ההצעות המפתות שקיבלתי ממועדונים גדולים, שזה חלום של כל מאמן בקריירה שלו, אני החלטתי להישאר כי לא רציתי לוותר על החברות שלי עם ברק אברמוב. בתחילת העונה כשהלך לי פחות טוב, אני לא אשכח איך הוא תמך בי. אז פתאום כשיש הצלחה אני אעזוב אותו? גם אם קיבלתי הצעה ממכבי חיפה או מבית”ר ירושלים, נשארתי ועשיתי את זה בלב שלם. החברות בנינו היא מעבר לכדורגל, ומעבר לבעלים ומאמן. אנחנו מתחילים להכין את העונה הבאה ונמשיך לעבוד ביחד, לא אמכור את החברות הזאת בקלות, אלא אם תבוא הצעה ממש מטורפת והוא יחליט לא לעמוד בדרכי, רק אז אולי אנחנו ניפרד”.

שחקני בני יהודה חוגגים עם הגביע (חגי מיכאלי)שחקני בני יהודה חוגגים עם הגביע (חגי מיכאלי)

הסגל שבני יהודה תעמיד והשחקנים שיישארו לעונה הבאה: “יש זמן עד לעונה הבאה מבחינת בניית הסגל. נצטרך לדעת לשמור שחקנים, אבל אם הגדולות ירצו את השחקנים הצעירים שלנו אז לא תהיה ברירה ויכול להיות שנצטרך לדעת גם לדעת להביא מחליפים”

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */