יום שלישי, 16.04.2024 שעה 11:15
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
80%1650-190820הפועל ת"א
71%1696-177721עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 82 - 91
  • הפועל חולון
  • הפועל גליל עליון
  • 80 - 71
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 98 - 96
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • 65 - 67
  • הפועל עפולה
  • עירוני קריית אתא
  • 96 - 101
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 16/04, 18:00
  • עירוני רמת גן

במכבי ת"א זעמו: זו זירת קרב, לא מגרש כדורסל

הצהובים לא נרגעו מאירועי הדרבי: "האוהדים לא מטופלים ובסוף זה יעלה ביוקר". קיין עקץ: "מייק, תחבוט להם בתחת". ווילבקין: "ניצחנו למרות הכול"

|
דיאנדרה קיין הנסער מורחק (איציק בלניצקי)
דיאנדרה קיין הנסער מורחק (איציק בלניצקי)

"יוצאים מזירת קרב, לא מגרש כדורסל", כך נשמעו הקולות הזועמים במכבי תל אביב אמש (ראשון) דווקא לאחר שגברה 76:85 על הפועל תל אביב בדרבי הגדול, ששוב סיפק כותרות מכוערות מאוד שאינן קשורות לכדורסל. אחרי שראו את תומר גינת כופה הארכה, חניכיו של יאניס ספרופולוס הצליחו להתעלות בחמש הדקות האלו כל הדרך אל הניצחון.

1. גם אחרי הניצחון במשחק על יוקרת העיר תל אביב, במועדון הצהוב מסרבים להירגע לאור האווירה העוינת שהייתה לטענתם כנגדם מרגע הגעתם לאולם. "לא הגיוני שנגיע בכל פעם מחדש ונזכה ליחס כזה. האוהדים לא מטופלים וזה יעלה בסוף ביוקר" אמר בסיום גורם במועדון, "השחקנים שלנו מותקפים, אנשי הקבוצה מותקפים, האוהדים מותקפים ומבחינת כולם מסביב זה בסדר? זה לא הגיוני. אין פה שום ערך לספורט כשהדברים מתנהלים בצורה כזו".

יאניס: "קרו פה דברים לא טובים לכדורסל"

2. הפעם, עמדו במרכז הדרבי שני אירועים סוערים שהזכירו ימים עברו. בראשון, רגב פנאן המשיך לספוג קללות איומות ומכוערות מהקהל באדום באשר לאביו המנוח, מוני פנאן ז"ל, ואילו בשני, דיאנדרה קיין שלא שותף בדרבי האחרון בשל פציעה מצא עצמו בחוץ כבר אחרי כשש דקות לאחר עימות שהתפתח בינו לבין אוהדים מהיציע המעודד של היריבה. על פי הצהובים, תחילה קיין ניגש לקחת את הכדור שהתגלגל בסמוך ליציע ובזמן הזה ספג יריקות וקללות קשות, אך לאחר מכן נצפה השחקן לאחר שהגיב באיום עם כדור על אחד האוהדים, מה שעורר את זעמם וגרם לכדי כך שכמות היריקות גדלה ואף הושלכו לעברו מקלות, הגארד לא נשאר חייב החזיר יריקה אל הקהל ואף ניסה להשליך לעברם את אחד מהמקלות שנזרקו, מה שהוביל להרחקתו. ספרופולוס ניסה להבין מה קורה כשרץ ישר לשולחן השופטים אך עוד לפני שהספיק לקבל הסברים כבר ראה את השחקן שלו שב לכיוון הספסל, בעודו עם שלל יריקות על גופו מה שגרם למאמן לרוץ אליו עם מגבת ולעזור בניקיונו.

קיין ירד לחדר ההלבשה מלווה בפמליה הכוללת את יו"ר המועדון שמעון מזרחי, המנהל המקצועי ניקולה וויציץ', מנהל הקבוצה עמי ביטון וג'רמי פארגו שלא נכלל בסגל והלך לעזור בהרגעת חברו. לאחר דקות בודדות, יצאה החבורה מחדר ההלבשה כשהיה זה פארגו שנשאר עוד קצת ולאחר מכן יצא גם הוא. קיין, שכזכור התעמת עם הקהל האדום גם בדרבי הקודם, המשיך את הצפייה במשחק בטלוויזיה שבביתו ולא שכח לעלות "סטורי" באינסטגרם הפרטי שלו בו נראה מייקל רול קולע שלשה והוא עצמו אומר ברקע, "מייק תחבוט להם בתחת", (בתרגום חופשי), כשגם ווילבקין צירף התייחסות משלו בטוויטר, "למרות הכל ניצחנו.." ולסיום הוסיף "פאק איט". בנוסף אירעה התקרית עם האוהד והפיזיותרפיסט.

דיאנדרה קיין אוחז באחד המוטות שנזרקו עליו (שחר גרוס)דיאנדרה קיין אוחז באחד המוטות שנזרקו עליו (שחר גרוס)

3. אם נחזור למשחק עצמו, הייתה דרמה לא קטנה כשריצת 0:13 של האדומים וסל דרמטי של תומר גינת כפו הארכה שבניגוד למשחק הקודם בין השתיים, הייתה כולה בשליטה צהובה. אולי היה מי שיכול היה למנוע את ההארכה הוא דווקא ג'רמי פארגו שראה את הנולד ועם היציאה מפסק הזמן, לפני סל השוויון של גינת שקבע כאמור הארכה, לא הבין את ההחלטה של מאמנו להוציא את הכדור משליש המגרש של הפועל. לאחר איבוד הכדור של ווילבקין שהוביל לסל השוויון, הסתכל הרכז אל אנשי הצוות הרפואי שישב לידו וטען כי הוא ידע שזאת הייתה החלטה רעה.

תומר גינת חוגג עם הקהל (איציק בלניצקי)תומר גינת חוגג עם הקהל (איציק בלניצקי)

לבסוף החיוכים של הצהובים יצאו מעט לאור הניצחון ובעיקר אצל פנאן שספג לא מעט כמו כמעט בכל משחק נגד היריבה העירונית ונראה מאושר מאוד לסיים את המשחק הזה לפחות עם ניצחון בעודו מתחבק עם אנשי הספסל ולאחר מכן קיבל חיבוק גדול מביטון וטים פנינג עוזר המאמן.

נראה כי האווירה הצליחה להרוס בכל זאת לצהובים את חגיגות הניצחון שהוקדש כולו לדיאנדרה קיין. ספרופולוס נותר עצבני מאוד, אנשי ההנהלה נראו טרודים עוד מההרחקה של קיין והתקריות השונות, השחקנים לא נראו אחרי ניצחון בדרבי בעודם יוצאים בשורה אחידה ומאובטחת אל עבר האוטובוס הקבוצתי ועוד קודם במועדון הוחלט להעניש את העיתונאים במסיבת העיתונאים כשהמאמן ומייקל רול נתנו הצהרות כל אחד ולא ענו לשאלות.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

4. "אני גאה בחברים שלי לקבוצה זה היה משחק קשה מכל כך הרבה סיבות", אמר ג'ייק כהן שניגש לדבר אחרי מסע שכנועים עם אנשי המועדון, "שיחקתי הרבה משחקי דרבי אבל אני חייב לציין שזה לא נראה טוב מהצד וגם לא נראה שיש שיפור מפעם לפעם. העברית שלי לא ברמה גבוהה אבל אני מבין מה אומרים כלפי רגב, כלפי שמעון ומה שקרה עם דיאנדרה – אני רק מקווה שזה ישתנה לטובה כל האווירה הזאת. אני מבין שהם רוצים לנצח ויש להם תשוקה אבל אני לא רואה סיבה להתנהגות הזאת, אני לא רואה שינוי וזה מתסכל אותי. אני מבין לגמרי את דיאנדרה, הוא קיבל יריקות וזאת לא הרגשה כיפית לקבל יחס כזה ואין עונש לכך, אין השלכות למעשים שלהם אז זה מצב מסוכן. אני מבולבל מהמצב הזה, לא יודע מה להגיד עוד על המצב אבל אני רק מרוצה מחברי הקבוצה שלי שהתגברו על הדברים האלה כדי לנצח את המשחק. צריך למצוא דרך לתקן את מה שנוצר כי זה מצב שלא מוציא טוב את הפועל, לא מוציא טוב את מכבי ולא נראה טוב לאנשים שרואים את המשחק הזה, מישהו צריך לסדר את הבלגן הזה כי זה מצב מסוכן ואם לא יענישו על מעשים כאלה זה רק יחמיר".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */