יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:07
צביקה שרף

שחקני מכבי ברחו מהכדור, האחוזים זוועה

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים לקו בהובלת הכדור, ווילבקין נעלם ככל שחלף הזמן, הפועל ת"א צריכה לשפר קבלת ההחלטות כדי להגיע לפלייאוף

ליגת ווינר סל, שנעלמה בזמן האחרון לאחר שלא כל כך ידענו מתי משחקים, איזה מחזור אנחנו ובאיזה ערוץ, התעוררה בשני משחקים. הראשון היה המשחק הדחוי בין הפועל חולון והפועל ירושלים, כאשר בקרב מצוין ניצחה הקבוצה מהבירה על חולוניה שעשתה את המקסימום, אבל מכת הפציעות השאירה אותה עם הרכב חסר. ירושלים נהנתה מיום כזה של שלושת קלעי החוץ שלה – ג’יימס פלדין, תמיר בלאט וג’ייקובן בראון ועם אמארה סטודמאייר כישראלי בחוק הרוסי שמהווה שובר שוויון. בנוסף לכך, אחרי הרבה זמן ראינו מירושלים גם משחק הגנה טוב.

והנה, גם הגיע הדרבי התל אביבי שתמיד מעניין וסוער, בטח כשמשחקים בדרייב אין. הפועל תל אביב שתמיד מתעלה במשחקי הדרבי בביתה, הגיעה אחרי מספר הפסדים כשהיא רחוקה מלהיות איפה שהיא רוצה להיות ועם יכולת בלתי מספקת. הקבוצה באדום חלמה להפתיע את מכבי עם ג’ייק כהן, יובל זוסמן, טאריק בלאק, סקוטי ווילבקין ודיאנדרה קיין בחמישייה, שהובילה רק בשל חוסר היכולת של הפועל לעצור את הטורקי, כאשר ריצ’ארד האוול נבהל לחלוטין מבלאק ולא תרם את תרומתו הרגילה. 

יאניס: "קרו פה דברים לא טובים לכדורסל"

רביב לימונד, תומר גינת, ג’רל מקניל וקרלון גרין לא הצליחו לעצור את מכבי שפתחה הובלה קטנה, אבל הפועל הצליחה בזכות שמונה כדורים חוזרים בהתקפה להישאר בפיגור של שמונה בלבד במחצית. מה שהעיב על האווירה במשחק הייתה התקרית בין אוהדי הפועל ת”א לקיין ואכן האחרון הורחק אחרי שהגיב ביריקה לכך שירקו עליו וזרק בחזרה את המקלות שנזרקו עליו. אבל שוב, רק השחקן נפגע ולא המגדפים, היורקים וזורקי המקלות. אבל קיין היה הבעיה של מכבי ת”א בהתקפה ובמקומו נכנס מייקל רול, שהעניש את הפועל וזה עזר קצת למכבי ת”א. 

בכלל, קיין לא מכין את עצמו למשחק באווירה כזו כשחקני מכבי האחרים ניראו מוכנים לאווירה ולא נגררו אחרי הפרובוקציות. רול כאמור היה מצוין בהתקפה וקלע מספר סלים חשובים שהעלו את מכבי ת”א להובלה במחצית הראשונה וגם הוביל אותה עם שתי שלשות ל-13 נקודות הפרש חמש דקות לסיום. להפועל ת”א מגיעות מחמאות על הלחימה, הרצון ועל החזרה המדהימה למשחק, אבל בואו נודה – אחוזי הקליעה של הפועל היו קטסטרופה. 21/56 ל-2 ו-6/28 ל-3, שלא לדבר על החלטות נוראיות בהתקפה של האוול, אחרי שבלאק עצר אותו כמה פעמים והפסיק לאיים על הסל ואף פחד לזרוק.  גם לימונד לא ירשום את המשחק הזה כאחד המשחקים המפוארים בקריירה שלו. 

טאריק בלאק מול ריצ'ארד האוול (איציק בלניצקי)טאריק בלאק מול ריצ'ארד האוול (איציק בלניצקי)

לעומתם, תומר גינת נתן מלחמה עצומה עם 21 כדורים חוזרים, אבל גם הוא עם 6/17 מהשדה, מקניל וגרין היו צריכים לתת יותר בהתקפה ולמעשה החבורה של דני פרנקו שיחקה ללא רכז ובהארכה מקניל שימש מוביל כדור בודד. הצהובים פתחו פער שאותו כבר הפועל לא יכולה הייתה למחוק, עם יכולות התקפיות כל כך חלשות ואחוזי קליעה נוראיים מהשדה. מכבי לעומתם, נהנתה ממשחק מצוין של בלאק, ששותף יותר מתמיד.

יאניס ספרופולוס שינה קצת את הרוטציות שלו, אבל מכבי לקתה בהובלת הכדור, איבדה 20 כדורים וכשהוליכה ב-13 נקודות הפרש יותר מדי שחקנים ברחו מהכדור, לא באו לעזור לווילבקין ו/או לכל מי שהוביל כדור וקיבל שמירה כפולה. ייתכן שהיווני צריך היה להמר על ארבעה מובילי כדור, אבל זה הרכב שלא שותף עוד השנה ויאניס חשב שווילבקין ו/או דיברתולומאו ו/או רול יוכלו להוביל כדור נגד הלחץ.

סקוטי ווילבקין עם הכדור (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין עם הכדור (איציק בלניצקי)

ווילבקין שהתחיל את המשחק טוב, נעלם ונחלש ככל שהתקדם הזמן, כאשר הוא גם צריך לשחק כרכז ולהוביל כדור. הלחץ עליו היה גדול, גם דיברתולומאו ורול מצד אחד קלעו טוב ומכבי קלעה אכן 13/27 משלוש וזה אולי נתן לה את הניצחון, אבל מצד שני, 15/42 ל-2 זה אחוזים נמוכים. בכל מקרה, למרות שלא ראינו במגרש יכולת גבוהה בגלל האנרגיות, האווירה והלחץ, היה משחק סוער ומותח והפועל תמיד מפגינה מוטיבציית יתר נגד מכבי ת”א, אבל לזה צריך להוסיף יכולות סיום ויכולות קליעה קצת פחות משכנעות. התוצאות של היום נותנות לנו להמתין לפלייאוף, שאמור לתת תנופה לליגה ומאבק לקראת הפיינל פור ולזה נגיע יותר מאוחר.

בכל מקרה, שתי הקבוצות צריכות ללכת הביתה, לנתח את מה שקרה, ללמוד מכך, כי יתכן שהן תתמודדנה כבר ברבע הגמר בסדרת הטובה מחמש, אבל על הפועל להבטיח לעצמה את המקום בפלייאוף בכלל. הפועל צריכה לשפר את קבלת ההחלטות בהתקפה ומכבי צריכה לשמור על יציבות על ההרכבים ועל רוטציות במשחקים האלה ועל החלטות מה עושים עם עמדת הרכז.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים