יום חמישי, 18.04.2024 שעה 05:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
27 40-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אוהד לויטה: רוצים להגיע לאירופה בזכות עצמנו

שוער ב"ש אחרי ה-2:3 על בני יהודה: "חשוב לא רק בגלל ההפסדים, אלא בשל המצב בטבלה". פרטים קטנים נותרו לסגירת המעבר בין ג'ון אוגו לטראבזונספור

|
שחקני ב
שחקני ב"ש חוגגים (נעם מורנו)

מתח רב השתחרר אמש (שבת) בהפועל באר שבע. אחרי שלושה הפסדים רצופים וכואבים וארבעה משחקים ללא ניצחון, החבורה של ברק בכר עצרה את המפולת בזכות ניצחון יקר במושבה 3:2 על בני יהודה תל אביב. בכך, באר שבע נשארת במקום הרביעי בטבלה אבל מתרחקת שתי נקודות מבני יהודה, מתקרבת נקודה אחת ממכבי נתניה השלישית ו-2 נקודות ממכבי חיפה השנייה. 

"זה היה המשחק הכי חשוב העונה" אמרו בבירת הנגב, "זאת הייתה ההזדמנות האחרונה שלנו על כל הקופה. היה לא פשוט להרים את השחקנים אחרי שלושה הפסדים רצופים, אבל כולם הבינו שחייב לסיים את העונה הזאת כמו שצריך ולהשיג את המטרה שנשארה והיא השתתפות במוקדמות הליגה האירופית בעוד חודשיים. אסור לנו עכשיו להוריד את הרגל מהגז וניתן את הכל בשני המשחקים שנותרו עד סוף העונה" הוסיפו.

ברק בכר (נעם מורנו)ברק בכר (נעם מורנו)

אנשי באר שבע וברק בכר כעת לא מסתירים שהם מחזיקים אצבעות למכבי נתניה בגמר גביע המדינה ביום רביעי, "אין ספק שזה ישרת את המטרה שלנו" אמר בכר אמש. כזכור, אם הצהובים-שחורים יסיימו במקום השני או השלישי ובנוסף יניפו גביע, הכרטיס הכפול לאירופה בו תחזיק נתניה יעבור אוטומטית למקום הרביעי בו נמצאת באר שבע בפער של ארבע נקודות על בני יהודה החמישית כשנותרו עוד שש נקודות בקופה. יחד עם זאת, אם הזהובים יזכו בגביע, באר שבע ונתניה יאבקו ראש בראש על המקום השלישי, בו נמצאת כרגע נתניה בפער של נקודה אחת בלבד. 

שחקנים העידו על שבוע מאוד לחוץ שעבר על המערכת. "ההפסד למכבי חיפה הוציא את כל האוויר. לא היה חשק לכלום, הניצחון הזה חשוב מאוד אנחנו לא רוצים לסמוך על קבוצות אחרות, נשארו שני משחקים על כל הקופה וניתן בהם את הכול", סיפר אחד השחקנים. בצוות המקצועי עבדו הרבה גם בפן המנטלי לאור חוסר הביטחון של השחקנים בחודש האחרון. כדי להחדיר מוטיבציה בשחקנים לפני העלייה לכר הדשא, בכר ביקש משחקניו לעצום עיניים ולחשוב על דבר אחד שחשוב להם יותר מכל. לאחר שכל אחד מהם בחר כזה, בכר ביקש לתת את הכל עבורו. נראה שבמחצית הראשונה זה עבד היטב בעיקר מבחינת התוצאה, אבל הלחץ חזר בעיקר במחצית השנייה לאחר השער המצמק ל-3:2 של בני יהודה, בידיעה שאיבוד נקודות עשוי לחסל את הסיכוי לזכות בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה. "המחצית השנייה הייתה המחצית הכי חשובה העונה, למזלנו עברנו אותה בשלום כי בני יהודה זאת קבוצה שלא מרימה ידיים מולנו", אמרו במועדון.

חנן ממן ובן שהר חוגגים (נעם מורנו)חנן ממן ובן שהר חוגגים (נעם מורנו)

כפי שהוחלט לאחרונה, בבאר שבע עדיין לא מתעסקים בהכנות המקצועיות לעונת 2019/20. אנשי המועדון יודעים ומרגישים שהפועל באר שבע של העונה הבאה תלויה בצורה משמעותית בהבטחת המקום לסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, כמו למשל תקציב הקבוצה. "אם באר שבע תתפוס את הכרטיס לאירופה, אלונה תעמיד תקציב ראוי מאוד. אבל אם וזה לא יקרה, התקציב יהיה רזה הרבה ובאר שבע תראה אחרת לגמרי לעומת השנים האחרונות", אמר גורם המקורב למועדון.
מבחינה מקצועית, בקבוצה מרוצים מהאופי שגילו הפעם השחקנים לאחר שער היתרון של בני יהודה. "למרות כל ההכנה שעשינו, גול שמגיע משום מקום ומכזה מרחק יכול היה לגמור אותנו אחרי ההפסדים האחרונים, כשאתה סופג שער ממרחק כזה גדול אתה כבר מריץ סרטים שזה ‘מכתוב’, מזל שחאתם החזיר אותנו מהר למשחק", אמר שחקן. הבלם חאתם עבד אלחמיד, שכמו מרוואן קבהא ולואי טאהא צמים את הרמאדן, סחט מחמאות פעם נוספת אחרי ששוב שיחק כמגן ימני ואף כבש שער שני העונה.

חאתם עבד אלחמיד (עמרי שטיין)חאתם עבד אלחמיד (עמרי שטיין)

מי שכבר גם כן את שערו השני העונה הוא מאור מליקסון שסוחב מספר שבועות פציעה בשרירי הבטן ולכן לא מתאמן באופן סדיר. הקפטן בן ה-34 סוחב לא מעט כאבים והוא עשוי לעבור הקיץ ניתוח בקע. בקבוצה חגגו שוב עם בן שהר, שכבש את שערו ה-15 העונה והוא קרוב לסיים את העונה עם תואר אישי כמלך השערים של הליגה, אחרי עונה לא פשוטה בכלל מבחינתו. 
בקבוצה מרוצים גם כן מיכולתו של מרואן קבהא במרכז השדה לצד ג'ון אוגו שהיה אחד הגורמים המובילים למהפך המהיר של קבוצתו עם שני בישולים נהדרים. עמותת האוהדים 'וסרמיליה' עדיין ממשיכה בקמפיין להשארת הניגרי הבינלאומי בבאר שבע, אולם גורמים בטורקיה מדווחים כי זה עניין של זמן עד שטרבזונספור תודיע על האיחוד עם חברו הטוב ואקס באר שבע טוני וואקמה שמפעיל לחצים כבדים על הנהלת המועדון הטורקי. לפי מידע שהגיע ל-ONE, אוגו כבר סיכם את תנאיו הכספיים וכעת נשארו פרטים אחרונים בכפוף לבדיקות רפואיות.

ג'ון אוגו (איציק בלניצקי)ג'ון אוגו (איציק בלניצקי)

לקראת המשחק נגד הפועל חדרה ביום ראשון הקרוב, המאמן ברק בכר יקבל בחזרה את המגן הימני דור אלו אחרי שנעדר משני המשחקים האחרונים בעקבות הסדר הטיעון מול בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. חאתם עבד אלחמיד ספג כרטיס צהוב חמישי והוא יחמיץ את המשחק הנעילה של העונה נגד מכבי תל אביב. הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור הוחלף אחרי כיווץ בשריר והוא בספק ליום ראשון. חנן ממן שהרגיש מתיחות בשריר הירך האחורי השבוע, לא רצה לפספס את המשחק, אבל הכאבים הכריעו אותו וגרמו להחלפתו במהלך המחצית השנייה. ממן ינוח בימים הקרובים כדי שיהיה כשיר לחדרה. 
"הניצחון הזה היה מאוד חשוב לא בגלל ההפסדים, אלא בגלל המצב בטבלה" אמר השוער אוהד לויטה אחרי המשחק, "אני לא חושב שספיגת הגול בשלב יחסית מוקדם של במשחק צריך לשבור אותנו ואני שמח שידענו להמשיך קדימה במשחק כדי להפוך את התוצאה. אנחנו רוצים להשיג את הכרטיס לאירופה בזכות עצמנו ולכן זה היה מאוד חשוב לנצח אמש. לא נעים לבוא אחרי שלושה הפסדים רצופים, שמנו לעצמנו בראש שאנחנו עושים את המקסימום ותיקנו המון דברים ואני מקווה שבמשחק הבא נראה אפילו יותר טוב". 

אוהד לויטה קולט את הכדור (נעם מורנו)אוהד לויטה קולט את הכדור (נעם מורנו)

ההסתבכות בדקות האחרונות של המשחק: "זה טבעי לפעמים שבתוך המשחק יש מומנטום שמשתנה. מה שחשוב מבחינתי הוא שידענו לשמור על היתרון, היה חשוב לנו לנצח את המשחק בכל דרך שאפשר ואני שמח שעשינו את זה". 
הערכת האמון שהוא מקבל מהצוות המקצועי: "אני מרגיש שהצוות מעריך אותי ומאמין בי, אני אמשיך לעשות את המקסימום עבור הקבוצה. אני מרגיש שאני רוצה להיות בהפועל באר שבע ואני אמשיך לעשות את המקסימום ולעבוד קשה מבחינתי".

אוהד לויטה (עמרי שטיין)אוהד לויטה (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */