יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

גולדהאר: היו מקרים ששילמנו יותר מדי לשחקנים

הבעלים חגג צלחת אליפות רביעית עם מכבי ת"א: "ניסינו להשיג תוצאות מהר, בדיעבד, הייתי עושה את הרוב שוב. איביץ'? יש לו חוזה". וגם: הפייר פליי

|
מיץ' גולדהאר חוגג עם הצלחת (חגי מיכאלי)
מיץ' גולדהאר חוגג עם הצלחת (חגי מיכאלי)

בעוד כשלושה חודשים יסגור מיץ' גולדהאר עשור במכבי תל אביב. כמה מהר שהזמן עובר. טס, במקרה של הקנדי. מאוגוסט 2009 ועד מאי 2019, עברו כל כך הרבה שינויים במועדון שהוא רכש. אמש (שבת), הוא שוב הגיע לישראל, בפעם השנייה תוך שישה שבועות, כדי לחגוג אליפות רביעית עם קבוצתו. לאחר מכן, התייצב בחדר מסיבות העיתונאים כדי לסכם את שהיה ולהתכונן לאשר יהיה. 

גולדהאר: המועדון יותר גדול מכולם

בעוד כשלושה חודשים תחגוג עשור כבעלי מכבי ת"א. האם חשבת שבשנה העשירית זה יהיה כל כך מתוק?
"למען האמת, לא חשבתי אם זה יהיה מתוק או לא, אך זה מדהים כמה מהר הזמן עובר, אבל כן - זה היה מאוד מתוק. החוויה הייתה ייחודית ולא הייתי מחליף אותה בשום דבר". 

מיץ' גולדהאר מעניק לדור מיכה את פרס שחקן העונה (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר מעניק לדור מיכה את פרס שחקן העונה (חגי מיכאלי)

אני מפנה אליך את השאלה ששאלתי גם את בן מנספורד. מה זה אומר לבנות "תרבות" במכבי ת"א? אולי תוכל לתת לנו דוגמה למועדון בחו"ל שאתה מביט עליו ואומר שכך אתה רוצה שמכבי ת"א תיראה?
"יש הרבה מועדונים כאלה, אבל אני לא נמצא בתוכם, אני רק במכבי ת"א ובתוך העסקים שלי. התרבות קשורה לגישה, למוסר עבודה, כבוד לחבריך לקבוצה, כבוד למנהליך, כבוד ליריבות. אלו דברים מאוד חשובים אשר יכולים להיות רק מילים, או שהם יהיו גם מעשים. קל מאוד לדבר על זה, אך קשה מאוד לנסות לבצע את הדברים האלה. חלק יעגלו פינות איפה שהם יכולים, אחרים, לא יעגלו פינות. אנחנו רוצים קבוצת אנשים שלא מעגלת פינות כשהיא יכולה. אנחנו רוצים לחיות חיים ספורטיביים, לאכול נכון, סגנון החיים, מתי הם קמים, מתי הם הולכים לישון, איך הם מתאמנים, ללכת בעקבות כללים וחוקים אשר נועדו לשרת את טובת המועדון כולו”.

מיץ' גולדהאר עם צלחת האליפות (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר עם צלחת האליפות (חגי מיכאלי)

“בנוסף, צריך לשמש דוגמה טובה. להבין שאין אדם שהוא גדול יותר מהמועדון או מהמשחק. אלו רק מילים, אלו מילים שנשמעות טוב. אך אני לא מעוניין בכך שהן יהיו מילים בלבד - אני מעוניין שכל אלה יהפכו לגישה ולמעשים. אלו השחקנים והמנהלים שאנחנו רוצים. וכאשר כל אלה נמצאים ופועלים לפי המסגרת הזו, התוצאות מגיעות. זו התרבות. יש מועדונים אחרים עם תרבות דומה, אבל אנחנו בדרך לשם. יש לנו עוד עבודה בעניין הזה. חשבתי שזה יהיה פרויקט של שבע שנים. זה הפך לפרויקט של עשר שנים, אבל זה בסדר".

מה יהיה הרגע בו תגיד "השגתי הכל", "הצלחתי", "עשיתי את שלי במכבי ת"א לפני עשר שנים ועשיתי את שלי". מה יהיה הרגע בו זה יקרה?
"אתם תדעו כאשר אני אדע. וכולנו יודעים, שאנחנו עוד לא שם. אתם תדעו שהגעתי לשם רק דרך מבט עליי. זה יהיה ברור על המגרש, זה יהיה ברור מחוץ למגרש, אבל אנחנו עוד לא שם. אני לא רוצה למנות שוב ושוב את הדברים שיגרמו לי להרגיש כך, אבל זה יהיה ברור לכולם. ברגע בו תהיה לנו התרבות והקבוצה שמתאימה לחזון שלי, יש לנו דרך לעבור כדי להגיע לשם ונמשיך לעבוד על כך". 

מיץ' גולדהאר חוגג (נעם מורנו)מיץ' גולדהאר חוגג (נעם מורנו)

מיץ', הנושא המרכזי אותו אנו שומעים כל הזמן הוא בעיית הפייר פליי. כאיש העסקים שאתה, אני בטוח שחקרת את כל עניין הפייר פליי. איך זה קרה שדווקא מכבי ת"א נפגעה מכך?
"אין שום דבר מיוחד בבעיית פייר פליי. זה כן מיוחד לצלוח אותה, ולעבוד בצורה מוצלחת דרך הפייר פליי. יש חוקים ברורים מאוד וכשאתה רואה את המורכבות של מועדון כמו מכבי ת"א ואתה רוצה להצליח, זה ספורט יקר. אנחנו משחקים בישראל רוב הזמן, אבל גם רוצים להיות תחרותיים באירופה. זה אתגר מעניין נוסף לבנייתו של מועדון מצליח תחת חוקי הפייר פליי. אל תשכחו אבל, שאנחנו עובדים במסגרת הזו עכשיו וגם מצליחים. זה כי עשינו שינויים, התפתחנו, וחלק מזה זה הנוער, וחלק מזה הוא לבחור את השחקנים הרעבים ביותר, את אלה שמתאימים לתרבות שלנו ולקחת את ההימור עליהם - וזה התחיל להשתלם”.

“נמשיך בדרך הזו. זה לא עניין של לשלם לשחקן הכי הרבה כסף. לפעמים אתה הורג שחקן כשאתה משלם לו יותר מדי. זו לא נוסחה לניצחון. זה עסק תחרותי. יש הרבה קבוצות שמנסות להשיג כישרונות, אבל אנחנו בטוחים מאוד בדרך שלנו -  חיפוש אחר השחקנים הרעבים ביותר, אחר השחקנים המתאימים שכבר שייכים למכבי וכמובן, הסתכלות על השחקנים המתאימים שנמצאים בישראל וגם הפיתוח של הכישרון שלהם בתוך ישראל. אני מחויב לכך מאוד, עם או בלי הפייר פליי". 

מיץ' גולדהאר (אורן בן חקון)מיץ' גולדהאר (אורן בן חקון)

אם אני מבין אותך נכון, אתה בעצם טוען ששילמתם יותר מדי כסף בשנים קודמות לשחקנים?
"קל לצבוע או למחוק את העבר. הקבוצה הזו נמצאת במקום אחר עכשיו אם נלך לאחור עשר שנים. אני לא רוצה לעבור פרק פרק. הקבוצה הזו הייתה בפשיטת רגל כשרכשתי אותה, היינו צריכים לבנות משהו ומכל מיני סיבות, היינו צריכים לבנות דברים מהר מאוד. קל מאוד לדבר על שכר שחקנים שהוא גבוה מדי אחרי שראית את התוצאות. אנחנו לא רוצים לשלם יותר מדי לשחקנים, אבל כן, היו דוגמאות לכך ששילמנו יותר מדי לשחקנים. ללא ספק. היו מקרים שגם לא עשינו חסד לשחקנים כאשר שילמנו יותר מדי במקרים מסוימים. אבל זה חריג, לא צריך להתעסק בהם. ברוב הזמן, הדרך שלנו והמעשים שלנו כדי להגיע לאן שהגענו - את רובם היינו עושים שוב עם קצת תיקונים קטנים". 

לפני שישה שבועות אמרת שעבורך השחקן החשוב ביותר הוא המאמן, ואף ציינת שמבחינתך תהיה השמח באדם אם איביץ' ימשיך עוד חמש שנים במכבי ת"א. האם אתה יכול להגיד לנו היום, אם איביץ' הוא מאמן מכבי ת"א גם בעונה שבפתח?
"יש לו חוזה לעונה הבאה, אז אין שום נושא עם העניין הזה. בכל הנוגע לארבע-חמש שנים קדימה? בכל הנוגע לשחקנים ומאמנים - אין דבר כזה בכדורגל. זה חלק מהקונספט. איביץ' מתאים לנו היטב, למערכת שלנו ואנחנו שמחים מאוד איתו. אבל, כמו שנאמר בעבר וגם אני אמרתי בעבר, אנחנו תרבות שתדע להתמודד ולהסתגל לכל שינוי. תמיד ננסה להפוך מגבלה לידי קרש להתקדמות. יחד עם זאת, אנחנו מאוד מרוצים מאיביץ' ואנחנו מצפים מאוד לכך שייאמן את מכבי בעונה הבאה".

ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' עם צלחת האליפות (חגי מיכאלי)

אחרי העונה הזו, אחרי שראית את השחקנים שגדלו במכבי מתפתחים תחת איביץ' ואת ההישגים שבאו בשל כך - העתיד של מכבי ת"א הוא ללכת עם אנשים כמו איביץ', או, שהעתיד הוא לחזור לפרופילים של אנשים כמו ג'ורדי קרויף?
"צריך לזכור את הרגע בו ג'ורדי הגיע. הוא היה מושלם בזמנו. הוא עשה עבודה נהדרת. כמו בכל דבר, החיים מתעצבים מחדש בכל צעד חדש. אנחנו לא מסתכלים על העניין פעם בשנה, אלא יום ביומו. כרגע הדברים עובדים טוב מאוד במבנה הנוכחי הספציפי עם האנשים המסוימים שיש לנו בתפקידים השונים. זה הכל עניין של ניואנסים. כרגע אנחנו במקום טוב עם האנשים שפה. אבל אנחנו תמיד נחושים להשתפר ולשנות אם יש אפשרות לחזק עוד את המועדון שלנו. להביא את ג'ורדי למכבי לפני שבע שנים היה הדבר הנכון ביותר לעשות כדי לחזק את מכבי ת"א. נהיה תמיד מוכנים להתפתח ולבחון האם יהיה נכון או לא נכון עבור מכבי ת"א להביא שוב מנהל ספורטיבי".

ג'ורדי קרויף (אחמד מוררה)ג'ורדי קרויף (אחמד מוררה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */